لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس

لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس

لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس چیست؟

لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس زمانی صادر می شود که جرم انجام شده باشد. یعنی اینکه اتهام به صورت مستند و مستدل واقع شده است. البته معمولا  بیشتر جرم های اختلاس توسط یک نفر انجام نمی شود و در چنین جرمی چند نفر با هم همکاری می کنند.در این مواقع وکیل اختلاس میتواند شمارا یاری کند و اگر فرد یا افرادی که در ارتکاب جرم با کسی که مقصر درجه یک آن ‌باشد همکاری کرده باشند در آن زمان باید از لایحه در خصوص معاونت جرم اختلاس استفاده کنید.

نوشتن لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس :

متون نوشتن لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس باید توسط وکیل ماهر و فنی نوشته شود. وکیل مجرب که بتواند با نوشتن لایحه از ماده های قانونی استفاده کند و قوانین را برای دادگاه تفسیر نماید. وکیل مجرب کسی است که بتواند به شکل مستند و مستدل دادگاه را قانع کند. وکیل خوب باید از  راه مواد قانونی به نفع موکل خود دادگاه را بدست بگیرد.

فن و مهارت لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس:

 نوشتن لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس بسیار فنی است و هر وکیلی توانایی نوشتن چنین لایحه ای  را ندارد.  در حقیقت کارکنان و مسئولین دولت مطالبات و مبالغ و سهام و یا حواله ها و اسناد را که به موسسات و ادارات دولتی دارند را بر حسب مسئولیت در نزد کارمندان دولت به شکل امانت می گذارند که این افراد این اسناد را به نفع خود و یا دیگران اختلاس می کنند. طبق قانون این افراد مجرم هستند و باید محاکمه شوند.

مهارت وکیل در نوشتن لایحه باید به شکلی باشد که قاضی را مجذوب خود کند. درست است که هر وکیلی می تواند لایحه بنویسد اما لایحه مد نظر ما لایحه ای تاثیر گذار بر دادگاه و تصمیمات دادگاه می باشد.

مجرم اصلی لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاسچه کسی است؟

دقت کنید کسی که مرتکب تخلف می شود باید از کارکنان دولت باشد. علاوه براین کارکنان باید با سازمان ها عمومی و دولتی رابطه داشته باشند. اگر کسی که جرم انجام داده باشد از کارکنان دولت نباشد و اموال دولتی را به شکلی در اختیار نداشته باشد، به عنوان اختلاس کننده نخواهد بود. اگر فردی همه اموال از منقول و یا غیر منقول مانند پول ساختمان و یا سند مانند چک و حواله را که بر حسب وظایفی که در آن اداره و با او سپرده می شود را به نفع خویش یا افراد دیگری منصوب کند و از قبل نیت مجرمانه داشته باشد، اینگونه افراد قطعا متهم به جرم اختلاس می باشند.

معاونت در جرم اختلاس چگونه است؟

معاونت در جرم اختلاس اینگونه است که اگر شخصی  در اجرا دخالت نداشته باشد  و به صورت مستقیم شرکت نکرده باشد یا به شکل مباشر با مجرم همکاری نکرده باشد در واقع معاونت محسوب نمی شود. جرم بودن در قانون تابع جرم اصلی که در قانون مشخص است.  اگر وصف مجرمانه از کار اصلی جرم دور نشود در این صورت به معاونت متهم می شود. به بیان واضح دیگر معاونت هر گونه همکاری با مجرم اصلی در ایجاد جرم اختلاس را می گویند که در قانون مشخص شده است.

چه وقت به لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس نیاز می باشد؟

حالا که به شکل حدودی در مورد جرم اختلاس آشنا شدید در مورد اینکه چه وقت به لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس  نیاز می باشد نیز به آن اشاره خواهیم کرد.

اگر فردی دیگری را تهدید یا تغییر و تحریک و تصمیم به ارتکاب جرم کند و یا با فریب و حیله از قدرت سبب ایجاد جرم  گردد.

کسی که ارتکاب جرم را مشخص می کند و یا راه ارتکاب جرم را باز می کند.

کسی که با  اراده شخصی صدا و تصویر جرم شود.

هدف لایحه در خصوص معاونت در جرم اختلاس:

لایحه یک نگارشی است که هدف از آن دفاع از فردی یا سازمان اداری و دفاع از افراد حقوقی به مراجع قانونی تقدیم می گردد. لایحه در خصوص دفاع در جرم اختلاس بیشتر به دادگاه ها  تحویل داده می شود و در دادگاه ها کاربرد دارد. این لایحه یک نگارشی است که به عنوان کار قانونی با ارزش ترین درخواست از نگاه قانونی اعتبار بالایی دارد. علاوه بر آن این قدرت را دارد که در سرعت دادن به روند پرونده و مراحل دادگاه تاثیر گذار باشد. وکیل خوب و حرفه ای می تواند وضعیت و مسیر پرونده را از راه قانونی متحول نماید.

اینکه پرونده بسوی کدام مسیر حرکت کند، کار وکیل است. وکیل همواره پرونده را باید زیر نظر خود قرار دهد و در صورتی که دادگاه بخواهد مسیر پرونده را از اهداف اصلی تغییر دهد، باید جلو آن را بگیرد. وکیل همانند راننده ای است که مسیر پرونده را به جریان می اندازد. جرم اختلاس یک جرم کیفری است و علاوه بر مجازات مالی مجازات جزایی مانند زندان نیز دارد.

 چه افرادی می توانند در دایره جرم اختلاس جای بگیرند؟

کارکنان سازمان ها

کارکنان نهاد های انقلابی

کارکنان شورای شهرو شهرداری ها

کارکنان دیوان محاسبات

بازنشستگان دارندگان قضایی

کارمندان و کارکنان اعم از قراردادی و درجه داران نیروهای مسلح

چه افرادی عناصر جرم اختلاس می باشند؟

عنصر معنوی

عنصر مادی و قانونی

عنصر معنوی بیشتر جرم اطلاعاتی است. فروش اطلاعات سری دولت و یا کشور به فرد و یا افراد یا کشورهای دیگر که برای امنیت و یا پیشرفت کشور مضر باشد. جاسوسی به نفع کشورهای متخاصم با ایران نیز شامل می شود. البته جرم اختلاس در این خصوص ناقص است. عنصر مادی و قانونی جرم اختلاس به این معنی است که مرتکب کار مجرمانه انجام داده است. باید به این نکته توجه داشته باشیم که صحبت از اختلاس و برداشت مالی است. اختلاس به برداشت غیر قانونی هر گونه ارزش و اعتبار مالی را شامل می شود.

 در حقیقت صحبت برداشت مالی از وظیفه ای که کارکنان و کارمندان در مقابل آن دارند گفته می شود. در مورد عنصر معنوی باید به این نکته اشاره کرد که آثار معنوی به مفهوم قصد و نیت انجام عمل مجرمانه است. اختلاس معنوی یعنی اینکه اگر فردی قصد مجرمانه برای ارتکاب جرم اختلاس داشته باشد را شامل می شود. مجازات عمل مجرمانه اختلاس تعزیری درجه دو یا سه محسوب می شود جریمه نقدی آن نیز حدود ۵۵۰ میلیون ریال تا یک میلیارد می‌باشد. همچنین مجازات تعزیری مربوط به درجه ۳ نیز بیش از ۱۵ سال حبس است.                 

آیین دادرسی کیفری جرم اختلاس: 

 زمانی که شکایت از سوی سازمان یا اداره به دادستانی ارسال می گردد، از سوی دادستانی قابل پیگیری خواهد بود. نخست پرونده به یکی از شعب در دادسرای تخصصی محل وقوع جرم تحویل داده می شود. همچنین در اثبات جرم و کیفر خواست، پرونده از دادسرا جهت رسیدگی و صدور حکم به قاضی و دادگاه کیفری ارسال می گردد.

اموال منقول و اموال غیر منقول در جرم اختلاس چیست؟

 در مورد اموال منقول توجه داشته باشید به  اموالی گفته می شود که قابلیت انتقال از مکانی به مکان دیگر را داشته باشد به طوری که آن مال مورد نظر امکان قرارگیری آن در جایی باشد. اموال منقول نیز دچار صدمه  و معیوب می گردد. اموال غیر منقول به اموالی گفته می شود که قابلیت جابجایی نداشته باشد مانند زمین و یا ساختمان  که نمی شود آن را جابجا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×