فرجام خواهی چیست؟

فرجام خواهی چیست؟ (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

فرجام خواهی چیست؟

فرجام خواهی چیست؟

فرجام خواهی به چه نوع دادخواستی گفته میشود؟ فرجام خواهی چه تاثیری در روند دادرسی پرونده های مختلف دارد؟ فرجام خواهی را باید چگونه ارائه دهیم؟ چه کسانی می توانند برای ارائه فرجام خواهی اقدام کنند؟ چارچوب های قانونی و مسائل مربوط به فرجام خواهی را تا چه اندازه می شناسید؟ فرجام خواهی در چه نوع پرونده هایی امکان پذیر است؟

فرجام خواهی را به عنوان یکی از مراحل دادرسی نهایی و به عنوان یکی از راه های تجدیدنظر در حکم می توانیم معرفی کنیم که عموم مردم با آن آشنایی ندارند و به دلیل همین نااگاهی ها گاهی شاهد تضییع شدن حقوق عادی آنها می شویم. فرجام خواهی هم در جریان پرونده های حقوقی امکان پذیر است و هم به راحتی می توان در جریان پرونده های کیفری از مزایای آن استفاده کرد و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.

اگر بخواهیم فرجام خواهی را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که فرجام خواهی به معنای رسیدگی مجدد به جریان یک پرونده ایت و باید از جانب افراد ذی نفع در جریان پرونده درخواست فرجام خواهی ارائه شود تا به آن رسیدگی شود. فرجام خواهی دارای قواعد حقوقی متنوعی است و دارای شرایط خاصی است ک تنها افراد متخصص و حرفه ای از ان اگاهی دارند و به خوبی می دانند که چگونه باید به آن رسیدگی کنند

فرجام خواهی و مشاوره حقوقی در مورد آن را بشناسید.

فرجام خواهی یکی از راه های بسیار ساده برای تغییر رای دادگاه در چارچوب ها و ظرفیت های قانونی است که بسیاری از افراد در مورد آن اطلاعی ندارند و نمی دانند که چگونه باید این کار را انجام دهند. با کمک یک وکیل پایه یک دادگستری عموم کسانی که فاقد اطلاعات حقوقی هستند و در مورد فرجام خواهی اطلاعات دقیقی در دست ندارند می توانند به راحتی در مورد تمامی جزئیات مربوط به فرجام خواهی اطلاعات لازم را کسب کنند.

شما می توانید بر اساس ظرفیت های قانونی و شرایطی که دارید یکی از راه های مشاوره ای غیر حضوری یا حتی حضوری در مورد فرجام خواهی ر انتخاب کنید.امروزه با گسترش عصر ارتباطات و فناوری های نوین دیگر ارتباط برقرار کردن کار بسیار راحتی شده است و همه افراد می توانند از طریق تلفن همراه و برنامه های چت آنلاین سوالات خود را از یکدیگر بپرسند راه حل های مناسبی برای جریان های مختلف پیدا کنند. این موضوع در مورد پرونده های حقوقی و فرجام خواهی نیز صدق می کند و عموم مردم می توانند به راحتی با وکیل مورد نظر خود از طریق برنامه های چت آنلاین و تلفنی صحبت کنند و سوالات و ابهامات ذهنی که دارند را از یک وکیل حقوقی متخصص بپرسند تا راه حلی مناسب برای جریان پرونده های خود پیدا کنند.

فرجام خواهی چیست؟ (2)
فرجام خواهی چیست؟ (2)

فرجام خواهی در مراحل دادرسی

فرجام خواهی همانند تجدیدنظر به مراحل نهایی پرونده ها می گویند و پس از صدور رای در دادگاه اولیه مطرح می شود. یکی از راه هایی که در قانون کشور ما به عنوان یک روش فوق العاده شکایت در امور مختلف حقوقی توسط دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار می گیرد، فرجام خواهی است.

هدف اصلی فرجام خواهی آن است که رای نهایی که توسط دادگاه درمورد پرونده های مختلف صادر شده است مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد تا اگر با موازین شرعی اسلامی، مقررات قانونی و مسائلی از این قبیل تداخل داشته باشد مورد بررسی و تجدید قرار گیرد. درخواست تجدید نظر باید به دیوان عالی کشور ارائه شود اما رسیدگی ماهوی که در مورد مسئله مربوطه توسط دادگاه هم عرض با دادگاهی که رای را صادر کرده است به انتخاب دیوان عالی است.

فرجام‌خواهی به منظور تشخیص منطبق بودن یا عدم انطباق رای مورد درخواست فرجامی با موازین شرعی و مقررات قانونی میباشد که این رسیدگی شکلی توسط دیوان‌عالی‌کشور انجام میشود و رسیدگی ماهوی توسط دادگاهی که دیوان ارجاع می دهد ، انجام میپذیرد.

اکنون ممکن است در مورد رای فرجامی این سوال پیش اید که دادگاه مرجوع الیه چگونه عمل می کند و رای نهایی را صادر می کند. در مورد این موضوع می توانیم بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی بگوییم که دادگاه مرجوع الیه به شرح زیر اقدام می‌نماید:

در صورت نقض حکم به علت نقص تحقیقات، تحقیقات مورد نظر دیوان عالی کشور را انجام داده، سپس با در نظر گرفتن آن مبادرت به صدور رأی می‌نماید. در صورت نقض قرار، دادگاه مکلف است برابر رای دیوان عالی کشور به دعوا رسیدگی کند مگر اینکه بعد از نقض، سبب تازه‌ای برای امتناع از رسیدگی به ماهیت دعوا حادث گردد.در این خصوص چنانچه قرار منقوض ابتدائاً در مرحله تجدیدنظر صادر شده باشد، به دادگاه صادرکننده قرار ارجاع می‌شود و اگر در تایید قرار دادگاه بدوی بوده، پرونده برای رسیدگی به همان دادگاه بدوی ارجاع می‌گردد.

فرجام خواهی چیست؟ (1)
فرجام خواهی چیست؟ (1)

فرجام خواهی و دادخواست مربوط به آن

فرجام خواهی نیز باید مانند دیگر دادخواست های قانونی دارای شرایط ویژه ای باشد و افراد به آن دقت داشته باشند. وکیل حقوقی تهران بهترین کسی است که می تواند این دادخواست ها را به بهترین نحو ممکن و در کوتاه ترین زمان برای موکل خود تهیه کند و به مراجع ذیصلاح قانونی تحویل دهد.

اکنوکه با معنای فرجام خواهی و چند نکته قانونی مهم در مورد ان اشنا شدید و می خواهید در مورد دادخواست ان اطلاع کسب کنید به شما کمک می کنیم تا در مورد آن اطلاع کسب کنید. برای انکه بخواهیم این موضوع را به صورت واضح تر برای شما توضیح دهیم به طور مختصر به نکات قانونی که باید در دادخواست فرجام ذکر شود اشاره می کنیم:

نام و نام خانوادگی و اقامتگاه و سایر مشخصات فرجام‌خوانده، نام و نام خانوادگی و اقامتگاه و سایر مشخصات فرجام‌خواه و وکیل او در صورتی که دادخواست را وکیل داده باشد، تاریخ ابلاغ رای، دادگاه صادرکننده رای، حکم یا قراری که از آن درخواست فرجام شده است، دلایل فرجام‌خواهی.

 از طرف دیگر این موضوع را به خاطر داشته باشید که علاوه بر نکاتی که ذکر کردیم باید به دادخواست فرجامی باید برگهای زیر پیوست شود: دلایل فرجام‌خواهی، رونوشت یا تصویر مصدق حکم یا قراری که از آن فرجام‌خواسته می‌شود، وکالتنامه وکیل یا مدرکی نشان دهنده سمت متقاضی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×