فرجام خواهی طلاق

فرجام خواهی طلاق (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

فرجام خواهی طلاق

فرجام خواهی طلاق چیست؟

فرجام خواهی طلاق را تا چه اندازه می شناسید؟ آیا تاکنون برای شما پیش امده است که نیاز داشته باشید تا در مورد فرجام خواهی طلاق اطلاع کسب کنید؟ فرجام خواهی طلاق دارای چه نکات قانونی و حقوقی است که باید در مورد آنها اطلاع کسب کنیم؟ فرجام خواهی طلاق دارای چه مراحلی است؟ آیا در مرحله فرجام خواهی طلاق لازم است تا از یک وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیریم؟ فرجام خواهی طلاق چگونه آغاز می شود و چگونه می توان آن را به نتیجه رساند؟ فرجام خواهی طلاق را باید از طریق کدام مرجع ذیصلاح قانونی پیگیری کرد؟

فرجام خواهی طلاق یکی از ان دسته مسائلی است که بسیاری از افراد در مورد آن اطلاعات زیادی ندارند و به همین خاطر هم ممکن است دچار مشکلات متعددی شوند و نتوانند به راحتی در این باره تصمیم گیری کنند و در مسیر حقوق قانونی خود قدم بردارند. پرونده های طلاق دارای پیچیدگی های بسیار زیادی هستند و شرایط مختلفی دارند و به همین خاطر هم لازم است تا یک فر متخصص  و با تجربه اطلاعاتی که دارد را با زبانی ساده به افرادی که درگیر این پرونده ها شده اند اطلاع دهد و به آنها کمک کند تا جزییات قانونی مسائلی همچون فرجام خواهی طلاق را به خوبی بشناسند.

حقیقت آن است که تعداد پرونده های طلاق روز به روز در حال افزایش است و هر روز نیز پیچیدگی های مربوط به آنها بیشتر می گردد و شرایط نسبتا خاصی در مورد آن ایجاد می شود. از آنجایی که پرونده های طلاق جز مهمترین پرونده های حوزه خانواده به حساب می آیند به همین خاطر هم کاملا طبیعی است که فرجام خواهی طلاق برای کسانی که در مسیر قانونی جریانات طلاق قرار گرفته اند دارای اهمیت زیادی باشد.

برخی از مراحل نهایی دادرسی چون تجدیدنظر و فرجام خواهی دارای شرایطی هستند که باید در آنها مجددا تجدید نظر انجام گیرد و معمولا چنین مراحلی دارای حساسیت و پیچیدگی هایی هستند که باید به آنها توجه داشت تا بتوان بهترین نتیجه را بدست آورد. در این مقاله می خواهیم در مورد چند نکته اساسی و مهمی که باید در مورد فرجام خواهی طلاق بدانید صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

فرجام خواهی طلاق و مهلت قانونی آن

فرجام خواهی طلاق به معنای آن است که دادخواست فرجامی توسط خواهان پرونده پس از صدور رای اولیه به مرجع ذیصلاح برای رسیدگی ارائه میگردد و رسیدگی فرجامی آغاز می گردد. این موضوع را دقت داشته باشید که دادخواست رسیدگی فرجامی باید در مهلت زمان قانونی معین شده ارائه گردد و پس از گذشت این مهلت زمان قانونی دیگر امکان رسیدگی به فرجام خواهی طلاق وجود ندارد.

بنابراین مهمترین موضوع آن است که باید طبق قانون، دادخواست فرجام در مهلت زمانی 20 روزه معین شده پس از رای تجدیدنظر، تنظیم گردد و به دیوان عالی کشور تقدیم شود. کسانی که در مورد زمان فرجام خواهی طلاق اطلاعی ندارند باید بدانند که تنظیم دادخواست فرجامی کار راحتی نیست و این دادخواست باید به نحوی آماده شود که در آن ادله اثبات و مدارک کافی برای آغاز رسیدگی فرجامی وجود داشته باشد.

یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد مهلت قانونی فرجام خواهی طلاق بدانید آن است که مهلت زمان قانونی کسانی که داخل کشور قرار دارند با کسانی که خارج از کشور هستند متفاوت است. به بیانی بهتر کسانی که داخل کشور  هستند باید در مهلت 20 روز پس از صدور رای تجدیدنظر برای فرجام خواهی اقدام کنند و این در حالی است که کسانی که مقیم خارج از کشور هستند برای فرجام خواهی طلاق حدود دو ماه زمان در اختیار دارند.

فرجام خواهی طلاق و اهمیت آن

فرجام خواهی طلاق یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در مراحل دادرسی بیان می گردد و برای افراد دارای اهمیت بسیار زیادی است و نباید ان ان را نادیده گرفت. همه ما به خوبی می دانیم که اولین و مهمترین جامعه انسانی، خانواده است. بنابراین بنیان خانواده تاثیر مستقیمی در آینده یک جامعه بزرگ و کشور دارد و به همین علت هم قانونگذار کشور ما اهمیت بسیار زیادی برای آن قائل است. پس کاملا طبیعی است که در مورد پرونده های طلاق سخت گیری و دقت نظر کافی وجود داشته باشد و در مورد مسائلی همچون فرجام خواهی طلاق نیاز باشد تا از طریق مراجع قضایی همچون دیوان عالی کشور اقدام کرد.

برای فرجام خواهی طلاق باید در ابتدا مراحل تجدیدنظر را پشت سر گذاشت. این موضوع را به خاطر داشته باشید که فرجام خواهی پس از مرحله تجدیدنظر است و دیگر قابلیت اعتراض مجدد ندارد، پس باید از کسی کمک گرفت که بتواند در مراحل دادرسی ما را ب موفقیت همراهی کند تا حقوقمان مورد تضییع واقع نگردد.

درخواست فرجام خواهی طلاق باید همانند درخواست تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارائه شود اما همانند درخواست تجدیدنظر قرر نیست تا دیوان عالی به آن رسیدگی کند بلکه جریان درخواست فرجام خواهی طلاق توسط دیوان به دادگاه هم عرض ارجاع داده می شود تا به آن رسیدگی شود.

حقیقتا رسیدگی به فرجام خواهی طلاق زمان بر است و نباید انتظار داشته باشید که در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برسید و هدف از فرجام خواهی طلاق آن است که رای صادر شده مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود آیا با قانون و موازین شرعی منطبق است یا خیر.

فرجام خواهی طلاق (1)
فرجام فرجام خواهی طلاق (1)

فرجام خواهی طلاق و انواع مشاوره

فرجام خواهی طلاق برای کسانی که در مورد این پرونده ها دچار مشکل شده اند و میخواهند برای دفاع از خود به سراغ این ظرفیت قانونی بروند بسیار اهمیت دارد نیاز دارند تا از یک شخص حرفه ای کمک بگیرند. وکیل حقوقی تهران با در نظر گرفتن این موضوع در سال های اخیر شرایط بسیار خوبی را بوجود آورده است تا عموم مردم بتوانند از راهنمایی های او استفاده کنند و کمتر دچار آسیب و خسارت شوند.

یکی از روش های رایج مشاوره فرجام خواهی طلاق آن است که افراد به سراغ مراجعه حضوری به دفتر وکالت وکیل حقوقی بروند و یکی دیگر از راه های ساده ای امروزه بسیاری از مراجعان از آن استفاده می کنند، مشاوره غیر حضوری است. در جریان مشاوره غیر حضوری فرجام خواهی طلاق، افراد می توانند سوالات ذهنی خود را از طریق تلفن همراه و اینترنت بپرسند تا راه حلی مناسب به آنها ارائه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×