فرجام خواهی کیفری

فرجام خواهی کیفری (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

فرجام خواهی کیفری

فرجام خواهی کیفری چیست؟

فرجام خواهی کیفری ب نوع حقوقی چه تفاوتی دارد درخواست فرجام خواهی کیفری را باید به کدام مرجع قضایی تحویل دهیم؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که برای اقدام فرجام خواهی کیفری به یک وکیل پایه یک دادگستری احتیاج داشته باشید؟اصلا برای انکه فرجام خواهی کیفری را به مرحله دادرسی برسانیم بای به کدام مرجع ذیصلاح قانونی مراجعه کنیم؟ فرجام خواهی کیفری از کجا آغاز می شود و چه اسناد و شواهدی را باید برای آن آماده کنیم؟ فرجام خواهی کیفری در چه مرحله ای از دادرسی قرار می گیرد؟ در مورد جزییات مربوط به فرجام خواهی کیفری چگونه باید اطلاع کسب کنیم؟

فرجام خواهی کیفری به معنای لغوی یعنی پایان و انتهای کار پرونده های کیفری است و در اصطلاح حقوقی کمی این مسئله متفاوت تر است. همانطور که میدانید پرونده های کیفری دارای جزئیات و پیچ و خم های بسیار زیادی هستند و به همین خاطر هم کسانی که درگیر این پرونده ها می شوند ممکن است به صورت ناخودآگاه دچار احساس نگرانی شوند. آشنایی با قوانین کیفری و مسائلی همچون فرجام خواهی کیفری باعث می شود تا دید آگاهانه تری نسبت به جریان پرونده ایجاد شود و دیگر افراد کمتر دچار احساس تشویش شوند و احساس آرامش بیشتری به آنها انتقال داده شود.

فرجام خواهی کیفری مسئله بسیار مهمی است که افراد باید در مورد آن اطلاع کسب کنند تا بتوانند در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند و شرایط بسیار مناسب برای در جریان دعاوی و پرونده هایی که با ان درگیر هستند ایجاد کنند. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در مورد فرجام خواهی کیفری اطلاع کسب کنید بهتر است از منابع معتبر و قابل اطمینان کمک بگیرید؛چرا که امروزه افراد منفعت طلب بسیار زیادی در جامعه حضور دارند که ادعا می کنند می توانند به شما در جریان دادرسی پرونده هایتان کمک کنند اما از عهده این کار بر نمی آیند و باعث میشوند تا حقوق شما مورد تضییع واقع گردد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم تا با هدف ایجاد آگاهی در مورد فرجام خواهی کیفری به شما کمک کنیم تا کمتر با مشکلات و آسیب های مختلف روبرو شوید و شرایط نسبتا راحت تری را تجربه کنید و از طرفی هم زمان و هزینه های شما از دست نرود.

فرجام خواهی کیفری در اصطلاح قانونی

فرجام خواهی کیفری به معنای آن است که پس از صدور رای نهایی توسط دادگاه بدوی، مدعی برای تجدیدنظر اقدام کرده است و پس از صدور رای تجدیدنظر حدود 20 روز مهلت دارد تا برای فرجام خواهی کیفری نیز اقدام کند و در این بازه مشخص شده درخواست فرجامی خود را در مورد پرونده کیفری که با ان درگیر شده است را به دیوان عالی کشور تحویل میدهد تا به آن رسیدگی شود و رای صادره مورد بازبینی قرار گیرد.

فرجام خواهی کیفری جز آن دسته از مسائلی است که دارای قوانین مشخصی است و باید شرایط ویژه ای برای آن وجود داشته باشد تا بتوان برای اثبات این ادعا اقدام کرد. درخواست فرجام خواهی کیفری باید به دیوان عالی کشور ارائه گردد و دیوان نیز از سه جهت: عدم رعایت اصول دادرسی، عدم منطبق بودن مدارک با مستندات موجود، عدم رعایت قوانین یا تضاد با شرعیات اسلام، موضوع را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت دو حالت ابرم یا نقض بوجود می آید.

فرجام خواهی کیفری (2)
فرجام خواهی کیفری (2)

فرجام خواهی کیفری و ارائه آن توسط وکیل کیفری

فرجام خواهی کیفری و موضوع پرونده های آن دارای حساسیت بسیار زیادی هستند و کسانی که می خواهند جریان این پرونده ها را مورد بررسی قرار دهند باید به این نکته دقت داشته باشند که هرگونه خطا ممکن است پیامدهای نامناسبی را به همراه داشته باشد به همین خاطر هم معمولا جریان این پرونده ها را باید به یک وکیل کیفری واگذار کرد؛ چرا که یک وکیل متخصص علاوه بر آنکه با معنای فرجام خواهی کیفری به خوبی آشنایی دارد و می داند که چگونه باید پرونده های مربوط به این حوزه را پیگیری کند، توانایی ارائه مشاوره حقوقی را هم دارد و می تواند در جلسات مشاوره به تمامی سوالات مراجعان خود پاسخ دهد و به انها کمک کند تا حقوق آنها مورد تضییع واقع نگردد.

وکیل کیفری تهران دارای توانایی های متعددی است و به همین خاطر هم می تواند جریان دادرسی پرونده های را که نیاز به فرجام خواهی کیفری دارند را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد و بهترین ادله اثباتی و مدارک را برای اثبات ادعای موکل تهیه و آماده کند. کسانی که می خواهند برای انعقاد قرارداد وکالت اقدام کنند بهتر است در ابتدا در جلسات مشاوره ای شرکت کنند تا از میزان توانایی و مهارت های موکل خود در مورد فرجام خواهی کیفری اطمینان کسب کنند.

فرجام خواهی کیفری (3)
فرجام خواهی کیفری (3)

فرجام خواهی کیفری و دیوان عالی کشور

فرجام خواهی کیفری باید در دیوان عالی کشور مطرح شود تا به آن رسیدگی شود. شما باید این موضوع را بدانید که دیوان عالی کشور به عنوان مرجع ذیصلاح قانونی تنها به اعتراضات و شکایاتی رسیدگی می کند که در مورد احکام شکلی رای صادر شده باشد و کاری با مسائل ماهوی آن ندارد. پس دقت داشته باشید که در جریان فرجام خواهی کیفری قرار نیست که رای صادره از دادگاه بدوی از نظر ماهوی مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود حق با کدام یک از طرفین دعوا است.

یکی از نکات مهمی که در مورد فرجام خواهی کیفری بدانید ان است که برخی از مسائل و موضوعات پرونده های مختلف به صورت ی هستند که نمی توان برای فرجام خواهی آنها اقدامی انجام داد و در چنین حالتی لازم است تا شما این استثناها را بر اساس قانون آیین دادرسی بشناسید. موارد استثنا در فرجام خواهی کیفری به مصادیق زیر تقسیم می شوند: احکامی که ضمن یا بعد از رسیدگی به دعاوی اصلی راجع به متفرعات آن صادر می شود، احکام مستند به رای یک یا چند نفر کارشناس که طرفین به صورت کتبی آن را قاطع دعوا قرار داده باشند، احکامی که به موجب قوانین خاص غیر قابل فرجام است، حکامی که طرفین حق فرجام خواهی را از خود سلب نموده باشند، احکام مستند به سوگند که قاطع دعوا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×