طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی

طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی

طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی در قانون

طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی چیست؟ آیا امکان طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی وجود دارد؟ شرایط طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی چیست؟ مهمترین نکات مربوط به طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی چیست؟ شرایط اثبات طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی چیست؟ آیا طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی امکان پذیر است؟ بهترین مسیر برای طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی چیست؟ سریع ترین مسیر طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی چیست؟ کدام نهاد در خصوص طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی تصمیم گیری می کند؟ آیا امکان طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی از سمت زوجه وجود دارد؟ آیا امکان طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی از سمت زوج وجود دارد؟

طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی یکی از حالت های مختلف طلاق در جامعه محسوب می شود. رابطه جنسی از مهمترین روابط انسانی محسوب می شود که در حالت عادی انسان به آن نیاز دارد. یکی از دلایل نکاح به صورت طبیعی و ذاتی نیاز به رابطه جنسی است. حال اگر این رابطه برقرار نشود آیا امکان طلاق برای هر کدام از طرفین ایجاد می شود؟ قانون پاسخ این سوال را مثبت می داند. در واقع قانون گذار با اثبات شرایطی امکان طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی را برای زوج یا زوجه در نظر گرفته است.

ما در این مقاله می خواهیم بدانیم شرایط طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی چیست و چگونه می توان از این مسیر استفاده کرد؟ آیا در صورت نداشتن رابطه جنسی برای مدت مشخصی امکان طلاق و فسخ نکاح ایجاد می شود؟ چه ادله و مدارکی برای اثبات این شرایط وجود دارد؟ نکته ای که باید بدانید این است که اگر طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی بر اساس شرایط خاصی وجود داشته باشد امکان ابطال نکاح ایجاد می شود و نیازی به پرداخت مهریه از سمت زوج نخواهد بود. از این رو شناخت این مسیر و شرایط مربوط به آن می تواند بسیار کارساز باشد.

طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی در قانون

طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی یکی از حالت هایی است که ممکن است برای یک زندگی مشترک ایجاد شود. همانطور که در بالاتر عنوان کردیم داشتن رابطه جنسی از جمله مهمترین نیازهای ذاتی و طبیعی انسان ها محسوب می شود. در کلام ساده تر از نظر جسمی و طبیعی بدن انسان نیاز به برقراری رابطه جنسی دارد و این نیاز یکی از عوامل اصلی نکاح و ازدواج محسوب می شود.

حال اگر شرایطی وجود داشته باشد که عملا امکان برقراری رابطه جنسی میان زوجین برای مدت مشخصی ایجاد نشود، قانون اجازه طلاق را صادر می کند. در مواردی ممکن است این شرایط منجر به حالت فسخ نکاح شده و در شرایطی نیز می تواند باعث ابطال نکاح شود. همچنین شرایطی را نیز می توان پیش بینی کرد که ثابت کننده عسر و حرج برای زوجه است. بنابراین طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی بر اساس نوع رابطه، علت نداشتن رابطه و همچنین سابقه آن می تواند شکل های مختلفی به خود بگیرد.

نکته ای که هر وکیل حقوقی به خوبی می داند این است که در قانون ایران نکاح تحت قالب یک قرارداد عنوان شده است. بنابراین شرایط و مفاد قرارداد نکاح است که می تواند مفهومی مانند طلاق را برای ما توضیح دهد. بر این اساس در صورتی که هر کدام از طرفین در عقد نکاح تدلیس داشته باشد ( یعنی موردی را پنهان کرده و یا به دروغ عنوان کرده باشد ) آن قرارداد باطل خواهد بود.

از این رو می توان گفت که اگر زوج یا زوجه دارای بیماری خاصی بوده که امکان برقراری رابطه جنسی را نداشته و این مسئله را پیش از نکاح عنوان نکرده باشد، عملا در نکاح تدلیس رخ می دهد. از این رو علاوه بر این که نکاح باطل خواهد بود شرایط طرفین باید به پیش از عقد بازگردد. این سخن بدین معنی است که عملا زوج از پرداخت مهریه معاف می شود. این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

دیگر حالت های طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی

توجه داشته باشید که در طول زندگی مشترک حق طلاق برای مرد وجود دارد. بنابراین در خصوص طلاق نیازی به اثبات طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی برای زوج وجود ندارد. طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی عمدتا می تواند یکی از دلایلی باشد که زوجه در دادگاه مطرح می کند.

از این رو اگر زوج دارای بیماری خاصی مانند عنن بوده که امکان برقراری رابطه جنسی با زوجه را نداشته باشد، زوجه می تواند از حق فسخ خود استفاده کرده و نسبت به طلاق اقدام کند. به نوعی برخی شرایط وجود دارد که حق فسخ را در اختیار زوجه قرار می دهد. نداشتن رابطه جنسی به دلیل بیماری از سمت زوج می تواند از جمله این حقوق باشد.

یک وکیل حقوقی تهران یا شهرستان می داند که در برخی موارد زوج بدون بیماری خاصی با زوجه ارتباط برقرار نمی کند. به طور مثال سرد مزاج باشد و یا این که به دلیل دلخوری خاصی این ارتباط را برقرار نمی کند. در این حالت زوجه می تواند با اثبات شرایط و همچنین مدت زمانی که ارتباط جنسی نداشته بر اساس شرایط عسر و حرج نسبت به طلاق اقدام کند. البته توجه داشته باشید که اثبات این شرایط کار چندان ساده ای نیست و نیاز به نظر پزشکی قانونی در این خصوص است.

همچنین در برخی موارد زوج تمایل به برقراری روابط جنسی غیر متعارف با زوجه دارد. به طور مثال زوج تمایل به برقراری رابطه مقعدی دارد. در چنین مواردی زوجه می تواند با اثبات شرایط و بیان دلایل نسبت به استفاده از مسیر عسر و حرج اقدام کند. البته آن چیزی که مشخص است این است که اثبات چنین شرایطی سخت و نسبتا پیچیده است. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است از یک وکیل مجرب و با تجربه استفاده شود. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در صورت اثبات عسر و حرج و یا داشتن حق فسخ حقوق مالی زن باید به طور کامل پرداخت شود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×