طلاق از طرف مرد

طلاق از طرف مرد (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

طلاق از طرف مرد

طلاق از طرف مرد در قانون

طلاق از طرف مرد به چه معنی است؟ شرایط طلاق از طرف مرد چیست؟ چگونه می توان نسبت به طلاق از طرف مرد اعتراض کرد؟ آیا می توان مانع از طلاق از طرف مرد شد؟ نظر قانون در خصوص طلاق از طرف مرد چیست؟ مهم ترین شرایط طلاق از طرف مرد چیست؟ چرا قانون امکان طلاق از طرف مرد را ساده تر در نظر گرفته است؟ نظر شرع در خصوص طلاق از طرف مرد چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص طلاق از طرف مرد چیست؟ طلاق از طرف مرد چه پیش نیازهایی دارد؟

طلاق از طرف مرد از جمله اتفاقاتی است که در جامعه به وفور رخ می دهد. بر اساس این مفهوم می توان اینگونه بیان کرد که اگر مرد درخواست کننده برای جدایی و طلاق باشد و دادگاه اجازه و دستور لازم در این خصوص را صادر کند گفته می شود که طلاق از طرف مرد رخ داده است. همانطور که می دانید بر اساس قانون ایران و شرع طلاق از طرف مرد بسیار ساده است. در کلام ساده تر بر اساس قانون این اجازه به مرد داده شده است که بتواند در هر موقعیت بدون نیاز به ارائه دلایل خاص نسبت به طلاق از زوجه اقدام کند.

ما در این مقاله می خواهیم بدانیم که دقیقا طلاق از طرف مرد چه شرایطی دارد؟ چگونه می توان از آن استفاده کرد و همچنین می خواهیم با راه هایی آشنا شویم که بتوانیم جلوی طلاق از طرف مرد را بگیریم؟ یعنی بدانیم که زوجه چگونه می تواند مانع از طلاق از طرف مرد شود؟ در این مسیر مسلما استفاده از یک وکیل حقوقی مجرب و با تجربه می تواند بسیار کارساز باشد. همچنین در نظر داشته باشید که بر اساس قانون و شرع عملا مسیر ساده و مشخصی برای جلوگیری از طلاق از طرف مرد وجود ندارد. همین مسئله اهمیت استفاده از وکیل یا مشاور را در این مرحله به خوبی نشان می دهد.

طلاق از طرف مرد و مفاهیم اولیه مربوط به آن

طلاق از طرف مرد را زمانی می توانیم به درستی درک کنیم که ابتدا مفاهیم مربوط به آن را بشناسیم و بتوانیم بر اساس این مفاهیم پیش برویم. نکاح از دید قانون و شرع ایران مانند یک قرارداد در نظر گرفته می شود. در کلام ساده تر طلاق را می توان انحلال یا فسخ همان قرارداد نکاح بدانیم.

در قانون ایران نکاح از جمله قراردادهای لازم شناخته می شود. یعنی امکان انحلال آن برای هیچ کدام یک از طرفین وجود ندارد مگر این که شرایط خاص قانونی در آن وجود داشته باشد. یکی از این شرایط را می توان اجازه انحلال یا فسخ دانست. بر اساس قانون ایران و شرع اجازه فسخ و انحلال قرارداد نکاح بدون هیچ قید و شرطی در اختیار مرد قرار گرفته است. یعنی این مرد است که اجازه دارد نکاح را در هر زمان و بدون ارائه دلیل خاصی به دادگاه منحل کند.

با این حال اگر زوجه بخواهد نسبت به طلاق اقدام کند باید در نظر داشته باشد که تنها با ارائه شرایط و مدارک خاصی مانند اثبات سختی در زندگی و یا اکراه نسبت به مرد می تواند دادخواست طلاق خود را به سرانجام برساند. بنابراین از نظر مفاهیم شرعی و قانونی می توان اینگونه بیان کرد که مرد می توان در هر زمان و بدون ارائه هیچ دلیل و مدرک خاصی نسبت به انحلال قرارداد نکاح و طلاق اقدام کند. هیچ دادگاه نمی تواند مانع از این حق مرد شود مگر این که مرد از اهلیت خارج شده باشد.

اما در این بین نکته ای بسیار مهم وجود دارد که هر وکیل حقوقی تهران یا شهرستان می توان از آن به نفع زوجه استفاده کند. آن نکته این است که زوج تنها زمانی می تواند از این حق استفاده نماید که تمام حقوق مالی زوجه را پرداخت نماید. این حقوق شامل مواردی مانند مهریه، نفقه های پرداخت نشده، نفقه در دوران عده، شرط تنصیف اموال و … می شود. بنابراین زوجه می تواند با درخواست هر کدام از این موارد مالی مانع از طلاق شود و یا روند طلاق را کند کند. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

طلاق از طرف مرد به واسطه وکالت طلاق

وکالت طلاق از جمله شرایطی است که در روزگار امروز به وفور دیده می شود. بر اساس این وکالت، زوج امکان استفاده از این حق را به فرد دیگری از جمله زوجه منتقل می کند. در این حالت زوجه می تواند تحت عنوان وکیل زوج از طرف وی نسبت به طلاق اقدام کند.

نکته ای که باید بدانید این است که در این مسیر نیز اینگونه است که زوجه از طرف زوج به عنوان وکیل انتخاب شده و در این مسیر گام می گذارد. بنابراین همچنان از دید قانون این مسیر نیز مانند طلاق از طرف مرد تلقی می شود. نکته بسیار مهمی که در این خصوص باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به این که یک سوی این قرارداد و نکاح زوجه است و وی نمی تواند از خود طلاق بگیرد لازم است که در این مسیر زوجه حق در اختیار گرفتن وکیل از سمت زوج را داشته باشد. در این صورت وکیل انتخاب شده می تواند از سمت زوج نسبت به طلاق از زوجه اقدام کند. همچنین در این روش نیز پرداخت تمام حقوق مالی زوجه واجب می باشد.

این ها از جمله مهمترین موارد و شرایطی است که در این خصوص وجود دارد. بنابراین اگر بخواهیم به صورت خلاصه عنوان کنیم طلاق از طرف مرد یک حق قانونی و غیر قابل انکار است. این حق غیر قابل انتقال است اما زوج می تواند با ارائه وکالت امکان استفاده از این حق را به فرد دیگری از جمله زوجه خود واگذار کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که طلاق از طرف مرد یک مسئله شرعی است و نمی توان در برابر آن مخالفت کرد. از طرف دیگر این حق زمانی قابل استفاده است که تمام حقوق مالی زن از جمله مهریه پرداخت شده باشد. این ها مجموعه شرایط و نکات مهمی است که در این خصوص وجود دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×