دفاع در اتهام فروش مال غیر

دفاع در اتهام فروش مال غیر (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

دفاع در اتهام فروش مال غیر

دفاع در اتهام فروش مال غیر بر اساس قانون

دفاع در اتهام فروش مال غیر چیست؟ دفاع در اتهام فروش مال غیر چه شرایطی دارد؟ مهم ترین نکات مربوط به دفاع در اتهام فروش مال غیر چیست؟ چرا از دفاع در اتهام فروش مال غیر استفاده می شود؟ در دفاع در اتهام فروش مال غیر باید به چه مواردی توجه کرد؟ بهترین راه برای دفاع در اتهام فروش مال غیر چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص دفاع در اتهام فروش مال غیر چیست؟ بهترین روش  برای دفاع در اتهام فروش مال غیر چیست؟ دفاع در اتهام فروش مال غیر بر اساس کدام مواد قانونی امکان پذیر است؟

دفاع در اتهام فروش مال غیر یکی از اقداماتی است که در دادگاه اقامه شده در خصوص جرم فروش مال غیر انتظار می رود انجام شود. در واقع فردی که به این جرم متهم شده این حق را دارد که شرایط خود و مسائلی که فکر می کند می تواند وی را از این اتهام تبرئه کند عنوان نماید. در مقابل نیز طرف شاکی نیز سعی می کند تا جایی که امکان دارد ادعای خود را ثابت کرده و دلایلی برای اثبات ادعای خود تقدیم دادگاه کند. بنابراین دفاع در اتهام فروش مال غیر یک مفهوم  عملکرد کلی در دادگاه محسوب می شود. نکته بسیار مهمی که در این دفاعیه اهمیت دارد این است که طرفین سعی می کنند شرایط واقعی و اتفاق افتاده را به شرایط قانونی تعریف شده نزدیک کنند تا بتوانند بر اساس آن ادعای خود را اثبات نمایند. این همان کاری است که از یک وکیل کیفری انتظار می رود انجام دهد.

حال ما در ادامه می خواهیم بدانیم دفاع در اتهام فروش مال غیر چه آثاری دارد و چگونه یک وکیل می تواند به درستی از موکل خود در این دعوی دفاع کند. آن چیزی که در این مسئله اهمیت دارد شناخت ابزارهای درست و استفاده به موقع از آن هاست. از این روست که لازم است در این مسیر حتما از یک وکیل مجرب و با تجربه استفاده شود. در ادامه ویژگی های یک دفاع درست و اثربخش را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

دفاع در اتهام فروش مال غیر و بررسی مفاهیم

دفاع در اتهام فروش مال غیر زمانی کارایی لازم را دارد که شرایط و تعاریف قانونی مربوط به آن را به خوبی بدانیم. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که ما باید بدانیم برای دفاع در اتهام فروش مال غیر باید از کدام مواد قانونی و ابزارهای مورد نظر بهره مند شویم. برای این فهم و درک لازم است با چارچوب های مختلفی آشنا شویم. اینجاست که مفهوم جرم و شناخت ما از آن اهمیت پیدا می کند.

به طور کلی در یک دفاع در مسیر دادرسی کیفری سه بخش مورد توجه باید قرار بگیرد. اول مسئله اثبات یا رد جرم است. در واقع طرفین دعوی سعی می کنند در خصوص اثبات یا رد جرم ادعاهایی را مطرح کرده و از ان ها دفاع کنند. مرحله دوم بعد از اثبات جرم مسئله تعیین مجازات است. به طور مثال وکیل متهم به عنوان دفاع در اتهام فروش مال غیر در این مرحله سعی می کند تا جایی که امکان پذیر است، کمترین میزان مجازات را برای موکل خود بگیرد و تا جایی که می تواند با اثبات وجوه تخفیف از دادگاه درخواست تقلیل در مجازات را داشته باشد. گام سوم نیز در خصوص اجرای مجازات است.

حال در خصوص دفاع در اتهام فروش مال غیر این سه گام در خصوص هر دو طرف اجرایی می شود. اما در عمل می توان گفت که مهمترین گام در این مسئله اثبات یا رد جرم است. هر وکیل کیفری تهران یا شهرستان به خوبی می داند برای اثبات یک فعل به عنوان جرم لازم است سه رکن مادی، معنوی و قانونی به صورت همزمان برای ان فعل اثبات شود. بنابراین طرف متهم با رد یکی از این سه رکن می تواند نسبت به رفع اتهام اقدام کند و طرف شاکی نیز می تواند با اثبات تمامی این ارکان نسبت به اثبات ادعای جرم خود اقدام نمایند. این ها مهمترین مسائل و چارچوب هایی بود  که در خصوص دفاع در اتهام فروش مال غیر باید به آن ها توجه می شد.

دفاع در اتهام فروش مال غیر (2)
دفاع در اتهام فروش مال غیر (2)

دفاع در اتهام فروش مال غیر و بررسی جرم

دفاع در اتهام فروش مال غیر وابسته به شناخت ما از جرم فروش مال غیر است. آن چیزی که قانون تعریف کرده اینگونه است که فروش و یا انتقال عین و یا منفعت مال به دیگری بدون ان که این مال برای آن فرد بوده و یا وکالتی برای این موضوع داشته باشد.

فرض  کنید که شما زمینی در روستا داشته باشید و عموی شما بدون اطلاع از شما این زمین را به فرد دیگری واگذار کرده باشد. در این حالت این حق برای شما وجود دارد که نسبت به این مسئله بر اساس اتهام فروش مال غیر از عموی خود شکایت کنید. مثال دیگر این که اگر یک خانه به تعدادی ورثه رسیده باشد، اگر یکی از وراث بدون در نظر گرفتن رضایت سایر وراث اقدام به فروش ملک بنماید، عملا سایر وراث می توانند بر اساس جرم فروش مال غیر از وی شکایت کنند.

نکته ای که باید بدانید این است که در صورتی که فروش مال غیر دارای ارزشی کمتر از صد میلیون تومان باشد به عنوان جرم قابل گذشت شناخته شده و تنها با شکایت شاکی خصوصی امکان پیگرد آن وجود دارد. اما در صورتی که این مال بیش از صد میلیون تومان ارزش داشته باشد عملا جنبه عمومی پیدا کرده و اینجاست که فروش مال غیر تبدیل به جرمی غیر قابل گذشت می شود. همین موارد می تواند دفاع در اتهام فروش مال غیر را برای هر وکیلی سخت کند.

همچنین مجازاتی که برای این جرم در نظر گرفته شده شامل حبس، جزای نقدی و رد مال است. بنابراین می توان گفت که قانون برای این جرم، مجازات تعزیری نسبتا سنگینی در نظر گرفته است. اما با توجه به تعزیری بودن این مجازات ها می توان امید داشت که وکیل بتواند بر اساس جنبه های مختلف قانونی نسبت به گرفتن تخفیف و تقلیل  در مجازات مجرم اقدام نماید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×