دستور تخلیه فوری

دستور تخلیه فوری (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

دستور تخلیه فوری

دستور تخلیه فوری ملک تجاری

دستور تخلیه فوری در چه مواردی صادر می گردد؟ قوانین مربوط به دستور تخلیه فوری ملک به چه نحو است؟ ایا عموم مردم می توانند از دستور تخلیه فوری ملک استفاده کنند؟ در جامعه ما چه کسانی درگیر پرونده های مربوط به دستور تخلیه فوری ملک می شوند؟ دستور تخلیه فوری ملک دارای چه مراحل قانونی است؟ یک وکیل پایه یک دادگستری در چه مدت زمانی می تواند دستور تخلیه فوری ملک را از طریق مراجع قانونی اخذ کند؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که نیاز به مشاوره حقوقی در مورد دستور تخلیه فوری ملک داشته باشید؟

دستور تخلیه فوری ملک یکی از ان دست مسائلی است که امروزه در مورد پرونده های املاک تجاری و بازرگانی بسیار مطرح می گردد و دارای اهمیت بسیار زیادی است و به همین دلیل بهم به افراد توصیه می گردد که برای آن که بتوانند اطلاعات خود را در مورد دستور تخلیه فوری ملک افزایش دهند تا کمتر دچار آسیب و ضرر و زیان شوند. کسانی که دقیقا در مورد مراحل و شرایط دستور تخلیه فوری ملک اطلاع ندارند ممکن است با آسیب ها و خسارت هایی روبرو شوند که نتوانند راه حلی مناسب برای آن پیدا کنند و در نهایت حقوق آنها مورد تضییع واقع گردد.

دستور تخلیه فوری ملک بر اساس قوانین روابط میان موجر و مستاجر بنیان گذاری شده است. بنابراین اولین نکته ای که باید در مورد دستور تخلیه فوری ملک بدانید آن است که حتما باید ملک تجاری که قصد اخذ دستور تخلیه آن را داریم بر اساس یک قرارداد قانونی و حقوقی رسمی مورد اجاره قرار داده شده باشد و بر اساس قانون دلایل و مدارک کافی برای صدور حکم دستور تخلیه وجود داشته باشد. به بیانی بهتردر صورتی که قرارداد اجاره رسمی وجود نداشته باشد یا انکه موجر دلایل کافی برای اخذ دستور تخلیه نداشته باشد نمیتواند اقدامات قانونی لازم را انجام دهد. ما در این متن سعی کرده ایم تا تمامی نکاتی را که لازم است در مورد دستور تخلیه فوری ملک بدانید را به شما معرفی کنیم و توضیحات لازم را در مورد آن ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

دستور تخلیه فوری و جوانب حقوقی آن

دستور تخلیه فوری جوانب قانونی و حقوقی متعددی دارد که نمیتوان آن را نادیده گرفت. معمولا دعوای دستور تخلیه فوری باید زمانی صادر شود که مالک اصلی که مال غیر منقول به او تعلق دارد این ملک را تحت عناوین مختلف حقوقی به افراد دیگری به تصرف داده باشد، اجاره نیز یکی از مصادیق تصرف املاک غیر منقول به حساب می آید.

از رایج ترین دلایلی که مالک می تواند برای دستور تخلیه فوری اقدام کند آن است که مدت زمان قرارداد به پایان میرسد، البته دقت داشته باشید دلایل دیگری نیز وجود  دارد که می توان با استناد بر آنها برای دستور تخلیه فوری اقدام کرد که در ادامه این متن به معرفی آنها نیز می پردازیم.

اکنون ممکن است این سوال مهم برای بسیاری از افراد پیش آید که در صورت عدم پیش بینی کردن تاریخ انقضای قرارداد با مدت زمان آن تکلیف چیست و چگونه باید دستور تخلیه فوری را گرفت؟ در چنین شرایطی باید بگوییم که یکی از اصلی ترین و اساسی ترین مسائل مربوط به قرارداد اجاره که حتما باید رعایت شود آن است که تاریخ انقضای آن مشخص باشد و در صورت عدم رعایت این شرط اساسی و مهم، قرارداد مورد بطلان است.

توجه داشته باشید که برای دستور تخلیه فوری و تخلیه شدن ملک توسط مستاجر نیازی به تهیه  و ارسال اظهارنامه از جانب مالک نیست. صدور اجراییه دستور تخلیه فوری با توجه به نوع قرارداد اجاره و اسناد مربوط به آن ( عادی بودن یا رسمی بودن این سند و…) متفاوت است و حتی باید بگوییم دستور تخلیه فوری ملک تجاری با مسکونی نیز متفاوت است و اجرائیه مربوط به آنها نیز از لحاظ قانونی تشریفات یکسانی دارد.

دستور تخلیه فوری (3)
دستور تخلیه فوری (3)

دستور تخلیه فوری ملک تجاری در چه مواردی زودتر از تاریخ انقضا قرارداد امکان پذیر است؟

دستور تخلیه فوری ملک تجاری قبل از آنکه تاریخ انقضای قرارداد اجاره برسد نیز امکان پذیر است و این موارد را باید شناسایی کرد. به چند مورد از این مصادیق اشاره می کنیم:

در مواردی که مستاجر بدون اطلاع مالک و بدون اجازه او برخلاف قراردادی که متعهد شده است ملک مربوطه را به فرد دیگری بسپارد. در مورد ملک تجاری در قرارداد مستاجر ذکر می شود که ملک مربوطه را برای چه نوع کسب و کاری نیاز دارد و در صورتی که این ملک را برای شغل دیگری مورد استفاده قرار دهد مالک میتواند به عنوان مدرک برای دستور تخلیه فوری استفاده کند.

در مواردی که موجر به ملک نیاز ناگهانی داشته باشد و بخواهد شخص از آن استفاده کند یا انکه بخواهد با استفاده از مجوز شهرداری اقدام به ساخت و ساز در ملک کند و مدارک آن را به دادگاه ارائه دهد به راحتی میتواند در مدت زمان کوتاهی دستور تخلیه فوری ملک تجاری را دریافت کند.

دستور تخلیه فوری (2)
دستور تخلیه فوری (2)

دستور تخلیه فوری ملک و نحوه مشاوره در مورد آن

دستور تخلیه فوری ملک جز آن دسته از موضوعات حقوقی است که در سال های اخیر سوالات بسیار زیادی در مورد آن مطرح شده است و افراد بسیاری با ان درگیر شده اند به همین دلیل هم به عموم مردم توصیه می شود که از یک فرد متخصص در مورد آن کمک بگیرند تا بتوانند از به هدر رفتن زمان و هزینه های خود جلوگیری کنند و در مدت زمانی کوتاه پرونده های خود را به بهترین نتیجه ممکن برسانند.

یکی از بهترین راه های یافتن پاسخ های پرسش های حقوقی آن است که از طریق راه ها مشاوره ای با یک وکیل حقوقی متخصص ارتباط برقرار کد و سوالات خود را از او پرسید تا راهی مناسب برای حل جریان پرونده پیدا کرد. جلسات مشاوره ای امروزه دیگر نه تنها از طریق روش های حضوری بلکه از طریق روش های غیر حضوری نیز قابلیت به نتیجه رسیدن دارند و کافی است تا افراد از طریق تلفن همراه خود با وکیل حقوقی تهران تماس بگیرند یا انکه از طریق اینترنت و چت آنلاین با او ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×