تبدیل سند عادی به رسمی

تبدیل سند عادی به رسمی (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

تبدیل سند عادی به رسمی

تبدیل سند عادی به رسمی چگونه است؟

تبدیل سند عادی به رسمی به چه نحو است؟ چه مدت زمانی لازم است تا تبدیل سند عادی به رسمی انجام شود؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که برای تبدیل سند عادی به رسمی اقدام کنید؟ در مورد مراحل و مسائل مربوط به تبدیل سند عادی به رسمی چه می دانید؟ تبدیل سند عادی به رسمی از طریق اماده کردن چه مدارکی امکان پذیر است؟ تبدیل سند عادی به رسمی با تهیه چه مدارکی امکان پذیر است؟ تبدیل سند عادی به رسمی در چه مواردی کاربرد دارد؟ مزیت های تبدیل سند عادی به رسمی را می دانید؟ تبدیل سند عادی به رسمی توسط یک وکیل پایه یک دادگستری امکان پذیر است؟

تبدیل سند عادی به رسمی جز آن دسته از مسائل مهمی است که افراد باید در مورد آنها اطلاع کسب کنند تا دچار مصائب و مشکلاتی همچون اطاله دادرسی نشوند و هزینه و زمان آنها از دست نرود. قبل از آنکه بخواهیم در مورد مراحل تبدیل سند عادی به رسمی صحبت کنیم در ابتدا باید بگوییم که در مورد سند رسمی و عادی این موضوع متفاوت است و نمی توان این دو موضوع را یکسان دانست. در چنین مسائلی به عموم کسانی که میخواهند زودتر به نتیجه برسند و در صرف زمان و هزینه های خود جلوگیری کنند توصیه می شود که از همان ابتدای جریان پرونده از یک وکیل متخصص و حرفه ای کمک بگیرند تا شرایط بهتری را برای جریان پرونده خود ایجاد کنند.

مراحل تبدیل سند عادی به رسمی به طور خلاصه

مراحل تبدیل سند عادی به رسمی  در مورد املاک غیر منقولی که باید برای آنها سند تهیه شود بدین نحو است که افراد باید مدارک لازم را بر اساس قانون آماده و تهیه کنند و سپس به دفتر اسناد رسمی که وظیفه مراحل تبدیل سند عادی به رسمی را بر عهده دارند بروند و هزینه های معین شده برای تبدیل سند را بپردازند تا سند رسمی که برای ملکشان می خواهند تهیه و آماده شود. در مورد این موضوع دقت داشته باشید که نحوه دریافت سند رسمی برای املاکی که دارای اعتبار قانونی نیستند و مشکلات حقوقی دارند معمولا از طریق ثبت نام کردن فرد متقاضی در سامانه ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت است و باید در این سامانه تمامی اطلاعات هویتی فرد متقاضی و ملک مربوطه به طور کامل معین گردد.

یکی از دلایلی که در سال های اخیر باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای افراد شده است و شرایط آنها را تا حد زیادی نامتعادل کرده است آن است که از مراحل تبدیل سند عادی به رسمی  اطلاع نداشته اند و همین مووضع نداشتن سند رسمی در برخی از مواقع باعث ایجاد چالش های بسیار زیادی می گردد. در نهایت بهترین کار ممکن آن است که از همان ابتدا برای کسب اطلاعات کافی به سراغ یک وکیل حقوقی معتبر که در مورد این مسائل اطلاع دارد برویم و سوالات خود را از او بپرسیم تا راه حل های مناسب و دقیقی به افراد ارائه شود. مراحل تبدیل سند عادی به رسمی در صورت داشتن اگهی کار سختی نیست و بسیار ساده است و افراد میتوانند در مدت زمانی کوتاه آن را پشت سر بگذارند.

تبدیل سند عادی به رسمی (3)
تبدیل سند عادی به رسمی (3)

چرا مراحل تبدیل سند عادی به رسمی را باید طی کنیم؟

یکی از سوالات اساسی و بسیار مهمی که برای بسیاری از افراد پیش می آید  ذهن آنها را مشغول میکند آن است که اصلا چرا باید مراحل تبدیل سند عادی به رسمی  را طی کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که امروزه در بسیاری از مراحل قانونی مانند خرید و فروش یک ملک لازم است تا سند رسمی وجود داشته باشد تا بتوان آن را با ارزش واقعی به فروش رساند و در غیر این صورت نمی توان به راحتی این کار را انجام داد.

از طرفی دیگر هم در بسیاری از دعاوی و مشکلات قانونی که در مورد اموال غیر منقول پیش می آید لازم است تا در مراجع ذیصلاح قانونی از بهترین استناد و مستدل ترین مدرک استفاده کرد تا آن را به نتیجه برسند. پس به خوبی می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که وجود سند رسمی در چنین شرایطی ار ارزش و اعتبار نسبتا بیشتری در مراجع قانونی برخوردار است.

بر اساس قانون کشور ما شما باید در مورد مراحل تبدیل سند عادی به رسمی  این موضوع را در ذهن داشته باشید که هرگونه اثر مکتوبی که برای اهدافی مانند دفاعیه و مقام دعوی قابل استفاده باشد و مقام استناد داشته باشد، نوعی سند به حساب می آید اما مسئله ای که وجود دارد آن است که همه این اسناد دارای قابلیت اعتبار کسانی هستند و برخی از آنها عادی و برخی دیگر نیز رسمی هستند و اسناد رسمی در مراجع قانونی درجه اعتبار بیشتری دارند. پس کاملا طبیعی است کسانی که دارای سند عادی یا حتی دستی هستند به دنبال مراحل تبدیل سند عادی به رسمی  بروند تا از مزایای آن استفاده کنند.

تبدیل سند عادی به رسمی (2)
تبدیل سند عادی به رسمی (2)

مراحل تبدیل سند عادی به رسمی و مدارک لازم

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم برای آنکه بتوانید مراحل تبدیل سند عادی به رسمی  بگذرانید نیاز است تا مدرک کافی داشته باشید و آنها را  تهیه کنید. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید از طریق مراجع قانونی مراحل تبدیل سند عادی به رسمی را بگذرانید به شما توصیه می کنیم که مدارک زیر را تهیه و آماده کنید و ضمیمه درخواست خود کنید:

اصل سند مالکیت ، صورتمجلس تفکیکی ( برای ساختمان ها و آپارتمان ها)، گواهی نشان دهنده پایان کار شهرداری، اسناد مربوط به ملک، اصل بنچاق، استعلام شهرداری مربوط به مفاصا حساب نوسازی و مدیریت پسماند، استعلام ثبت و دارایی، مدارک هویتی متقاضی و…

 البته ذکر این موضوع الزامی است که برخی از افراد در مورد مراحل تبدیل سند عادی به رسمی  اطلاع زیادی ندارند و با توجه به توضیحات بالا نیاز دارند تا اطلاعات دقیق تری بدست آورند، در چنین شرایطی بهترین راهکار ممکن آن است که به سراغ مشاوره حقوقی با وکیل حقوقی تهران بروند. در جلسات مشاوره ای شما می توانید سوالات خود را به صورت دقیق تر بپرسید تا راهکار های قانونی و حقوقی توسط فرد متخصص به شما پیشنهاد داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×