انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل

انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل

مراحل انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل

انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل چیست؟ انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل به چه معنی است؟ شرایط انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل چگونه است؟ آیا امکان انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل وجود دارد؟ مراحل انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل چیست؟ مهمترین نکات و عناصر انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل چیست؟ نظر قانون در خصوص انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل چیست؟ برای انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ مهمترین عناصر انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل چیست؟

انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل از نظر قانون بلامانع است. در واقع فروشنده می تواند با دادن یک وکالت بلاعزل در خصوص فروش ملک خود به خریدار، تمام امور مربوط به این انتقال سند را بر عهده خریدار قرار دهد. با این وکالت خریدار می تواند صفر تا صد انتقال مالکیت را به تنهایی انجام دهد. این مسئله از این جهت که به کارها سرعت می دهد و خریدار می تواند به سرعت کارهای انتقال سند را پیش ببرد و از طرف دیگر فروشنده درگیر مراحل اداری و … نمی شود می تواند بسیار جذاب باشد. اما این تمام ماجرا نیست.

ما در این مقاله می خواهیم بدانیم انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل دقیقا چیست و برای انجام این کار باید چه مراحلی صورت بگیرد؟ آیا امکان کلاهبرداری و سوء استفاده در این حالت وجود دارد؟ آیا وکالت بلاعزل به خریدار مانع از فروش ملک به فرد دیگری می شود؟ این ها همه مسائلی است که در این مقاله می خواهیم آن ها را بررسی کنیم. با توجه به اهمیت این مسئله پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام به انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل حتما با یک وکیل حقوقی یا یک مشاور قانونی مجرب مشورت کنید.

انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل بر اساس مفاهیم

انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل و شرایط قانونی مربوط به آن را زمانی می توانیم به درستی درک کنیم که مفاهیم پایه ای آن را به خوبی درک کنیم. مالک یک ملک بر اساس حق مالکیتی که در اختیار دارد می تواند ملک را به دیگری واگذار نماید. حال اگر وکالت استفاده از این حق را به فرد دیگری بدهد، آن فرد می تواند به عنوان وکیل مالک اقدام به فروش ملک و انتقال سند کند.

در خصوص این وکالت هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است. یعنی هر فرد دارای اهلیت می تواند به عنوان وکیل در این امر مشخص شده باشد. از این رو کاملا روشن است که خریدار می تواند این وکالت را در فروشنده دریافت کند و به عنوان وکیل وی ملک را به خود منتقل نماید.

بلاعزل بودن وکالت بدین معنی است که فروشنده نمی تواند این وکالت را از بین ببرد. بنابراین خریدار می تواند با در نظر گرفتن این مسئله که فروشنده توان از بین بردن این وکالت را ندارد نسبت به انتقال ملک به خود اقدام نماید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که وکالت ذاتا یک قرارداد جایز محسوب می شود. یعنی امکان انحلال آن به صورت یک طرفه و بدون نیاز رضایت طرف مقابل امکان پذیر است. با بلاعزل شدن این وکالت عملا امکان انحلال آن از موکل گرفته می شود و وی نمی تواند نسبت به انحلال یک طرفه قرارداد اقدام کند. این در حالی است که همچنان وکیل می تواند از این وکالت کنار بکشد.

مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید که سند مالکیت یک سند رسمی و قانونی است. بر اساس این سند مشخص می شود که چه کسی مالک است و بر اساس همین مالکیت است که امکان انتقال سند ایجاد می شود. نکته ای که باید بدانید این است که سند مالکیت در اختیار هر فردی که باشد از نظر قانونی مالک رسمی ملک شناخته می شود. مگر این که سند دیگری مانند مبایعه نامه وجود داشته باشد که خلاف آن را ثابت کند. البته این که مبایعه نامه را بتوان در برابر یک سند رسمی مالکیت قرارداد نیاز به مراحل قانونی و نسبتا پیچیده ای دارد.

انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل و چند نکته

هر وکیل حقوقی تهران و شهرستان به خوبی می داند که انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل دارای نکات ریز و درشت خاصی است. یکی از مهمترین این نکات این است که داشتن وکالت بلاعزل در خصوص یک حق بدین معنی نیست که موکل حق استفاده از آن حقوق را از خود سلب کرده است.

در کلام ساده تر در خصوص انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل فروشنده امکان استفاده از حق انتقال مالکیت را به خریدار می دهد اما همچنان خودش نیز می تواند نسبت به این کار اقدام کند. بنابراین فروش یک ملک به چندین نفر و انجام کلاهبرداری به سادگی امکان پذیر می شود.

نکته دیگری که باید بدانید این است که همانطور که گفتیم وکالت ذاتا یک قرارداد جایز شناخته می شود. از مهمترین ویژگی های قرارداد جایز این است که با از بین رفتن اهلیت فروشنده مانند به جنون کشیده شدن و یا فوت وی باعث انحلال قرارداد وکالت حتی از نوع بلاعزل آن می شود. از این رو در صورتی که تنها مدرک خریدار همان وکالت بلاعزل باشد امکان انتقال سند از وی گرفته خواهد شد.

از این رو گفته می شود که بهتر این است که برای انتقال سند ملک با وکالت بلاعزل بهتر این است که در کنار این وکالت نامه از مبایعه نامه نیز استفاده شود. بر اساس مبایعه نامه شرایط خرید و فروش مشخص می شود. نکته اینجاست که مبایعه نامه یک قرارداد لازم است و امکان انحلال آن با مرگ یا جنون یکی از طرفین وجود ندارد. اگر شما می خواهید مانع از فروش ملک به فرد دیگری شوید بهتر است این مبایعه نامه را با کد رهگیری دریافت کنید. همچنین به این موضوع نیز توجه داشته باشید که وکالت بلاعزل برای مدت زمان خاصی صادر می شود. حتما باید در آن مدت زمان اقدامات لازم صورت بگیرد. همچنین برای جلوگیری از هر نوع سوء استفاده بهتر است خریدار اقدامات لازم برای انتقال سند را هر چه سریع تر انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×