ازدواج سفید به چه معناست؟

ازدواج سفید به چه معناست؟ (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

ازدواج سفید به چه معناست؟

در پاسخ به این سوال که ازدواج سفید به چه معناست؟ می توان از روابط مختلفی نام برد که در سال های اخیر در ایران بسیار باب شده اند، حقیقت آن است که در ایران هنوز روابط آزاد، به خوبی پذیرفته نیست و دلایل بسیاری برای رد آن وجود دارد، از خانواده ها گرفته تا جامعه و حتی دولت ایران نیز هنوز ارتباطات آزادی مثل ازدواج سفید را ناپسندیده می دانند؛ هرچند این اصطلاح همانقدر که در ایران ناپسندیده به شمار می رود در دیگر کشورها به خصوص کشورهای آمریکایی و اروپایی زمینه ساز اصلی ازدواج رسمی برای افراد می باشد!!

این تنها پیش درآمدی کوتاه بود مبنی بر اینکه ازدواج سفید به چه معناست؟ در این مقاله قرار است از ازدواج سفید و عوامل مختلف حول محور این موضوع سخن بگوییم اگر شما خوانندگان عزیز نیز به این موضوع علاقه مندید با ادامه ی این مقاله همراه باشید.

توضیح اینکه ازدواج سفید به چه معناست؟

ازدواج سفید در ایران را می توان به دو صورت معنا کرد:

وقتی دو نفر بدون عقد رسمی زندگی مشترک خود را در ایران تشکیل داده و به اصطلاح ازدواج می کنند، به این نوع از ازدواج های غیر رسمی در ایران ازدواج سفید می گویند.

عده ای نیز ازدواج سفید را زندگی مشترک دو فرد در کنار یکدیگر معنا می کنند، دو نفری که شاید هیچ گاه قصد ازدواج رسمی با یکدیگر را نداشته اما تصمیم دارند فقط به زندگی در کنار یکدیگر بپردازند.

آنچه که واضح است این است که این نوع روابط در ایران مورد قبول جامعه و خانواده ها نبوده و هنوز هم  بعد از چندین سال کاملا پذیرفته نیست، برخلاف کشورهای اروپایی و آمریکایی که حتی آن را کار کاملا پسندیده و در واقع راهی برای مستحکم کردن روابط دو فرد در کنار یکدیگر معنا می کنند!!

ازدواج سفید در کتاب های کهن تر فرانسوی و انگلیسی نیز به معنای نوعی از روابط بدون انجام رابطه جنسی می باشد، اما امروزه در این نوع روابط همه موارد آزادانه انتخاب می شود و نمی توان گفت دو فرد در کنار یکدیگر هیچ گونه رابطه ی جنسی نیز برقرار نخواهند کرد هرچند که این کار در کشور ما اصلا مورد قبول نباشد.

چرا افراد به سمت ازدواج سفید کشیده می شوند؟

زمانی که متوجه می شویم ازدواج سفید به چه معناست؟ شاید اولین نکته ای که به ذهنمان خطور کند این باشد که چرا افراد باید به سمت این گونه از روابط آزاد کشیده شوند؟ در حالی که می توانند به صورت قانونی و رسمی در کنار یکدیگر باشند؟

گزارش ها حاکی از آن است که افراد به دلیل عدم مسئولیت پذیری و وجود مشکلات فراوان در جامعه تمایلی به ازدواج رسمی ندارند زیرا در این نوع ازدواج ها باید کاملا قانونی و رسمی تمامیِ مسئولیت های زندگی واقعی در جامعه را به دوش بکشند اما در ازدواج سفید هیچ قانون خاصی وجود ندارد که دو فرد را مجبور به پیروی از آن کند؛ حتی هر دو نفر به سادگی می توانند از یکدیگر جدا شده و زندگی مستقل خویش را ادامه دهند.

ازدواج سفید زمینه ساز چه مشکلاتی برای افراد است؟

ازدواج سفید که از آن به عنوان رابطه هم باشی نیز یاد می شود می تواند زمینه ساز مشکلات بسیار فراوانی برای افراد باشد، اگرچه ممکن است در جهت ارضای نیاز جنسی و روحی و اقتصادی روشی مناسب به نظر برسد اما آنچه که از آن مطمئن هستیم این نکته است که معایب این نوع از روابط به طور قطع بیشتر از مزایای آن ها است.

در ادامه ی مقاله به تعدادی از معایب این نوع از ازدواج خواهیم پرداخت:

کاهش فرزند آوری در خانم ها: به دلیل عدم رسمیت این ازدواج اکثر افراد به داشتن فرزند فکر نمی کنند و همین موضوع باعث کاهش فرزند آوری و در نهایت کاهش جمعیت ایرانی خواهد شد.

مشکلات فرزندان حاصل ازدواج سفید: اگر هر دو فرد در این نوع از روابط آزاد خود تصمیم به فرزند آوری داشته باشند، کودک آن ها مشکلات فراوانی خواهد داشت زیرا عدم رسمیت ازدواج والدینش باعث می شود این کودک نیز به رسمیت شناخته نشده و در نهایت هویت نامعلومی داشته باشد.

مشکلات و بیماری های ناشی از سقط جنین به صورت غیر قانونی: اگر نطفه ای در این روابط ایجاد شود قطعا آن ها به فکر سقط آن بچه خواهند افتاد و تنها راه سقط گزینه های غیر قانونی می باشد، سقط جنین به صورت غیر قانونی می تواند زمینه ساز مشکلات بهداشتی و سلامتی مهمی برای خانم ها باشد.

آسیب روانی ناشی از عدم پذیرش جامعه: همانطور که پیش از این نیز گفتیم این نوع از روابط مانند ازدواج سفید قابل پذیرش جامعه و مردم نمی باشد و اگر روابط آن ها برای همگان آشکار شود هیچگاه از طرف مردم مورد پذیرش واقع نشده و در نهایت صدمات روحی زیادی را به هردو طرف رابطه وارد می کند.

 ترس حاصل از قانونی نبودن ازدواج سفید: عدم پذیرش این نوع از ازدواج از طرف خانواده ها و دیگر افراد جامعه ترس و عذابی در روح افراد ایجاد کرده و باعث سلب آرامش از زندگی آن ها خواهد شد.

مجازات ازدواج سفید در ایران چیست؟

ازدواج سفید پدیده ای نوظهور در ایران است و پیش از این نیز چنین روابطی در کشور ما وجود نداشته به همین دلیل در قانون اساسی نیز نکته ای در این باره وجود ندارد، اما ازدواج سفید به گونه ای همان جرم زنا نیز محسوب می شود و از نظر قانونی مجازاتی برابر با زنا دارد.

سخن پایانی:

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که ازدواج سفید به چه معناست؟ و درباره ی عوامل مختلف مرتبط با این نوع رابطه گفت و گو کردیم.

این روزها دیگر جوانان مانند افراد سابق نیستند و به دلیل عوض شدن بسیاری از عقاید و رفتارشان به سختی زیر بار ازدواج رسمی خواهند رفت، در این نوع ازدواج اگر هر یک از طرفین تصمیم به جدایی بگیرند قطعا طرف مقابل آن ها دچار آسیب های روانی جبران ناپذیر شده و ممکن است شرایط بسیار نامساعدی را تحمل کند، همچنین درصد صدماتی که خانم ها را تهدید می کند بیشتر از آقایان است و این تنها به دلیل آن است که در خانم ها احساسات بیشتری از آقایان وجود دارد…

به طور کلی ازدواج سفید در ایران مشکلات زیادی را برای افراد به بار خواهد آورد و امید است جوانان به دلیل ناآگاهی خود دست به این کار ناپسندیده نزنند.

مطالب مرتبط:

وکیل ملکی

تنظیم دادخواست توسط وکیل

وکیل کیفری

وکیل شکایت از پزشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×