اخذ سند مالکیت به نام وارث

اخذ سند مالکیت به نام وارث (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

اخذ سند مالکیت به نام وارث

بعد از فوت شدن یک فرد معمولا افراد فکر می کنند که به طور خودکار تمامی اموال به نام آنان خواهد شد اما حقیقت آن است که برای اتمام نهایی این کار و تایید مالکیت انان باید برای اخذ سند مالکیت به نام وارث اقدام کرد. همانطور که میدانید تمامی مسائل قانونی دارای مراحل حقوقی خاصی می باشند و معمولا عموم مردم از این مراحل قانونی آگاهی ندارند و دقیقا نمی دانند که چگونه باید از طریق محاکم قضایی برای احقاق حقوق خود اقدام کنند.

در رابطه با موضوع اخذ سند مالکیت به نام وارث نیز دقیقا همین جریان صدق می کند. بنابراین برای آگاهی از تمامی جزئیات و مراحل قانونی مربوط به اخذ سند مالکیت بنام وارث، بهتر است از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. وکلای دادگستری متخصص بهتر از هر شخص دیگری می توانند به شما کمک کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن از طریق محاکم قضایی برای اخذ سند مالکیت به نام وارث اقدام کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد اخذ سند مالکیت به نام وارث بدست آورید.

ارائه درخواست حقوقی برای اخذ سند مالکیت به نام وارث

برای آنکه بتوانید از طریق محاکم قانونی برای اخذ سند مالکیت به نام وارث اقدام کنید در قدم اول باید درخواست قانونی را تنظیم کنید و به محاکم قضایی ارائه دهید. برای تنظیم درخواست اخذ سند مالکیت به نام وارث باید به قواعد حقوقی توجه داشته باشید و تمامی مدارک و اسناد لازم را ضمیمه متن درخواست خود کنید. براساس قانون آیین دادرسی مدنی کشور ما در یک دادخواست حقوقی باید تمامی موارد زیر رعایت شوند:

 نام و نام خانوادگی و نام پدر و اقامتگاه و شغل مدعی و وکیل او در صورتی که دادخواست را وکیل داده باشد.

 نام و نام خانوادگی و نام پدر و اقامتگاه و شغل مدعی‌علیه.

 تعیین خواسته و بهای آن مگر آنکه تعیین بهاء ممکن نبوده و یا خواسته مال نباشد.

 تعهدات یا جهات دیگری که به موجب آن مدعی خود را مستحق مطالبه می‌داند به طوری که مقصود واضح و روشن باشد.

 آنچه را که مدعی از دادگاه درخواست دارد.

 ذکر تمام ادله و وسایلی که مدعی برای اثبات ادعای خود دارد از اسناد و نوشتجات و اطلاع مطلعین و غیره.

اخذ سند مالکیت به نام وارث و مدارک مربوط به آن

الف – تقاضانامه برای صدور سند مالکیت به اندازه سهم الارث

ب – گواهی حصر وراثت

ج – فرم ۱۹ مالیاتی

د – اصل سند مالکیت مورث

فرم ۱۹ مالیاتی چیست؟

یکی از سوالات اساسی و بسیار مهمی که هنگام صحبت کردن در مورد اخذ سند مالکیت به نام وارث برای بسیاری از افراد پیش می آید آن است که اصلا فرم 19 مالیاتی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فرم 19 مالیاتی یکی از مدارک لازم و ضروری برای اخذ سند مالکیت به نام وارث لازم است.

مرجع ذیصلاح صادر کننده فرم 19 مالیاتی، اداره دارایی می باشد و کاربرد اصلی این فرم در جهت وصول مالیات بر ارث از ورثه است. یکی دیگر از کاربرد های اصلی ای گواهی آن می باشد که نشان دهنده عدم بدهی مالیاتی متقای است. توجه داشته باشید که در این سند باید مشخصات ملکی که ورثه قصد دریافت سندش را دارد باید به طور کامل مشخص شود.

مراحل قانونی برای اخذ سند مالکیت به نام وارث

در مرحله اول پس از ارائه دادخواست مبنی بر اخذ سند مالکیت به نام وارث توسط وارثان، مسئول اداره ثبت احوال دستور می دهد که تقاضای کتبی تمامی وارثین به دفتر اندیکاتور ارجاع داده شود. د راین مرحله سوابق و مدارک ارائه شده مورد بررسی قرار می گیرد، سپس نتایج به دفتر املاک ارجاع داده می شود و تاریخ ارجاع بعدی برای حضور متقاضیان تعیین می شود و به آنان ابلاغ می گردد.

هنگامی که تقاضانامه در دفتر اندیکاتور ثبت می شود، تمام مدارک و ضمائم مربوط به آن نیز به دفتر املاک ارسال می گردد. هنگامی که مدارک و درخواست مذکور به دفتر املاک میرسد، بر اساس آیین نامه به ترتیب تمامی مراحل زیر اجرا می گردد:

  قبول تقاضای متقاضی به ضمیمه مدارک قانونی

 دستور ثبت تقاضا در دفتر اندیکاتور توسط مسئول اداره

 ارجاع به دفتر املاک جهت اقدام و اعلام وقت مراجعه بعدی متقاضی

  ثبت تقاضا در دفتر اندیکاتور

ضمیمه نمودن پرونده به تقاضا بوسیله بایگانی

 ارسال پرونده به دفتر املاک

 بررسی و کنترل مدارک ابرازی

 تعیین سهم‌الارث ورثه بر طبق گواهی حصر وراثت یا توافقنامه رسمی ورثه 

 تهیه پیش نویس سند مالکیت جدید بنام ورثه بوسیله متصدی دفتر املاک و ثبت آنها در دفتر املاک

آماده شدن گواهی دفتر املاک بازداشتی

امضاء پیش نویس اسناد مالکیت تهیه شده

 دستور ابطال سند مالکیت اولیه بوسیله مسئول مربوطه

 مراجعه به واحدهای فناوری و کاداستر

 چاپ اسناد مالکیت وراث

 ابطال سند مالکیت اولیه

مراجعه متقاضی و ارسال پرونده به حسابداری

 پرداخت بهاء دفترچه اسناد مالکیت بوسیله متقاضی

ارسال پرونده نزد مسئول مربوطه جهت امضاء ثبت دفاتر املاک و اسناد مالکیت

 ارسال پرونده به بایگانی جهت ثبت اسناد در دفتر تسلیم سند

 الصاق هولوگرام یا برچسب امنیتی

ضبط پرونده

تحویل سند به متقاضی

وکیل برای اخذ سند مالکیت به نام وارث

سپردن پرونده های مربوط به مالکیت به وکلای متتخصص و با تجربه باعث می شود تا روند دادرسی به چنین پرونده هایی افزایش پیدا کند و در مدت زمان کوتاهی سند مالکیت از جانب مراجع قضایی صادر گردد.

یک وکیل کارکشته در این زمینه به شما کمک می کند که در همان ابتدای کار، تمامی مدارک و اسناد لازم را جهت اخذ سند مالکیت به نام وارث جمع اوری کنید و در نهایت ان را ضمیمه دادخواست خود کنید و به مرجع قانونی ذیصلاح ارائه دهید.

اگر شما نیز جزء آن دسته از کسانی هستید که برای اخذ سند مالکیت به نام وارث، نیاز به یک وکیل متخصص دارید به شما توصیه می کنیم که از موسسه حقوقی با تجربه، وکلای پارسا کمک بگیرید. گروه حقوقی وکلای پارسا از وکلای با سابقه و متخصص وکلای دادگستری تشکیل شده است و آماده خدمت رسانی به عموم مردم جامعه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×