پلمپ ملک ورثه ای

پلمپ ملک ورثه ای (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

پلمپ ملک ورثه ای

پلمپ ملک ورثه ای چگونه انجام می شود؟

پلمپ ملک ورثه ای  چیست؟ پلمپ ملک ورثه ای چگونه انجام می شود؟ چگونه می توان برای پلمپ ملک ورثه ای اقدام کرد؟ آیا شما نیز تاکنون برای پلمپ ملک ورثه ای  از طریق مراجع قانونی اقدام کرده اید؟ پلمپ ملک ورثه ای در چه مواردی کاربرد دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ پلمپ ملک ورثه ای توسط چه کسی صورت میگیرد؟ در مورد مراحل قانونی پلمپ ملک ورثه ای  چه می دانید و چه میزان اطلاع دارید؟ پلمپ ملک ورثه ای تا چه اندازه دارای کاربرد است و چه مزایایی برای افراد دارد؟ اطلاعات قانونی لازم در مورد پلمپ ملک ورثه ای را از کجا بدست آوریم؟

پلمپ ملک ورثه ای یکی از مهمترین موضوعاتی است که بسیاری از افراد در مورد آن اطلاعات دقیقی ندارند و نمی دانند چگونه باید در جهت بهبود جریان پرونده های خود اقدام کنند و از این روش استفاده کنند. در این مقاله سعی کرده ایم در مورد پلمپ ملک ورثه ای توضیحات لازم و مورد نیازتان را ارائه دهیم. پلمپ ملک ورثه ای بهترین روشی است که می تواند مقابل سودجویان ایستادگی کرد و از تضییع حقوق خود جلوگیری کرد.

پلمپ ملک ورثه ای و مشاوره حقوقی در مورد آن

پلمپ ملک ورثه ای دارای نکات قانونی بسیار زیاد یاست که بسیاری از افراد در مورد آن اطلاع ندارند و نمی دانند که چگونه باید در جهت احقاق حقوق خود حرکت کنند. در چنین حالتی به افراد توصیه می کنیم که برای کسب اطلاعات دقیق در مورد پلمپ ملک ورثه ای از یک فرد متخصص و با تجربه در این حوزه کمک بگیرند تا تمامی اطلاعات لازم را به صورت دقیق ارائه دهد و در مورد مسائل مهم حقوقی پلمپ ملک ورثه ای به موکل یا حتی مراجعان خود خدمات مشاوره ای ارائه دهد.

پلمپ ملک ورثه ای دارای جزئیات بسیار زیاد و مراحل مختلفی است و افراد می توانند به راحتی با مراجعه به دفتر وکالت یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص تمامی چالش های ذهنی خود را برطرف کنند و در مورد موضوعات مختلف مربوط به این حوزه آگاهی های حقوقی مورد نیاز خود را بدست آورند. پلمپ ملک ورثه ای  طبق قانون صورت می گیرد و مفاد حقوقی مختلفی از جانب قانونگذار در مورد آن ثبت شده است که بهتر است آنها را بدانید و در مورد آنها تحقیق کنید.

شاید شما نیز بسیار دیده باشید که کسانی که فوت می کنند دارای ورثه ای مشخص هستند. در شرایطی که یکی از این ورثه ها قصد تضییع حقوق دیگر وراث را داشته باشد بهتر است که به سراغ پلمپ ملک ورثه ای رفت. پلمپ ملک ورثه ای بهترین روشی است که افراد می توانند با استفاده از آن به سراغ دفاع از حقوق قانونی خود بروند و شرایط نسبتا متعادلی را برای خود ایجادد کنند. یک وکیل حرفه ای و مجرب می تواند در مورد پلمپ ملک ورثه ای هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری اطلاعات دقیق را به افراد انتقال دهد.

پلمپ ملک ورثه ای و قانون امور حسبی

پلمپ ملک ورثه ای در قانون امور حسب دارای مراحل مختلفی است و جزییات بسیار زیادی را در بر می گیرد. به چند مورد از مهم ترین نکات قانون امور حسبی در مورد پلمپ ملک ورثه ای اشاره می کنیم تا در مورد آنها اطلاعات لازم را بدست آورید:

 بر صورتی که بین ورثه محجوری باشد که ولی یا وصی یا قیم نداشته باشد دادرس باید پس از مهر و موم مراتب را به دادستان اطلاع‌دهد که جهت تعیین قیم اقدام نماید. در صورتی که بین ورثه غائبی باشد که برای اداره اموال خود نماینده نداشته باشد اگر محل غایب معلوم است دادرس مهر و موم ترکه را‌به او اطلاع می‌دهد و اگر محل غایب معلوم نباشد به دادستان اطلاع خواهد داد که در صورت اقتضاء جهت تعیین امین برای او اقدام کند.

صورتمجلس مذکور فوق باید به امضاء کسی که مباشر مهر و موم است و اشخاص ذینفع برسد و در صورتی که اشخاص مزبور نخواهند‌ یا نتوانند امضاء کنند مراتب در صورتمجلس ذکر می‌شود. کلید قفل هایی که روی آن مهر و موم شده در دادگاه بخش بایگانی و این امر در صورتمجلس قید می‌شود. نسبت به اموالی که مهر و موم آن ممکن نیست صورت اجمالی از آن برداشته شده و در صورت لزوم نگاهبانی بر آن می‌گمارند. هر گاه در حین مهر و موم ترکه وصیت‌نامه یا برگهای دیگری پیدا شود که در لفافی مهر و موم شده باشد دادرس مشخصات اوراق و‌چگونگی مهر و موم و عنوانی که روی آن نوشته شده و نشانه روی لفاف را در صورتمجلس نوشته دادرس و حاضرین اگر معروف باشند و بتوانند‌امضاء کنند امضاء می‌نمایند و اگر امتناع از امضاء نمایند امتناع آن‌ها از امضاء نوشته می‌شود.

پلمپ ملک ورثه ای (2)
پلمپ ملک ورثه ای (2)

پلمپ ملک ورثه ای و صورتمجلس

پلمپ ملک ورثه ای  از طریق مراحل مختلفی انجام می شود که مهم ترین مرحله و ابتدایی ترین مراحل مربوط به تنظیم صورتمجلس است. در موقع مهر و موم صورت مجلسی مشتمل بر امور زیر تنظیم می‌شود:

تاریخ سال و ماه و روز و ساعتی که اقدام به مهر و موم شده است- نام و مشخصات کسی که مباشر مهر و موم است- علتی که موجب مهر و موم شده است- نام و مشخصات و محل اقامت کسی که درخواست مهر و موم نموده و اگر دادرس به نظر خود اقدام به مهر و موم کرده باشد این نکته را در‌صورتمجلس می‌نویسد- نام و مشخصات و اظهارات اشخاص ذینفع که در موقع مهر و موم حاضر بوده‌اند- تعیین جایی که ترکه در آنجا مهر و موم شده از قبیل اتاق- صندوقخانه و گنجه- وصف اجمالی از اشیایی که مهر و موم نشده است- اموال در محل خود مهر و موم شده است یا محل آن تغییر داده شده- نگهبان در صورتی که معین شده باشد با ذکر اینکه نگاهبان را دادرس مستقلاً معین کرده یا بر حسب معرفی اشخاص ذینفع- اظهار کتبی و صریح با قید التزام از کلیه اشخاصی که با متوفی در یک جا زندگانی کرده و یا اموال در تصرف آنها بوده مشعر بر اینکه چیزی از اموال‌متوفی را خارج یا مخفی نکرده و مطلع نیستند که دیگری به طور مستقیم یا غیر مستقیم اموال متوفی را برده یا مخفی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×