وکیل وصول مهریه

وکیل وصول مهریه (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل وصول مهریه

کمک گرفتن از وکیل وصول مهریه

مهریه یکی از حقوق مالی زن محسوب می گردد که به محض جاری شدن عقد نکاح به او تعلق می یابد. زن این اختیار را دارد که هرگونه دخل و تصرفی را که می خواهد در رابطه با این حق قانونی خود ایجاد کند. وکیل وصول مهریه کسی است که به افراد کمک می کند تا هرچه سریعتر مهریه خود را به بهترین نحو دریافت کنند؛ چرا که امروزه بسیاری از آقایان از پرداخت مهریه همسر خود ممانعت می کنند.

اگر به دادگاه های خانواده مراجعه کنید به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد که بیشتر دعاوی صورت گرفته میان زوجین ناشی از عدم پرداخت مهریه می باشد. وکیل وصول مهریه این توانایی و مهارت را دارد تا به موکلان خود کمک کند در جهت احقاق حقوق خود قدم بردارند.

یکی از اشتباهات رایجی که معمولا در هنگام ازدواج و عقد نکاح صورت می گیرد آن است که آقایان میزان مهریه ای را به عنوان حق مالی همسر خود می پذیرند که توانایی پرداخت آن را ندارند. همین موضوع نیز باعث می شود تا نتوانند در هنگام مطالبه این حق مالی توسط همسرشان، آن را بپردازند.

شاید شما نیز تاکنون این اصطلاح عامیانه را شنیده باشید که می گویند: مهریه را کی داده وکی گرفته!؟ حقیقت آن است که این اصطلاح کاملا اشتباه است و منشا اصلی بسیاری از دعاوی خانوادگی نیز همین باور های اشتباه در مورد مهریه است. نا آگاهی افراد در هنگام ازدواج و حتی بعد از ازدواج، باعث میشود تا نتوانند زندگی مشترک موفقی را تجربه کنند.

از آنجایی که قانون و فقه دینی جامعه ما، مهریه را حق مسلم زن به حساب آورده است و این امکان را به او داده است تا در هر زمان که می خواهد برای اخذ این حق مالی از همسر خود اقدام کند، بنابراین به هیچ عنوان آقایان نباید از پرداخت این حق قانونی همسر خود ممانعت کنند. در چنین شرایطی وکیل وصول مهریه به خوبی می تواند از مدارک و ادله اثباتی در دادگاه استفاده کند که مرد مهریه را در کوتاهترین زمان ممکن به زن بپردازد، هرچند در برخی از موارد آقایان توانایی پرداخت مهریه را ندارند که در این صورت شرایط قانونی متفاوت است.

اقدامات قانونی زن برای اخذ مهریه

یکی از سوالات اساسی و بسیار مهمی که معمولا برای بسیاری از افراد پیش می آید آن است که چگونه می توان از راه های قانونی برای اخذ این حق زن اقدام کرد؟ وکیل وصول مهریه در چنین مواقعی چه خدماتی را به موکل خود ارائه می دهد؟

 این موضوع کاملا درست است که مهریه جز حقوقی است که به هیچ عنوان نمی توان از زن سلب کرد اما با وجود این حق قانونی زن، بسیاری از افراد از پرداخت چنین حقی سرپیچی می کنند. در چنین مواردی بهترین راه حل ان است که بانوان از طریق قانون برای اخذ این حق قانونی خود اقدام کنند.

یکی از دیگر از چالش های بانوان برای استفاده از این حق قانونی آن است که دقیقا می دانند مراحل قانونی و دادرسی به پرونده های مربوط به اخذ مهریه چیست. حتی برخی از افراد نیز به اشتباه با خود فکر میکنند که تنها در صورتی می توانند برای اخذ مهریه خود از طریق قانون اقدام کنند که قصد طلاق و جدایی داشته باشند اما در واقع مسئله مهریه هیچ ربطی به جدایی طلاق ندارد. همه بانوان می توانند در هر زمان که میخواهند، مهریه خود را از همسرشان دریافت کنند، حال ممکن است برخی بانوان در هنگام طلاق و جدایی این حق قانونی خود را طلب کنند و یا انکه در هنگام زندگی مشترک بخواهند از این حق مالی استفاده کنند.

هنگامی که متقاضیان اخذ مهریه به وکیل وصول مهریه مراجعه می کنند، این وکیل متخصص و با تجربه در همان ابتدا یک جلسه مشاوره حقوقی تشکیل می دهد تا تمامی اطلاعات لازم را به موکل خود انتقال دهد. در نهایت وکیل وصول مهریه به درخواست زن، دادخواست مبنی بر مطالبه مهریه را آماده می کند و آن را به مراجع قضایی ذیصلاح تحویل می دهد تا مراحل دادرسی پرونده آغاز شود.

انواع مهریه

یکی دیگر از مسائل بسیار مهمی که معمولا در جلسه مشاوره حقوقی با وکیل وصول مهریه مورد بررسی قرار میگیرد آن است که انواع مهریه به چه مواردی تقسیم می شود؟ آیا نوع مهریه در هنگام وصول آن از شوهر موثر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در حالت کلی انواع مهریه به دو مورد تقسیم میشود که به آنها اشاره می کنیم:

عندالمطالبه: هنگامی که می گوییم مهریه از نوع عندالمطالبه است یعنی زن می تواند در هر زمان که می خواهد برای مطالبه آن اقدام نماید. بنابراین ملاک پرداخت مهریه عندالمطالبه، زمان درخواست زن است.

عند الاستطاعه: یکی دیگر از انواع مهریه که معمولا تعداد افراد کمتری از ان استفاده می کنند، مهریه عندالاستطاعه است. همانطور که از نام این مهریه پیدا است، ملاک پرداخت این حق مالی زن به توانایی مرد بستگی دارد. بنابراین در صورتی که زن برای اخذ مهریه اقدام نماید اما مرد توانایی مالی پرداخت آن را نداشته باشد، زن نمی تواند این حق مالی را دریافت کند. مسئله ای که ممکن است در این مواقع پیش آید آن است که مرد دارای توانایی مالی است اما از پرداخت مهریه سرپیچی می کند.

در حالت کلی اگر شوهر دارای تمکن مالی باشد وظیفه دارد مهریه همسرش را پرداخت کند و فرقی ندارد که مهریه از نوع عند الاستطاعه یا عندالمطالبه باشد. در صورت هرگونه سرپیچی مرد، وکیل وصول مهریه می تواند در کوتاهترین زمان ممکن برای جلوگیری از تضییع حقوق بانوان اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

چرا وکیل وصول مهریه؟

اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که قصد اخذ مهریه از همسرتان را دارید و میخواهید روند دادرسی آن در کوتاهترین زمان ممکن طی شود، به شما توصیه می کنیم که از وکیل وصول مهریه کمک بگیرید.

از آنجایی که وکیل وصول مهریه دارای تسلط کامل بر قوانین مربوط به مهریه می باشد، این توانایی را دارد که از ادله اثبات و مدارک مناسب برای احقاق حقوق شما در محضر قانون استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×