وکیل اثبات نسب

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل اثبات نسب

 وکیل اثبات نسب به چه کسی گفته می شود و وظیفه این وکیل در پرونده های حقوقی بسیار مهم است. وکیل اثبات نسب را چگونه پیدا کنیم؟ بهترین وکیل اثبات نسب به چه کسی گفته می شود و این وکیل باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا بتوانیم وکالت پرونده های مختلف حقوقی را به او بسپاریم؟

یکی از پرونده های حقوقی بسیار مهمی که در سال های اخیر در دادگاه ها مطرح شده است و باعث درگیری بسیاری از افراد شده است، پرونده های نفی نسب می باشند. نفی نسب به معنای آن است که نسب یک فرزند از جانب مادر یا پدر او نفی شود و اینگونه ادعا شود که این فرزند، هیچ نسبتی با آنها ندارد. برای انکه بتوان این موضوع را اثبات کرد یا خلاف آن را در دادگاه بیان کرد باید از ادله و مدارک کافی در جهت اثبات نسب یا نفی آن کمک گرفت.

توجه داشته باشید که موضوع پرونده های اثبات نسب نسبتا پیچیده است و هر کسی نمی تواند از عهده آن بر بیاید، در چنین شرایطی وکیل اثبات نسب تنها کسی است که می تواند خدمات ارزنده حقوقی را به طور کاملا حرفه ای به موکلان خود ارائه دهد. وکیل اثبات نسب دارای سال ها تجربه در جهت دفاع از حقوق مردم است و دارای تخصص کافی برای اثبات نسب است. بنابراین به جای اینکه بدون آگاهی و اطلاع کافی به سراغ افراد غیر متخصص بروید و زمان خود را از دست بدهید، بهتر است از همان ابتدا که درگیر پرونده های نفی نسب می شوید، سریعا به سراغ وکیل اثبات نسب بروید و وکالت پرونده خود را به او بسپارید تا بهترین نتیجه ممکن را در روند دادرسی پرونده بدست آورید.

وکیل اثبات نسب و اثرات اجتماعی آن

وکیل اثبات نسب از جمله وکلای حوزه خانواده محسوب می شود. از این رو برای درک کار وکیل اثبات نسب و اثرات آن باید با قوانین خانواده آشنا شویم.

بگذارید ساده تر مسئله اثبات نسب را توضیح دهیم. فرض کنید، فردی دارای 3 فرزند دختر دار فانی را وداع می کند. او دارای مقدار قابل توجهی مال منقول و غیر منقول است. با توجه به مشخص بودن وراث، به نظر می رسد باید این اموال بین همسر و 3 دختر او تقسیم شود. اما در این بین فردی پیدا می شود و ادعا می کند که فرزند پنهانی آن مرحوم است. از این رو ادعایی بر مال و اموال او خواهد داشت.

حال سوال این است که قانون درباره این دعوی چه تصمیمی می گیرد؟ یکی از راه هایی که فرد مذکور می تواند به واسطه آن اقدام به احقاق حق خود از ارث به جا مانده کند، استفاده از قانون اثبات نسب است. در واقع به واسطه اثبات نسب رابطه خونی بین فرزند با پدر یا مادر ثابت می شود. بنابراین تمام حقوق مشخص شده در قانون خانواده به فرد تعلق می گیرد.

نکته ای که وجود دارد این است که اثبات نسب کار چندان ساده ای نیست. در واقع قانون گذار به سبب اثرات فردی و اجتماعی این قانون، نسبت به اجرا شدن آن حساسیت بسیاری به خرج داده است و شرایط سخت و گوناگونی را در نظر گرفته است. از این رو می توان حدس زد که در این مسیر فرد کار چندان ساده ای نخواهد داشت. از این رو استفاده از وکیل اثبات نسب نه تنها یک امکان، بلکه یک الزام محسوب می شود.

وکیل اثبات نسب و سختی های مسیر قانونی

اما اثرات اجتماعی اثبات نسب چیست؟ در واقع این قانون چه اثرات فردی و اجتماعی می تواند داشته باشد که باعث می شود قانونگذار نسبت به اجرای آن سخت گیری های مختلفی دارد؟

نکته مهمی که وجود دارد این است که با اثبات نسب بین یک فرد با فرد دیگر، عملا قوانین خانواده مربوط به او تغییر می کند. به عبارت ساده تر آن فرد از نظر اجتماعی و خانوادگی از شخصیت حقوقی دیگری برخوردار می شود. این فرد می تواند به واسطه این نسب، نام خانوادگی خود را تغییر دهد و به نوعی می توان گفت که با اثبات نسب فرد شخصیت اجتماعی جدیدی پیدا می کند.

اما فارغ از این مسئله بر اساس این قانون، فرد از تمامی قوانین مربوط به خانواده بهره مند می شود. یعنی همانند سایر فرزندان، آن فرد حق دریافت نفقه، ارثیه و … را پیدا می کند. این ها از مواردی است که باعث شده است مسیر اثبات نسب از نظر قانون سخت باشد.

یکی از این سختی های پیش بینی شده در قانون، لزوم استفاده از مدارک و شواهد متعدد است. در واقع بر اساس قانون هر فردی که ادعای اثبات نسب را دارد باید مدارک محکمه پسندی به دادگاه ارائه کند. به طور مثال استفاده از آزمایشات DNA و … می تواند از جمله این مدارک باشد.

یکی دیگر از معتبرترین مدارکی که فرد می تواند به کمک وکیل اثبات نسب به دادگاه ارائه کند، استشهادیه اثبات نسبت است. در واقع بر اساس این استشهادیه افراد باخبر و مطلع شهادت می دهند که ادعای فرد مبنی بر اثبات نسب درست است. دادگاه معمولا توجه زیادی به این موضوع دارد و سعی می کند بر اساس آن دست به تصمیم گیری بگیرد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در جمع آوری و ارائه این دسته از مدارک ریزه کاری های بسیاری وجود دارد. از این رو حتما پیشنهاد ما این است که از وکیل اثبات نسب در این مسیر استفاده کنید. زیرا هر نوع اشتباه یا هرگونه ابهام در این مدارک می تواند به راحتی باعث ابطال دادخواست شما شود. از این رو حتما سعی کنید در این مسیر از یک وکیل اثبات نسب مجرب استفاده کنید. این کار می تواند مسیر شما را روشن کند و باعث شود تا در هزینه مالی و زمانی خودتان صرفه جویی کنید.

وکیل اثبات نسب به چه کسی گفته می شود؟

وکیل اثبات نسب به چه کسی گفته می شود؟ شناسایی وکیل اثبات نسب باعث می شود تا مسیر احقاق حقوق افراد کوتاه تر شود و پرونده ممکن در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسد. وکیل اثبات نسب می تواند روند پرونده را بسیار کوتاه تر کند و بهترین نتیجه را رقم بزند، پس به شما توصیه می کنیم برای جلوگیری از به هدر رفتن زمان و هزینه با ویژگی های وکیل اثبات نسب آشنا شوید و بهترین وکیل را در این زمینه شناسایی کنید.

از نظر قانون هر وکیل پایه یک دادگستری که دارای پروانه وکالت معتبر باشد، حق وکالت در این نوع پرونده ها را دارد. به عبارت ساده تر شما می توانید از هر وکیلی در این مسیر استفاده کنید. اما اتفاقی که باعث می شود ما سراغ وکیل اثبات نسب برای این پرونده برویم، دو مفهوم علم و تجربه است.

در واقع هر کدام از وکلا در حوزه خاصی از قانون و حقوق تخصص دارند. گرچه از نظر قانون شما می توانید از یک وکیل جنایی برای این نوع دعوی استفاده کنید، اما منطقی این است که سراغ کسی بروید که در این حوزه تخصص دارد و البته طی سال های مختلف تجربه خوبی در این زمینه اندوخته است.

بنابراین ما از وکیل اثبات نسب این انتظار را داریم که به صورت تخصصی در حوزه قوانین خانواده وارد باشد و دارای تجربه های فراوانی در این حوزه باشد. از طرف دیگر فراموش نکنید که خانواده حوزه ای است که وابستگی زیادی به شرع و اسلام دارد. از این رو یک وکیل اثبات نسب علاوه بر این که باید در حوزه قانونی خانواده مسلط باشد، باید بتواند مفاهیم فقهی این قوانین را درک کند و بتواند از آن در مواقع مورد نیاز استفاده کند. یادتان باشد که گاهی استفاده از یک قانون فقهی و شرعی در دادگاه می تواند کار صد ها ماده و قانون را انجام دهد.

 وکیل اثبات نسب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

هنگامی که در مورد وکیل اثبات نسب صحبت می کنیم، اولین و مهم ترین سوالی که برای افراد پیش می آید آن است که دقیقا وکیل اثبات نسب باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا بتوان به او اعتماد کرد و وکالت پرونده خود را به او سپرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که وکیل اثبات نسب باید دارای ویژگی های مختلفی باشد و نمی توان گفت که داشتن یک یا دو ویژگی برای بهترین بودن چنین وکیلی کاافی است. به چند مورد از اساسی ترین و اصلی ترین ویژگی های وکیل اثبات نسب اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

دانش و اطلاعات حقوقی کافی: اولین و مهم ترین ویژگی که باید وکیل اثبات نسب داشته باشد آن است که دانش و اطلاعات کافی حقوقی در جهت حل و فصل پرونده های نفی نسب داشته باشد و بتواند در سریعترین زمان ممکن بهترین راه حل حقوقی را برای حل مشکلات قانونی و اثبات نسب حقوقی پیدا کند. فراموش نکنید که اولین و مهم ترین ویژگی یک وکیل دادگستری متخصص آن است که دانش حقوقی داشته باشد و در رشته حقوق تحصیل کرده باشد و پروانه وکالت خود را دریافت کرده باشد.

تجربه های موفقیت آمیز در پرونده های اثبات نسب: همه ما به خوبی می دانیم که تعداد وکلای دادگستری که در شهر فعالیت می کنند بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده است تا در هنگام انتخاب وکیل، دچار سردرگمی و نگرانی شویم و دقیقا ندانیم که بر اساس چه ملاک هایی می توانیم وکیل اثبات نسب را انتخاب کنیم. از مهم ترین ملاک های انتخاب وکیل آن است که رزومه کاری او را مورد بررسی قرار دهیم و میزان موفقیت او در وکالت پرونده های قبلی بسنجیم. وکلاییی که دارای تجربه و موفقیت های بیشتری باشند، معمولا قابل اعتماد تر هستند و راحتتر می توان وکالت پرونده را به آنها سپرد. وکیل اثبات نسب باید دارای تجربه کافی در پرونده های حقوقی باشد تا بتواند با تکیه بر تجربیات خود و ارائه مشاوره حقوقی موکل خود را از جریان دادرسی پرونده آگاه کند.

تخصص: از اساسی ترین و مهم ترین ویژگی هایی که باید وکیل اثبات نسب داشته باشد و برای وکالت چنین پرونده هایی دارای اهمیت بسیار زیادی استف تخصص  مهارت است. این موضوع کاملا درست است که وکلای دادگستری توانایی وکالت پرونده های مختلف و گوناگون را دارند اما حقیقت آن است که هر وکیلی دارای تخصص و مهارت خاص در وکالت پرونده های گوناگون است، بنابراین افراد بهتر است با توجه به موضوع پرونده خود به سراغ وکیلی بروند که در این زمینه تخصص باشد.

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که وکلایی که دارای سن بیشتری باشند و به اصطلاح پیرتر باشند دارای تخصص بیشتری در جهت حل و فصل پرونده های اثبات نسب هستند اما حقیقت آن است که در بسیاری از موارد ممکن است وکلای جوان هم دارای تخصص باشند. ملاک سنی وکلا به هیچ عنوان نمی تواند معیار مناسبی برای سنجش میزان تخصص وکیل باشد.

مرجع صالح رسیدگی به پرونده های اثبات نسب

وکیل اثبات نسب برای رسیدگی به پرونده های مربوط به این زمینه به دادگاه خانواده مراجعه می کند. مرجع صالح رسیدگی به پرونده های اثبات نسب، دادگاه خانواده است. بر اساس ماده ماده ۳۶۸ قانون آیین دادرسی مدنی، آرای دادگاههای تجدیدنظر استان قابل فرجام خواهی نیست مگر در موارد زیر :

الف- احکام :احکام راجع به اصل نکاح و فسخ آن، طلاق، نسب، حجر و وقف.

ب- قرارهای زیر مشروط به اینکه اصل حکم راجع به آنها قابل رسیدگی فرجامی باشد.

۱- قرار ابطال یا رد دادخواست که از دادگاه تجدیدنظر صادر شده باشد.

۲- قرار سقوط دعوا یا عدم اهلیت یکی از طرفین دعوا.

اهمیت انتخاب وکیل اثبات نسب 

همانطور که گفتیم اثبات نسب از جمله مهمترین قوانین حوزه خانواده محسوب می شود. بنابراین افرادی که درگیر پرونده های نفی نسب می شوند ممکن است در ابتدا دچار احساس سرگردانی و نگرانی شدیدی شوند. انتخاب یک وکیل اثبات نسب مناسب می تواند به افراد کمک کند تا در کوتاهترین زمان ممکن پرونده های آنان به نتیجه برسد و روند دادرسی آنها تسریع یابد. وکیل اثبات نسب باید دارای ویژگی های مختلفی باشد تا بتوانیم با خیال راحت وکالت پرونده خود را به او بسپاریم. انتخاب یک وکیل حرفه ای و کارکشته در این زمینه می تواند باعث صرفه جویی در هزینه و زمان افراد شود.

شاید هنگامی که در مورد وکیل اثبات نسب صحبت می کنیم با خود فکر کنید که هزینه چین وکیلی بسیار زیاد است ام حقیقت ان است که اطناب روند دادرسی در پرونده های نفی نسب بسیار هزینه بردار است؛ چرا که باید برای هر مرحله از دادرسی هزینه نسبتا زیادی برای آن پرداخت کرد. با کمک وکیل اثبات نسب می توان از اطاله دادرسی جلوگیری کرد، دستمزد وکیل اثبات نسب در مقایسه با هزینه اطاله دادرسی پرونده های حقوقی مختلف بسیار مقرون به صرفه تر است. بنابراین به شما توصیه می کنیم که برای انتخاب وکیل اثبات نسب دقت نظر کافی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×