نحوه شکایت فرار مالیاتی

نحوه شکایت فرار مالیاتی (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

نحوه شکایت فرار مالیاتی

نحوه شکایت فرار مالیاتی

شکایت فرار مالیاتی به چه نحو است؟ شکایت فرار مالیاتی  دارای چه مراحل قانونی است؟ شکایت فرار مالیاتی شامل چه اسناد و مدارکی می شود؟ آیا تاکنون برا شما نیز پیش آمده است که بخواهید برای ر اقدام کنید؟ شکایت فرار مالیاتی را باید چگونه انجام دهیم؟ آیا شکایت فرار مالیاتی کار سختی است؟ چه وکیلی می تواند امورات مربوط به شکایت فرار مالیاتی را بر عهده گیرد؟ شکایت فرار مالیاتی شامل چه مباحث قانونی و حقوقی است؟

قبل از آنکه بخواهیم با نحوه شکایت فرار مالیاتی اشنا شویم در ابتدا توضیح کوتاهی در مورد این جرم میدهیم تا با ان اشنایی پیدا کنید و بدانید در چه مواردی می توانید برای شکایت از افرادی که اقدام به انجام این جرم می کنند اقدام کرد. جرم فرار مالیاتی در واقع همانطور که از نا ان پیدا است به جرمی گفته می شود که افراد مرتکب با آگاهی از نوع جرمی که انجام می دهند و با قدرت اراده  اختیار خود از پرداخت مالیات ممانعت کنند.

در حالت کلی در صورتی که افراد به مدت 3 ماه از ارائه اظهارنامه مالیاتی سرپیچی کنند یا اقدام به حذف مدارک و استنادات کنند تا مالیات کمتری بپردازند، جرم فرار مالیاتی محقق شده است. برای انکه در مورد جزییات کامل نحوه شکایت فرار مالیاتی صحبت کنیم و به صورت تحلیلی آن را مورد بررسی قرار دهیم به شما توصیه می کنیم که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شکایت فرار مالیاتی به چه نحو است؟

شکایت فرار مالیاتی دارای مراحل مختلفی است که افراد باید در مورد آن اطلاع داشته باشند تا بتوانند در مدت زمانی کوتاه به راحتی از طریق مراکز قانونی برای احقاق حقوق خود اقدام کنند. جالب است بدانید که از طریق سامانه گزارش فرار مالیاتی نیز می توان به راحتی افراد مرتکب را مورد شناسایی قرار داد و به مراکز ذیصلاح معرفی کرد.

در حالت کلی اگر شما می خواهید برای شکایت فرار مالیاتی اقدام کنید به شما توصیه می کنیم که از یک وکیل متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. یک وکیل متخصص در حوزه مالیات بهترین کسی است که می تواند به شما کمک کند در مدت زمانی کوتاه جریان پرونده های خود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید و از صفر تا صد جریان این پرونده ها را در کنار شما خواهد بود. شکایت فرار مالیاتی نیاز به ارائه شکواییه دارد و تنظیم شکواییه نیز دارای چارچوب های قانونی مهمی است که افراد باید بتوانند این چارچوب ها را رعایت کنند.

 یک وکیل با تجربه بهترین کسی است که با چارچوب های قانونی تنظیم شکواییه آشنایی دارد می تواند این مراحل را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذارد تا جریان پرونده با اطاله دادرسی روبرو نشود. در ضمن این موضوع را هم در نظر داشته باشید که اثبات جرم فرار مالیاتی نیاز به ارائه مدارک و ادله کافی دارد و به همین دلیل هم بهتر است برای پیشبرد جریان شکایت فرار مالیاتی از یک وکیل فرار مالیاتی که دانش حقوقی کاملی دارد بخواهید تا این استنادات قانونی را به همراه شکواییه تهیه کند و به مراجع قانونی تحویل دهد.

نحوه شکایت فرار مالیاتی (1)
نحوه شکایت فرار مالیاتی (1)

شکایت فرار مالیاتی و انواع جرم

شکایت فرار مالیاتی باید بر اساس نوع جرم مذکور تهیه و تنظیم شود به همین دلیل به صورت خلاصه در مورد انواع فرار مالیاتی صحبت می کنیم تا اطلاعات دقیقی در مورد تمامی جزئیات مربوط به شکایت فرار مالیاتی بدست آورید. در نواع اول جرم فرار مالیاتی معمولا فرد مرتکب سعی می کند تا اسناد حقوقی و مدارک را تغییر دهد و آنها را به نحوی تنظیم کند که بر خلاف واقعیت موجود باشد و در چنین مواردی قصد و هدف مرتکب آن است که با ارائه دلایل دروغین سعی کند تا میزان مالیات پرداختی خود را تقلیل دهد و این موضوع نوعی جرم محسوب می گردد و می توان در صورت مشاهده چند جریانی برای شکایت فرار مالیاتی اقدام کرد.

نوع دوم از فرار مالیاتی که باید در مورد آن صحبت کنیم فرار مالیاتی به همراه ارائه ندادن فرم های اظهارنامه است که به صورت سه سال پیاپی اتفاق می افتد. در مواردی که افراد با داشتن قصد و هدف و آگاهی به صورت سه سال پی در پی ترازنامه و اظهارنامه های خود را به مراجع قانونی تحویل ندهند می توان برای شکایت فرار مالیاتی اقدام کرد.

نحوه شکایت فرار مالیاتی (2)
نحوه شکایت فرار مالیاتی (2)

شکایت فرار مالیاتی و قانون مالیات های مستقیم

شکایت فرار مالیاتی به نحوی دارای اهمیت است که در قانون در مورد آنها صحبت شده است. به طور کلی به مفاد قانونی در مورد شکایت فرار مالیاتی اشاره می کنیم تا در مورد آنها اطلاعات دقیقی بدست آورید و بدانید که موضوع تنظیم شکایت فرار مالیاتی چگونه است. بر اساس قانون مالیات های مستقیم در مورد شکایت فرار مالیاتی می توان گفت:

 هرگاه مودی به قصد فرار از مالیات از روی علم و عمد به ترازنامه و حساب سود و زیان یا به دفاتر و اسناد و مدارکی که برای تشخیص‌مالیات ملاک عمل می‌باشد و برخلاف حقیقت تهیه و تنظیم شده است استناد نماید یا برای سه سال متوالی از تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ترازنامه و‌حساب سود و زیان خودداری کند علاوه بر جریمه‌ها و مجازات‌های مقرر در این قانون از کلیه معافیت‌ها و بخشودگی‌های قانونی در مدت مذکور‌محروم خواهد شد. تعقیب و اقامه دعوی علیه مرتکبین نزد مراجع قضائی از طرف رئیس سازمان مالیاتی کشور به عمل خواهد آمد.

چنانچه هر یک از حسابداران، حسابرسان و همچنین موسسات حسابرسی، مأموران مالیاتی و کارکنان بانکها و موسسات مالی و اعتباری در ارتکاب جرم مالیاتی معاونت نمایند و یا تخلفات صورت گرفته را گزارش نکنند به حداقل مجازات مباشر جرم محکوم می‌شوند. مجازات معاونت سایر اشخاص طبق قانون مجازات اسلامی تعیین می‌شود.

اوراق مالیاتی بطور کلی باید به شخص مودی ابلاغ و در نسخه ثانی رسید اخذ گردد. هرگاه بخود مودی دسترسی پیدا نشود اوراق ‌مالیاتی باید در محل سکونت یا محل کار او به یکی از بستگان یا مستخدمین او ابلاغ گردد مشروط بر اینکه بنظر مأمور ابلاغ سن ظاهری این ‌اشخاص برای تمیز اهمیت اوراق مورد ابلاغ کافی بوده و بین مودی و شخصی که اوراق را دریافت می دارد تعارض منافع نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×