مشکلات ازدواج مجدد برای مرد

مفهوم ازدواج مجدد برای مرد (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشکلات ازدواج مجدد برای مرد

مفهوم ازدواج مجدد برای مرد

انسان ذاتا اجتماعی است و با ازدواج است که مردان و زنان می توانند به درجات عالیه دست یابند. ازدواج مجدد برای مرد یکی از مهمترین مسائلی است که در طول دوران حیات می تواند به عنوان تاثیر گذار ترین از آن یاد شود. مشکلاتی که در این مرحله برای مردان به وجود می آید آنها را با عدم تعادل در تصمیم گیری درست مواجه ساخته و با بروز نشانه هایی از بی اعتمادی و نیز عدم اعتماد به نفس به دلیل ترس از شکست دوباره آنها را انتخاب مسیری بس دشوار قرار می دهد.

متاسفانه بسیاری از افراد علی الخصوص مردان پس از آنکه تجربه ازدواج آنها با شکست مواجه شده و با جدایی ختم می شود، پس از آن برای آنکه خود را تبرئه کنند دست به ایراد گرفتن از همسر سابق خود می زنند که به مرور زمان باعث می شود که عیب های خود را فراموش کند و نتواند بر آنها جامه عمل بپوشاند و با همین طرز فکر به دنبال مورد جدید برای ازدواج است. این موضوع بسیار می تواند خطرناک باشد چرا که فرد هنوز در تجربه اول خوب به آن چیزی که باید پی می برد نرسیده است و لزوما ازدواج مجدد با این طرز فکر نتیجه جالبی نخواهد داشت.

میزان موفقیت ازدواج مجدد برای مرد

تعیین میزان موفقیت در ازدواج مجدد برای مرد یک امر کاملا نسبی است و بستگی به موارد زیادی دارد. بعد از مدت زمان بسیار کوتاهی که از طلاق گذشته باشد به لحاظ قانونی مرد می تواند همسر دیگری اختیار کند، اما علم روانشناسی چیز دیگری می گوید. از نظر این علم بعد از اینکه طلاق اتفاق می افتد زن و مرد باید به طور حتم یک دوره ی جدایی عاطفی را سپری کنند. این دوره به دلیل گذراندن هیجانات زود گذر و احساسی است که امکان دارد در بین آنها رخ دهد.

زمانی که مردان از همسر خود جدا می شوند از منظر علم روانشناسی باید حداقل در فاصله نزدیک به یک سال حداقل زمان بگذرد تا فرد بتواند ذهن خود را آماده فاز جدید کند و به رابطه دیگری وارد شود. چرا که در زمان وقوع جدایی ذهن به اندازه ای درگیر است که نمی تواند به صورت منطقی تصمیم بگیرد کلیه انتخاب هایی که در این دوران خواهد کرد صرفا از روی احساس بوده و غیر منطقی می باشند. البته این موضوعاتی که ذکر شد در همه افراد صدق نمی کند و در برخی از افراد ممکن است زمان آن متفاوت با سایر مردان باشد.

مشکلات ازدواج مجدد برای مرد

به طور معمول ازدواج مجدد برای مرد دارای مشکلات خاصی است که ممکن است زنان از اینگونه مشکلات فارغ باشند. در این قسمت از مقاله تعدادی از این مشکلات را با هم مرور خواهیم کرد. در حالتی امکان دارد مرد همسر خود را به دلایلی غیر از طلاق مانند بیماری و یا تصادف و … از دست داده باشد و پس از مدتی بخواهد ازدواج مجدد انجام دهد. اقدام مردان برای این کار با توجه به اینکه هیچ گونه مشکلی با خانواده همسر سابق خود نداشته است امکان دارد با بی مهری ها و متهم نمودن او به عدم علاقه و عشق از سوی خانواده همسر سابقش به دختر آنها مواجه شود.

در حالتی دیگر زمانی که مردان در بازه زمانی خیلی کم به ازدواج مجدد تن بدهند نوع دیگری از مشکلات به سراغ او خواهند آمد. امکان دارد این امر از سوی افراد مختلف جامعه به این عنوان تعبیر شود که پای زنی که می خواهد با او ازدواج کند در زندگی قبلی او بوده است و این اتهام می تواند برای مرد و زندگی جدید او بسیار ناراحت کننده باشد. البته این موضوع بیشتر به ضعف فرهنگی که در جوامع مختلف وجود دارد برمی گردد در هر جامعه ای این مشکل نمود چندانی ندارد.

مشکلات دیگری که می تواند ازدواج مردان را تحت الشعاع خود قرار دهد داشتن فرزندانی از همسر قبلی است که باید در ابتدای امر این مساله را هم برای فرزندان خود و هم برای همسر جدید خود توضیح و حل نماید که آیا آنها می توانند در کنار هم بدون هیچ مشکلی زندگی کنند و تا چه حدی می تواند این مساله زندگی مشترک جدید را تحت تاثیر قرار دهد.

مشکلات اقتصادی یکی از بارزترین و مهمترین ابعاد ازدواج مجدد است. گاها پیش می آید که مردان به دلیل فشار مضاعفی که برای پرداخت مهریه متحمل می شوند زندگی جدید خود را نمی توانند آنطور که باید و شاید است مدیریت کنند و با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند. این مسائل باعث می شود که زندگی مشترک مجدد مردان تحت تاثیر قرار بگیرد و تنها راه چاره غلبه بر آنها مدیریت صحیح است. البته زنان هم در این خصوص مشکلات خاص خود را دارند که نمی توان به راحتی آنها را نیز نادیده گرفت.

راز های موفقیت در ازدواج مجدد برای مرد

ازدواج مجدد برای مرد شاید بیش از هر کار دیگری سخت تر باشد. چرا که تجربه تلخ گذشته امکان دارد تاثیر زیادی را بر روحیه گذاشته باشد. ازدواج مجدد هم برای مردان و هم برای زنان امری اجتناب نا پذیر است و دیر یا زود افراد باید به این مرحله دوباره قدم بگذارند. بر این اساس توصیه هایی برای شما مطرح خواهیم کرد.

اولین توصیه در ازدواج مجدد برای مرد این است که به هیچ عنوان زندگی شبیه به آنچه در گذشته داشته اید را تجربه نکنید. سعی کنید زندگی جدید خود را با روحیات جدید و ایجاد تغییرات بنیادی در اخلاق و رفتار خود شروع کنید و به طرف مقابل خول این را بیاموزید.

تجارب قبلی می تواند هم مثبت و هم به نوعی منفی باشند و در هر صورت مرور آنها در زندگی جدید و مقایسه نمودن زندگی قبلی با حال حاضر برای زنان مطمئنا چندان خوشایند نیست. سعی کنید تا می توانید از تجربه قبلی خود نگویید و تنها چیزی که در ذهن خود داشته باشید همسر جدید و زندگی دوباره ای است که شروع کرده اید تا از این طریق به همسرتان اطمینان داده باشید که فقط به او فکر می کنید.

آمادگی و عجله نکردن در ازدواج مجدد برای مرد یکی از دیگر از دلایل موفقیت است که به طور حتم تاثیر بسیار زیادی در این راه دارد. زمانی که مردان از آمادگی کافی برای شروع یک زندگی جدید برخوردار باشد می تواند در مقابل مشکلاتی که در آینده رخ می دهد از خود مقاومت نشان دهد و با آنها مقابله کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×