مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی

مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی

آیا تاکنون شما هم احساس کرده اید که نیاز به مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی داشته اید؟ آیا اصلا در مورد مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی، چیزی می دانید؟

این موضوع برای همه افراد روشن است که یکی از راه های سرمایه گذاری مطمئن در جامعه امروز، خرید ملک است. بسیاری از افراد به دلیل شرایط اقتصادی و شخصی که دارند تصمیم به خرید ملک شراکتی می گیرند. در بسیاری از موارد نیز چنین شراکتی حاصل از تقسیم ورثه می باشد. از آنجایی که خرید ملک، یکی از راه های جمع اوری سرمایه می باشد، کاملا طبیعی است که برای استفاده از این سرمایه به سراغ فروش ملک برویم. اما چالش اساسی آن است که اگر صاحبان ملک قصد استفاده از سرمایه خود را داشته باشند، چگونه باید برای فروش ملک راکتی اقدام کنند؟ آیا اصلا امکان فروش ملک شراکتی وجود دارد ؟

پاسخ این سوالات برای تمامی افرادی که دارای ملک شراکتی می باشند دارای اهمیت می باشد. یکی از مطمئن ترین راه هایی که می توان با استفاده از آن پاسخ تمامی سوالات خود را در مورد شرایط قانونی خرید و فروش ملک بدست آورد، مراجعه به مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی است.

در مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی می توان در کوتاهترین زمان ممکن از تمامی مسائل حقوقی ملکی آگاهی پیدا کرد. آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر به خوبی این موضوع را نشان داده است که بسیاری از صاحبان املاک که به صورت شراکتی با یکدیگر زمین زراعی یا حتی خانه های مسکونی خریداری می کنند در هنگام فروش آن با مشکلات قانونی بسیار زیادی روبرو می گردنند، با شرکت در مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی می توان از بوجود آمدن مشکلات مختلف جلوگیری کرد و تمامی مراحل قانونی را به سرعت طی کند.

چرا مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی؟

هدف اصلی مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی آن است که افراد کمتر دچار ضرر و زیان شوند و نظم در جامعه برقرار شود. حقیقت آن است که قراردادهایی که باعث خرید ملک شراکتی می شوند، باعث می شود که افراد سریعتر صاحب ملک شوند. صاحب ملک شدن در وضعیت اقتصادی کنونی کار راحتی نمی باشد و نیاز به سرمایه ای گسترده دارد. خرید ملک شراکتی کار نسبتا راحت تری می باشد و وقوع ان امکان پذیرتر است؛ چرا که چند نفر با یکدیگر به صورت شریکی بسیار راحت تر می توانند هزینه خرید ملک را آماده کنند.

همانطور که تمامی کارها دارای نتایج مثبت و منفی می باشند، خرید ملک به صورت شریکی نیز دارای پیامد های مختلفی است. از پیامدهای مثبت آن است که روند صاحب ملک شدن با سهولت بیشتری انجام می شود اما از زمان های قدیم تاکنون معمولا بسیاری از شرکا به دلیل حق و حقوق مالکیتی که بر سر یک زمین واحد دارند با یکدیگر دچار درگیری میشوند، لج و لجبازی در چنین مواردی معمولا هنگامی به اوج خود می رسد که یکی از شرکا قصد فروش سهم خود را داشته باشد.

شاید در ابتدا اینطور به نظر بیاید که می توان با لجبازی و جدل از فروش سهم شریک خود جلوگیری کرد اما باید به این نکته دقت داشته باشید که هر چقدر صاحبان ملک بیشتر با یکدیگر مخالفت کنند، ضررو زیانشان افزایش پیدا می کند. بهترین راه حل آن است که به مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی مراجعه کرد.

با کمک مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی می توان از بوجود آمدن مشکلات مختلف میان شرکا جلوگیری کرد و در نهایت نیز میزان آسیب و ضرر را به حداقل رساند.

مزایای مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی

مراجعه به مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی دارای مزایای بسیار زیادی است که به طور خلاصه به چند مورد از انها اشاره می کنیم:

با استفاده از مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی می توان از ایجاد بسیاری از خسارت های مادی جلوگیری کرد. معمولا افرادی که بدون داشتن اطلاعات حقوقی برای فروش ملک شراکتی اقدام می کنند دچار آسیب های مادی بسیار فراوانی می شوند و در برخی از موارد نیز حتی حقوق آنها مورد تضییع واقع می شود.

یکی از اساسی ترین مزایای مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی آن می باشد که افراد می توانند تمامی سوالات خود را از یک فرد متخصص بپرسند و پاسخ این سوالات را در کوتاه ترین زمان ممکن بدست آورند.

با کمک مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی میتوان معاملات پرسودی را تجربه کرد. معمولا یک مشاور حقوقی و با تجربه به صاحبان املاک کمک می کند تا بهترین معامله حقوقی را تجربه کنند.

با استفاده از مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی می توان برای احقاق حقوق خود از طریق محاکم قانونی  اقدام کرد.

حق شفعه چیست؟

یکی از دلایل اصلی که افراد برای استفاده از خدمات حقوقی مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی اقدام می کنند، آگاهی از شرایط و قواعد مربوط به حق شفعه می باشد. حق شفعه یکی از ان دسته حقوقی است که برای صاحبان ملک مشاع وجود دارد.

حق شفعه هنگامی به وجود می آید که دو نفر به صورت شریکی صاحب یک مال غیر قابل منقول باشند( مثل: ملک، زمین زراعی، خانه و…..) و از طرفی دیگر نیز یکی از این شرکا قصد فروش سهم خود را داشته باشد. در این حالت شریک دیگر دارای حق شفعه می گردد، در این حالت او می تواند هزینه ای را که شخص دیگری برای خرید سهم شریک او پرداخته است را به شریکش بپردازد و سهم او را تملک کند.

در ماده 808 قانون مدنی در رابطه با این موضوع امده است که: هرگاه مال غیرمنقول قابل تقسیم بین دو نفر مشترک باشد و یکی از دو شریک حصه خود را به قصد بیع به شخص ثالثی منتقل کند ‌شریک دیگر حق دارد قیمتی را که مشتری داده به او بدهد و حصه مبیعه را تملک کند. این حق را حق شفعه و صاحب آن را شفیع می گویند.

اگر ملک دو نفر در ممر یا مجری مشترک باشد و یکی از آنها ملک خود را با حق ممر یا مجری بفروشد دیگری حق شفعه دارد اگرچه در‌خود ملک مشاعاً شریک نباشد ولی اگر ملک را بدون مجری بفروشد دیگری حق شفعه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×