مشاوره حقوقی تغییر جنسیت

مشاوره حقوقی تغییر جنسیت (11)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی تغییر جنسیت

مسلما همه ما تاکنون در مورد تغییر جنسیت و مشکلات ناشی از آن چیزهای بسیار زیادی شنیده ایم اما سوال اساسی و بسیار مهم که معمولا برای بسیاری از افراد پیش می آید آن است که افرادی که در کشور های اسلامی مانند ایران زندگی می کنند، آیا میتوانند اقدام به تغییر جنسیت کنند؟ مشاوره حقوقی تغییر جنسیت به شما کمک می کند تا پاسخ تمامی پرسش هایی که در مورد این موضوع دارید را بدست آورید.

همه ما به خوبی می دانیم که در تمامی مسائل امکان وجود داشتن موارد استثنا بسیار زیاد است. بنابراین کاملا طبیعی است که در مورد جنسیت انسان ها نیز مصادیق استثنای در میان مردم وجود داشته باشد. قانون کشورهای مختلف برای حفظ نظم و امنیت جامعه، راهکارهای مختلفی را برای چنین افرادی در نظر گرفته است.

 مشاوره حقوقی تغییر جنسیت تمامی راهکارهای قانونی و قواعد مربوط به این موضوع را در اختیار مراجعان قرار می دهد و به انان کمک می کند تا هرچه سریعتر چالش های بوجود آمده در رابطه با این موضوع راحل کنند.

شاید بسیاری از افراد با خود فکر کنند که مسئله نارضایتی از جنسیت تنها یک نوع مشکل روانی می باشد که در اثر فشارهای اجتماعی و خانوادگی بوجود می آید و به همین علت نیز بسیاری از افراد تمایل به تغییر جنسیت دارند اما حقیقت آن است که مسئله نارضایتی از جنسیت با تغییر جنسیت تفاوت دارد.

چرا مشاوره حقوقی تغییر جنسیت؟

فراموش نکنید که مشاوره حقوقی تغییر جنسیت در هر جامعه ای مورد نیاز است. هنگامی که افراد دچار نارضایتی از جنسیت خود می شوند، می توانند با مراجعه به روانشناس یا روانپزشک این مشکل روحی را تا حد زیادی واکاوی کنند و از لحاظ روانی، ریشه های آن را موشکافی کنند و سپس مراحل درمانی را آغاز کنند.

در رابطه با تغییر جنسیت باید گفت که افراد دچار مشکل روحی روانی نیستند و اتفاقا در بسیاری از موارد هم دارای سلامت روح و عقل به طور کامل می باشند. این افراد به طور فیزیولوژیکی با دیگران متفاوت هستند و برعکس ظاهر جنسی که دارند دارای تمایلات دیگری می باشند. در چنین شرایطی تکلیف چیست؟ این افراد باید چگونه در جامعه زندگی کنند؟ قانون در مورد آنان چه می گوید؟

برای آشنایی با تمام این موارد می توان از مشاوره حقوقی تغییر جنسیت استفاده کرد. از آنجایی موضوع تغییر جنسیت جزء آن دسته از مفاهیمی است که معمولا در جامعه، اطلاع رسانی های لازم در مورد آن انجام نمی شود، اکثر مردم احکام مربوط به آن را نمیدانند و همین موضوع باعث می شود که تصورات اشتباهی در مورد آن بوجود آید.

حتی ممکن است بعضی از افراد فکر کنند که در کشور ما هیچ راه حلی برای مووضوع تغییر جنسیت وجود ندارد و قانونگذار کشور ما به طور کلی این مسئله مهم را نادیده گرفته است اما این تصور کاملا اشتباه است و باید گفت که قوانین مختلفی در رابطه با مسئله تغییر جنسیت وجود دارد و برای آگاهی از این موضوعات باید به یک فرد متخصص مراجعه کرد. مشاوره حقوقی تغییر جنسیت با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع در جامعه ب ارائه خدمات  حقوقی در جهت اطلاع رسانی به عموم مردم می پردازد.

آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر نشان می دهد که حدودا در کشور ایران به طور سالانه 270 میلیون ایرانی برای تغییر جنسیت اقدام می کنند و این موضوع بیانگر آن است که آشنایی با قوانین مربوط به تغییر جنسیت جزء نیازهای ضروری مردم است.

انواع اختلالات فیزیولوژیکی جنسی

اختلالات فیزیولوژیکی جنسی دارای انواع مختلفی هستند که در حالت لی دو مورد از آنها بسیار رایج تر می باشند و تعداد بیشتری از مردم جوامع مختلف دچار آن می باشند. مشاوره حقوقی تغییر جنسیت به تمامی این افراد کمک می کند تا از لحاظ قانونی بتوانند جنسیت خود را تغییر دهند و دارای هویت شرعی شوند. اکنون ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که دو گروه از اختلالات جنسی که به آنها اشاره کردیم شامل چه مواردی می شوند؟ در پاسخ به این سوال می توان دو گروه زیر را معرفی کرد:

دوجنسی:

این افراد از همان ابتدا که متولد میشوند به صورت مادرزادی دارای آلت تناسلی بینابین می باشند. در چنین مواردی نمی توان به طور قطع گفت که فرد دارای جنسیت مونث است یا مذکر؛ به همین خاطر نیز با نوعی ابهام روبرو هستیم. بنابراین تمامی افرادی که دارای ابهام هویت جنسی نیز می باشند هم می توانند به مشاوره حقوقی تغییر جنسیت مراجعه کنند.

تراجنسی:

ایا تاکنون نام اصطلاح تراجنسی یا ترنس سکچوال را شنیده اید؟ این گروه از افراد در میان دیگر کسانی که دارای اختلالات فیزیولوژیکی جنسی میباشند، دارای تعداد بیتشری می باشند. نام دیگری که می توان برای افراد دارای تراجنسی در نظر گرفت، ترنس سکشوال می باشد. در حالت کلی این افراد دارای تمایلات و روحیه ای متمایز با جنسیت فیزیکیشان می باشند.

از انجایی که هیچگونه اختلال و مشکلی در حالت فیزیکی آنها وجود ندارد، اثبات تراجنسی بودن انان کار نسبتا سختی است، اما مشاوره حقوقی تغییر جنسیت می تواند در رابطه با این موضوع به آنها کمک کند.

اهمیت حضور مشاوره حقوقی تغییر جنسیت در جامعه

هنگامی که اختلالی بوجود می آید باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد و تا حد ممکن راهکاری برای حل آن ارائه داد، در غیر این صورت عواقب چنین مشکلاتی جامعه، خانواده فرد مبتلا و حتی خود شخص را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.بی توجهی به موضوع تغییر جنسیت علاوه بر آنکه باعث ایجاد اختلال در نظم جامعه می شود، باعث از بین رفتن سلامت جسم و روان فرد مبتلا و اطرافیان او می شود.

در چنین حالتی برای پیشگیری از بوجود آمدن جنین عواقب جدی بهترین راه آن است که به مشاوره حقوقی تغییر جنسیت مراجعه کرد تا مسئله از لحاظ قانونی مورد تایید قرار گیرد و مجوز شرعی تغییر دادن جنسیت صادر شود.

اگر شما نیز دوست دارید تا اطلاعات لازم را در مورد تغییر جنسیت بدست آورید و بدانید که دقیقا باید از کجا شروع کنید تا مراحل قانونی مربوط به تغییر دادن جنسیت را طی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که از همان ابتدا به مشاوره حقوقی تغییر جنسیت مراجعه کنید تا اطلاعات لازم را در کوتاهترین زمان ممکن بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×