مشاوره حقوقی تامین دلیل

مشاوره حقوقی تامین دلیل (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

 مشاوره حقوقی تامین دلیل

در مورد مشاوره حقوقی تامین دلیل چه می دانید؟ به نظر شما چگونه می توان برای تامین دلیل به مراجع قضایی و قانونی مراجعه کرد؟ آیا از راه های قانونی تامین دلیل آگاهی دارید؟

شاید هنگامی که در مورد تامین دلیل صحبت می کنیم، بسیاری از افراد  از معنا و موارد استفاده از آن در قانون آگاهی نداشته باشند. در چنین شرایطی بهترین راه حلی که می توان به عموم مردم پیشنهاد داد، مراجعه به مشاوره حقوقی تامین دلیل است.

هنگامی که افراد مختلف دچار مشکلات و چالش های قانونی می شوند، دقیقا نمی دانند که باید از چه راهکار حقوقی استفاده کنند. در برخی از مواقع نیز ممکن است به فرد گفته شود که با استفاده از تامین دلیل می تواند روند دادرسی پرونده خود را تسهیل کند.

 از آنجایی که تامین دلیل یکی از راهکارهای تخصصی حقوقی است که تنها می توان برخی از پرونده ها از آن استفاده کرد، برای اطلاع یافتن از قواعد قانونی آن باید از یک فرد متخصص و حرفه ای  در این زمینه کمک گرفت. مشاوره حقوقی تامین دلیل به تمامی افرادی که دچار سردرگمی و ابهام می شوند، کمک می کند تا از بهترین و سریعترین راه ممکن برای حفظ اسناد و مدارک قانونی در پرونده های مختلف استفاده کنند.

مفهوم حقوقی تامین دلیل

هنگامی که در  مورد مشاوره حقوقی تامین دلیل صحبت می کنیم، بسیاری از افراد ممکن است با خود فکر کنند که اصلا معنا و مفهوم حقوقی تامین دلیل چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

در جلسه مشاوره حقوقی تامین دلیل شما با تمامی جزئیات مربوط به این موضوع قانونی آشنا خواهید شد. برای اثبات یک دعوا یا ارائه دفاعیه در طی روند دادرسی پرونده های مختلف باید از دلایل مختلف قانونی استفاده کرد، از این تعریف به خوبی می توان متوجه این نکته شد که تامین دلیل در مراجع قانونی تا چه حد دارای اهمیت است.

 به طور خلاصه میتوان گفت که تامین دلیل به معنای محافظت کردن از دلایل قانونی و مدارکی می باشد که می توان از انها در اینده در روند دادرسی پرونده استفاده کرد. به این موضوع توجه داشته باشید که تامین تامین دلیل، یک نوع دعوای حقوقی نمی باشد؛ بلکه نوعی درخواست است که باید آن را به محاکم قضایی ذیصلاح ارائه داد. از آنجایی که تامین دلیل یک نوع درخواست است، پس کاملا طبیعی است که نتیجه آن نیز در قالب قرار صادر شود.

اگر شما قصد اقامه دعوا دارید و فکر میکنید که در طول زمان ممکن است مدارک و دلایل استنباطی شما از بین بروند و دیگر نتوانید از آنها استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم که هرچه سریعتر به مشاوره حقوقی تامین دلیل مراجعه کنید. یکی دیگر از کاربرد هایی که میتوان برای مشاوره حقوقی تامین دلیل به ان اشاره کرد، یادگیری راه های حفظ کردن دلایل و اسناد است.

مشاوره حقوقی تامین دلیل و ارائه دادخواست آن

اولین مرحله در جهت حفظ دلایل و اسناد و مدارک آن می باشد که دادخواستی را مبنی بر تامین دلیل به مرجع ذی صلاح ارائه داد تا مورد پیگیری قانونی قرار گیرد. یکی از چالش های اساسی برای تهیه دادخواست تامین دلیل آن است که اصلا چگونه باید این دادخواست را تهیه کرد و چه مواردی باید در آن ذکر شود؟

 برای حل این چالش می توان به مشاوره حقوقی تامین دلیل مراجعه کرد. در جلسه مشاوره حقوقی تامین دلیل که معمولا توسط وکلای پایه یک دادگستری متخصص ارائه می گردد، می توان با نحوه تهیه دادخواست تامین دلیل آشنا شد. یک وکیل دادگستری حرفه ای میتواند در کوتاه ترین زمان ممکن، دادخواست تامین دلیل را به بهترین نحو آماده کند.  بر اساس ماده ۱۵۱ قانون آیین دادرسی مدنی درخواست تامین دلیل چه کتبی یا شفاهی باید حاوی نکات زیر باشد :

۱- مشخصات درخواست کننده و طرف او.

۲- موضوع دعوایی که برای اثبات آن درخواست تامین دلیل می شود.

۳- اوضاع و احوالی که موجب درخواست تامین دلیل شده است.

نکات قانونی که باید در مورد تامین دلیل بدانید:

دادگاه طرف مقابل را برای تامین دلیل احضار می نماید ولی عدم حضور او مانع از تامین دلیل نیست. در اموری که فوریت داشته باشد دادگاه بدون احضار طرف اقدام به تامین دلیل می نماید.

دادگاه می تواند تامین دلیل را به دادرس علی البدل یا مدیر دفتر دادگاه ارجاع دهد. مگر در مواردی که فقط تامین دلیل مبنای حکم دادگاه قرار گیرد در این صورت قاضی صادرکننده رای باید شخصا اقدام نماید یا گزارش تامین دلیل موجب وثوق دادگاه باشد.

در صورتی که تعیین طرف مقابل برای درخواست کننده تامین دلیل ممکن نباشد، درخواست تامین دلیل بدون تعیین طرف پذیرفته وبه جریان گذاشته خواهد شد.

تامین دلیل برای حفظ آن است و تشخیص درجه ارزش آن در موارد استفاده، با دادگاه می باشد.

مراحل قانونی تامین دلیل

مراحل قانونی مربوط به تامین دلیل دارای نکات قانونی خاصی است که می توان آنها را در جلسه مشاوره حقوقی تامین دلیل مورد بررسی قرار داد. در حالت کلی می توان این مراحل را به ترتیب زیر دسته بندی کرد:

در ابتدا باید اطلاعات لازم را در مورد اینکه موضوع تامین دلیل در کدام شورای حل اختلاف باید بررسی شود، بدست آورید.

سپس باید از اوراق شورای حل اختلاف مربوط برای تنظیم دادخواست استفاده کنید.

فتوکپی از هریک از اوراقی که قرار است به آنها استناد شود و دارای اعتبار قانونی است را تهیه کنید.

به قسمت تطبیق اسناد شورای حل اختلاف مراجعه کنید.

گواهی کردن برابری فتوکپی با اصل را فراموش نکنید.

به تمبر فروشی مجتمع مربوطه مراجعه کنید.

 الصاق تمبر هزینه دادرسی به دادخواست و تمبر برابر با اصل به فتوکپی ها را انجام دهید.

چه کسانی می توانند از مشاوره حقوقی تامین دلیل استفاده کنند؟

هیچ محدودیتی برای استفاده از مشاوره حقوقی تامین دلیل وجود ندارد و تمامی افراد می توانند از مزایای آن استفاده کنند. بنابراین به تمامی افرادی که می خواهند دلایل و مدارک آنان حفظ شود و در طول زمان از بین نروند، توصیه می شود که برای جلوگیری از تضییع حقوق خود هر چه سریعتر به مشاوره حقوقی تامین دلیل مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×