مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی آنلاین (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی آنلاین یکی از مباحث نسبتا به روز در جامعه محسوب می شود. برای این که دقیقا بدانیم مشاوره حقوقی آنلاین چیست بهتر است این عنوان را به بخش های مختلف ” مشاوره حقوقی ” و ” آنلاین ” تقسیم کنیم و سعی کنیم هر کدام از این مفاهیم را به صورت جداگانه مورد بحث قرار دهیم.

علت این که می خواهیم مشاوره حقوقی آنلاین را به دو بخش تقسیم کنیم این است که هر کدام از این مفاهیم دنیایی کاملا متفاوت از یک دیگر دارند و حال دنبال این هستیم که بدانیم این دو مفهوم بر چه اساسی توانسته اند کنار یکدیگر قرار بگیرند. در کلام ساده تر ما زمانی می توانیم مشاوره حقوقی آنلاین را درک کنیم و کارکرد آن را متوجه شویم که با مفاهیمی مانند مشاوره حقوقی و آنلاین بودن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

پیشگیری یا درمان؟ مسئله این است!

امروزه مشاوره حقوقی آنلاین بیشتر از آنچه که فکر می کنید برای مردم یک جامعه دارای اهمیت است. بسیاری از ما با شنیدن مشاوره حقوقی یا وکیل پایه یک دادگستری یاد دادگاه ها و انواع مجامع قضایی می افتیم و تصور می کنیم انسان زمانی سراغ مشاوره حقوقی می رود که لزوما به مشکل قانونی برخورد کرده باشد و یا دچار یک دعوی حقوقی شده است.

این تصور درست شبیه این است که از پزشک تنها برای درمان بیماری ها و از پلیس تنها برای گرفتن دزد و خلافکار استفاده کنیم. در حالی که هر کدام از این مفاهیم یک کارکرد پنهان تحت عنوان پیشگیری دارند. در واقع یک پزشک می تواند راهکار هایی را به شما نشان بدهد که شما بیمار نشوید یا یک پلیس می تواند با استفاده از ترفند های مختلف جامعه را امن نگه دارد.

از نظر اقتصادی نیز ثابت شده است که هزینه پیشگیری از وقوع یک اتفاق بسیار کمتر از هزینه رفع آن اتفاق است. یعنی هزینه پیشگیری از خرابی یک دندان مسلما کمتر از هزینه درمان آن خواهد بود. عین همین مثال را می توان در مورد مشاوره حقوقی و کارکرد آن نیز به کار گرفت.

در کلام ساده تر کارکرد اصلی یک مشاوره حقوقی این است که شما را از دعوی های حقوقی و کیفری دور کند و نگذارد وقت و سرمایه شما در این مسیر تلف شود. از این رو بسیاری از افراد باهوش قبل از اقدامات مختلفی معمولا با یک مشاوره حقوقی مشورت می کنند تا راه و چاه قانون در این مسیر را بدانند.

کاملا طبیعی است افرادی هم که درگیر یک دعوی قضایی شده باشند نیز به مشاوره حقوقی نیاز خواهند داشت. پس عملا این مشاوره درست مانند یک پزشک یا یک پلیس برای جامعه ضرورت دارد و به نوعی همه باید از آن در موقعیت های مختلف بهره مند شوند.

 مشاوره حقوقی آنلاین یا حضوری؟

اما بخش دوم مشاوره حقوقی آنلاین، اشاره به موضوعی دارد که در عصر حاضر شکل گرفته است. ارتباطات اینترنتی اتفاقی بود که دنیا را عمیقا تحت تاثیر خودش قرار داد. به جرات می توان گفت مهمترین و شاید تاثیرگذارترین اتفاق طول تاریخ بشریت همین اختراع اینترنت و شبکه های کامپیوتری است.

اینترنت کاری کرد که زمان و مکان مفهومی متفاوت به خود بگیرند و دنیا با تمام عظمتش تبدیل به یک دهکده بزرگ شود! در این چنین دنیایی انتظار ایجاد مشاوره حقوقی آنلاین چندان دور از ذهن نیست.

آنلاین بودن یک ارتباط بدین معنی است که مکان و زمان را خودتان انتخاب می کنید و دیگر درگیر حواشی برقراری یک ارتباط حضوری نخواهید بود.

به طور مثال شما اگر بخواهید به صورت حضوری از یک مشاوره حقوقی بهره مند شوید، باید هزینه های مختلفی برای رسیدن به محل قرار پرداخت کنید. ماندن در ترافیک، تحمل آلودگی های صوتی و هوایی و …، پرداخت هزینه های مختلف از جمله پول بنزین یا هزینه استفاده از لوازم حمل و نقل عمومی و … بنابراین شما به جز مسئله اصلی که دیدار با یک مشاوره حقوقی است باید حواشی بسیاری را تحمل کنید.

اما در یک ارتباط آنلاین تقریبا تمامی این موارد و حواشی حذف می شود و تنها خود ارتباط است که اهمیت دارد. همین موضوع باعث شده است که مفاهیمی مانند مشاوره حقوقی آنلاین از اهمیت بالایی در دنیای امروز برخوردار شود.

از طرف دیگر یک ارتباط آنلاین همیشه در دسترس است و شما می توانید در زمان های مختلف از روز و با توافق طرفین این مشاوره را داشته باشید. این ها موارد کمی نیست. همین موارد می تواند باعث ایجاد یک آرامش روانی در افراد جامعه شود.

چرا مشاوره حقوقی آنلاین؟

حال که با دو مفهوم مشاوره حقوقی و آنلاین بودن این ارتباط صحبت کردیم، بهتر است این دو مفهوم را کنار یکدیگر قرار دهیم تا به یک نتیجه مشخص برسیم.

شما برای داشتن زندگی راحت در جامعه باید حق و حقوق خودتان و دیگران را بدانید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که همه افراد جامعه مسلما حقوقدان نیستند و احتمالا بسیاری از آن ها نیز زمان لازم برای مطالعه تمام جنبه های حقوقی و قانونی را ندارند. از این رو لازم است افراد جامعه در موقعیت های مختلف از مشاوره های حقوقی استفاده کنند.

با توجه به شرایط و امکانات امروزی می توان این مشاوره را به صورت آنلاین برگزار کرد. این اتفاق یعنی مشاوره حقوقی آنلاین به عنوان یک امکان لازم می تواند مطرح شود که به واسطه آن امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشاوره حقوقی در هر زمان و مکان وجود دارد.

از طرف دیگر با توجه به سرعت پیشرفت جهان، برخی از اتفاقات به قدری سریع رخ می دهد که امکان تعلل وجود ندارد. مثلا موقعیت خوبی برای بستن یک قرارداد برای شما ایجاد شده است. اگر شما بخواهید صبر کنید و بخواهید از یک مشاوره حقوقی وقت بگیرید و با او ملاقات کنید احتمالا این موقعیت را از دست می دهید.

در چنین مواقعی مشاوره حقوقی آنلاین می تواند به سرعت اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارد. یادتان باشد که به هر ترتیب دنیای امروز دنیای سرعت است و کسانی در آن برنده هستند که بتوانند خودشان را با این سرعت همگام کنند. مشاوره حقوقی آنلاین می تواند فرصت خوبی برای رسیدن به این هدف باشد. گروه وکلای پارسا مفتخر است در حساس ترین زمان های زندگی شما با مشاوره حقوقی آنلاین در کنارتان باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×