مجازات استفاده از چک سرقتی

مجازات استفاده از چک سرقتی (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مجازات استفاده از چک سرقتی

مجازات استفاده از چک سرقتی

استفاده از چک سرقتی دارای چه مجازاتی است؟ چرا نباید به سراغ استفاده از چک سرقتی  برویم؟ کسانی که بدون داشتن اطلاع به سراغ استفاده از چک سرقتی می روند،تکلیفشان چیست؟ آیا میتوان کسانی را که به سراغ استفاده از چک سرقتی می روند را مجازات کرد  برای آنها پرونده تشکیل داد؟ یک وکیل متخصص و متبحر برای مدیریت پرونده های مربوط به استفاده از چک سرقتی چه می کند؟ آیا تاکنون برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده است که در جریان پرونده های استفاده از چک سرقتی درگیر شوید و ندانید که چگونه باید جریان پرونده ای را که با ان روبرو شده اید را مدیریت کنید؟ چه کسی می تواند در مورد دعاوی استفاده از چک سرقتی به ما کمک کند تا روند قضایی به خوبی پیش رود و نتیجه ای صحیح بدست آوریم؟ استفاده از چک سرقتی از نظر قانونگذار کشور ما به چه نحو است و چگونه انجام می شود؟

استفاده از چک سرقتی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در سال های اخیر افراد بسیار زیادی را به خود مشغول کرده است و باعث بوجود آمدن سوال های بسیار زیادی برای آنها شده است. از آنجایی که استفاده از چک سرقتی یکی از جرایمی است که در سال های اخیر باعث ایجاد اختلال در نظام اقتصادی و سیاسی شده است قانونگذار کشور ما اهمیت نسبتا ویژه ای به آن قائل است و مجازات های نسبتا سنگینی را برای آن در نظر گرفته است اما حقیقت آن است که بسیاری از افراد بدون آنکه متوجه شوند درگیر پرونده های مربوط به استفاده از چک سرقتی می شوند و در چنین شرایطی نمی دانند که باید چگونه شرایط قضایی پرونده خود را بهبود دهند و از تضییع حقوق خود جلوگیری کنند.

ما در این مقاله سعی کرده ایم تا تمامی مسائلی را که می خواهید در مورد استفاده از چک سرقتی بدانید را به شما معرفی کنیم و رد مورد انها صحبت کنیم. اگر می خواهید تمامی قوانین و مفاد حقوقی در مورد استفاده از چک سرقتی را بدانید و اطلاعات دقیقی در مورد ان بدست اورید به شما پیشنهاد می دهیم که در ادامه این متن با ما همراه باشید.

استفاده از چک سرقتی و مشاوره حقوقی در مورد آن

استفاده از چک سرقتی دارای قوانین نسبتا پیچیده ای است که بسیاری از افراد در مورد آن اطلاعات کافی ندارند و به منبع دقیق و قابل اطمینانی هم دسترسی ندارند که از طریق آن به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنند. از طرفی هم همه ما به خوبی می دانیم که قانون دارای نکات پیچیده و بسیار مهمی است که لازم است افراد در مورد آنها اطلاعات دقیقی کسب کنند. با کمک یک فرد متخصص و حرفه ای که دارای دانش حقوقی است می توان به راحتی در مورد این مباحث قانونی اطلاعات دقیقی کسب کرد. یک وکیل چک بهترین کسی است که می توان به او اطمینان کرد و جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد تا به بهترین شیوه ممکن انها را مورد پیگیری قرار دهد.

یک وکیل متخصص در گروه پارسا می تواند تمامی اطلاعات قانونی را که موکل به آن نیاز دارد را در جلسات مشاوره حقوقی در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار او قرار دهد تا فرد بتواند اطلاعات لازم را با زبانی ساده توسط وکیل چک دریافت کند و بداند که در مراحل قضایی مربوط به دعاوی استفاده از چک سرقتی چه کند تا از تضییع حقوق خود جلوگیری کند. امروزه بسیاری از افرادی که در پرونده های مربوط به استفاده از چک سرقتی دچار شکست می شوند معمولا اطلاعات کاملی در مورد قوانین ندارند.

 اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید از مشاوره وکیل چک بهره مند شوید به راحتی می توانید  در جلسات مشاوره ای حضور پیدا کنید. جلسات مشاوره با وکیل چک به صورت حضوری و غیر حضوری است و عموم مردم می توانند بر اساس نیازهای خود و محدودیت هایی که دارند یکی از انواع جلسات مشاوره ای در مورد استفاده از چک سرقتی را انتخاب کنند. معمولا کسانی که نمی توانند به صورت ضری به دفتر وکالت مراجعه کنند به راحتی میتوانند با وکیل مورد نظر خود تماس بگیرند یا از طریق چت آنلاین سوالات خود را بپرسند.

مجازات استفاده از چک سرقتی (2)

استفاده از چک سرقتی دارای چه مجازات قانونی است؟

استفاده از چک سرقتی داری قوانین مختلفی است. به طور کلی به چند مورد از اساسی ترین و مهمترین قوانین در مورد استفاده از چک سرقتی  دقت کنید:

صادرکننده چک یا ذینفع یا قائم مقام قانونی آنها با تصریح به اینکه چک مفقود یا سرقت یا جعل شده یا از طریق کلاهبرداری یا خیانت در امانت یا جرائم دیگری تحصیل گردیده می‌تواند کتاب دستور عدم پرداخت وجه چک را به بانک بدهد. دارنده چک می‌تواند علیه کسی که دستور عدم پرداخت داده شکایت کند و هرگاه خلاف ادعایی که موجب عدم پرداخت شده ثابت گردد دستور دهنده علاوه بر مجازات به پرداخت کلیه خسارات وارده به دارنده چک محکوم خواهد شد. ذینفع در مورد این ماده کسی است که چک به نام او صادر یا ظهرنویسی شده یا چک به او واگذار گردیده باشد (یا چک در وجه حامل به او واگذار گردیده. در موردی که دستور عدم پرداخت مطابق این ماده صادر می‌شود بانک مکلف است وجه چک را تا تعیین تکلیف آن در مرجع رسیدگی یا انصراف دستور دهنده در حساب مسدودی نگهداری نماید.)

دستور دهنده مکلف است پس از اعلام به بانک شکایت خود را به مراجع قضایی تسلیم و حداکثر ظرف مدت یک هفته گواهی تقدیم شکایت خود را به بانک تسلیم نماید در غیر این صورت پس از انقضا مدت مذکور بانک از محل موجودی به تقاضای دارنده چک وجه آن را پرداخت می‌کند. پرداخت چک‌های تضمین شده و مسافرتی را نمی‌توان متوقف نمود مگر آن که بانک صادرکننده نسبت به آن ادعای جعل نماید. در این مورد نیز حق دارنده چک راجع به شکایت به مراجع قضایی محفوظ خواهد بود. دارنده چک می‌تواند وجه چک و ضرر و زیان خود را در دادگاه کیفری مرجع رسیدگی مطالبه نماید. رسیدگی به کلیه شکایات و دعاوی جزایی و حقوقی مربوط به چک در دادسرا و دادگاه تا خاتمه دادرسی، فوری و خارج از نوبت به عمل خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×