لایحه جرم قاچاق کالا

لایحه جرم قاچاق کالا (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

لایحه جرم قاچاق کالا

زمانی که یک شخص دست به قاچاق یک کالایی می کند و قانون این شخص را بازداشت می کند. این فرد برای دفاع از خود یک لایحه جرم قاچاق کالا تنظیم می کند حال می تواند خودش لایحه را تنظیم کند و یا اینکه این کار به یک وکیل خبره بسپارد. در هر صورت برای اینکه دفاعیاتی را دادگاه ارائه کند و بتواند به حداقل مجازات دست پیدا کند لازم است تا لایحه جرم قاچاق کالا را تهیه و ارائه کند.

همه ما می دانیم که دولت شدیدا با موضوع قاچاق کالا مخالف است و قوانین سفت و سختی را نگاشته است و مجازات هایی که برای این جرم تعیین شده است در چند دسته مختلف قرار دارند. اینکه به چه کالایی قاچاق گفته می شود و چه زمانی نوشتن لایحه جرم قاچاق کالا ضرورت دارد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

درباره لایحه جرم قاچاق کالا

لایحه جرم قاچاق کالا زمانی تنظیم می شود که یک شخص کالایی را به صورت غیر قانونی از مرزهای زمینی، هوایی و یا دریایی وارد و یا خارج کرده باشد. در واقع این شخص بدون اجازه دولت کار مخفیانه انجام داده است و اگر گرفتار قانون شود نوشتن لایحه می تواند برای دفاع از شخص موثر واقع شود.

اگر نگاهی به اقتصاد و قوانین اقتصادی کشورهای مختلف بیندازیم تقریبا در همه ی این کشورها موضوع قاچاق کالا غیر قانونی است و هر کشوری با توجه به سیاست های خود مجازات هایی را برای افراد قاچاقچی در نظر گرفته است. البته نم توانیم یک سسری کالا را دسته بندی کنیم و مدعی شویم که ورود وخروج این کالا ها درسراسر دنیا قاچاق محسوب می شود. چون یک کالایی مممکن است در اروپا ورود و خروج آزادی داشته باشد اما در آسیا همین کالا قاچاق محسوب شود. پس اینجاست که تنظیم لایحه جرم قاچاق کالا در هر کشوری بر اساس قانون و سیاست های آن کشور متفاوت است.

چرا باید برای جرم قاچاق کالا، لایحه تنظیم کرد؟

لایحه جرم قاچاق کالا اگر توسط یک وکیل یا یک مشاور حقوقی خبره تنظیم شود می تواند در تخفیف مجازات فرد قاچاقچی موثر باشد. قاچاق کالا تنها محدود به ایران نمی شود و روز به روز در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه در حال افزایش است. اگر افراد با تبعات این جرم آشنایی داشته باشند قطعا دست به چنین کاری نخواهند زد. با توجه به اینکه قانونگذاران هر روز قوانین و لوایح مختلفی در مورد این جرم ارائه می کنند اما همچنان این جرم وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد. حتی بیشتر قاچاقچیان با  مجازات های این کار آشنایی دارند و می دانند که اگر در دام قانون بیفتند گاها هیچ لایحه ای نمی تواند برای نجات این افراد کمک کننده باشد. چون قاچاق کالا مستقیما بر روی اقتصاد یک کشور تاثیر می گذارد و اگر ادامه پیدا کند ضررهای زیادی به نظام اقتصادی کشور می زند.

تنظیم لایحه جرم قاچاق کالا راه و روش های خاص خود را دارد چون این لوایح باید بر اساس شدت جرم و نوع کالایی که قاچاق شده است تنظیم شود. پس اگر می خواهید تا رسیدگی به پرونده ی شما تخصصی تر و بهتر باشد و روند پرونده از ابتدا امیدوار کننده پیش برود بهتر است تا کار تنظیم و نگارش لایحه را به یک شخص وکیل بسپارید. وکلایی که لایحه برای جرم قاچاق تنظیم میکنند کاملا با مجازات های تعیین شده برای این جرم، دسته بندی کالاهای قاچاق، نحوه رسیدگی و پیگیری پرونده های قاچاق و … آشنایی دارند و نکات اساسی که لازم است را لایحه آورده شود را بیان می کنند.

نحوه نگارش و تنظیم لایحه برای جرم قاچاق

لایحه جرم قاچاق کالا تنها برای زمانی که شما کالایی را به صورت غیر قانونی وارد کرده باشید نیست. تصور عموم مردم این است که قاچاقچی فردی است  که کالایی را از مرز  به صورت غیرقانونی وارد کرده است. اما این تعریف تنها قسمتی از قاچاق است و اگر فرد در داخل کشور هم کالایی را خارج  کند و یا از شهری به شهر دیگر کالایی را رد و بدل  کند که دولت حمل و نقل آن را ممنوع کرده است در واقع قاچاق کالا رخ داده است و قانون با این گونه افراد برخورد شدید قانونی می کند. قانون مبارزه با قاچاق کالا تشریفات مشخصی را برای صادرات و واردات کالاها تعیین کرده است و تخطی  کردن از این تشریفات جرم محسوب می شود.

اما با وجود آگاهی از جرم قاچاق گاها افراد ممکن است برای امرار معاش خانواده و تامین نیازهای خود دست به قاچاق کالا بزنند و در لایحه جرم قاچاق کالا دلیل انجام قاچاق را فقر و تنگدستی شدید بیان کنند و یا ممکن است فرد هیچ گونه آگاهی در خصوص قاچاق بودن کالا نداشته باشد و یا در بیشتر موارد افرادی که گرفتار قانون می شوند مالک اصلی کالا نیستند و فقط  نقش واسطه و جابجا کننده را دارند. در چنین شرایطی قانون شرایط این افراد را کاملا بررسی می کند و اگر صحت گفته ها و بیانه های آن ها در لایحه جرم قاچاق تایید شود حداقل مجازات را برای آن ها در نظر می کند و با همکاری این افراد سعی می کنند تا صاحبان اصلی قاچاق را پیدا کنند.

جرم قاچاق با توجه به نوع کالا و ارزش آن متفاوت است و ممکن است برای قاچاق یک کالایی فقط  جزایی نقدی تعیین شود و برای کالای دیگری جرم حبس و جزای نقدی هم همزمان تعیین شود. با لایحه جرم قاچاق کالا  می توان دلایلی را عنوان کرد تا قانونگذاری سخت گیری کمتری نسبت به این امر اعمال کند.

مهارت در نوشتن لایحه جرم قاچاق کالا به راحتی قانونگذار را مجاب می کند تا تجدید نظر بیشتری بر روی جرم فرد بکند. شما در لایحه باید ابتدا هدف خود را بیان  کنید سپس مشکل خود را صراحتا ابراز کنید به طوری که از اضافه گویی پرهیز کنید و تنها خلاصه ای از هدف و کار خود را بیان نمایید. اگر  لایحه جرم قاچاق به درستی نگاشته شود برای قاضی دادگاه هم به صورت واضح و شفاف خواهد بود و به راحتی می تواند زوایای مختلف جرم را در نظر بگیرد. اگر این لایحه توسط وکیل تنظیم شود می تواند از کلمات حقوقی و اصطلاحات  حقوقی در متن لایحه استفاده کند و حتی موارد قانونی برای این جرم را بیان کند تا به راحتی بتواند قاضی را متقاعد کند  که در جرم فرد تخفیف اعمال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×