جلسات صلح و سازش

جلسات صلح و سازش (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

جلسات صلح و سازش

جلسات صلح و سازش خارج از دادگستری

جلسات صلح و سازش به چه نحوی برگزار می شوند؟ جلسات صلح و سازش در مورد چه مباحثی هستند؟ جلسات صلح و سازش دارای چه نکات حقوقی و قانونی هستند؟ جلسات صلح و سازش در چه مواقعی پیش بینی می شوند؟ آیا جلسات صلح و سازش تنها در دادگاه یا دفاتر اسناد رسمی صورت میگیرد؟ برای رسمیت دادن به جلسات صلح و سازش باید چه کنیم؟ جلسات صلح و سازش برای چه کسانی کاربرد دارد؟ برای اینکه بتوانیم اطلاعات کامل و دقیقی در مورد جلسات صلح و سازش بدست آوریم باید چه کنیم؟ آیا تاکنون برای شما نیز پیش آمده است که به جلسات صلح و سازش نیاز داشته باشید و ندانید باید چه کنید؟ جلسات صلح و سازش دارای چ کاربردهایی هستند؟ مزایای تشکیل جلسات صلح و سازش خارج از دادگستری چیست؟

جلسات صلح و سازش دارای انواع مختلفی هستند و در شرایط مختلفی تشکیل میشوند. هنگامی که صحبت از جلسات صلح و سازش می شود اکثر افراد با خود فکر می کنند که این جلسات باید به صورت قانونی و در محضر دادگاه یا حداقل دفتر اسناد رسمی باشد تا به ثبت قانونی برسد اما حقیقت آن است که جلسات صلح و سازش در خارج از دادگاه نیز امکان پذیر است و این موضوع به خود افراد بستگی دارد که بخواهند از چنین امکانی که قانون در اختیار آنها قرار داده است برای خاتمه دعوا و مشکلات حقوقی استفاده کنند یا خیر.

اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید بدانید که جلسات صلح و سازش چگونه تشکیل می شوند و چه کاربردی دارند به شما توصیه میکنیم که رد ادامه متن با ما همراه باشید تا تمامی مسائل حقوقی  جزییات قانونی که لازم است بدانید را به طور کامل به شما معرفی کنیم و در مورد آنها صحبت کنیم تا احتمال خطا و هرگونه مشکل تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

جلسات صلح و سازش در چه شرایطی تشکیل می شود؟

جلسات صلح و سازش در شرایط خاصی تشکیل می شوند و به تمامی افراد توصیه می کنیم که در رابطه با این موضوع اطلاعات دقیقی بدست آورند تا بتوانند این جلسات را با موفقیت پشت سر بگذارند و به نتایج نسبتا خوبی دست پیدا کنند. جلسات صلح و سازش در حالت کلی معمولا باید با حضور دو طرفین دعوا تشکیل شود. د راین جلسات معمولا هر دو طرف با یک دیگر مشورت می کننند و خواسته ها و مسائل خود را بیان می کنند تا به نتیجه ای مشترک برسند و حقوق هیچ یک در این بین مورد تضییع واقع نگردد. اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید در مورد جلسات صلح و سازش اقدامات نسبتا خوبی انجام دهید و موفقیت های مناسبی را بدست آورید به شما پیشنهاد می دهیم که رد طی این جلسات از وکلای کارکشته و حرفه ای کمک بگیرید تا حقوق شما مورد تضییع واقع نگردد و یک فرد کاربلد و کارکشته به شما کمک کند تا عملکرد مناسبی داشته باشید.

یک موضوع اساسی و مهم دیگری که باید در مورد ر بدانید آن است که در هر مرحله از جریان قضایی و دادرسی امکان صلح و سازش وجود دارد و هیچ نگرانی بابت این موضوع وجود دارد. پس این تصور اشتباه را کنار بگذارید که با آغاز دعوا به صورت قانونی دیگر نمی توانید برای شرکت در جلسات صلح و سازش شرکت کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که در این حالت پس از جلسات صلح و سازش دیگر نباید قرار رد دعوا صادر شود و افراد بهتر است قبل از صدور چنین رایی برای شرک جلسات صلح و سازش اقدام کنند؛ چرا که دیگر ضمانت اجرایی وجود نخواهد داشت. پس باید یک گزارش اصلاحی توسط طرفینی که در جلسات صلح و سازش شرکت می کنند در چارچوب های قانونی تنظیم شود و سپس نتایج کاملا مکتوب صورتجلسه شود. در چنین حالتی بد از صورتجلسه شدن ختم رسیدگی گزارش مربوطه اصلاح و صادر می گردد.

جلسات صلح و سازش (1)
جلسات صلح و سازش (1)

جلسات صلح و سازش و انواع آن

جلسات صلح و سازش نیز دارای انواع مختلفی است که افراد باید آنها را به صورت کلی بشناسند تا بتوانند اقدامات نسبتا مناسبی برای پیشبرد اهداف خود انجام دهند. در حالت کلی جلسات صلح و سازش به سه دسته تقسیم می شوند. اولین دسته از این موارد را می توان به جلسات صلح و سازش در دفاتر اسناد رسمی، جلسات صلح و سازش در خارج از دادگاه و جلساتی که در خود دادگاه تشکیل می شوند تقسیم کرد.

در مواردی که جلسات صلح و سازش در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود دیگر سند دارای قابلیت استناد می گردد و اعتبار قضایی پیدا می کند و دادگاه نیز بر اساس سندیت ان ختم دعوا را اعلام می کند.

بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی،هرگاه سازش در دفتر اسناد رسمی واقع شده باشد، دادگاه ختم موضوع را به موجب سازش نامه در پرونده مربوط قید می نماید و اجرای آن تابع مقررات راجع به اجرای مفاد اسناد لازم الاجرا خواهد بود.هرگاه سازش در دادگاه واقع شود، موضوع سازش و شرایط آن به ترتیبی که واقع شده در صورت مجلس منعکس و به امضای دادرس و یا دادرسان و طرفین می‌رسد. چنانچه سازش در حین اجرای قرار واقع شود، سازش نامه تنظیمی توسط قاضی مجری قرار در حکم سازش به عمل آمده در دادگاه است.

هرگاه سازش خارج از دادگاه واقع شده و سازش نامه غیر رسمی باشد طرفین باید در دادگاه حاضر شده و به صحت آن اقرار نمایند. اقرار طرفین در صورت مجلس نوشته شده و به امضای دادرس دادگاه و طرفین می‌گردد در صورت عدم حضور طرفین در دادگاه بدون عذر موجه دادگاه بدون توجه به مندرجات سازش نامه دادرسی را ادامه خواهد داد. هرگاه سازش محقق نشود، تعهدات و گذشت‌هایی که طرفین هنگام تراضی به سازش به عمل آورده اند لازم الرعایه نیست.

دادگاه پس از حصول سازش بین طرفین به شرح فوق رسیدگی را ختم و مبادرت به صدور گزارش اصلاحی می نماید مفاد سازش نامه که طبق مواد فوق تنظیم می‌شود نسبت به طرفین و وراث و قائم مقام قانونی آنها نافذ و معتبر است و مانند احکام دادگاهها به موقع اجرا گذاشته می‌شود، چه اینکه مورد سازش مخصوص به دعوای مطروحه بوده یا شامل دعاوی یا امور دیگری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×