تعیین موقعیت املاک گمشده

تعیین موقعیت املاک گمشده (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

تعیین موقعیت املاک گمشده

تعیین موقعیت املاک گمشده

تعیین موقعیت املاک گمشده چگونه انجام می شود؟ چه کسانی می توانند برای تعیین موقعیت املاک اقدام کنند؟ آیا یک وکیل پایه یک دادگستری این توانایی را دارد تا جریان قضایی پرونده های مربوط به تعیین موقعیت املاک را بر عهده گیرد؟ روند دادرسی پرونده های مربوط به ر چقدر طول می کشد؟ قانون در مورد تعیین موقعیت املاک چه می گوید؟ تعیین موقعیت املاک دارای چه مزیت هایی است و اصلی ترین عاملی که باعث می شود تا افراد به سراغ تعیین موقعیت املاک بروند چیست؟

تعیین موقعیت املاک یکی از مهمترین و اساسی ترین موضوعاتی است که امروزه افراد بسیار زیادی ممکن است با ان روبور شوند و ندانند که چگونه باید جریان دادرسی این پرونده ها را به نتیجه برسند. امروزه یک وکیل حقوقی متخصص می تواند به راحتی از صفر تا صد این پرونده ها را در کنار موکل خود باشد.

تعیین موقعیت املاک معمولا برای مالکینی اتفاق می افتد که دارای اسناد مالکیتی هستند اما اطلاعات دقیق و کافی در مورد موقعیت ملک مورد نظر خود ندارند و نمی دانند که چگونه باید نقشه جغرافیایی دقیقی ا زان تهیه کنند. امروزه باید مالک مربوطه بتواند درخواست خود در چارچوب حقوقی تهیه کند و آن را به مرکز حقوقی مربوطه ارائه دهد تا موضوع از طریق روش جانمایی پلاک ثبتی برای تعیین موقعیت املاک مورد پیگیری قرار داد.

تعیین موقعیت املاک و نحوه انجام آن

تعیین موقعیت املاک بدین نحو است که پس ارائه درخواست توسط مالک یا وکیل آن باید مدارک و دلایل مستدل ضمیمه پرونده شود. کارشناس رسمی این وظیفه را دارد تا  تعیین موقعیت ملک را بر عهده گیرد و شرایط آن را مشخص کند و از روش ها و ابزارهایی مانند از نقشه utm برای جانمایی پلاک ثبتی که در سند ملک نیز بهره مند شود.

 برای آنکه بتوانید در مورد تعیین موقعیت املاک اطلاعات دقیق تر و کاملتر بدست آورید به شما توصیه می کنیم که در جلسات مشاوره حقوقی تمامی سوالات خود را از یک فرد متخصص بپرسید تا راه حل های قانونی و حقوقی مناسبی در این زمینه به ما ارائه شود. برای کسب اطلاعات کافی و جزیی در مورد تعیین موقعیت املاک به شما پیشنهاد می دهیم که با ما همراه باشید.

تعیین موقعیت املاک گمشده (1)
تعیین موقعیت املاک گمشده (1)

تعیین موقعیت املاک گمشده و درخواست ثبت

تعیین موقعیت املاک کار ساده ای نیست و هر کسی نمی تواند آن را به راحتی انجام دهد. بهترین کسی که می تواند در مورد تمامی مسائل و چالش های قانونی مربوط به تعیین موقعیت املاک  به افراد اطلاعات لازم را ارائه دهد و انها را در تمامی مراحل همراهی کند، وکیل حقوقی تهران است. بر اساس قانون ثبت باید در مورد این موضوع بگوییم که:

اظهارنامه باید به نمونه  امضاء  مستدعی ثبت یا وکیل یا جانشین قانونی او باداره ثبت محل داده شود هر گاه دهنده اظهارنامه نتواند نمونه (امضاء) کند علامت انگشت خود را زیر اظهارنامه خواهد گذاشت و در صورتیکه اظهارنامه توسط وکیل یا جانشین مستدعی ثبت داده شود باید وکالت نامه یا اوراق مربوطه ضمیمه شود.

اظهارنامه شامل نکات زیر خواهد بود: نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه یا کد ملی و محل صدور آن و نام پدر و سمت دهنده اظهارنامه نسبت به ملک مورد درخواست و محل اقامت مستدعی ثبت. تابعیت مستدعی ثبت. نوع مال غیر منقولی که درخواست ثبت آن می شود با تعیین محل وقوع ملک (حوزه ثبتی، بخش یا روستا و شماره پلاک اعم از اصلی و فرعی)، حدود و مشخصات اجزاء و متعلقات آن و آدرس ملک (خیابان، کوچه، پلاک شهرداری) و محل اقامت متقاضی.

دهنده اظهارنامه باید اسناد و قباله جات و بنچاق ملک و مدارک راجع مالکیت و تصرف خود را به اداره ثبت ارائه دهد تا رونوشت یا خلاصه آن ضمیمه اظهارنامه و در پرونده عمل بایگانی شود و اگر دلیل مالکیت منحصر به تصرف است ادله و نشانی‌های تصرف فعلی خود را کتبا باداره ثبت تسلیم نماید و در هر حال درخواست‌کننده باید نحوه تصرف خود را که او را برای تقاضای ثبت مجاز میدارد معلوم کند.

پس از ارائه مدارک از طرف متقاضی ثبت و معرفی ملک باید نقشه آن توسط نقشه بردار ثبت ترسیم و صورتمجلس مبنی بر تصرف مالکانه مستدعی ثبت وسیله نماینده و نقشه بردار تهیه شود، در اظهارنامه میزان و مقدار املاک و اراضی مورد درخواست باید به دانگ و سهم قرار داده شود اصطلاحات محل از قبیل جام و فنجان و پیمان و غیره را بر حسب تحقیقات محلی با دانگ و سهم تطبیق بنمایند.

تعیین موقعیت املاک گمشده (3)

تعیین موقعیت املاک و چند نکته قانونی دیگری که باید بدانید:

تعیین موقعیت املاک در قانون ثب به طور کامل شرح داده شده است. بر اساس این قانون باید بگوییم که  نسبت به املاکی که مالک خاص ندارد مانند طرق و شوارع و اراضی و جبال موات و مباحه نیزارها، بیشه ها، مراتع و جنگلها و قبرستانهای عمومی و بستر مسیلها و آب رودخانه ها و نهرهای منشعب از آنها و انهار طبیعی و هر مسیر طبیعی دیگر اعم از سطحی و زیرزمینی و چشمه سارها از افراد درخواست ثبت پذیرفته نخواهد شد.

نسبت به آب رودخانه ها و انهار طبیعی و چشمه سارها که ضمن درخواست ثبت ملک بعنوان حقابه معمول محل قبول تقاضای ثبت گردیده در موقع صدور سند مالکیت از ذکر حق مزبور خودداری نموده و بجای آن عبارت با حقابه از مقررات قانون توزیع عادلانه آب قید گردد.

در صورتیکه مالک و نماینده او غائب باشد و ملک تحدید نشود باید مراتب در صورت مجلس ضمیمه قید و به نمونه (امضاء) حاضرین برسد نمایندگانی که برخلاف حقیقت به بهانه غیبت ملک از تحدید ملکی خودداری کرده یا عمل طبق ماده ۱۵ ممکن بوده و اقدام نشده باشد دادگاه اداری جلب خواهد شد.

درخواست کننده یا نماینده او حدود ملکی را که می خواهد ثبت کند بطور مشخص معرفی نموده و صاحبان املاک مجاور و دخالت کنندگان چنانچه ایراد و اعتراضی دارند بیان می نمایند. مستدعی ثبت فقط ابنیه و اجزائی را میتواند در موقع تعیین حدود معرفی کند که داخل در حدود مندرج در اظهارنامه باشد و نماینده عمل باید معرفی مالک یا نماینده او را وقتی معتبر بشناسد که تصرفات او در قسمت معرفی شده محرز باشد و الا از تعیین حدود خودداری خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×