وکیل فسخ نکاح

وکیل فسخ نکاح (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل فسخ نکاح 

آیا تاکنون در مورد وکیل فسخ نکاح چیزی شنیده اید؟  حقیقت آن است که مسئله فسخ نکاح با موضوع طلاق متفاوت است. به همین دلیل نیز کاملا طبیعی است که روند دادرسی پرونده های مربوط به فسخ نکاح با طلاق تفاوت داشته باشد.

وکیل فسخ نکاح به کسی گفته میشود که دارای تخصص و مهارت کافی در زمینه وکالت پرونده های مربوط به بطلان نکاح می باشد. از آنجایی که پرونده های مربوط به فسخ نکاح دارای حساسیت های قانونی خاصی می باشد، باید برای حل موضوع چنین پرونده ای از یک فرد با تجربه کمک گرفت.

 وکیل فسخ نکاح بهتر از هر شخص دیگری بر قوانین مربوط به فسخ نکاح اگایی دارد و می تواند باعث تسریع روند دادرسی پرونده های مربوط به آن شود. برخی از موارد بسیاری از افراد با خود فکر می کنند که موضوع فسخ نکاح نیز همانند طلاق می باشد، پس روند دادرسی آنان نیز شبیه به یکدیگر است و می توانند برای سپردن وکالت این پرونده به وکیل طلاق مراجعه کنند. اما حقیقت آن است که این تصور کاملا اشتباه است؛ چرا که معنای حقوقی فسخ نکاح با طلاق فرق دارد و مسلم است که روند دادرسی آنان نیز با یکدیگر متفاوت باشد.

در حالت کلی و بر اساس قانون کشور ما، اصلی ترین دلایلی که می تواند باعث فسخ نکاح شود را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

پنهان کاری و کتمان کردن حقایق توسط یکی از زوجین

دروغ گفتن در مورد مسائل اساسی توسط یکی از زوجین

وجود داشتن یک عیب یا ایراد خاص جسمانی در زوجین

تخلف زوجین و عدم رعایت شروط ضمن عقد نکاح

اهمیت کمک گرفتن از وکیل فسخ نکاح

همانطور اشاره کردیم، برای فسخ نکاح باید مدارک و دلایلی مبتنی بر قانون وجود داشته باشد. در صورت عدم توانایی ارائه مدارک و دلایل کافی برای اثبات وجود دلایل فسخ نکاح، حقوق افراد در زندگی مشترک مورد تضییع واقع می گردد و آنان نمی توانند برای جدایی از همسر خود از راه قانونی فسخ کردن نکاح استفاده کنند.

 بنابراین به تمامی افرادی که احساس می کنند یکی از علائم قانونی فسخ نکاح در زندگی انان وجود دارد، توصیه می شود که برای احقاق حقوق خود از همان ابتدا به وکیل فسخ نکاح مراجعه کنند و وکالت پرونده مربوطه را به او بسپارند.

فراموش نکنید که تنها دلیل جدایی زوجین و فسخ شدن نکاح آنان، طلاق نمی باشد. در صورتی که موارد بطلان نکاح وجود داشته باشد، قانون برای حمایت از حقوق فرد آسیب دیده، شرایط بسیار مطلوبتری را در نظر گرفته است. همین موضوع باعث می شود تا افراد برای اثبات موارد بطلان نکاح به سراغ وکیل فسخ نکاح بروند و از او کمک بگیرند.

تدلیس؛ یکی از موارد بطلان نکاح

یکی از مواردی که باعث بطلان عقد نکاح می شود، مسئله تدلیس است. تدلیس یا همان کتمان کاری مسئله بسیار مهمی است که امروزه در مراجع قضایی بسیار به آن توجه می شود. بنابراین افراد باید توجه داشته باشند که هرگونه پنهان کاری و عدم اطلاع رسانی از حقیقت در آغاز زندگی مشترک از لحاظ قانونی نیز یک عمل نادرست به حساب می آید و جز موارد بطلان  نکاح می باشد.

بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر، پنهان کاری کردن و دروغ گفتن در هنگام عقد نکاح در میان بسیاری از زوجین رایج می باشد و همین موضوع باعث می شود تا انان به دنبال راهی برای جدایی از فرد مقابل باشند. هنگامی تدلیس صورت میگیرد، قانون این اختیار را به فردی که حقیقت از او کتمان شده است می دهد تا برای بطلان عقد نکاح اقدام کند. در چنین مواردی وکیل فسخ نکاح می دهد وکالت پرونده را بر عهده گیرد.

 عیوب زن و مرد برای فسخ نکاح

یکی از سوالات اساسی و بسیار مهمی که معمولا در جلسات مشاوره حقوقی از وکیل فسخ نکاح پرسیده می شود آن می باشد که زن و مرد باید دقیقا دارای چه عیوبی باشند تا بتوانند برای فسخ عقد نکاح اقدام نمایند؟ در پاسخ به این سوال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عیوب موجود در زن برای فسخ نکاح:

قرن

جذام

نابینایی از هر دو چشم

جنون

برص

افضاء

زمین گیر شدن

عیوب موجود در مرد برای فسخ نکاح:

خصا

اخته بودن

جنون

عنن

موارد استفاده از وکیل فسخ نکاح

معمولا هنگامی که در مورد وکیل فسخ نکاح صحبت می کنیم، بسیاری از افراد می خواهند بدانند که دقیقا در چه مواردی می توانند به وکیل فسخ نکاح مراجعه کنند و آیا محدودیتی در رابطه با این موضوع وجود دارد؟

حقیقت آن است که هیچ گونه  محدودیتی برای استفاده از خدمات حقوقی وکیل فسخ نکاح وجود ندارد و همه افراد می توانند در هر سن و سال و با هر جنسیتی به وکیل فسخ نکاح مراجعه نمایند.

بنابراین به تمامی افراد توصیه می شود در هر شرایطی که موارد فسخ نکاح را مشاهده کردند و احساس کردند که مصادیق آن را در رابطه خود مشاهده می کنند، می توانند در اسرع وقت به وکیل فسخ نکاح مراجعه نمایند. از آنجایی که فسخ نکاح امری است که تنها به اراده یک نفر وابسته است و نیازی به رضایت طرف مقابل نمی باشد، روند دادرسی قانونی آن نیز ساده تر است.

آیا هر بیماری روانی منجر به فسخ نکاح می شود؟

یکی از مواردی که باعث فسخ نکاح می شود، جنون است. بر اساس ماده 1121 قانون مدنی، جنون هر یک از زوجین به شرط استقرار اعم از این که مستمر یا ادواری باشد برای طرف مقابل موجب حق فسخ است. برخی از افراد با خود فکر می کنند که جنون تمامی بیماری های روانی را شامل می شود. اما حقیقت آن است که اگر بیماری روانی به نوعی باشد که امکان بوجود آمدن صدمه و آسیب جانی برای خود فرد یا کسی که با او زندگی می کند، وجود داشته باشد می توان به وکیل فسخ نکاح مراجعه کرد.

نکته قابل توجه دیگری که افراد باید به آن توجه داشته باشند کان است که در صورتی امکان فسخ نکاح با استناد به جنون یکی از طرفین وجود دارد که فرد مقابل قبل از عقد از جنون او آگاهی نداشته باشد. برای مثال اگر زن از جنون مرد آگاه باشد و سپس با رضایت کامل به عقد او در آید دیگر نمی تواند پس از عقد برای فسخ نکاح اقدام کند. حق فسخ نکاح در صورتی به او تعلق می یابد که قبل از عقد، هیچ اطلاعی از جنون مرد نداشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×