وکیل جرایم علیه امنیت کشور

وکیل جرایم علیه امنیت کشور (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل جرایم علیه امنیت کشور

 وکیل جرایم علیه امنیت کشور

وکیل جرایم علیه امنیت کشور کیست؟ وکیل جرایم علیه امنیت کشور چه کارکردی دارد؟ حوزه کاری وکیل جرایم علیه امنیت کشور چیست؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور را پیدا کنیم؟ مهمترین ویژگی های یک وکیل جرایم علیه امنیت کشور چیست؟ بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور کیست؟ وکیل جرایم علیه امنیت کشور چگونه می تواند به ما کمک کند تا نتایج نسبتا خوبی را در جریان پرونده های خود بدست آوریم؟

وکیل جرایم علیه امنیت کشور کسی است که با یکی از مهمترین مفاهیم قانونی سر و کار دارد. امنیت اجتماعی یکی از مهمترین ارکان های هر جامعه و کشوری محسوب می شود. بنابراین کاملا طبیعی است که در قانون هر کشوری قوانینی برای حفظ امنیت عمومی کشور تدوین شده باشد. از این رو در قوانین ایران نیز توجه مهمی به امنیت عمومی کشور شده است و با هر کسی که بخواهد به نحوی این امنیت را زیر سوال ببرد مقابله شده است. در واقع می توان گفت که جرم اختلال در امنیت عمومی یکی از سنگین ترین جرایم در هر قانون از جمله قانون ایران محسوب می شود. در ایران نیز حتی مجازات اعدام برای برخی از این جرایم در نظر گرفته شده است. همین موضوع کافی است اهمیت کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور را بهتر متوجه شویم.

اما برای این که بتوانیم به صورت تخصصی با وکیل جرایم علیه امنیت کشور آشنا شویم و بدانیم چه کارکردی دارد باید کمی با زبان قانون آشنا شویم. در واقع باید بدانیم که امنیت از دید قانون چه مفهومی دارد. از این رو لازم است با مفاهیم قانونی آشنا شویم. به عبارتی باید کمی با زبان قانون آشنا شویم و بدانیم که قانون از چه الفبایی ساخته شده است. آن چیزی که مسلم است این است که اساسا در این مقاله فرصت و توان توضیح تمام الفبا و مفاهیم ابتدایی قانون وجود ندارد. از این رو در ادامه تنها به بخش مهمی از این الفبا می پردازیم. در واقع سعی ما این است که پیش از ورود به مفهوم کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور با مهمترین مفاهیم پایه ای لازم برای فهم کلی آن آشنا شوید. توجه داشته باشید که بدون درک درست از این مفاهیم و بدون داشتن زبان مشترک قانونی امکان فهم کافی از اهمیت و کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور وجود نخواهد داشت.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را چگونه باید بشناسیم؟

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را می توان از راه های مختلفی شناسایی کرد و جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد. وکیل جرایم علیه امنیت کشور یکی از وکلای پایه یک دادگستری است که سالهای زیادی را در زمینه پرونده های مختلفی فعالیت کرده است و همین موضوع باعث شده است تا بتواند انواع پرونده هایی را که در این حوزه مطرح می شوند را به نحو احسن به نتیجه برساند و شرایط خوبی را برای کسانی که درگیر چنین مشکلاتی هستند را بوجود آورد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور علاوه بر آنکه در رشته حقوق تحصیل کرده است دارای تخصص و مهارت در حوزه جنایات علیه امنیت کشور است و به خوبی می داند که جریان دادرسی این پرونده ها چگونه باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند تا دارای نتایج نسبتا مناسبی باشند. وکیل جرایم علیه امنیت کشور در حالت کلی تعداد پرونده های بسیار زیادی را به نتیجه رسانده است و با انها اشنایی دارد و همین موضوع باعث می شود تا بتواند جریان پرونده های مختلف در این حوزه را با بهترین نحو ممکن با استنادات قانونی و حقوقی در جریان قضایی پیگیری کند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را باید با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد به خوبی مورد بررسی و شناسایی قرار داد تا بتوان بسیاری از مسائل و موارد پرونده های خود را به او واگذار کرد. وکیل جرایم علیه امنیت کشور با تکیه بر توانایی ها و تخصص هایی که دارد می تواند د رابتدا پرونده های مختلف را شناسایی و مورد پیگیری قرار دهد و سپس انها را از طریق راه های قانونی در دادگاه مورد پیگیری قرار دهد تا راه حل های قانونی مناسب برای احقاق حقوق موکلان خود پیدا کند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور متخصص باید دارای رزومه کاری نسبتا خوبی باشد تا بتواند با تکیه بر این مباحث قانونی از تضییع حقوق موکل خود جلوگیری کند. وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند استنادات قانونی و مدارک معتبری را تهیه کند تا جریان دادرسی پرونده های مختلف را پیش ببرد و این مباحث حقوقی را به نحو احسن مدیریت کند. برخی از افراد در مورد وکیل جرایم علیه امنیت کشور اطلاعاتی در دست ندارند که بهتر است در چنین مواقعی در جلسات مشاوره حقوقی با او شرکت کنند تا بتوانند اطلاعات نسبتا کاملی را رد مورد او بدست آورند و جریان دادرسی پرونده های خود را با اطمینان کامل به او بسپارند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور (3)
وکیل جرایم علیه امنیت کشور (3)

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و راه های مشاوره حقوقی با او

وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند از راه های مختلفی به ارائه مشاوره حقوقی بپردازد اما مسئله ای که وجود دارد آن است که هر شخصی باید با توجه به شرایط زندگی خود یکی از این راه ها را انتخاب کند تا از خدمات وکیل جرایم علیه امنیت کشور استفاده کند. اولین و راحت ترین راهی که از زمان های قدیم تاکنون همه افراد برای استفاده از خدمات مشاوره ای وکیل جرایم علیه امنیت کشور به سراغ آنها می رفتند، مراجعه حضوری به دفتر وکالت است اما این روش امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد؛ چرا که امروزه تعداد زیادی از مردم ترجیح می دهند که بدون صرف هزینه و زمان از خدمات وکیل جرایم علیه امنیت کشور استفاده کنند.

مسلما شما نیز شنیده اید که در عصر ارتباطات زندگی می کنیم و در عصر ارتباطات نیز همه افراد ترجیح می دهند که از طریق برنامه های اینترنتی ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را بپرسند و این چیزی است که امروزه به آن خدمات غیر حضوری گفته می شود. خدمات غیر حضوری با وکیل جرایم علیه امنیت کشور بدین نحو است که همه افراد می توانند به راحتی از آن بهره مند شوند. افراد می توانند بدون پیمودن مسیر های طولانی به راحتی با وکیل جرایم علیه امنیت کشور تماس بگیرند و سوالات خود را بپرسند. البته باید وقت داشته باشید که روش های دیگری نیز وجود دارد که افراد بتوانند از خدمات غیر حضوری وکیل جرایم علیه امنیت کشور استفاده کنند. خدماتی مانند مشاوره های اینترنتی از طریق برنامه های پیام رسان آنلاین به نحوی است که افراد می توانند به راحتی در هر زمان و موقعیتی سوالات خود را بپرسند تا راه حلی مناسب برای حل مشکلات حقوقی از طریق وکیل جرایم علیه امنیت کشور به آنها ارائه شود.

اگر شما جز کسانی هستید که نمی دانید باید چگونه از روش های مشاوره حقوقی مختلف برای برقرار ارتباط با وکیل جرایم علیه امنیت کشور استفاده کنید به شما توصیه می کنیم که رد ادامه متن با ما همراه باشید تا تمامی جزئیات و نکات حقوقی و قانونی را که باید در مورد وکیل جرایم علیه امنیت کشور بدانید را به شما معرفی کنیم و در مورد آنها صحبت کنیم.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور (6)
وکیل جرایم علیه امنیت کشور (6)

وکیل جرایم علیه امنیت کشور؛ یک وکیل متخصص کیفری

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را در قانون یک وکیل کیفری می دانند. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم وکیل جرایم علیه امنیت کشور در بستر قوانین کیفری فعالیت می کند. اما قوانین کیفری چیست؟ یک وکیل جرایم علیه امنیت کشور که در حوزه قوانین کیفری فعالیت می کند چه تفاوتی با سایر وکلا در حوزه حقوقی دارد؟ این ها مهمترین سوالاتی است که باید به آنها پاسخ دهیم.

قانون از دو بخش مهم کیفری و حقوقی تشکیل شده است. به بیان ساده تر هر چیزی که در قانون وجود دارد و قانون گذار بیان کرده تحت عنوان یکی از دو مجموعه حقوقی یا کیفری تعریف می شود. حقوقی آن بخش از قانون است که به حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. در واقع در این بخش از قانون، قانون گذار تلاش کرده حقوق هر فرد و چارچوب های مربوط به او در موقعیت های مختلف را مشخص کند و روش های رسیدن به آن ها را بیان کند. در واقع در این بخش، قانون سعی می کند روابط هر انسان با سایر مفاهیم اجتماعی را مورد بررسی قرار دهد و آن ها را تنظیم کند. در این بخش از قانون کسی مجرم شناخته نمی شود. بلکه در نهایت از مفاهیم تخلف و جریمه استفاده می شود.

اما در خصوص قوانین کیفری مانند قوانینی که حوزه کاری وکیل جرایم علیه امنیت کشور محسوب می شود داستان به شکل دیگری رقم می خورد. در واقع در بخش کیفری قوانین به صورت اختصاصی به مفهوم جرم می پردازند. در این بخش از قوانین مشخص می شود که چه کارهایی جرم محسوب می شود و چه افرادی را می توانیم مجرم بدانیم. بنابراین در این جا با مفاهیم مهمی مانند جرم، مجازات، جانی، مجرم و جنایت رو به رو هستیم. نکته بسیار مهمی که در خصوص قوانین کیفری وجود دارد این است که در این بخش از قوانین اساسی برای جان یا مال افراد تصمیم گیری می شود. به طور مثال می توان در این دادگاه ها مشخص کرد که آیا یک فرد امکان زنده ماندن دارد یا خیر ( حکم اعدام ) و یا این فرد تا چه اندازه باید مجازات نقدی پرداخت کند. همین موضوع اهمیت قوانین کیفری را افزایش داده است. زیرا می تواند در تمامی بخش های زندگی یک فرد تاثیرگذار باشد. همین موضوع کافی است تا بیشتر اهمیت کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور را بدانیم.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور (4)
وکیل جرایم علیه امنیت کشور (4)

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و ویژگی های او

وکیل جرایم علیه امنیت کشور دارای مشخصات و ویژگی های مختلفی است که باید آنها را شناسایی کرد تا بتوان بهترین و متخصص ترین وکیل را در این زمینه انتخاب کرد. وکیل جرایم علیه امنیت کشور باید در حالت کلی ویژگی های زیر را داشته باشد تا بتوانیم به او اعتماد کنیم:

اولین و مهمترین ویژگی وکیل جرایم علیه امنیت کشور آن است که این وکیل حرفه ای دارای اطلاعات بسیار زیادی است که می تواند با استفاده از آنها وکالت پرونده های مختلف را بر عهده گیرند و جریان این پرونده ها ا به نحوی صحیح مورد بررسی قرار دهند. دقت داشته باشید بسیاری از مردم حتی کسانی که دارای تحصیلات نسبتا پیشرفته ای هستند هم اطلاعات کافی در مورد قوانین جرایم علیه کشور ندارند و نمی دانند که این مباحث حقوقی شامل چه مواردی می شوند. همین موضوع باعث شده است تا وکیل جرایم علیه امنیت کشور سعی کند تا با تکیه بر دانش حقوقی که دارد، قوانین حقوق مختلف در این حوزه را برای افراد توضیح دهد و به آنها کمک کند تا پرونده خود را با پیشرفت نسبتا خوبی مواجه کنند.

از دیگر ویژگی های وکیل جرایم علیه امنیت کشور که میتوان در مورد آن توضیح داد آن است که این فرد متخصص و حرفه ای دارای توانایی وکالت است. هنگامی که در مورد وکالت پرونده های مختلف صحبت می کنیم منظورمان ان است که وکیل جرایم علیه امنیت کشور علاوه بر آن که دارای اطلاعات کافی حقوقی است دارای توانایی عملی برای به کار بردن این مفاد قانونی در جریان دادرسی است.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور دارای توانایی ارسال دادخواست بررسی مجدد است و می تواند حتی پس از صدور حکم نیز موضوع را مجددا بررسی کند تا به نتایج قانونی صحیحی دست پیدا کند و از به هدر رفتن زمان و هزینه موکلان خود جلوگیری کند و برای احقاق حقوق آنها از تخصص و مهارت های بسیار خوبی استفاده می کند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند تمامی اسناد حقوقی لازم را در چارچوب های قانونی به بهترین نحو ممکن آماده کند و از اطاله دادرسی جلوگیری کنند. کسانی که به سراغ وکیل جرایم علیه امنیت کشور می روند می توانند حتی بدون انعقاد قرارداد وکالت نیز تالیف انواع اسناد حقوقی خود را به این فرد حرفه ای و متخصص بسپارند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند در جلسات مشاوره حقوقی که تشکیل می دهد تمامی قوانین و قواعد حقوقی را با زبانی ساده برای موکلان و تمامی مراجعان خود توضیح دهد و به آنها کمک کند تا شرایط نسبتا خوبی را تجربه کنند و دیگر پرونده های آنان به دلیل عدم توانایی تهیه سند حقوقی دچار اطاله نگردد. اطاله دادرسی یا همان اطناب دادرسی باعث می شود تا جریان پرونده به کندی پیش رود و به دلیل کند بودن این روند، هزینه و زمان افراد نیز از دست میرود.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور (5)
وکیل جرایم علیه امنیت کشور (5)

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و مفهوم جرم

وکیل جرایم علیه امنیت کشور یک وکیل کیفری است که به طور مستقیم با مفهوم جرم سر و کار دارد. از این رو بهتر است قبل از هر چیزی بدانیم جرم چیست و چگونه اثبات می شود. از دید یک فرد عادی جرم به هر چیزی که خلاف قانون باشد گفته می شود. اما با توجه به دانشی که در بالاتر به دست آوردیم می توانیم بگوییم که این نوع تعریف حداقل در خصوص قوانین حقوقی صدق نمی کند. همچنین این تعریف در قوانین کیفری نیز ناقص محسوب می شود. اگر بخواهیم تعریف دقیق تری از جرم داشته باشیم باید به تعریف آن در قانون نگاهی بیندازیم.

به طور کلی در قانون جرم بر اساس سه رکن تعریف می شود. به بیان ساده تر زمانی که سه رکن مادی، معنوی و قانونی همزمان و در یک زمان قابل اثبات باشد، می توان گفت که فعل مذکور جرم و فاعل آن مجرم است. رکن مادی به این موضوع از فعل اشاره می کند که آن فعل چه اثراتی دارد. همچنین به این نکته توجه می کند که آیا این اثرات آسیب زننده هستند و این آسیب ها قابل رویت و اثبات می باشند؟ اگر این چنین باشد رکن مادی فعل اثبات می شود. اما برای مجرم خواندن فاعل هنوز اثبات دو رکن دیگر باقی مانده است.

در واقع یک وکیل جرایم علیه امنیت کشور به خوبی می داند مهمترین رکن اثبات یک جرم رکن معنوی آن است. در واقع این رکن نشان می دهد که آیا فاعل با قصد و نیت قبلی این کار را انجام داده است و یا خیر. اگر اثبات شود که فرد با نیت قبلی و به صورت عمدی این کار را انجام داده است و  نسبت به کار خود آگاهی داشته، در این صورت مجرمانه بودن فعل اثبات می شود. اما اگر فاعل به صورت سهوی این کار را انجام داده باشد داستان به نوعی دیگر رقم می خورد. نکته ای که وجود دارد این است که بهترین راه اثبات این رکن اعتراف و اقرار خود متهم است. اگر این چنین نشود مدارک و شواهد ضمنی می تواند کارمند باشد.

رکن نهایی که همان رکن قانونی است نشان می دهد که آیا در قانون برای فعل صورت گرفته قانونی وجود دارد یا خیر. در واقع اگر قانون در خصوص فعل مذکور صحبتی نکرده باشد یا به نوعی سکوت کرده باشد نمی توان آن فعل را جرم تلقی کرد. این موضوع در ماده دو قانون مجازات اسلامی بیان شده است. از این رو وکلایی مانند وکیل جرایم علیه امنیت کشور سعی می کنند برای دفاع از موکل خود به نوعی افعال صورت گرفته را خارج از ظروف قانونی نشان دهند تا حدالامکان موقعیت تبرئه موکل خود را فراهم می آورند یا برای آنها کمترین مجازات را از دادگاه بگیرند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور (7)
وکیل جرایم علیه امنیت کشور (7)

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و انواع مجازات

وکیل جرایم علیه امنیت کشور در کنار مفهوم جرم با مفهوم مجازات نیز سر و کار دارد. از این رو بهتر است در ادامه کمی هم با مفهوم مجازات سروکار داشته باشیم. در واقع شاید برای شما مجازات یک معنی بیشتر ندارد. اما زمانی که بخواهید از مفاهیمی مانند تخفیف در مجازات و … استفاده کنید آن جاست که برایتان فرق بین مجازات تعزیری و حدی مهم می شود. حال می خواهیم بدانیم که آیا وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند برای موکل خود درخواست هایی مانند درخواست تخفیف مجازات داشته باشد؟ به بیان ساده تر می خواهیم بدانیم وکیل جرایم علیه امنیت کشور با کدام دسته از مجازات ها سر و کار دارد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور به خوبی می داند که مجازات در قانون ایران به دو بخش تعزیری و حدی تقسیم می شود. مجازات حدی به آن دسته از مجازات ها گفته می شود که توسط اسلام و شرع مشخص شده است. به بیان ساده تر قوانین ایران عمدتا بر اساس اسلام نوشته شده است. این سخن بدین معنی است که برخی از جرائم و مجازات ها توسط اسلام تعیین شده است. این دسته از مجازات ها را مجازات های حدی می گوییم. این مجازات ها به نحوی است که امکان تغییر آن ها نه برای قانونگذار و نه برای هیچ فرد دیگری وجود ندارد. به بیان ساده تر در مجازات های حدی امکان هیچ تغییری در هیچ شرایطی وجود ندارد و عین همان باید توسط مجری اجرا شود. مانند 80 ضربه شلاق در جرم شرب خمر.

اما در مجازات های تعزیری داستان به نوعی دیگر رقم می خورد. مجازات های تعزیری مجازات هایی هستند که توسط قانون گذار و بنا بر شرایط  فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت جرم، شرایط دوران، شدت جرم و … تعیین می شود. این مجازات ها معمولا به صورت محدوده ای تعیین می شود. مثلا برای یک جرم مجازات تعزیری حبس سه تا شش ماه در نظر گرفته می شود. مهمترین فاکتوری که مجازات های تعزیری دارند این است که این مجازات ها قابل تقلیل یا تخفیف هستند. یعنی قانون گذار این اجازه را به مجریان قانون و دادگاه ها داده است تا در شرایط خاص و مشخص نسبت به تخفیف آن اقدام کنند. حوزه کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور به نوعی است که هم با مجازات های حدی و هم با مجازات های تعزیری سر و کار دارد و این مهمترین ویژگی این دسته از وکلا محسوب می شود.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور (2)
وکیل جرایم علیه امنیت کشور (2)

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و اهمیت امنیت در جامعه

وکیل جرایم علیه امنیت کشور از نظر قانون و از نظر جامعه می تواند به عنوان یکی از مهمترین وکلا شناخته شود. زیرا با یکی از مهمترین ارکان های اجتماعی یعنی امنیت سر و کار دارد. در واقع برای این که با اهمیت کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور آشنا شویم بهتر است کمی از اهمیت امنیت در جامعه صحبت کنیم و به نوعی امنیت را از دید قانون مورد بررسی قرار دهیم.

امنیت در موقعیت های زمانی و مکانی مختلف تعاریف مختلفی به خود گرفته است. در واقع در زمانی امنیت به معنی حفظ جان از خطرات مختلف است. اما در دوره امروز امنیت اجتماعی بدین معنی است که یک جامعه بتواند بر اساس اهدافی که دارد پیش برود و چیزی مانع این پیشرفت نشود. بنابراین اختلال در امنیت لزوما به معنی ایجاد ناامنی و آشوب نیست. در واقع هر اقدامی که باعث شود نظام جامعه به خطر می افتد و باعث شود جامعه از مسیر اصلی خود منحرف شود می تواند به عنوان مخل امنیت شناسایی شود.

از این رو امنیت برای هر جامعه ای بر اساس اهداف و ارکان های آن جامعه تعریف می شود. در ایران چند رکن بسیار مهم وجود دارد. مهمترین این ارکان خود نظام جمهوری اسلامی است. در واقع این نظام مهمترین رکن جامعه را تشکیل داده است. بنابراین هر نوع شایعه پراکنی علیه آن و یا هر اقدامی علیه این نظام که باعث تضعیف آن شود به عنوان مخل امنیت عمومی در نظر گرفته می شود. بنابراین اهمیت کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور در این است که اولا بتواند بر اساس اهداف و ارکان جامعه امنیت را به درستی تعریف کند، سپس بر اساس این تعریف نشان دهد که آیا فعل صورت گرفته توسط موکل او به عنوان یک جرم علیه امنیت عمومی شناخته می شود یا خیر. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اهمیت این جرایم برای حاکمیت بسیار بالاست و همین موضوع یکی از مهمترین سختی های کار وکیل جرایم علیه امنیت کشور محسوب می شود. در واقع وکیل جرایم علیه امنیت کشور باید از موکل خود در برابر نمایندگان حاکمیت و مدعی العموم دفاع کند و این کاری نیست که به سادگی امکان پذیر باشد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و شناخت این جرایم

وکیل جرایم علیه امنیت کشور با یک سری از جرایم خاص سروکار دارد که این جرایم می تواند در حوزه قانون مجازات اسلامی، قانون تعزیرات، قانون مربوط به پلیس فتا و … مورد پیگیری قرار بگیرد. در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم این گونه باید بگوییم که هر جرمی که به عنوان مخل امنیت عمومی شناسایی می شود می تواند در حیطه هر کدام از قوانین مختلف باشد. به طور مثال حمل سلاح و ترساندن مردم با سلاح در حکم محاربه است و این جرم به عنوان یکی از جرایم علیه امنیت عمومی شناخته می شود.

مسئله ای که وجود دارد این است که در خصوص جرایم امنیت عمومی معمولا دادستان و مدعی العموم به عنوان خواهان در دادگاه حضور دارند. از این رو در غالب موارد وکیل جرایم علیه امنیت کشور در طرف متهم قرار می گیرد. همین موضوع کار را برای وکیل می تواند سخت تر کند. چرا که در این نوع دادگاه ها در غالب موارد جو سنگینی علیه متهم وجود دارد. اما با این وجود بهتر است نگاهی به مهمترین جرایمی که به عنوان جرایم علیه امنیت کشور شناخته می شود داشته باشیم. در واقع وکیل جرایم علیه امنیت کشور با جرایمی مانند محاربه، بغی و افساد فی الارض، عضویت در گروهک ها یا جمعیت هایی با هدف برهم زدن نظم عمومی، تبلیغ علیه نظام، جاسوسی، تهدید به بمب گذاری و همکاری با دول متخاصم سر و کار دارد. هر کدام از این جرایم توضیحات خاص خودش را دارد که در ادامه در خصوص هر کدام از آن ها توضیحات مفصلی خواهیم داشت. اما نکته ای که باید پیش از آن توجه داشته باشید این است که مجازات های مربوط به این جرایم می تواند حدی یا تعزیری باشد. بنابراین بر اساس نوع جرم و کیفیت جرم و همچنین بر اساس رکن قانونی که وجود دارد مشخص می شود که آیا مجازت های مربوطه حدی است و یا تعزیری. این نکته ای است که نباید آن را فراموش کرد.  

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را جدی بگیرید!

وکیل جرایم علیه امنیت کشور در ابعاد مختلفی می تواند در جریان پرونده ها موثر باشد و اعمال مختلفی را انجام دهد. وکیل جرایم علیه امنیت کشور یکی از ان دسته وکلای متخصصی است که همه افراد به او احتیاج دارند و می توانند در جریان دادرسی پرونده های خود  از او استفاده کنند و با کمک او بهترین و حرفه ای ترین اعمال را در جریان دادرسی پرونده خود انجام دهند تا حقوق آنها مورد تضییع واقع نگردد و در مدت زمانی کوتاه در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور دارای سال ها سابقه است و جریان بسیاری از پرونده ها را به بهترین نحو ممکن مورد حل و فصل قرار داده است و تجربه بسیاری در این مسیر بدست آورده است. بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور را می توان از طریق گروه متخصص پارسا پیدا کرد. گروه حقوقی پارسا دارای کادری مجرب و آموزش دیده است و همین موضوع باعث می شود تا همه افراد برای بررسی پرونده های حقوقی خود به دنبال یک موسسه حقوقی معتبر باشند. موسسه حقوقی پارسا آماده ارائه خدمات حقوقی به تمامی مردم است و هیچ محدودیتی برای استفاده از این خدامات وجود ندارد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و پرونده های محاربه

یکی از مهم ترین مصادیق پرونده های جرایم علیه امنیت، پرونده محاربه است. محاربه طبق قانون دارای شرایط حقوقی خاصی است. وکیل جرایم علیه امنیت کشور بر اساس قانون به این پرونده ها رسیدگی می کند. به چند مورد قانونی که وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند در مورد محاربه به آنها رسیدگی کند دقت کنید:

محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد. هرگاه کسی با انگیزه شخصی به سوی یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد و عمل او جنبه عمومی نداشته باشد و نیز کسی که به روی مردم سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، محارب محسوب نمی شود.

فرد یا گروهی که برای دفاع و مقابله با محاربان، دست به اسلحه ببرد محارب نیست. راهزنان، سارقان و قاچاقچیانی که دست به سلاح ببرند و موجب سلب امنیت مردم و راهها شوند محاربند.حد محاربه یکی از چهار مجازات زیر است: اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ، نفی بلد.

انتخاب هر یک از امور چهارگانه مذکور در ماده قانونی به اختیار قاضی است. مدت نفی بلد در هر حال کمتر از یک سال نیست، اگر چه محارب بعد از دستگیری توبه نماید و در صورتی که توبه نکند همچنان در تبعید باقی می ماند. در نفی بلد، محارب باید تحت مراقبت قرار گیرد و با دیگران معاشرت، مراوده و رفت و آمد نداشته باشد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و جریان دادرسی پرونده های بغی و افساد فی‌ الارض

وکیل جرایم علیه امنیت کشور در پرونده های فساد فی الارض دارای نقش مهم و موثری است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. به نکات قانونی که در مورد این جرائم می توان به آنها اشاره کرد توجه کنید:

هر کس به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد و فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می گردد.

هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد و فحشا در حد وسیع و یا علم به موثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می شود.

 ارتکاب گسترده جنایت علیه تمامیت جسمانی جنین به قصد نتیجه یا علم به تحقق آن، به‌گونه‌ای که موجب ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی جنین‌ها یا مادران در حد وسیع گردد، مشمول حکم ماده قانون مجازات اسلامی می‌گردد.

هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد ایراد خسارت عمده در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.

هر کس به هر عنوان به طور گسترده دارو، مواد و وسایل سقط غیرقانونی جنین را فراهم و یا معاونت و مباشرت به سقط غیرقانونی جنین به طور وسیع نماید و یا در چرخه تجارت سقط جنین فعال و یا مؤثر باشد در صورتی که مشمول حکم این ماده نباشد، علاوه بر مجازات تعزیری درجه دو، به پرداخت جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر عواید حاصل از ارتکاب جرم محکوم می‌گردد.

اموال و وسایل حاصل از ارتکاب جرم مصادره شده و عواید آن به همراه جزای نقدی دریافتی، به حساب خزانه واریز شده و پس از درج در بودجه سنواتی، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد تا در جهت درمان ناباروری هزینه گردد.

گروهی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران، قیام مسلحانه کند باغی محسوب می شود و در صورت استفاده از سلاح، اعضای آن به مجازات اعدام محکوم می گردند.

هرگاه اعضای گروه باغی، قبل از درگیری و استفاده از سلاح، دستگیر شوند، چنانچه سازمان و مرکزیت آن وجود داشته باشد به حبس تعزیری درجه سه و در صورتی که سازمان و مرکزیت آن از بین رفته باشد به حبس تعزیری درجه پنج محکوم می شوند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و پرونده های سرقت

وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند در جریان پرونده های سرقت که به طور مستقیم و غیر مستقیم انمنیت کشور را مختل می کنند هم حضور داشته باشد و نقش اساسی و مهمی را ایفا کند. بر اساس قانون کشور ما سرقت نیز همانند بسیاری از جرائم دیگر دارای مجازات های مشخصی است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. به چند مورد از قواعد حقوقی مهم در مورد سرقت دقت کنید تا اطلاعات لازم را در مورد این جرم بدست آورید:

سرقت عبارت از ربودن مال متعلق به غیر است. سرقت در صورتی که دارای تمام شرایط زیر باشد موجب حد است: شیء مسروق شرعاً مالیت داشته باشد. مال مسروق در حرز باشد. سارق هتک حرز کند. سارق مال را از حرز خارج کند. هتک حرز و سرقت مخفیانه باشد. سارق پدر یا جد پدری صاحب مال نباشد. ارزش مال مسروق در زمان اخراج از حرز، معادل چهار و نیم نخود طلای مسکوک باشد. مال مسروق از اموال دولتی یا عمومی، وقف عام و یا وقف بر جهات عامه نباشد. سرقت در زمان قحطی صورت نگیرد. صاحب مال از سارق نزد مرجع قضایی شکایت کند.  صاحب مال قبل از اثبات سرقت سارق را نبخشد. مال مسروق قبل از اثبات سرقت تحت ید مالک قرار نگیرد. مال مسروق قبل از اثبات جرم به ملکیت سارق در نیاید. مال مسروق از اموال سرقت شده یا مغصوب نباشد. حرز عبارت از مکان مناسبی است که مال عرفاً در آن از دستبرد محفوظ می ماند.

در صورتی که مکان نگهداری مال از کسی غصب شده باشد، نسبت به وی و کسانی که از طرف او حق دسترسی به آن مکان را دارند، حرز محسوب نمی شود. هتک حرز عبارت از نقض غیرمجاز حرز است که از طریق تخریب دیوار یا بالارفتن از آن یا بازکردن یا شکستن قفل و امثال آن محقق می شود.

هرگاه کسی مال را توسط مجنون، طفل غیرممیز، حیوان یا هر وسیله بی اراده ای از حرز خارج کند مباشر محسوب می شود و در صورتی که مباشر طفل ممیز باشد رفتار آمر حسب مورد مشمول یکی از سرقتهای تعزیری است. در صورتی که مال در حرزهای متعدد باشد، ملاک، اخراج از بیرونی ترین حرز است.

ربایش مال به اندازه نصاب باید در یک سرقت انجام شود. هرگاه دو یا چند نفر به طور مشترک مالی را بربایند باید سهم جداگانه هر کدام از آنها به حد نصاب برسد. سرقت در صورت فقدان هر یک از شرایط موجب حد، حسب مورد مشمول یکی از سرقت های تعزیری است. هرگاه شریک یا صاحب حق، بیش از سهم خود، سرقت نماید و مازاد بر سهم او به حد نصاب برسد، مستوجب حد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×