وکیل توهین به مقدسات

وکیل توهین به مقدسات (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل توهین به مقدسات

وکیل توهین به مقدسات

وکیل توهین به مقدسات کیست؟ وکیل توهین به مقدسات چه کارکردی می تواند برای ما داشته باشد؟ وکیل توهین به مقدسات در چه حیطه ای فعالیت می کند؟ اهمیت استفاده از وکیل توهین به مقدسات چیست؟ ویژگی های یک وکیل توهین به مقدسات چیست؟ بهترین وکیل توهین به مقدسات کیست؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل توهین به مقدسات را پیدا کنیم؟

وکیل توهین به مقدسات کسی است که سعی می کند بر اساس مواد قانونی مربوط به جرم توهین به مقدسات از موکل خود دفاع کند. این جرم هم از نظر تعزیرات، هم از نظر قانون مجازات اسلامی و هم از نظر قانون مطبوعات اهمیت بسیاری دارد. در واقع وکیل توهین به مقدسات در این چند حوزه می تواند فعالیت کند.

اما برای درک بهتر کارکرد وکیل توهین به مقدسات ابتدا باید با برخی از مفاهیم آشنا شویم. در واقع توهین به مقدسات یک مفهوم قانونی و شرعی محسوب می شود از این رو برای درک آن باید با زبان قانون و شرع آشنا شویم. از این رو در ابتدای این مقاله سعی می کنیم با برخی از مفاهیم ابتدایی و مهم در خصوص کارکرد وکیل توهین به مقدسات آشنا شویم. به بیان ساده تر برای فهم یک مفهوم قانونی باید با زبان قانون آشنا شد. مسلما در این مقاله و در این فرصت محدود نمی توان به طور کامل با تمام الفبای قانون آشنا شد. از این رو در ادامه تنها به مهمترین این مفاهیم و بخشی از الفبای قانون می پردازیم که در خصوص توهین به مقدسات اهمیت دارد. این مفاهیم شامل مواردی مانند کیفری بودن توهین به مقدسات، مفهوم جرم، مفهوم مجازات تعزیری و حدی و … است. سعی ما بر این است که بتوانیم هر کدام از این مفاهیم را به طور مختصر و مفید مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که فهم دقیق کارکرد وکیل توهین به مقدسات به این مفاهیم بستگی دارد. این نکته ای است که نباید آن را فراموش کرد.

وکیل توهین به مقدسات به عنوان یک وکیل کیفری چه می کند؟

وکیل توهین به مقدسات را می توان یک وکیل کیفری به حساب آورد. در واقع این وکیل در حوزه کیفری فعالیت می کند. بنابراین شناخت بستر کیفری می تواند کلیت کارکرد وکیل توهین به مقدسات را به ما نشان دهد. در واقع سوالی که می خواهیم پاسخ دهیم این است که زمانی که یک وکیل توهین به مقدسات را وکیل کیفری می دانیم از او چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم؟ به عبارت دیگر وکیل توهین به مقدسات به عنوان یک وکیل کیفری چه تفاوتی با کارکرد سایر وکلا در حوزه حقوقی دارد؟

به طور کلی قانون از دو بخش عمده حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به عبارت بهتر هر چیزی که شما در قانون میبینید یا از قانون میشنوید زیر مجموعه ای از یکی از این دو گروه بزرگ است. در بخش حقوقی قانون گذار سعی نموده قوانین و حقوق مربوط به هر فرد در جامعه را مشخص کند. بر اساس این بخش از قانون هر شخص در جامعه می داند که از چه حقوقی برخوردار است و چگونه می تواند به آن برسد. به عبارتی قانون در بخش حقوقی سعی کرده برای هر شخص در جامعه و برای موقعیت های مختلف چارچوب های خاصی معین کند. مثلا اگر فردی می خواهد ازدواج کند و یا اگر فردی می خواهد انتقال مالی انجام دهد بر اساس این بخش از قانون می داند که چگونه باید عمل کند و در چه مسیری باید قرار بگیرد.

اما در خصوص بخش کیفری داستان به نوعی دیگر رقم می خورد. در واقع در بخش کیفری با مفهوم جرم سر و کار داریم. در بخش کیفری وکیلی مانند وکیل توهین به مقدسات سعی می کند نشان دهد که انجام یا ترک فعل به عنوان جرم شناخته می شود یا خیر. اگر جرم است چه مجازاتی باید برای آن تعیین شود. بنابراین در این بخش از قانون ما با مفاهیمی مانند جرم، مجازات و … سروکار داریم. نکته ای که می تواند اهمیت کارکرد وکیل توهین به مقدسات به ما نشان دهد این است که در بخش کیفری حتی می توان برای زنده ماندن یا نماندن یک شخص تصمیم گیری کرد. این نکته بسیار مهم است که می تواند اهمیت شخصی مانند وکیل توهین به مقدسات را به ما نشان دهد. اکنون می توانیم به صورت کلی با چارچوب کاری وکیل توهین به مقدسات را بشناسیم.

وکیل توهین به مقدسات (5)
وکیل توهین به مقدسات (5)

چرا وکیل توهین به مقدسات برای ما اهمیت دارد؟

وکیل توهین به مقدسات از آن دسته از وکلای پایه یک دادگستری است که بسیاری از افراد به خوبی با او آشنایی ندارند و نمی دانند  چگونه باید جریان پرونده های خود را با او در میان بگذارند تا بتوانند با کمک این فرد متخصص از تضییع حقوق خود جلوگیری کنند. وکیل توهین به مقدسات با تکیه بر مهارت ها و تخصص هایی که دارد می تواند بهتر از هر کس دیگری جریان پرونده های حقوقی را به خوبی مورد بررسی قرار دهد.

کسانی که در مورد وکیل توهین به مقدسات اطلاعات زیادی ندارند و نمی دانند که این فرد حرفه ای و متخصص چگونه می تواند جریان پرونده های مختلف را بهبود بخشند باید از یک موسسه حقوقی معتبر کمک بگیرند. یکی از موسسات حقوقی معتبری که در این زمینه فعالیت می کند، موسسه حقوقی پارسا است. موسسه حقوقی پارسا دارای کادری حرفه ای و متخصص است که برای کمک به عموم مردم تشکیل شده است.

از گذشته تاکنون احتمال توهین به مجازات برای عموم مردم در تمامی جوامع وجود داشته است و همین موضوع باعث شده است تا شرایط افراد  بسیار نا متعادل گرد و سلامت جامعه و نظم عمومی تا حد زیادی به خطر بیفتد. برای انکه بتوان از این مشکلات جلوگیری کرد و احتمال خطا و آسیب را تا حد زیادی کاهش داد، امروزه بسیاری از افراد به سراغ یک فرد متخصص در این زمینه می گردند تا به آنها کمک کند با این موارد آشنا شوند و بدانند که چگونه می توانند از طریق مراجع قضایی برای اخذ حقوق خود اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چنین مواردی به شما توصیه میکنیم که یا وکیل توهین به مقدسات تماس بگیرید و از مشاوره حقوقی فوری استفاده کنید.

وکیل توهین به مقدسات کسی است که با اقدامات قانونی خود مانع از بهم خوردن نظم اجتماعی رو از دست رفتن توازن اجتماعی می گردد. وکیل توهین به مقدسات این توانایی را دارد تا هم از جانب خواهان پرونده و هم از جانب خوانده در جریان دادرسی حضور نیابد و اقدامات نسبتا خوبی را برای دفاع از موکلان خود و جلوگیری از تضییع حقوق آنها به نمایش بگذارد.

وکیل توهین به مقدسات (1)
وکیل توهین به مقدسات (1)

مشخصات وکیل توهین به مقدسات به چه مواردی تقسیم می شود؟

وکیل توهین به مقدسات دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی است که به افراد توصیه می شود با آنها آشنایی پیدا کنند و سپس جریان دادرسی پرونده های خود را به او بسپارند. برخی از افراد هیچ اطلاعی در مورد وکیل توهین به مقدسات  ندارند و اصلا در مورد ویژگی ها و تفاوت ها و شباهت های وکیل توهین به مقدسات  با دیگر وکلای دادگستری اطلاعاتی در دست ندارد و همین موضوع باعث می شوند تا نتوانند برای انعقاد قراردادی صحیح اقدام کنند و جریان پرونده های خود را به یک فرد متخصص بسپارند تا پیگیری شود. در مورد مشخصات و ویژگی های وکیل توهین به مقدسات به چند مورد از مهم ترین مصادیقی که باید بدانید اشاره می کنیم:

اولین و مهم ترین ویژگی یک وکیل توهین به مقدسات متخصص آن است که در مورد تمامی مباحث قانونی اطلاعات کاملی در دسترس داشته باشد و بتواند با زبانی ساده این موارد قانونی را به موکلان خودد نیز توضیح دهد. در بسیاری از موارد دیده شده است که برخی از سودجویان و کلاهبرداران خود را به عنوان وکیل توهین به مقدسات معرفی می کنند اما نمیتوانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و مباحث قانونی را برای موکلان خود توضیح دهند. در چنین مواردی توصیه می شود که با توجه به تجربیات و رزومه کاری وکیل توهین به مقدسات به سراغ انعقاد قرارداد با او بروند.

وکیل توهین به مقدسات کسی است که دارای مهارت فن مذاکره است و میتواند در جلسات قانونی و قضایی حضور یابد تا از حقوق موکلان خود با ارائه استدلالات کافی و ادله منطقی دفاع کند. برخی از افراد با خود فکر می کنند که به هیچ عنوان نمی توانند از پس هزینه های مربوط به وکیل توهین به مقدسات برایند اما باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است. این وکیل متخصص و حرفه ای با توجه به اقداماتی که انجام می دهد هزینه ای مناسب را دریافت می کنند و همه افراد می توانند به راحتی این هزینه را پرداخت کنند.

وکیل توهین به مقدسات باید دارای صبر و حوصله باشد تا بتواند در جلسات دادگاه حضور یابد و جریان پرونده های مختلف را به نحو احسن بررسی کند و آنها را با نتایجی نسبتا مناسب روبرو کند. با حضور وکیل توهین به مقدسات دیگر نیازی نیست تا خود فرد نیز در جلسات دادگاه حضور یابد تا جریان پرونده بررسی شود . در چنین مواردی به دلیل وجود قرارداد وکالت، وکیل توهین به مقدسات می تواند به راحتی تمام مراحل پرونده در دادگاه را به تنهایی طی کند و اینگونه علاوه بر اینکه آرامش خاطر برای موکل ایجاد می شود در میزان هزینه و زمان او نیز صرفه جویی می گردد.

وکیل توهین به مقدسات توانایی تنظیم اسناد حقوقی را دارد و این چیزی است که بسیاری از افراد از آن اطلاع ندارند و نمی توانند این کار را به خوبی انجام دهند. بنابراین به تمامی کسانی که میخواهند اسناد حقوقی مانند انواع دادخواست ها و درخواست ها، لوایح و… را تهیه کنند توصیه می شود که به وکیل توهین به مقدسات مراجعه کنند تا این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن برای آنها انجام دهد.

وکیل توهین به مقدسات (6)
وکیل توهین به مقدسات (6)

وکیل توهین به مقدسات و مفهوم جرم

وکیل توهین به مقدسات کسی است که به صورت مستقیم با مفهوم جرم سر و کار دارد. از این رو در این جا می خواهیم بدانیم که اساسا چرم چیست و از چه مفهومی تشکیل شده است. شاید اگر از یک فرد عادی بپرسیم که جرم چیست به سادگی این گونه پاسخ ما را بدهد که هر چیز خلاف قانون را جرم می گویند.

این تعریف تا حدودی درست و تا حدودی اشتباه است. در واقع همانطور که بیان کردیم قانون تحت دو قالب حقوقی و حقیقی صحبت می کند. حال بر اساس این تعریف اگر فردی بر خلاف آن چیزی که در قانون حقوقی گفته شده عمل کند باید مجرم شناخته شود. اما اینگونه نیست. در واقع در صورتی که شما خلاف قانون حقوقی عمل کنید متخلف خواهید بود و به جای مجازات از مفهوم جریمه برای شما استفاده می شود. بنابراین نمی توان این تعریف را یک تعریف کاملا درست تلقی کرد.

قانون کیفری در ابتدای کار سعی کرده است جرم را تشریح کند و مشخص کند که بر اساس قانون در چه شرایطی انجام یا ترک یک فعل را می توانیم جرم بدانیم. بر اساس این تعریف می توانیم اینگونه بیان کنیم که برای اثبات جرم سه رکن اساسی نیاز است. این ارکان عبارتند از رکن مادی، رکن معنوی و رکن قانونی. قانون و وکلایی مانند وکیل توهین به مقدسات بر اساس این سه رکن سعی می کنند جرم را اثبات کنند.

رکن مادی رکنی است که براساس آن مشخص می شود که فعل انجام شده یا ترک فعل مربوطه چه اثراتی دارد و آیا این اثرات نتیجه سوئی هم داشته یا خیر. همچنین آیا این نتایج قابل اثبات و رویت می باشد یا خیر؟ در این رکن مشخص می شود که اساسا یک فعل چه آسیب هایی به فرد یا افراد یا جامعه وارد کرده است. در خصوص توهین به مقدسات می توان گفت که این رکن بر اساس آسیب جرم به جامعه مورد بررسی قرار می گیرد. در رکن مادی مشخص می شود که آیا فاعل به صورت عمدی و با دانش قبلی این کار را کرده است؟ آیا اختیاری در انجام یا ترک فعل داشته و یا این کار به صورت سهوی، اتفاقی یا از روی عدم دانش رخ داده است. در صورتی که اثبات شود این فعل به صورت عمدی رخ داده فاعل به عنوان مجرم شناخته می شود. اما اگر غیر از این باشد داستان به نحوی دیگر رقم می خورد. در رکن قانونی نیز مشخص می شود که آیا فعل صورت گرفته در ظرف قانونی قرار دارد یا خیر. اگر قانون در خصوص این فعل سکوت کرده باشد نمی توانیم آن را جرم بدانیم. این نکته ای است که باید آن را در نظر داشته باشیم.

وکیل توهین به مقدسات (7)
وکیل توهین به مقدسات (7)

وکیل توهین به مقدسات و مفهوم مجازات حدی و تعزیری

وکیل توهین به مقدسات با جرم و مجازات سر و کار دارد. در واقع سوال مهمی که در خصوص کارکرد وکیل توهین به مقدسات مطرح می شود این است که آیا مجازات تعیین شده در خصوص توهین به مقدسات حدی است یا تعزیری؟ پیش از آن که به این سوال پاسخ دهیم باید بدانیم حدی یا تعزیری بودن مجازات به چه معنی است.

در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که دو نوع مجازات در قانون ایران وجود دارد. این مجازات ها عبارتند از مجازات حدی و مجازات تعزیری. مجازات حدی از جمله مجازات هایی محسوب می شود که توسط دین و شرع تعیین شده است. این دسته از مجازات ها غیر قابل تغییر هستند و قانون و مجریان قانون موظف هستند که آن را به صورت کامل اجرا کنند. بنابراین اگر جرمی در جامعه اتفاق بیفتد که در قانون شرع به آن اشاره شده و برای آن مجازات تعیین شده باشد قانون باید همان مجازات را بدون هیچ کم و کاستی اجرا کند. مجازت هایی مانند قصاص نفس و … از جمله این مجازات ها محسوب می شود.

اما در خصوص مجازات تعزیری صحبت های دیگری وجود دارد. مجازات تعزیری مجازات هایی محسوب می شود که توسط قانون گذار مشخص می شود. در واقع قانونگذار بر اساس نیاز قانون، کیفیت جرم، نیاز جامعه و ده ها فاکتور دیگر سعی می کند برای جرایم مختلف مجازات تعیین کند. نکته مهمی که در خصوص مجازات های تعزیری وجود دارد این است که این مجازات قابل تقلیل یا تخفیف هستند. یعنی قانونگذار این اجازه را به دادگاه داده است که بتواند بر اساس شرایط مختلف مجازات های مختلفی را برای مجرم در نظر بگیرد.

نکته ای که در خصوص کارکرد وکیل توهین به مقدسات وجود دارد این است که این جرم هم شامل مجازات تعزیری و هم شامل مجازات حدی است. بنابراین این وکیل در هر دو حوزه می تواند فعالیت داشته باشد. در واقع وکیل توهین به مقدسات در مجازات های تعزیری می تواند برای موکل خود درخواست تخفیف در مجازات کند. همچنین این وکیل سعی می کند کاری کند که جرم کمتر به سمت مجازات حدی حرکت کند. این ها نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وکیل توهین به مقدسات (2)
وکیل توهین به مقدسات (2)

وکیل توهین به مقدسات و اهمیت آن

وکیل توهین به مقدسات با یکی از مهمترین بنیاد های اجتماعی سروکار دارد. در واقع دین و شرع در ایران به عنوان یک بنیاد اجتماعی شناخته می شود. وقتی یک مفهوم به عنوان بنیاد و اساس یک جامعه شناخته می شود بدین معنی است که نگهداری و حفظ آن اهمیت بسیاری دارد. زیرا حیات جامعه و ایستایی آن وابسته به این بنیاد ها دارد.

در ایران اسلام و شرع یک بنیاد سنتی محسوب می شود که از چند سده قبل وارد شریان اجتماعی آن شده است. امروزه بسیاری از مفاهیم اجتماعی، قانونی و …. ما وابسته به شرع و اسلام است. بنابراین حفظ این بنیاد به معنی حفظ جامعه است. نکته ای که وجود دارد این است که اسلام خود به عنوان یک دین اجتماعی به دنبال ساخت اجتماع و جامعه است. از این رو با هر چیزی که بخواهد مانع از ایجاد این جامعه شود و یا آن را نابود کند مقابله می کند.

حال با توجه به این که خود اسلام و ارکان آن از جمله پیامبر، ائمه اطهار، قرآن و … به عنوان پایه های اساسی تشکیل جامعه شناخته می شود و به عنوان یک سرمنشا مورد استفاده قرار میگیرد، نباید مورد آسیب واقع شود. توهین به مقدسات یکی از انواع این آسیب ها محسوب می شود.

بگذارید ساده تر بیان کنیم. مقدسات یا دین و آیین عموما یک مفهوم انتزاعی و غیر قابل لمس محسوب می شود. شما نمی توانید تعریفی برای دین یا خدا داشته باشید. از این رو معمولا به صورت فیزیکی نمی توان به آن آسیبی وارد کرد. چیزی که بسیار مهم است نماد های این بنیاد است. یعنی با ضعیف کردن این نماد ها و یا از بین بردن این نمادها این دین است که ضعیف می شود و با ضعیف شدن دین این جامعه است که رو به نابودی می رود. از این رو با توهین به مقدسات و نماد های آن این اساس جامعه است که سست می شود. از همین جهت است که دین، شرع و قانون نسبت به این عمل واکنش نسبتا شدیدی نشان می دهند و در برخی موارد برای آن مجازات اعدام نیز در نظر گرفته شده است. همین موضوع کافی است که بخواهیم بدانیم اهمیت وکیل توهین به مقدسات چیست. در واقع وکیل توهین به مقدسات هم از نظر جامعه و هم از نظر فردی بسیار اهمیت دارد. این وکیل می تواند فرد را از اعدام نجات دهد! این نکته ای است که نباید آن را فراموش کرد.

وکیل توهین به مقدسات (2)
وکیل توهین به مقدسات (2)

وکیل توهین به مقدسات و بررسی قانونی این جرم

وکیل توهین به مقدسات با قانون و جرم توهین نیز سر و کار دارد. از این رو بهتر است در این جا برای فهم دقیق کارکرد وکیل توهین به مقدسات کمی هم به مفهوم جرم توهین نگاه کنیم. در واقع می خواهیم بدانیم که به چه افعالی توهین گفته می شود و چگونه این جرم اثبات می شود.

توهین عملی است که بر اساس گفتار، کردار، نوشتار یا حتی اشاره انجام می شود. این عمل اگر با هدف تضعیف یا تحقیر کردن باشد به عنوان جرم توهین تلقی می شود. اما برای اثبات جرم توهین باید چند شرط را بررسی کرد. اولین نکته و شرط اساسی این است که این جرم باید توهین آمیز باشد. نکته دوم این است که مخاطب باید معین باشد. به طور مثال بسیاری سوال می پرسند که چرا زمانی که امیر تتلو به همه جامعه زنان توهین می کند کسی علیه او اعلام جرم نمی کند؟ علت این موضوع دقیقا همان است که این جرم علیه یک فرد معین اتفاق نیفتاده است.

زنده بودن توهین از مهمترین شرایط اثبات این جرم است. در صورتی توهین به مردگان به عنوان جرم تلقی می شود که باعث توهین به بازماندگان او شود. این موضوع در خصوص توهین به مقدسات یک استثنا محسوب می شود. علت این موضوع نیز اهمیت دین و شخصیت های دینی است.

صراحت توهین از دیگر شرایطی است که وکیل توهین به مقدسات بر اساس آن می تواند از موکل خود دفاع کند. در واقع رفتاری توهین محسوب میشود که از نظر اجتماعی و عرف به عنوان توهین شناخته شده باشد و ابهامی در آن وجود نداشته باشد. نکته ای که وجود دارد این است که توهین در قبال توهین فرد مقابل همچنان جرم محسوب می شود و شما نمی توانید به سبب توهینی که به شما شده آن را با توهین پاسخ دهید. نکته دوم این است که اساسا آزرده شدن یا نشدن مخاطب در خصوص جرم توهین تاثیری ندارد. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

یکی دیگر از شرایط مهمی که وکیل توهین به مقدسات بر اساس آن می تواند از موکل خود دفاع کند این شرط مهم است که باید رفتار توهین آمیز عمدی باشد. یعنی اگر اثبات شود که فرد بر اساس اجبار یا سهوا و یا ندانسته اقدام به توهین کرده باشد نمی توان او را مجرم دانست. در خصوص توهین به مقدسات این موضوع کمی متفاوت تر است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

وکیل توهین به مقدسات (3)
وکیل توهین به مقدسات (3)

وکیل توهین به مقدسات را از کجا پیدا کنیم؟

وکیل توهین به مقدسات را می توان از راه های مختلفی پیدا کرد. کسانی که به دنبال بهترین وکیل توهین به مقدسات می گردند مجبور هستند زمان و هزینه بسیار زیادی را صرف کنند تا بتوانند فردی مناسب را در این زمینه پیدا کنند و جریان دادرسی پرونده خود را به او بسپارند. وکیل توهین به مقدسات بهترین و متخصص ترین کسی است که می تواند جریان پرونده های مربوط به این حوزه را به طور کامل به نتیجه برسند.

وکیل توهین به مقدسات در جریان پرونده های مختلفی می تواند فعالیت کند اما تخصص اصلی او در دادرسی پرونده های مربوط به همین حوزه است. اگر دقت داشته باشید متوجه این مبحث می شوید که بدون وکیل توهین به مقدسات نمی توان جریان چنین پرونده هایی را به راحتی پشت سر گذاشت و آنها را با نتایجی مناسب روبرو کرد. یکی از مشکلات پرونده های مربوط به توهین مقدسات آن است که مشکلاتی همچون اطاله دادرسی باعث از دست رفتن زمان و هزینه افراد می گردد.

وکیل توهین به مقدسات می تواند در جریان پرونده های اطاله دادرسی عملکرد خوبی داشته باشد و مانع از به هدر رفتن زمان و هزینه شود. وکیل توهین به مقدسات علاوه بر آنکه دارای تخصص و مهارت است دارای توانایی های متعددی است که باعث می شود تا شرایط افراد به نحو احسن مدیریت شود تا دچار مشکلات متعدد نشوند.

وکیل توهین به مقدسات می توان از راه های مختلفی پیدا کرد و جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد. یکی از بهترین راه های پیدا کردن وکیل توهین به مقدسات در تهرانه است که از کسانی که قبلا به سراغ این وکیل حرفه ای رفته اند کمک بگیریم تا ما را در این مسیر راهنمایی کنند. از دیگر روش های پیدا کردن وکیل توهین به مقدسات بدون صرف زمان و هزینه آن است که به سراغ یک موسسه متخصص و با تجربه در این زمینه رفت.

موسسه حقوقی پارسا یکی از بهترین و معتبرترین مراکز آموزش موسیقی است که می توان از طریق آن در مدت زمانی کوتاه بهترین و متخصص ترین وکیل توهین به مقدسات تهران را پیدا کرد و جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد.

قانون مجازات در مورد توهین به مقدسات چه می گوید؟

وکیل توهین به مقدسات یکی از بهترین وکلایی است که بسیاری از افراد با او آشنایی ندارند و دقیقا نمی دانند که این وکیل متخصص دارای چه توانایی هایی است و چگونه می تواند عملیات مختلف را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. وکیل توهین به مقدسات در قانون مجازات تسلط دارد و میتواند آن را به افرادی که در مورد آن اطلاعی ندارند هم توضیح دهید. بر اساس قانون می توان در این حوزه به موارد زیر اشاره کرد:

هر گونه حمله یا مقاومتی که با علم و آگاهی نسبت به مامورین دولت در حین انجام وظیفه آنان به عمل آید تمرد محسوب می‌شود و مجازات آن به شرح ذیل است:

هر گاه متمرد به قصد تهدید اسلحه خود را نشان دهد حبس از شش ماه تا دو سال .هر گاه متمرد در حین اقدام دست به اسلحه برد، حبس از یک تا سه سال.  در سایر موارد حبس از سه ماه تا یک سال.

اگر متمرد در هنگام تمرد مرتکب جرم دیگری هم بشود به مجازات هر دو جرم محکوم خواهد شد. توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد [مستوجب] جزای نقدی درجه شش خواهد بود.

از نظر مقررات کیفری اهانت و توهین و… عبارت است از بکار بردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد و یا ارتکاب اعمال و انجام‌حرکاتی که با لحاظ عرفیات جامعه و با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی و موقعیت اشخاص موجب تخفیف و تحقیر آنان شود و با عدم ظهور الفاظ توهین تلقی نمی‌گردد.

از نظر مقررات کیفری اهانت و توهین و… عبارت است از بکار بردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد و یا ارتکاب اعمال و انجام‌حرکاتی که با لحاظ عرفیات جامعه و با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی و موقعیت اشخاص موجب تخفیف و تحقیر آنان شود و با عدم ظهور الفاظ توهین تلقی نمی‌گردد.

در مورد وکیل توهین به مقدسات دقت داشته باشید

هر کس به حضرت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی رضوان‌ا… علیه و مقام معظم رهبری به نحوی از انحاء اهانت نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. وکیل توهین به مقدسات اگاهی کاملی در رابطه با این موضوع دارد.

هر کس به جان رئیس کشور خارجی یا نماینده سیاسی آن در قلمرو ایران سوء قصد نماید به مجازات مذکور در ماده (۵۱۵) محکوم می‌شود ‌مشروط بر اینکه در آن کشور نیز نسبت به ایران معامله متقابل بشود والا اگر مجازات خفیف‌ تر اعمال گردد به همان مجازات محکوم می‌شود.

چنانچه سوء قصد منتهی به قتل یا جرح یا ضرب شود علاوه بر مجازات مزبور به قصاص یا دیه مطابق ضوابط و مقررات مربوط محکوم‌خواهد شد.هر کس علناً نسبت به رئیس کشور خارجی یا نماینده سیاسی آن که در قلمرو خاک ایران وارد شده است توهین نماید به یک تا سه ماه حبس محکوم می‌شود مشروط به اینکه در آن کشور نیز در مورد مذکور نسبت به ایران معامله متقابل بشود.

اعمال مواد این فصل منوط به تقاضای دولت مربوطه یا نماینده سیاسی آن دولت یا مطالبه مجنی‌علیه یا ولی او است و در صورت استرداد تقاضا تعقیب جزائی نیز موقوف خواهد شد.

چند نظریه مشورتی مهمی که باید در مورد توهین به مقدسات بدانید:

وکیل توهین به مقدسات علاوه بر آنکه از قوانین مربوط به این حوزه اشنایی دارد از تمامی مباحث و نظریات مشورتی نیز آگاهی دارد و میتواند بر اساس آنها پاسخ سوالات افراد را ارائه دهد. بر اساس نظریه مشورتی سوال آن است که با توجه به اینکه بزه دیده جرم توهین و افتراء با توجه به قید عبارت «افراد» در ماده ۶۰۸ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ و همچنین نوع مجازات شلاق نمی‌توان شخص حقوقی باشد حال با توجه به اینکه وفق ماده ۱۴۳ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ برای اشخاص حقوقی و نماینده آنان مسئولیت کیفری پیش بینی شده آیا شخص حقوقی می‌تواند بزه دیده جرایم فوق واقع شود.

پاسخ: اصولاً بزهکار دانستن اشخاص حقوقی و تعیین مسئولیت کیفری مطابق مواد ۲۰ و ۱۴۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ متضمن بزه دیده شناختن اشخاص مزبور نیست و لذا در جرائم مربوط به هتک حرمت و توهین هرجا امکان بزه دیده واقع شدن اشخاص حقوقی وجود داشته است نظیر بزه اظهار اکاذیب موضوع مواد ۶۹۸ و ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات و الحاقات بعدی، قانون‌گذار به این امر تصریح نموده است، بنابراین در جرایمی نظیر توهین موضوع مواد ۶۰۸ ،۶۰۹ و افترا موضوع ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و یا افترا خاص (قذف) موضوع ماده ۲۴۵ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ بزه دیده واقع شدن اشخاص حقوقی منتفی است.

بر اساس نظریه مشورتی شماره ۷/۱۴۰۰/۴۰۶مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ اداره حقوقی قوه قضاییه سوال آن است که چنانچه بزه توهین و تهدید از طریق پیامک واقع شده باشد و ارسال کننده پیامک و مخاطب در دو حوزه قضایی باشند، مرجع قضایی کدام حوزه صالح به رسیدگی است؟

پاسخ: نظر به این‌که تحقق جرایم توهین یا تهدید از طریق سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی منوط به ابراز و افشای مفاد توهین و تهدید است؛ بنابراین محل وقوع این جرایم، محلی است که پیام توسط مخاطب دریافت می‌شود.

به چند مورد دیگر توجه کنید:

هر کس به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین(ع) یا حضرت صدیقه طاهره(س) اهانت نماید اگر مشمول حکم‌ ساب‌النبی باشد اعدام می‌شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد. وکیل توهین به مقدسات تمامی جوانب مربوط به این مورد را می شناسد.

نظریه مشورتی شماره ۷/۱۴۰۱/۱۶۹ مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ اداره حقوقی قوه قضاییه در مورد توهین به مقدسات بیان می دارد که چنانچه دادگاه کیفری دو برای بزه توهین به مامور دولت در حین انجام وظیفه موضوع ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی جزای نقدی بدل از حبس وفق بند ۲ ماده ۳ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت تعیین نماید. آیا خلاف مقررات قانونی عمل شده است. یا الزاما باید مجازات نقدی موضوع ماده ۶۰۹ را لحاظ نماید؟

پاسخ: اولاً، اظهارنظر راجع به صحت یا سقم آرای مراجع قضایی (در فرض استعلام دادگاه‌های کیفری) از حیطه وظایف این اداره کل خارج است. ثانیاً، با عنایت به تبصره ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی الحاقی ۱۳۹۹ مبنی بر تنصیف حداقل و حداکثر مجازات‌های حبس تعزیری درجه چهار تا هشت در قانون برای جرایم قابل گذشت میزان مجازات حبس بزه موضوع ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)، ۴۵ روز تا ۳ ماه است که این مجازات از شمول بند ۲ ماده ۳ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین خارج است؛ لذا تعیین جزای نقدی بر اساس بند ۲ ماده ۳ قانون یاد شده فاقد وجاهت قانونی است و چنانچه دادگاه بخواهد حکم به جزای نقدی صادر کند، میزان آن با لحاظ مبالغ تعدیل‌یافته موضوع تصویب‌نامه مورخ ۲۵/۱۲/۱۳۹۲ هیأت وزیران تعیین می‌شود.

 براساس نظریه مشورتی شماره ۷/۱۴۰۰/۴۰۴ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۱ اداره حقوقی قوه قضاییه سوال آن است که حسب بند «ج» ماده ۱ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۱۳۹۹ مجازات موضوع ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ به جزای نقدی درجه شش بیش از بیست میلیون ریال تا هشتاد میلیون ریال تغییر و افزایش یافت و از طرفی مطابق تصویب نامه شماره ۱۵۳۹۷۳/ت ۵۷۷۵۲ ه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ هیأت وزیران مبلغ جزای نقدی درجه شش از شصت میلیون ریال تا دویست و چهل میلیون تعدیل شده است. آیا به لحاظ عدم انقضاء سه سال از وضع قانون قبلی (قانون کاهش مجازات حبس تعزیری) مصوبه هیات وزیران از مجازات موضوع ماده ۶۰۸ قانون فوق‌الذکر انصراف دارد؟

 این که خانمی عکس مبتذل خویش را از طریق سامانه مخابراتی برای مردی ارسال کند، آیا از مصادیق ماده ۶۷۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ است؟

پاسخ: ۱- تبدیل مجازات جرم توهین موضوع ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵ (شلاق تا هفتاد و چهار ضربه یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی) طبق بند «ج» ماده یک قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۱۳۹۹ به مجازات جزای نقدی درجه شش، به منزله «تعدیل» جزای نقدی موضوع ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ نبوده و لذا مانع از تسری مصوبه شماره ۱۵۳۹۷۳/ت۵۷۷۵۲ مورخ ۲۵/۱۲/۱۳۹۹ هیات وزیران در خصوص افزایش مبلغ جزای نقدی در قوانین مختلف، به جرم توهین نیست.

۲- ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵ شامل دو بخش مختلف است. بخش اول ناظر به « روابط نامشروع» و بخش دوم ناظر به «عمل منافی عفت» است. در خصوص روابط نامشروع، ارتباط فیزیکی بدنی شرط نیست. در فرض سوال، آن‌چه معیار در تشخیص تطبیق عمل « ارسال تصویر مبتذل خود از طریق سامانه مخابراتی» با «روابط نامشروع» می‌باشد، محتوای تصویر است و در هر حال تشخیص و تطبیق عمل با قانون، حسب مورد با قاضی رسیدگی‌کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×