مشاوره حقوقی خانواده و کارکردی که دارد

مشاوره حقوقی خانواده و کارکردی که دارد (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی خانواده و کارکردی که دارد

مشاوره حقوقی خانواده و کارکردی که دارد

مشاوره حقوقی خانواده کیست؟ چه کسی می تواند مشاوره حقوقی خانواده شود؟ چه مسائلی مربوط به مشاوره حقوقی خانواده است؟ چگونه می توان از بهترین مشاوره حقوقی خانواده استفاده کرد؟ بهترین مشاوره حقوقی خانواده کیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری به عنوان مشاوره حقوقی خانواده چیست؟ شرایط مشاوره حقوقی خانواده چیست؟ چه کسی را می توان مشاوره حقوقی خانواده دانست؟ چه انتظاراتی از یک مشاوره حقوقی خانواده می توانیم داشته باشیم؟ مشاوره حقوقی خانواده باید چه شرایطی داشته باشد؟ چه زمانی می توان به مشاوره حقوقی خانواده مراجعه کرد؟ مهم ترین نکاتی که در خصوص مشاوره حقوقی خانواده باید به آن توجه داشته باشیم چیست؟

مشاوره حقوقی خانواده فردی است که به صورت مستقیم و تخصصی در حوزه قوانین مربوط به امور خانواده کار می کند. این فرد به خوبی قوانین مانند ازدواج، طلاق، ارث، مسائل قیم و … را می داند. در واقع این فرد می داند که چگونه می توان از ابزارهای قانونی برای رسیدن به اهداف مختلف در حوزه قوانین خانواده رسید. توجه داشته باشید که حوزه خانواده یکی از گسترده ترین حوزه های حقوقی در قانون ایران محسوب می شود و به نوعی می توان آن را جزو مهم ترین آن ها دانست. از این رو داشتن یک مشاوره حقوقی خانواده در موارد مختلف می تواند بسیار کارساز باشد.

ما در این مقاله به دنبال این هستیم که بدانیم مشاوره حقوقی خانواده دقیقا کیست و چه کارکردی می تواند برای ما داشته باشد؟ آیا داشتن یک مشاوره حقوقی خانواده می تواند جای وکیل حقوقی را بگیرد؟ چرا یک مشاوره حقوقی خانواده می تواند کارایی بیشتری نسبت به استفاده از وکیل برای ما داشته باشد؟ این ها مهم ترین موارد و سوالاتی است که در ادامه به آن ها پاسخ خواهیم داد. توجه داشته باشید که مشاوره حقوقی خانواده می تواند خود یک وکیل باشد اما در نقش مشاور در کنار شما حضور داشته باشد. در ادامه تفاوت میان این دو را بیان خواهیم کرد. با ما در ادامه همراه باشید.

مشاوره حقوقی خانواده بر اساس مفاهیم

مشاوره حقوقی خانواده و کارکرد او را زمانی می توانیم متوجه شویم که بدانیم این فرد دقیقا با چه مفاهیمی سروکار دارد. در واقع شناخت محدوده کاری و دانش این فرد می تواند ما را در فهم بهتر کارکرد آن راهنمایی کند. توجه داشته باشید که حوزه قوانین خانواده از جمله حوزه های گسترده در قانون ایران محسوب می شود.

به طور کلی هر نوع مسائل قانونی که در حیطه خانواده و مربوط به آن باشد را می توان در دسته قوانین خانواده قرار داد. شروع یک رابطه زناشویی، پایان آن، مسئله فرزندآوری و مسئولیت های حقوقی مربوط به آن، نگهداری از فرزند و مسئله مسئولیت آن، ازدواج یا طلاق و همچنین شرایط بعد از طلاق در حوزه قوانین خانواده است. همچنین مسائلی مانند ارث را هم می توان به نوعی در دسته حقوق خانواده قرار داد. از این رو کاملا مشخص است که هر اتفاقی که از نظر حقوقی و حتی کیفری در حوزه خانواده رخ می دهد می تواند در دل مشاوره حقوقی خانواده قرار بگیرد.

بگذارید برای درک این مسئله به یکی از مهم ترین این قوانین نگاهی کلی بیندازیم. هر فردی ممکن است در جامعه روزی ازدواج کند و این ازدواج ممکن است روزی به طلاق ختم شود. این فرد بر اساس قراردادی تحت عنوان نکاح مسئولیت هایی را عهده دار می شود و بر اساس طلاق سعی می کند از این مسئولیت ها نجات پیدا کند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که این مسئولیت ها آثار و تبعاتی دارد و عدم قبول آن و یا عدم اجرایی کردن آن می تواند ضمانت های مختلف اجرایی به همراه داشته باشد. مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شناخت مسئولیت ها و تبعات آن در قانون حقوقی مانند قانون خانواده بسیار تاثیرگذار است. این مسئله را می توان به عنوان یکی از کارکردهای مهم مشاوره حقوقی خانواده در نظر گرفت.

مشاوره حقوقی خانواده و کارکردی که دارد (1)
مشاوره حقوقی خانواده و کارکردی که دارد (1)

ویژگی های یک مشاوره حقوقی خانواده

پیش از آن که بخواهیم به ویژگی های یک مشاوره حقوقی خانواده بپردازیم باید به این پرسش پاسخ دهیم که مشاوره حقوقی خانواده چه تفاوتی از نظر عملکردی با یک وکیل حقوقی تهران یا شهرستان دارد؟

به طور کلی وکیل حقوقی دارای مدرک رسمی به عنوان وکیل پایه یک از مراجع قضایی است، این در حالی است که یک مشاوره حقوقی خانواده ممکن است وکیل باشد و یا تنها دارای دانش و تجربه تخصصی در حوزه قوانین خانواده باشد.

همین مسئله ما را به یکی از مهمترین تفاوت های عملکردی میان مشاوره حقوقی خانواده و یک وکیل می رساند. در واقع شما می توانید از یک وکیل بخواهید که از شما در این دعاوی دفاع کند و در مسیرهای قضایی حضور پیدا کند اما یک مشاور این اجازه را ندارد که به جای شما دست به کاری بزند. در واقع اصلی ترین کارکرد مشاوره حقوقی خانواده این است که بر اساس دعوی که درگیر ان هستید و یا بر اساس نیازی که دارید ابزارهای قانونی را در اختیار شما قرار دهد و مسیر را مشخص کند. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

توجه داشته باشید که استفاده از مشاوره حقوقی خانواده می تواند بسیار به صرفه تر از یک وکیل باشد. از این رو کسانی که نمی خواهند هزینه زیادی برای استفاده از یک وکیل در دعاوی خانواده پرداخت کنند، می توانند با کمک یک مشاور در این دعاوی پیش بروند. همچنین در نظر داشته باشید که در خصوص مشاور تخصصی در هر حوزه قدرت انتخاب گسترده تری نسبت به انتخاب یک وکیل است. همچنین شما می توانید هر موقع که بخواهید مشاور خود را عوض کنید. این در حالی است که در خصوص یک وکیل این کار نسبتا سخت تر و شاید زمان بر باشد.

همچنین در نظر داشته باشید که قوانین به اندازه کافی سختی و پیچیدگی های خاص خودش را دارد. عدم داشتن تخصص کافی در خصوص این قوانین می تواند تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. از این رو یا باید بر قوانین مسلط شد و یا این که در این مسیر از فردی متخصص و با تجربه کمک گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×