مشاوره حقوقی تصویری

مشاوره حقوقی تصویری (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی تصویری

مشاوره حقوقی تصویری برای ایرانیان خارج از کشور

مشاوره حقوقی تصویری یکی از راهکار های جدیدی است که امروزه در تمام دنیا و در بیشتر دفاتر وکلای با تجربه برای ارائه خدمات مرسوم شده است. برای مشاوره در رابطه با دعاوی حقوقی  و مسائل پیش آمده قضایی در ایران برای ایرانیان خارج از کشور بهترین راه دریافت مشاوره برقراری تماس تصویری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوران مجرب است. امروزه دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی گوناگون مسیر مشاوره دورکاری را برای همگان هموار ساخته است. با گسترش امکانات تصویری آنلاین زمان و مسافت کیلومتری در دریافت و یا ارائه خدمات هیچ معنای ندارد و یکی از این موارد مهم دریافت مشاوره حقوقی از وکیل و مشاور است. طبیعی است برای کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند و در ایران تعلقاتی داشته باشند حتما مسائلی برای آنان پیش خواهد آمد که به طبع به مشاوره حقوقی احتیاج پیدا می کنند.

لزوم یافتن راه ارتباطی تماس با وکلای مجرب و متبحر برای این افراد ضروری است. چرا که مسئله حقوقی پیش آمده احتیاج به رسیدگی دارد و این بررسی در داخل ایران بر طبق قانون اساسی کشور امکان پذیر است. مشاوره حقوقی تصویری هیچ تفاوتی با مشاوره حضوری ندارد کما اینکه شاید بهترین نوع دریافت مشاوره نیز باشد. در این مقاله قصد داریم تا تعریفی کلی از مشاوره حقوقی داشته باشیم و تعریفی از مشاوره حقوقی تصویری نیز ارائه دهیم. همچنین از مزایای مشاوره حقوقی تصویری بگوییم و مسائلی که می توان در مشاوره حقوقی تصویری عنوان کرد و موضوعات و مسائلی که برای ایرانیان خارج از کشور پیش می آید را بیان کنیم. همچنین وظایف مشاور ها در مشاوره حقوقی تصویری و نکات مهمی که قبل از مشاوره حقوقی تصویری باید به آن توجه کرد را عنوان خواهیم کرد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.  

مشاوره حقوقی چیست؟

مشاوره حقوقی عبارت است از راه حل هایی که از سوی مشاور حقوقی یا وکیل  با دانش و مهارت خود ارائه می شود تا مشکلات حقوقی شخص حل و فصل شود و یا در مورد مسائل حقوقی و قضایی پیش آمده و نحوه رسیدگی به آن راهنمایی کامل ارائه می شود. در مشاوره حقوقی اصول و قوانین و خدمات حقوقی به افراد حقیقی و حقوقی ارائه می شود تا مسائل پیش آمده را با مفاد قانونی و شیوه و راه های تبیین شده در قانون حل و فصل کنند. قبل از ورود به هر نوع دعاوی یا تنظیم قردادی بهترین کار مشورت با وکیل یا مشاوره حقوقی است. فارغ التحصیلان رشته حقوق کار خود را یا به عنوان وکیل یا سردفتر دار و یا به عنوان مشاور شروع می کنند. وکلا علاوه بر عهده گرفتن کار وکالت مشاوره حقوقی نیز ارائه می دهد. برای کسانی که خواهان مشاوره از وکیل یا مشاور حقوقی هستند راه های ارتباطی بسیاری وجود دارد. متداول ترین راه حضور فیزیکی در دفاتر مشاوره و وکلا برای دریافت مشاوره است که حضورا در مورد امور و مسائل حقوقی پیش آمده سوالاتی پرسیده می شود. اما امروزه با گسترش راه های ارتباطی و لزوم سرعت در کارها مشاوره حقوقی به صورت های مختلفی انجام می شود. مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و اینترنتی از دیگر راه های ارتباطی است که می توان به صورت غیر حضوری از دانش و تجربه مشاوران حقوقی استفاده کرد. پیام گذاشتن در سایت های اینترنتی مشاوره حقوقی و یا برقراری تماس تلفنی از طریق رسانه های اجتماعی مختلف نیز از راه های مشاوره غیر حضوری است. اما مشاوره حقوقی تصویری یکی از بهترین راه ارتباطی غیر حضوری است که فرد از طریق رسانه های اجتماعی  با وکیل یا مشاور خود راجب به‌ مشکل یا سوال حقوقی خود بحث و گفت و گو خواهد کرد.

 برای ایرانیان خارج از کشور که مشاوره حضوری برای آنان غیر ممکن است با استفاده از ویدیو کال یا تماس تصویری می توانند با وکیل خود مشاوره حقوقی تصویری داشته باشد. ایرانیان خارج از کشور طبعا تعلقاتی در ایران دارند که ممکن است برای آنان مسائل قضایی ایجاد کند از این رو مشاور با وکیل یا وکالت دادن به وکیل خود از طریق تماس تصویری مطمئن تر خواهد بود. از آن گذشته تماس آنلاین و یا اینترنتی باعث حذف نماینده و واسطه وکیل و موکل شده است که این به معنی ارائه کامل و بی نقص مشاوره می باشد زیرا در انتقال گفته های وکیل به موکل یا برعکس ممکن است اشتباهات یا کاستی های پیش بیایید که نتیجه آن عدم کیفیت در ارائه راهکارهای مناسب و اصولی حقوقی از طرف مشاور یا وکیل به موکل یا متقاضی است. در ادامه با مشاوره حقوقی تصویری بیشتر آشنا خواهیم شد.     

مشاوره حقوقی تصویری چیست؟

همانطور که گفتیم با افزایش روز افزون امکانات ارتباطی و وجود پیام رسان های متعدد باعث شده است تا امروزه امر مشاوره حقوقی تصویری یکی از بهترین و سریع ترین راه های ارتباطی مشاور و مراجعه کننده باشد. ترافیک های خسته کننده شهر های بزرگ، مسافت طولانی، هزینه رفت و آمد، کمبود وقت و یا نبود مرخصی، مشغله های کاری زیاد و یا مشکلات جسمی و اخیرا شیوع ویروس کووید ۱۹ باعث شده است تا راه های ارتباطی اینترنتی بیش از پیش در بین مردم جامعه مورد قبول واقع شود و افراد بیشتر کارهایی که از طریق اینترنت قابل پیگیری است را به شکل آنلاین انجام بدهند. طبعا مشاوره حقوقی یکی از این فعالیت هایی است که نیاز نیست تا شخص حتما در مکان یا دفتر مشاوره حضور پیدا کند.

هر کسی در داخل ایران و در هر مکان و شهری حتی در دور افتاده ترین روستا ها  یا افرادی که در خارج از ایران سکونت دارند و به مشاوره حقوقی نیاز دارند می توانند از طریق پیام رسان های مرسوم و برقراری تماس آنلاین و یا تصویری از مشاوره حقوقی مشاوران کارکشته در زمینه مسائل قضایی بهره مند شوند. این امکان برای ایرانیان خارج از کشور به نوعی حیاتی است و برقراری ارتباط فیس تو فیس با مشاور و وکیل باعث می شود تا ارتباط درست تری در این زمینه ایجاد شود. گاهی بهره گیری از تجربه مشاور یا وکیل مشهور یا خبره ای که کیلومتر ها با محل زندگی ما فاصله دارد باعث می شود تا تماس تصویری بهترین گزینه برقراری تماس باشد. بیشتر افرادی که قصد مشاوره حقوقی غیر حضوری دارند می خواهند با وکیل یا مشاور خود رو در رو گفت و گو کنند و اینجاست که نقش تماس تصویری پررنگ تر خواهد شد. اما چرا مشاوره حقوقی تصویری روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد؟ قطعا به خاطر وجود مزایای این روش است که  برقراری ارتباط برای فعالیت های متفاوت باعث رشد و محبوبیت آن در بین افراد جامعه شده است که در متن زیر به آن خواهیم پرداخت.

مزایای مشاوره حقوقی تصویری

پیش تر عنوان کردیم که مشاوره حقوقی تصویری یکی از راه های ارتباطی جهت اخذ مشاوره حقوقی است و گفتیم که برای کسانی که خارج از کشور زندگی می کنند بهترین راه برقراری ارتباط با مشاور یا وکیل خود برای دریافت مشاوره است. در کل روش ارتباط تصویری برای تمامی فعالیت ها در تمام دنیا یکی از راه های عالی و کم هزینه است. مخصوصا امر مشاوره حقوقی  که نیاز به گفت و گو دو طرف و در قالب پرسش و پاسخ برگزار می شود. این روش به دلایل متعددی بسیار پرکاربرد شده است و در بین افراد جامعه و ارتباطات آنها نمود بیشتری پیدا کرده است. این دلیل که مزایای این روش ارتباطی نیز هست باعث شده تا فعالیت های افراد به شیوه ساده تر و آسان‌ تر انجام شود. اما مزایای این روش در خصوص مشاوره حقوقی تصویری برای ایرانیان خارج از کشور بدهی و روشن است. همانطور که پیش تر اشاره کردیم ایرانیان خارج از کشور ممکن است تعلقاتی در ایران داشته باشند و بنا به هر دلیلی برای یکی از این تعلقات مسئله حقوقی و قضایی ایجاد شود. طبیعی است برای دریافت مشاوره حقوقی کسی که در خارج از کشور زندگی می کنند ساده ترین، سریع ترین و کم هزینه ترین راه ایجاد تماس تصویری با مشاور یا وکیل خود در ایران است. پس از مزایای مشاوره حقوقی تصویری می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

کم هزینه ترین راه برای برقراری ارتباط با مشاور یا وکیل

سریع ترین راه برای برقراری ارتباط با مشاور و همچنین دریافت مشاوره و رسیدن به پاسخ سوالات حقوقی و پیدا کردن راه حل

شکل جدید و نوینی از گفت و گوی رو در رو یا فیس تو فیس

این امکان فقط برای ایرانیان خارج از کشور نیست. بسیاری از افرادی که حتی در قلب تهران زندگی می کنند بهترین روش ارتباط با مشاور و وکیل خود ایجاد برقراری تماس تصویری است. همانطور که در این متن پیش تر عنوان کردیم ترافیک خسته کننده و نبود وقت کافی باعث شده است تا شخص این روش عالی را برای مشاوره خود انتخاب کند. تصور کنید پشت میز کار خود یا در آشپزخانه منزلتان هستید و می خواهید در آینده ای نزدیک قراردادی را با طرفی تنظیم و عقد کنید برای رسیدن به سوالات خود و همچنین دریافت مشاوره حقوقی لازم نیست ترافیک و راه طولانی را تحمل کرده و یا هزینه رفت و آمد را تقبل کنید خیلی راحت با برقراری تماس اینترنتی به اخص تصویری به هدف خود یعنی اخذ مشاوره خواهید رسید و تمامی سوالات خود را در مورد نحوه عقد قرارداد خواهید پرسید و مشاور نیز راه های عقد قرارداد قانونی را به شما روشن می کند. یا شخصی که در دورافتاده ترین منطقه کشور زندگی می کند و امکان دسترسی حضوری به وکیل یا مشاور ندارد بهترین راه برقراری تماس اینترنتی و گفت و‌گوی تصویری است. همه کسانی که درگیر کارها و فعالیت های اجتماعی هستند و یا درگیر دعوای حقوقی شده اند اهمیت مشاوره حقوقی را بیشتر از همه درک می کنند. مشاوره راه حقوقی و قانونی را در پیش راه متقاضی قرار می دهد تا از هر پیشامد احتمالی قضایی جلوگیری شود و یا بهترین راه حقوقی را برای مسائل خود در پیش بگیرد.‌ گاهی مشورت با وکیل قبل از انجام هر عملی باعث جلوگیری از اتفاقات و مسائلی خواهد شد که ممکن است فرد را در آینده درگیر و مایوس کند. اما چه مسائلی در مشاوره حقوقی تصویری مطرح خواهد شد؟ در متن زیر به این موضوع خواهیم پرداخت. 

در چه مسائلی می توان از مشاوره حقوقی تصویری استفاده کرد؟

هر مسئله ای که در مشاوره حضوری قابل بحث است در مشاوره حقوقی تصویری نیز قابل بحث و بررسی می باشد. برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بسیار مهم است که درباره امور حقوقی که با قوانین اساسی ایران مرتبط است، بدانند. برای ایرانیان خارج از کشور هر مسائلی حقوقی که مربوط به اقامت و نحوه رفت و آمد او که با قوانین ایران در رابطه مستقیم است بسیار حائز اهمیت و مهم است. زیرا روشن شدن مسیر قانونی و یا بازگو کردن مفاد قانونی در مشاوره باعث اطمینان خاطر در شخص برای کارهای خود است. شاید شخصی چندین سال است که در ایران زندگی نمی کند اما موضوعاتی که در ایران به وی مرتبط است حتما جنبه حقوقی یا اداری خواهد داشت. در کل جنبه های حقوقی خصوصی یا عمومی و یا احوال شخصیه شخص و یا امورات غیر شخصی او تمامی حالت های ممکن قابل پیگیری و بحث در مشاوره های حقوقی تصویری است. تنها تفاوت مشاوره حقوقی حضوری با مشاوره حقوقی تصویری در تبادل اسناد و مدارک است که به شکل دستی انجام می شود. اما این مهم با پست یا فکس و یا عکس از نوشته ها و مدارک نیز همان کیفیت مشاوره حضوری در این نوع از مشاوره تصویری وجود خواهد داشت. اما ایرانیان خارج از کشور معمولا درگیر چه مسائل حقوقی هستند که در ایران و طبق قانون ایران قابل حل و فصل است؟ در ادامه به این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

موضوعات حقوقی ایرانیان خارج از کشور

پیش تر اشاره کردیم موضوعاتی که برای ایرانیانی در مشاوره حقوقی تصویری همیشه مورد سوال است این است که در امور حقوقی آنها چه قوانین مربوط به قوانین اساسی ایران است و یا چه اموری طبق قوانین ایران قابلیت اجرایی دارند؟ در حالت کلی دو امور حقوقی هستند که افراد خارج از ایران همواره با آن در ارتباط هستند. حقوقی که احوال شخصیه افراد را شامل می شود مانند ازدواج، طلاق، ارث، حضانت، تولد و غیره و امور حقوقی که خارج از احوال شخصی افراد هستند مانند مالیات، حقوق شهروندی، استخدام، بیمه و … که تقریبا همه امور حقوقی را شامل می شود. حتی در ماده ۶ قانون مدنی صراحتا اعلام کرده است که تمامی قوانین مربوط به امور حقوقی احوال شخصیه از قبیل؛ ارث و اهلیت اشخاص، طلاق و نکاح در مورد همه افراد ایرانی چه ساکن ایران و چه ایرانیان مقیم خارج از کشور قابل اجرا خواهد بود. پس ممکن است برای ایرانیان ساکن کشور های دیگر این سوال پیش می آید که آیا اهلیت یا نکاح را طبق قانون ایران انجام دهند یا طبق قانون محلی آن کشور به امور حقوقی خود رسیدگی نمایند. مثلا ازدواج و یا طلاق دو نفر خارج از ایران چگونه باید انجام شود که در ایران و طبق قوانین ایران منشأ قانونی داشته باشد. پس این سوال همواره برای ایرانیان خارج از کشور پیس می آید که چه مسایلی لازم است طبق قانون ایران عمل شود و یا چه مسائلی باید طبق قانون محلی کشور سکونت صورت پذیرد. انجام کدام امور حقوقی در خارج از کشور لازم است تا با موازین و قواعد قانون اساسی ایران مغایرت نداشته باشد. پس به طور خلاصه همه ایرانیان خارج از کشور در امور مختلف حقوقی باید مطابق قانون اساسی ایران رفتار کنند  تا در ایران فعالیت آنان اثر قانونی داشته باشد و در برخی از امور نیز کافی است طبق قوانین محلی آن کشور به مسائل خود رسیدگی کنند. مسائل حقوقی بسیار طیف گسترده و پیچیده ای دارد که پاسخ به چنین سوالاتی در حیطه کاری و در تخصص  وکیل و مشاور حقوقی است. پس لازم است تا هر شخصی در خارج از کشور برای اثر و ترتیب  قانونی دادن به امورات خود در ایران و پیشگیری از ایجاد مسائل قضایی باید با وکیلان و مشاوران با تجربه و متبحر گفت و گویی داشته باشند و بهترین کار برقراری تماس تصویری است. قطعا وکلای داخل و ساکن ایران با قوانین و مقررات ایران و قوانین مصوب جدید آشنایی بیشتری نسبت به وکلای ایرانی خارج از کشور دارند.

به نظر می رسد در اینجا مفهوم مشاوره حقوقی تصویری اهمیت خود را نشان می دهد. در هر لحظه و برای هر امر حقوقی کافی است به یکی از مشاوران یا وکلای مجرب درخواست مشاوره حقوقی تصویری داده شود. این امر هیچ تشریفات پیچیده ای لازم ندارد. گوشی هوشمند و اینترنت دو فرایند مهم در برقراری ارتباط تصویری با کسی است که کیلومتر ها با یکدیگر فاصله دارند. و این دو فرایند در دسترس همگان موجود است و مشکلی از بابت وجود ندارد. سایت های حقوقی در گوگل یکی از ساده ترین و بهترین راه برای یافتن وکیل و مشاور خوب در زمینه کاری و موضوعات مربوط به ایرانیان خارج از کشور است. اما این مسائل حقوقی کدامند؟ مشاوران در چه حیطه و زمینه حقوقی برای ایرانیان خارج از کشور مشاوره ارائه می دهند؟

زمینه های مختلف خدمات مشاور حقوقی تصویری برای ایرانیان خارج از کشور

همواره ایرانیان خارج از کشور طالب دریافت اطلاعات و پاسخ به سوالاتی  در مشاوره حقوقی تصویری هستند که بیشترین درگیری حقوقی را با این مسائل دارند. بیشترین مسائلی که مورد بحث در مشاوره حقوقی بین ایرانیان خارج از کشور و مشاور می باشد از چند حالت خارج نیست که این امورات حقوقی به قرار زیر است؛

ممنوع الخروجی؛ یکی از مهم ترین مسائلی که ایرانیان مقیم خارج بعد از ورود و یا قبل از ورود به کشور با آن درگیر هستند و به مشاوره وکیل و‌ مشاور نیاز پیدا می کنند مسئله ممنوع الخروجی است. ممنوع الخروجی دستوری است که از سوی قوه قضاییه برای اشخاصی به دلایل مختلف صادر می شود و این شخص تا زمانی که این دستور اعتبار دارد حق خارج شدن از کشور را ندارد. کسانی که  محکومیت کیفری دارند و یا کسانی که بدهکار اشخاص خاصی هستند و یا کسانی که تحت تعقیب قضایی هستند ممنوع الخروج می شوند البته ناگفته نماند که این موضوع برای ایرانیان داخل از ایران وجود دارد اما مبحث ما در مورد مسئله ای است که افراد مقیم خارج از کشور با آن درگیر هستند. پس متقاضیان می توانند از طریق تماس تصویری در مورد این موضوع مهم از مشاور خود کمک بگیرند و تمامی حالات مختلف را در این امر پیش بینی کرده و خود را با رویاروی مسائل مختلف آماده کند.

دعاوی ملکی و قراردادها؛ بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور در ایران املاکی دارند که برای اداره کردن این املاک به مشاوره حقوقی نیاز پیدا خواهند کرد. مشاوران راهنمایی های لازم را به افراد می دهند تا در اجاره یا هر نوع اداره اموال خود دچار مشکلات احتمالی نشوند. دعاوی های مرتبط با این عنوان که ایرانیان خارج از کشور بیشتر به آن درگیر هستند به قرار زیر می باشد؛

خرید ملک و آپارتمان در ایران

فروش املاک و اموال خود در ایران

اجاره آپارتمان و یا املاک خود در ایران

عقد هر نوع قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی

در تمامی این موارد بهتر است قبل از انجام هر کاری به وکیل خود تماس برقرار کرده و با وی مشورت نمایید.

دعوی و مسائل خانوادگی؛ مسائل خانوادگی زن و شوهر ایرانی که هر دو مقیم خارج از کشور هستند و ازدواج آنها در ایران‌ ثبت شده باشد و برای حل اختلافات خود باید با قوانین ایران پیش بروند. در کل مسائل حقوقی مربوط به خانواده برای ایرانیان خارج از کشور شامل موارد و بند های متفاوت است که در عهده وکیل و مشاور مجرب برای پاسخ گویی به این مشکلات می باشد. مسائلی که در دعاوی خانوادگی مطرح می شوند؛

انواع طلاق

مطالبه مهریه

توقیف اموال

ممنوع الخروج شدن توسط همسر

حضانت فرزندان

ملاقات فرزندان

نفقه و …

امور اداری و کاری؛ بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور به دلایل تعلقات مادی و معنوی همواره لازم است تا برخی از کارهای اداری در ایران را انجام دهند. زمانی که این افراد در خارج از کشور زندگی می کنند همیشه به خاطر طی کردن روند اداری کارهایشان و یا چگونگی پیگیری کارها سوالاتی دارند و این مشکل را با استفاده از مشاوره حقوقی تصویری حل و فصل می کنند. مشاوران روند اداری را برای آنان شرح خواهد داد.

اداره اموال داخل ایران؛ ایرانیانی که مقیم  خارج کشور هستند ممکن است اموالی اموالی در ایران داشته باشند و از بایت اداره آنها نگرانی های وجود خواهد داشت باید نحوه چگونگی اداره این اموال را از مشاوران مجرب سوال کرد تا از هر مسئله قضایی و یا از دست دادن اموال خود یا به خطر افتادن منافع آن جلوگیری کرد. افراد ساکن خارج از کشور با مسائلی که در این رابطه مواجه هستند به قرار زیر است؛

اجاره و رهن دادن اموال

خرید هر مالی به نام او در ایران

فروش اموال

جلوگیری از تصرف اموال توسط غیر

تنظیم قرارداد هایی که جنبه حقوقی دارند برای جلوگیری از هر نوع مشکلی برای اموال

اجازه ازدواج با اتباع خارجی؛ زمانی که یک فرد ایرانی بخواهد با شخص غیر ایرانی ازدواج کند و برای اینکه ازدواج شخص در ایران منشا قانونی داشته باشد و منع قانونی یا شرعی با ازدواج وی وجود نداشته باشد حتما مشاوره با وکیل و مشاور ضروری است.

دعاوی حقوقی؛ یکی دیگر از مسائل مهم هر یک از کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند این است که ممکن است پرونده دعاوی در دادگاه قضایی داشته باشد. قطعا نحوه ورود به این دعاوی یا دفاع و رد اتهام از خود نیازمند مشاوره حقوقی است. حال این شخص به عنوان خواهان و شاکی یا خواسته و متهم وارد دعوای حقوقی می شود در این صورت لزوم مشاوره حقوقی  تصویری ضرورت پیدا خواهد کرد.

هر یک از موارد فوق بیشترین امور حقوقی است که هر فرد ایرانی ساکن خارج از کشور با آن درگیر است و بابت این موضوعات با وکیل خود مشاوره حقوقی تصویری انجام می دهند. اما برای دریافت مشاوره حقوقی برای این افراد رعایت چه نکاتی لازم و ضروری است؟؟ چه نکات و وظایفی قبل از انجام مشاوره و در حین مشاوره لازم است تا دو طرف به آن پایبند باشند؟ در ادامه این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

امور کنسولی ایرانیان؛ هر امور و مسئله ای که مربوط به کنسولگری باشد برای مشاوره با مشاوران تماس گرفته می شود.

امورات مختلف دانشجویی؛ دانشجویان ایرانی بسیاری برای ادامه تحصیلات خود در خارج از کشور سکونت دارند این دانشجویان برای امور مختلف اداری یا رفت و آمد یا استفاده از تسهیلات و …. به مشاوره حقوقی مشاوران احتیاج خواهند داشت.

نکات مهم در زمان دریافت مشاوره حقوقی تصویری

نکاتی که هر مشاور و متقاضی مشاوره حقوقی تصویری باید به آن توجه نمایند همان مواردی است که در مشاوره حضوری باید به آن رعایت کرد. قبل از اخذ مشاوره حقوقی تصویری باید ابتدا وقت مشاوره را از وکیل یا مشاور دریافت کرد و قبل از برقراری تماس تصویری حتی با وکیل خود باید قبلا با وی هماهنگ شود. مشاوره غیر حضوری به هر شکلی که برگزار شود مانند مشاوره حضوری لازم است تا مشاور مدت زمان مشخصی را در اختیار مراجعه کننده قرار دهد پس در این نوع از مشاوره باید حتما با وکیل یا مشاور هماهنگی های لازم را انجام داد. بعد از گرفتن وقت مشاوره و قبل از رسیدن زمان مشاوره اگر لازم باشد حتما مدارک یا اسنادی که موضوع اصلی مشاوره هستند باید برای وکیل یا مشاور فکس یا پست شود و با اینکه عکس با کیفیت از مدارک ارسال شود.  یکی دیگر از دلایل لزوم هماهنگی تداخل زمانی ایران با کشور خارجی است که شخص ساکن آنجا است. فردی که خواهان مشاوره غیر حضوری است باید به این نکته توجه کند که ممکن است در ساعت اداری و در زمانی شخص تماس برقرار کند که وکیل در دفتر وکالت حضور نداشته باشد و در دادگاه یا جلسه ای حین انجام فعالیت های حقوقی باشد. یا اینکه مشاور در جلسه مشاوره است پس لازم است که حتما هماهنگی های لازم انجام شود سپس اقدام به تماس تصویری با وکیل یا مشاور نمود.

نکته بعدی که رعایت آن لازم می باشد این است که قبل از انجام مشاوره باید هزینه مشاوره پرداخت شود. عرف و قانون در هر فعالیت اقتصادی و خدماتی این است که قبل از دریافت هر نوع خدماتی باید ابتدا هزینه آن را پرداخت کرد خب این در تمام دنیا و در تمامی مشاغل متداول و مرسوم است. نرخ مشاوره حقوقی تصویری بستگی  به طول کشیدن مدت زمان مشاوره متفاوت است. که در انتها مقاله چارت هزینه تماس تصویری برای مشاوره حقوقی ارائه خواهد شد.

از دیگر نکات بسیار مهم این است که متقاضی مشاوره باید قبل از برگزار شدن جلسه مشاوره حقوقی تمامی سوالات خود را در برگه ای بنویسد و در حین جلسه سوالات خود را در مورد مسئله حقوقی از مشاور بپرسد و نکاتی را  که در پاسخ سوالات خود احتمال می دهد فراموش کند در برگه یادداشت کند رعایت این نکته بسیار مهم است زیرا از کمترین زمان نهایت استفاده را کرده ایم و این امر از  پرسیدن سوالات تکراری یا نپرسیدن سوالات مهم جلوگیری می کند. زمانی که شخص قبل از جلسه مشاوره سوالات خود را در برگه ای یادداشت می کند زمان کافی برای فکر کردن به سوالاتی را دارد که ممکن است لازم به پرسیدن باشند.

اما موضوع مهم در بحث مشاوره حقوقی تصویری این است که اگر پرونده ای در خصوص دعاوی مختلفی وجود داشته باشد بهتر است  در صورت لزوم عکس با کیفیت از برگه های پرونده را با پیام رسان یا خود پرونده را طریق فکس برای وکیل یا مشاور خود ارسال کرد برای مشاوره شاید لازم باشد قبل از راهنمایی یا بحث راجع به موضوع حقوقی مشاور با وکیل پرونده را مطالعه کند تا بتواند مشاوره درست و در راستای هدف شخص متقاضی ارائه دهد. پس قبل از درخواست قرار ملاقات غیر حضوری برای مشاوره موضوع خود را حتما مطرح نمایید و در صورت وجود پرونده تمام جزئیات را باید برای وکیل ارسال کرد. بیان تمامی نکات مهم برای وکیل یا مشاور ضروری است تا مشاور بتواند مشاوره ای کامل را برای شما ارائه دهد. شاید یکی از نواقصی که بر مشاوره  حقوقی تصویری وارد می کنند عدم دسترسی وکیل به پرونده است اما به نظر می رسد که این نقص با وجود ارسال مدارک از طریق فکس یا ارسال کپی برگه ها پرونده از طریق پست  و یا حتی ارسال عکس های با کیفیت بی معنی باشد. پس از پایان جلسه حتما اذعان کنید در صورت لزوم دوباره با ایشان برای مشاوره دوباره تماس برقرار می شود. زمان مشاوره از پنج دقیقه تا یک ساعت متغیر است نسبت به سوالات خود و یا مسئله حقوقی خود حتما زمان را مشخص نماید زیرا هزینه هر یک از این تایم ها متفاوت است. اما هر مشاوری در نحوه ارائه مشاوره خود چه وظایفی دارد؟ ویژگی های یک مشاور خوب چیست؟  با ما در ادامه این مقاله بمانید.

وظایف و ویژگی های مشاور خوب در مشاوره حقوقی تصویری

هر مشاوری چه در مشاوره حضوری و چه مشاوره حقوقی تصویری و آنلاین وظایف را برعهده دارد که باید به عنوان یک مشاور یا وکیل به آنها پایبند باشد. به علت پیچیدگی قوانین و مقررات حاکم در دنیا و ایران نیاز به امر مشاوره بیش آرزویش شده است و این مهم برای ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و مسائلی حقوقی در ایران دارند بسیار مهم است. پیگیری مطالبات در دعاوی و دفاع از خود در مسائل قضایی پیگیری های اداری برای متعلقات و … همگی از موضوعاتی هستند که امر مشاوره حقوقی را امروزه در جوامع بسیار مهم کرده است تا جایی که رسیدن به نتیجه و هدف مد نظر بدون انجام مشاوره حقوقی امکان پذیر نخواهد بود و شاید غیر ممکن نیز باشد. اولین ویژگی یک مشاور حقوقی عالی مهارت و دانش کافی در مشاوره است که آن را به وظیفه ای مبدل کرده است که هر مشاور بایستی در راستای ارتقا دانش خود تلاش کند. ارائه اطلاعات کافی به متقاضی و مهارت در دادن اطلاعات به شیوه قابل فهم از ویژگی های مشاور عالی است. راز نگهدار بودن در مسائل خصوصی هر متقاضی یا مراجعه کننده ای از ضرورات است همچنین  امانت دار بودن در مدارک و اسناد از خصوصیات اخلاقی و عمومی هر مشاور حقوقی است که باید به آن پایبند باشد. اما هر کسی که خود را به عنوان مشاور یا وکیل در دنیای حقوق معرفی می کند باید همیشه اطلاعات حقوقی خود را به روز نماید و علم خود را نسبت به مسائل حقوقی افزایش دهد. هر روز شاهد تغییر یا اصلاح قوانین جدید و یا حذف قوانینی از سوی قانون گذار هستیم پس وکیل مجرب و آگاه باید به این تغییرات در قانون واقف باشد و از آنها در مشاوره ها استفاده کند. کسانی که برای راه حل مسائل حقوقی خود به  مشاوران و وکلا تکیه می کنند باید بدانند وکیلی یا مشاوری که تجربه و علم کافی را در زمینه مسائل حقوقی دارد بهترین گزینه برای انتخاب مشاوره است. پس آنان موظفند که اطلاعات کاملی را در زمینه مشاوره حقوقی داشته باشند تا خود را در مقام مشاور معرفی نمایند و بتوانند بهترین مشاوره را برای مراجعه کننده خود ارائه بدهد.

صبر و حوصله در پاسخ گویی یکی دیگر از وظایفی است که هر مشاور خوب به آن باید عمل  کند. شاید یک سوال بارها از سوی متقاضی پرسیده شود وظیفه مشاور این است که با جزئیات کامل سوالات مراجعه کننده را پاسخگو باشد. برای دادن اطلاعاتی که برای شخص ضروری است اهمال نورزند و تمامی حالت های ممکن را برای وی بازگو نمایند. یک مشاور خوب زمانی که هدف متقاضی از مشاوره را بداند سعی می کند قبل از انجام مشاوره تمامی اطلاعات خود را به روز کند.

خلاصه

ایرانیان بی شماری در سراسر دنیا زندگی می کنند که شاید جمعیت آنها به ده میلیون نفر نیز برسد. ایرانیان به دلیل عرق ملی و احساسات و تعلقات خانوادگی اگرچه سال های سال در خارج از ایران زندگی کنند اما باز هم گوشه چشمی به ایران دارند. بیشتر ایرانیان خارج از کشور که قصد ازدواج دارند سعی می کنند با کسی که در ایران است یا ایرانی است ازدواج کند و یا سرمایه اضافی خود را صرف خرید ملک در ایران می‌ کنند. با وجود این تعلقات و این حجم از جمعیت ایرانی خارج از کشور حتما میل و قصد به مشاوره حقوقی آنان بسیار زیاد است مخصوصا عدم دسترسی به تعلقات و امورات حقوقی و یا نبود دسترسی به موقع و سریع با موضوعات باعث شده است تا بیشتر افراد ایرانی ساکن در خارج از کشور به فکر مشاوره و وکالت دادن به وکلای مجرب باشند. با این حال بسیاری از وکلای عالی در زمینه مشاوره و ‌وکالت به فکر راه اندازی راه های ارتباطی اینترنتی افتاده اند تا برای ایرانیان خارج از کشور اخذ مشاوره یا تماس با وکیل آسان و سریع شود تا آنان با خیال راحت و اطمینان خاطر بیشتر پیگیری های خود را در داخل کشور ایران انجام دهند. تا زمانی که یک فرد به عنوان ایرانی در داخل ایران زندگی می کند موظف به رعایت قوانین حاکم بر ایران است و قوانین کشور ایران ناظر بر روابط میان او و جامعه است اما زمانی که یک ایرانی به عنوان مهاجر در کشور های دیگر زندگی می کند روابط او در اجتماع حالتی دیگر از قوانین را در بر می‌گیرد و خواه یا ناخواه وارد عرصه حقوق بین الملل می شود. اما تا زمانی که هر ایرانی تمامی ریشه های مادی و خانوادگی متصل را قطع نکند با ایران و قوانین این کشور درگیر خواهد بود. اما نکته بسیار مهم این است که هر ایرانی در هر کجای دنیا ساکن شود و اقامت و تابعیت آن کشور را داشته باشد برای احوال شخصیه خود درگیر قوانین ایران خواهد بود و برای حل مسائل شخصیه خود از قوانین ایران پیروی خواهد کرد. قوانین ایران برگرفته از موازین شرعی و احکام اسلامی به اخص مذهب شیعه است اما برخی از قوانین مدنی حاکم در ایران مانند قوانین تجارت و یا مالکیت  برگرفته از قوانین مدنی اروپا و غرب است پس چنانچه پیروی از قوانینی که مخالفت با شریعت اسلام نداشته باشد هیچ ممانعتی در اثر و منشا قانونی آن ندارد.

در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه که درباره مشاوره حقوقی تصویری برای ایرانیان خارج از کشور وجود دارد برای شما عزیزان گرد آوری نماییم امیدواریم مطالب این متن برای شما قابل استفاده بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×