لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن

لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن

لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن بر اساس قانون

لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن چیست؟ لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن چه شرایطی دارد؟ مهمترین نکات مربوط به لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن چیست؟ چرا از لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن استفاده می شود؟ شرایط لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن چیست؟ نحوه تدوین لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن چگونه است؟ در تدوین لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن باید به چه نکاتی توجه کرد؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن چیست؟ آثار لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن چیست؟

لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن ابزار مناسب قانونی در جهت برقراری ارتباط موثر با دادگاه مربوط است. در واقع به واسطه این ابزار طرفین دعوی طلاق می توانند نسبت به دفاع از خود و ادعایی که دارند اقدام کنند. نکته ای که باید دانست این است که طرح دفاعیه و یا ادعا توسط لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن مستلزم این است که فرد به شرایط دعوی و همچنین جنبه های مختلف قانونی آن آگاه باشد.

ما در ادامه به دنبال این هستیم که بدانیم لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن چیست و چه کارکردهایی دارد؟ در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که در هر دعوی طرفین برای دفاع از خود به ناچار باید از لایحه استفاده کنند. شناخت چارچوب های مربوط به لایحه و شرایط تدوین صحیح آن می تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف طرفین داشته باشد. از این رو ما در ادامه سعی کردیم ابتدا چارچوب های قانونی مربوط به طلاق به خصوص طلاق از جانب زن را مورد بررسی قرار دهیم سپس بر اساس آن چارچوب ها و شرایط قانونی مربوط به لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن را بیان کنیم. ماحصل این بررسی چیزی جز این نبود که بهتر است تدوین این لوایح را به یک وکیل حقوقی مجرب و با تجربه بسپاریم. در ادامه با ما همراه باشید.

لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن و بررسی مفاهیم مربوطه

لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن را زمانی می توانیم به درستی درک کنیم که با شرایط قانونی و برخی از مفاهیم پایه ای در این حوزه آشنا شویم. در کلام ساده تر ما باید بدانیم که طلاق در قانون چگونه تعریف می شود و زمانی که طلاق از جانب زن اقامه می شود چه روندی در قانون خواهد داشت.

به طور کلی نکاح در قانون ایران تحت عنوان یک قرارداد ذکر شده است. از این رو می توان گفت طلاق در قانون چیزی جز انحلال یا فسخ قرارداد نکاح نیست. اما مسئله ای که وجود دارد این است که زندگی مشترک و رابطه زناشویی قراردادی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. در واقع با توجه به تاثیرات عمده این قرارداد در زندگی و جامعه قانون سخت گیری های خاصی نسبت به آن در نظر گرفته است و به نوعی شرایط خاصی برای انعقاد و انحلال آن پیش بینی شده است.

یکی از مهمترین این شرایط در قانون ایران، دادن حق طلاق به مرد است. در واقع بر اساس این حق، زوج این قدرت را دارد که در هر زمان حتی بدون رضایت زوجه نسبت به طلاق وی اقدام کند. دادگاه نیز با دریافت حقوق زوجه نسبت به صدور دستور طلاق بنا بر خواست مرد اقدام می کند. این مسئله تبدیل به یک سوال مهم در جامعه شده است. چرا زوجه نمی تواند از چنین حقی برخوردار باشد و در هر زمانی که بخواهد و شرایط را بر خود سخت ببیند نسبت به طلاق اقدام کند؟ با توجه به این که این قانون ریشه فقهی و اسلامی دارد بهتر است که متخصصین این حوزه به این سوال مهم پاسخ دهند.

چیزی که برای ما در این مقاله اهمیت دارد این است که زوجه تنها زمانی می تواند نسبت به طلاق اقدام کند که برخی از شرایط خاص و پیش بینی شده توسط قانون ایجاد شده باشد. به طور مثال اگر زوجه ثابت کند در عسر و حرج است و ادامه زندگی مشترک برای وی ممکن نیست، قانون اجازه طلاق را صادر می کند. توجه داشته باشید که اگر زن بنا بر وکالت حق طلاق اقدام به طلاق نماید از منظر قانونی همچنان طلاق از جانب مرد تلقی می شود. از این رو این مسئله در چارچوب لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن قرار ندارد.

تدوین لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن

هر وکیل حقوقی تهران یا شهرستان به خوبی می داند که برای تنظیم لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشت. آن نکته این است که برای این که زوجه بتواند از زوج طلاق بگیرد باید شرایط لازم را احراز و اثبات کند. از این رو مهمترین رکن در تدوین لایحه دفاعیه طلاق از جانب زن اثبات ادعا و شرایطی است که بر اساس آن قانون بتواند نسبت به صدور دستور طلاق اقدام کند. این مهمترین کاربرد و کارکرد این لایحه در دادرسی محسوب می شود.

بنابراین طرفین دعوی به خصوص زوجه با ارائه لایحه سعی می کند شرایط پیش آمده که منجر به طلاق می شود را اثبات کند. زوج نیز با ارائه لایحه ای می تواند نسبت به این ادعا از خود دفاع کند و شرایط را از دید خود اثبات کند. در برابر این لایحه نیز زوجه می تواند با ارائه لایحه ای دیگر از خود دفاع کند. این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که دادگاه به نتیجه قاطع برسد و رای را صادر کند.

نکته مهمی که در خصوص همه انواع لایحه ها باید بدانید این است که لایحه یک ابزار قانونی است که با زبان قانون تدوین می شود. از این رو شناخت به مواد و مفاهیم قانونی و استفاده درست از آن ها می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که اگر فرد نتواند به درستی از لایحه استفاده کند و دقیق آن را تدوین نماید عملا کارایی این ابزار را از دست می دهد. در بسیاری از موارد دیده شده است که به دلیل عدم شناخت درست نسبت به موارد قانونی، لایحه بر علیه خود فرد در دادگاه استفاده شده است. از این رو بهتر است به تدوین آن توسط فردی مجرب توجه داشته باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×