طلاق از طرف مرد

طلاق از طرف مرد (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

طلاق از طرف مرد

طلاق از طرف مرد چقدر طول می کشد؟

طلاق از طرف مرد به چه نحو است؟ ایا مراحل طلاق از طرف مرد با طلاق از جانب زن متفاوت است؟ طلاق از طرف مرد در چه حالتی ساده تر است و در مدت زمان کوتاه تری امکان پذیر است؟ طلاق از طرف مرد با استناد به چه مدارک و استدلال هایی باید صورت گیرد؟ آیا در مورد مراحل طلاق از طرف مرد اطلاع دارید؟ طلاق از طرف مرد با کمک یک وکیل پایه یک دادگستری راحتتر است؟ طلاق از طرف مرد با استفاده از چه روش هایی امکان پذیر است؟ طلاق از طرف مرد دارای چه نکات قانونی است و چگونه باید در مورد آنها اطلاع پیدا کنیم؟

طلاق از طرف مرد نیز همانند بسیاری از مباحث قانونی که در مورد آنها اطلاع دارید دارای شرایط خاصی است که افراد باید از آنها آگاهی داشته باشند تا بتوانند در مدت زمانی کوتاه با کمترین آسیب و ضرر های مالی آن را به اتمام برسانند. یکی از عمده ترین مسائلی که باعث می شود تا افراد نتوانند اقدامات نسبتا خوبی در مراحل دادرسی پرونده های مربوط به طلاق از طرف مرد از خود نشان دهند آن است که میزان آگاهی و اطلاعات حقوقی و قانونی آنها برای طی کردن مراحل قانونی کافی نیست و همین موضوع باعث می شود تا نتوانند نتایج خوبی را که انتظار دارند بدست آورند. به همین دلیل هم ما به شما توصیه می کنیم برای آنکه بتوانید در مورد طلاق از طرف مرد اطلاعات دقیق و مناسبی پیدا کنید از منابع قانونی رسمی و معتبر استفاده کنید.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در مورد طلاق از طرف مرد اطلاعات کافی پیدا کنید با ما در ادامه متن همراه باشید تا به تمامی سوالات ذهنی شما پاسخ دهیم و آنها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

طلاق از طرف مرد و بررسی جوانب قانونی آن

طلاق از طرف مرد در قانون مدنی ما صراحتا به عنوان عملی شرعی معرفی شده است که برای اعتبار و رسمیت آن باید مراحل و شرایط حقوقی به طور کامل از جانب خواهان طی شود. ناگفته نماند که زن نیز می تواند تحت شرایط قانونی خاصی که در مفاد قانون مدنی از ماده 1120 تا 1130 به انها اشاره شده است برای جدایی از زوج اقدام کند.

طلاق از طرف مرد باید به صورت رسمی ثبت شود و از همان مراحل اولیه که ثبت دادخواست است مرد نیاز دارد که به صورت کتبی درخواست طلاق را با استناد به مدارک حقوقی به دادگاه خانواده مربوطه ارسال نماید. البته موضوعی که در این باره باید بدانید آن است که طلاق از طرف مرد یا حتی زن دارای انواع و اقسام مختلفی است و حتی شرایط متفاوتی در هر یک از انواع طلاق صدق می کند که افراد باید از آنها آگاهی داشته باشند و با توجه به همین نکته باید بگوییم که طلاق از طرف مرد در همه موارد دارای مدت زمان معینی نیست و ممکن است بر اساس شرایط متفاوتی که ایجاد می شود این مدت زمان تغییر کند.

طلاق از طرف مرد در صورتی که طلاق دارای شرایط معینی باشد و تکلیف قانونی حقوق مالی زن نیز معین باشد و جریان توسط یک وکیل خبره و حرفه ای مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد به صورت حدودی دارای پروسه زمانی 4 الی 6 ماهه است که در صورت بروز هرگونه مشکل و شرایط غیر قابل پیش بینی ممکن است در جریان دادرسی این مدت زمان دستخوش تغییراتی شود.

طلاق از طرف مرد (2)
طلاق از طرف مرد (2)

طلاق از طرف مرد توسط وکیل پایه یک دادگستری

طلاق از طرف مرد در صورتی که یک وکیل حرفه ای جریان پرونده را بر عهده گرفته باشد بسیار ساده است و دارای مزایای بیار زیادی است. همانطور که میدانید جریان پرونده های طلاق دارای اطناب بسیار زیادی هستند و در جریان اطاله دادرسی و طولانی شدن مراحل دادرسی،هزینه های جانبی مربوط به ان نیز افزایش پیدا می کند. افراد برای اینکه بتوانند از بوجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کنند به راحتی می توانند از صفر تا صد پرونده را به وکیل طلاق بسپارند.

جالب است بدانید که برخی از افراد با خود فکر می کنند که طلاق از طرف مرد دارای مراحل بسیار ساده ای است و شرایط آسانی دارد و می توانند به راحتی و بدون کمک یک فرد متخصص این مراحل را به سرعت طی کنند، اما حقیقتی که شما باید بدانید آن است که برای آنکه بتوان مراحل طلاق از طرف مرد را بدون اتلاف وقت و اطاله دادرسی و به هدر دادن هزینه طی کرد بهتر است از یک فرد متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک گرفت.

وکیل طلاق از همان ابتدا جریان پرونده را بر عهده می گیرد و با تکیه بر تجربیاتی که دارد تا حد ممکن سرعت دادرسی را افزایش می دهد و در چنین حالتی دیگر نیازی به حضور مرد نیست و حتی در دفترخانه هم با حضور وکیل، طلاق از طرف مرد بدون هیچگونه مشکلی انجام می گیرد.

طلاق از طرف مرد (3)
طلاق از طرف مرد (3)

طلاق از طرف مرد و چند نکته حقوقی که باید بدانید:

طلاق از طرف مرد به نحوی انجام گیرد که خواهان کاملا بالغ باشد و دارای شرایط صحت عقل باشد و کاملا با اراده و اختیار اقدام به جدایی کرده باشد. از طرفی دیگر شما باید این موضوع را به خاطر بسپارید که جاری شدن صیغه طلاق تنها مختص به عقد دائم می باشد و بر اساس قانون زن منقطعه در این حالت نمی تواند توسط همسر طلاق داده شود و باید به انقضای مدت یا حتی بذل آن از جانب زوج از جریان زوجیت خارج شود.

طلاق از طرف مرد در مراحل نهایی و در هنگام جاری شدن صیغه باید در حضور لااقل دو فرد مذکر و عادل باشد که این صیغه را بشنوند و صحت آن را مورد تایید قرار دهند. دقت داشته باشید که طلاق از طرف مرد باید حتما به صورت منجز باشد و بر اساس قانون کشور ما طلاق معلق به شرط دارای اثر نیست و به بیانی بهتر باطل محسوب می گردد.

از دیگر مسائلی که در جریان طلاق از طرف مرد بسیار اهمیت دارد آن است که در صورتی که زن در مدت زمان عادت ماهیانه یا نفاس قرار داشته باشد، اجرای صیغه صحیح نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×