تاجر ورشکسته کیست؟

تاجر ورشکسته کیست؟ (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

تاجر ورشکسته کیست؟

تاجر ورشکسته کیست؟

تاجر ورشکسته باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ قانون در مورد تاجر ورشکسته چه می گوید؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که نیاز به مشاوره حقوقی در مورد تاجر ورشکسته داشته باشید؟ تاجر ورشکسته با دیگر تاجران چه تفاوتی دارد؟ برای اعلام ورشکستگی تاجر ورشکسته از طریق قانون باید چگونه اقدام کنیم؟ تاجر ورشکسته باید برای تسویه حساب باید چه کند؟ آیا یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند تمامی امورات مربوط به تاجر ورشکسته را بر عهده گیرد؟

تاجر ورشکسته برعکس تصورات بسیاری از افراد به هر تاجری که دچار شکست مالی می شود گفته نمی شود و یک نوع لفظ حقوقی است که حتی در قانون تجارت نیز به آن اشاره شده است و قوانین خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. بنابراین تاجر ورشکسته باید دارای ویژگی های خاصی باشد و تا زمانی که تمامی ملاک هایی که قانون برای ان مشخص کرده است را نداشته باشد نمی توان گفت که این فرد می تواند برای اعلام ورشکستگی خود اقدام کند.

جالب است بدانید بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی در مورد امورات مربوط به تاجر ورشکسته نمی توانند تصمیم گیری درستی کنند و در نهایت بسیاری از فعالیت های بازرگانی آنها دچار دستخوش می شود و در نهایت ضرر و زیان های مالی بسیار زیادی به آنها وارد می گردد. ما در این مقاله قصد داریم تا تمامی نکاتی را که باید در مورد تاجر ورشکسته بدانید را به شما معرفی کنیم و در مورد آنها صحبت کنیم تا اطلاعات دقیقی پیدا کنید و میزان خسارت های مادی خود را کاهش دهید.

یک وکیل حقوقی بهترین کسی ایست که می تواند وکالت امورات مربوط به تاجر ورشکسته را بر عهده گیرد و انها به نتیجه برساند. برای آنکه بتوانید در مورد تاجر ورشکسته اطلاعات دقیقی پیدا کنید و شرایط مناسبی را برای این موضوع پیدا کنید به شما پیشنهاد می دهیم در جلسات مشاوره ای با وکیل حقوقی تهران شرکت کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین راه حل های قانونی به شما ارائه شود.

تاجر ورشکسته و خصوصیات قانونی که باید داشته باشد.

تاجر ورشکسته کسی است که از عهده پرداخت بدهی های خود بر نمی آیی و نمی توان منابع مالی شرکت یا حرفه تجاری که دارد را تامین کند. در حالت کلی ورشکستگی جز آن دسته از مسائل حقوقی است که هم ممکن است برای شرکت تجاری و هم ممکن است برای تاجران و بازرگانان در حرفه های مختلف تجاری پیش آید و در چنین حالتی دیگر نمی توانند به تعهدات مالی خود رسیدگی کنند و باید برای اعلام ورشکستگی اقدام کنند.

شاید اکنون ای سوال در ذهن بسیاری از افراد ایجاد شود که در صورتی که افراد عادی می توانند بدهی ها و مسائل مالی و تعهدات ت مادی خود را پرداخت کنند تفاوتشان با تاجر ورشکسته چیست و در این حالت به افراد عادی چه می گویند؟ دقت داشته باشید که لفظ تاجر ورشکسته بر اساس قانون تنها مربوط به بازرگانان و تاجرانی است که حرفه اصلی اها تجاری است و درآمد اصلی زندگیشان از این طریق تامین می گردد و افراد دیگری که دچار بدهی های مالی می شوند را معسر می نامند و از لحاظ قانونی نز شرایط تاجر ورشکسته با فرد معسر متفاوت است. یکی از اصلی ترین تفاوت های فر معسر با تاجر ورشکستگی ا است که تاجر باید بداند که در صورت ورشکستگی باید آن را ثبت کندو از طریق مراجع ذیصلاح قانونی آن را اعلام کند چرا که عواقب قانونی متفاوتی برای تاجر عادی و ورشکسته در نظر گرفته شده استو این موضوع برای قانونگذار کشور ما نیز دارای اهمیت زیادی است.

تاجر ورشکسته کیست؟ (3)
تاجر ورشکسته کیست؟ (3)

تاجر ورشکسته و انواع ورشکستگی

تاجر ورشکسته ممکن است از طریق راه های مختلفی به ورشکستگی کشانده شود و حتی دلایل و ریشه های این ورشکستگی ها نیز در قانون مشخص شده است و انواع مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. انواع ورشکستگی را بر اساس قانون می توان به موارد زیر تقسیم کرد: ورشکستگی عادی: همان ورشکستگی است که باعث می شود فرد نتواند بدهی های خود را به دلایل عادی و شرایط موجود در بازار بپردازد و ظرف مدت سه روز از تاخیر پرداخت بدهی صورت حساب مالی و دیگر مدارک لازم را به دادگاه عمومی محل اقامتش تحویل می دهد.

ورشکستگی به تقلب:  همانطور که از نام این نوع ورشکستگی مشخص است در صورتی که تاجر با استفاده نیرنگ دفاتر تجاری خود را از قص مفقو کند و از روش های مختلفی استفاده کند تا یزاتنی از دارایی های خود را از دید بقیه پنهان کند و با توسل به راه های دروغی خود را مدیون نشان دهد در حقیقت ورشکستگی به تقلب صورت گرفته است.

ورشکستگی به تقصیر: ورشکستگی به تقصیر نیز به نوعی از ورشکستگی گفته می شود که رد ا تاجر به دلایل طبیعی و موجود در بازار و دفاتر تجاری خود دچار دین نشده است و دلیل و ریشه اصلی مدیون شدن او به دیگر تقصیرات و اشتباهات وی بوده است.

تاجر ورشکسته کیست؟ (2)
تاجر ورشکسته کیست؟ (2)

تاجر ورشکسته و تعیین عضو ناظر

تاجر ورشکسته پس از اعلام ورشکستگی عواقب مختلفی را تجربه خواهد کرد که یکی از آنها تعیین عضو ناظر است که از جانب دادگاه معین می گردد. دقت داشته باشید که عضو ناظر را مرجع قانونی رسیدگی کننده به پرونده مشخص می کند و تاجر یا عوامل وابسته به او نقشی در تعیین عضو ناظر نخواهند داشت.

ورشکستگی مسئله ای نیست که تنها مختص به اشخاص حقیقی باشد و حتی ممکن است برای اشخاص حقوقی همچون شرکت های مختلف نیز پیش آید. دقت داشته باشید حتما باید تقاضای ورشکستگی اشخاص حقیقی یا حقوقی از جانب ذینفع ها، طلبکاران مختلف، خود تاجر یا نماینده قانونی او یا دادستانی ثبت شود و حکم قطعی و نهایی آن نیز از جانب دادگاه عمومی که تاجر ورشکسته در آنجا اقامت دارد به صورت کاملا حقوقی صادر گردد. در صورت تاخیر در اعلام ورشکستگی ممکن است میزان خسارت ها روز به روز افزایش پیدا کند و در این حالت یک وکیل حرفه ای می تواند در سریعترین زمان ممکن حکم مربوطبه را از طریق راه های حقوقی و قانونی دریافت کند.

بر اساس ماده 428 الی 430 قانون تجارت کشور ما،  عضو ناظر مکلف است به نظارت در اداره امور راجع ورشکستگی و سرعت جریان آن است. تمام منازعات ناشی از ورشکستگی را که حل آن از صلاحیت محکمه است عضو ناظر بمحکمه راپرت خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×