اظهارنامه را چگونه ارسال کنیم؟

اظهارنامه را چگونه ارسال کنیم؟ (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

اظهارنامه را چگونه ارسال کنیم؟

اظهارنامه را چگونه ارسال کنیم؟

اظهارنامه چیست؟ چه زمانی از اظهارنامه استفاده می شود؟ مهمترین نکاتی که در خصوص اظهارنامه وجود دارد چیست؟ اظهارنامه را چگونه تنظیم کنیم؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص اظهارنامه چیست؟ در تدوین اظهارنامه باید به چه نکاتی توجه کرد؟ مزایای اظهارنامه چیست؟ معایب اظهارنامه چیست؟ اظهارنامه چه کارکردی می تواند داشته باشد؟ آیا در دعوی می توان از اظهارنامه استفاده کرد؟ روش ارسال اظهارنامه چیست؟ آیا امکان ارسال الکترونیکی اظهارنامه وجود دارد؟

اظهارنامه یک نوع مسیر قانونی برای درخواست مطالبه بدون ورود به دعوی است. در کلام ساده تر خواهان می تواند بدون این که دادخواستی ارائه دهد به واسطه قانون درخواست خود را به خوانده اطلاع دهد. در واقع اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم اظهارنامه آخرین مسیر و راه حل برای اتمام تعارض و دعوی محسوب می شود. اما این کارکردی است که قانون برای این ابزار مهم در نظر گرفته است.

در عمل اظهارنامه به عنوان یک مدرک و استدلال بسیار مهم و کاربردی محسوب می شود. به طور کلی خواهان در دادگاه می تواند با در دست داشتن این ابزار به خوبی نشان دهد که حتی وی قبل از ورود به مسیر قضایی آخرین اقدامات لازم را انجام داده است و خوانده نسبت به این موضوع آگاهی داشته است. از این رو تدوین و ارسال اظهارنامه اهمیت بسیار زیادی دارد. اما نکته ای که وجود دارد این است که شما باید بدانید چه زمانی از این ابزار استفاده کنید. در واقع در برخی مواقع ارسال اظهارنامه باعث می شود که خوانده از قصد شما مطلع شود و اقدام به فرار کند و یا آمادگی رد ادعای شما را به دست بیاورد. از طرف دیگر تدوین اظهارنامه اهمیت بسیاری دارد. چرا که تمامی کلمات و جملات آن با توجه به امضای خواهان می تواند به عنوان یک اقرارنامه نیز در نظر گرفته شود. از این رو پیشنهاد ما این است که در این مسیر حتما از یک وکیل حقوقی مجرب و با تجربه کمک بگیرید.

اظهارنامه یک شمشیر دو لبه

اظهارنامه ابزاری است که قانون برای عدم ورود به مسیر قضایی پیش بینی کرده است. در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم قانون به واسطه این ابزار امکانی را در اختیار عموم افراد جامعه قرار داده است که بتوانند به واسطه سیستم قضایی نیاز قانونی خودشان را به گوش خوانده برسانند. در این مسیر سیستم قضایی هیچ تاثیر مستقیمی ندارد. اما در عمل اظهارنامه کارکردی بسیار گسترده تر دارد. در کلام ساده تر این ابزار به عنوان یک مدرک می تواند کارکردی بسیار مهم در مراحل دادرس داشته باشد.

نکته ای که وجود دارد این است که اظهارنامه یک ابزار در مسیر قضایی محسوب می شود. در واقع شما به واسطه سیستم قضایی می خواهید نیاز قانونی خودتان را به خوانده برسانید و او را از وضعیت روند قضایی خود مطلع کنید. بنابراین این نامه قضایی باید به زبان قانونی تدوین شود. از طرف دیگر در این نامه تنها باید نیاز واقعی و قانونی قید شود، استفاده از هر نوع کلمه ناشایست و یا ایراد توهین و تهمت و … حتی در صورت اثبات می تواند عواقب کیفری خاصی داشته باشد.

در کلام ساده تر اظهارنامه می تواند به عنوان یک مدرک بسیار مهم برای خواهان باشد. بر اساس این مدرک می تواند نشان دهد که خوانده نسبت به نیاز قانونی وی بی توجه بوده است. اما در صورتی که در این نامه مواردی قید شده باشد که بر علیه شما باشد، اظهارنامه تبدیل به اقرارنامه ای می شود که می تواند تمام روند پرونده را تغییر دهد. در واقع حتی اگر حق با خواهان باشد ارسال یک اظهارنامه اشتباه می تواند همه چیز را از دست دهد. از این روست که گفته می شود بهتر است در تدوین و ارسال این نامه از یک وکیل حقوقی تهران یا شهرستان کمک گرفت.

ارسال اظهارنامه

اظهارنامه را می توان از چند طریق به دست خوانده رساند. اولین مسیر که امروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از روند الکترونیکی است. در واقع با توجه به این مسئله که به نوعی بسیاری از افراد جامعه دارای سامانه ثنا هستند، افراد می توانند با مراجعه به این سامانه در کمترین زمان ممکن اظهارنامه خود را تدوین و ارسال کنند.

با توجه به این که آخرین اطلاعات و اخبار در خصوص سامانه هر فرد به او پیامک می شود، می توان امیدوار بود که خوانده این نامه را دریافت کرده باشد. اما در عمل برای خواهان دریافت نامه توسط خوانده چندان اهمیتی ندارد. روش دیگر برای ارسال این نامه، استفاده از وکیل یا نماینده قانونی است. بدین ترتیب این نامه به صورت حضوری به خوانده تحویل می شود. این ها مهمترین راه هایی است که شما می توانید نسبت به ارسال اظهارنامه خود اقدام کنید.

اظهارنامه را چگونه ارسال کنیم؟ (1)
اظهارنامه را چگونه ارسال کنیم؟ (1)

اظهارنامه و چند نکته مهم

اظهارنامه یک ابزار مهم و قابل استناد در دادگاه محسوب می شود. اما مسئله ای که وجود دارد تدوین و ارسال آن به هیچ عنوان اجباری نیست. در کلام ساده تر قرار نیست پیش از ورود به هر دعوی شما نسبت به ارسال این نامه اقدام کنید. نکته دیگری که باید در خصوص این مسئله به آن توجه داشته باشید این است که امکان ارسال جواب در برابر اظهارنامه وجود دارد.

در کلام ساده تر خوانده می تواند در برابر نامه ای که دریافت کرده جوابیه ای تحت همان قالب ارسال کند. توجه کنید ارسال جواب نیز به هیچ عنوان اجباری نیست اما به عنوان یک استدلال یا مدرک می تواند در دادگاه مورد استفاده قرار بگیرد. اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم یک اظهارنامه شامل موارد مختلفی از حمله مشخصات اظهار کننده و محل اقامت وی، موضوع نامه، مشخصات شخص مقابل، محل اقامت شخص مقابل، خلاصه اظهارات و خلاصه جواب.

در نهایت می توان گفت که این ابزار مهم قانونی یک امکان برای جلوگیری از ورود به دعاوی محسوب می شود. اما به جز آن استفاده درست و به موقع از این ابزار می تواند قدرت عمل بالایی در دادگاه مربوط به خواهان یا خوانده بدهد. این همان هنری است که یک وکیل مجرب باید داشته باشد. در واقع یک وکیل با تجربه می داند که چه زمانی از این نامه استفاده کرده و چگونه باید آن را تدوین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×