وکیل مطالبه وجه

وکیل مطالبه وجه (9)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل مطالبه وجه

وکیل مطالبه وجه در تهران

وکیل مطالبه وجه

وکیل مطالبه وجه  کیست؟ وکیل مطالبه وجه چه کارکردی می تواند برای ما داشته باشد؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل مطالبه وجه را پیدا کنیم؟ حیطه کاری وکیل مطالبه وجه چیست؟ بهترین وکیل مطالبه وجه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

وکیل مطالبه وجه کسی است که بر اساس قوانین تجاری، اسناد و قراردادها و قوانین مدنی سعی می کند تا حق موکل خود را بگیرد. به نوعی می توان گفت که مطالبه وجه و مطالبه طلب ( یا به صورت اختصاصی مطالبه وجه نقد ) به دعوی گفته می شود که عمدتا در دادگاه های حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد. بر اساس این دعوی فردی از فرد دیگر به هر دلیل وجهی طلب دارد و این وجه را از طریق دادگاه مطالبه می کند. این وجه عموما پول رایج مملکت محسوب می شود. اما می توان طلب یک مال کلی و مثلی ( مانند طلا ) را هم از طریق مطالبه وجه در دادگاه پیگیری کرد. در این حالت هم می توانیم از یک وکیل مطالبه وجه استفاده کنیم.

اما برای این که بیشتر  بتوانیم با کارکرد های وکیل مطالبه وجه آشنا شویم ابتدا باید با زبان فانون آشنا شویم. یعنی بدانیم که قانون بر اساس چه مفاهیمی صحبت می کند. در واقع وکیل مطالبه وجه یک مفهوم قانونی است و برای فهم آن باید بدانیم که قانون با چه زبانی صحبت می کند. از این رو در ابتدای این مقاله به چند مفهوم اساسی و پایه ای خواهیم پرداخت. در واقع ما می خواهیم بر اساس این مفاهیم پایه ای کمی با زبان قانون آشنا شویم. این آشنایی به ما این امکان را می دهد که بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر با مفهوم وکیل مطالبه وجه و کارکرد او آشنا شویم. توجه داشته باشید که برای فهم کامل زبان قانون نیاز است که بسیاری از مفاهیم را مورد بررسی قرار دهیم، اما ما در این مقاله فرصتی برای بیان همه این مفاهیم نداریم. از این رو در ادامه تنها به آن دسته از مفاهیم می پردازیم که برای فهم کارکرد وکیل مطالبه وجه ضروری است.

وکیل مطالبه وجه کیست؟

وکیل مطالبه وجه به عنوان یک وکیل متخصص و حرفه ای با دیگر وکلای پایه یک تفاوت دارد و باید برای شناسایی این وکیل حرفه ای از روش های مختلفی استفاده کرد تا به بهترین نحو ممکن جریان پرونده به نتیجه برسد. وکیل مطالبه وجه دارای ویژگی های مختلفی است و می تواند اعمال مختلفی را انجام دهد. برای اینکه بتوان با وکیل مطالبه وجه آشنا شد به شما توصیه می کنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

وکیل مطالبه وجه به دلیل تخصص های متعددی که دارد می تواند به بهترین نحو ممکن موضوع پرونده هایی را که در حیطه مطالبه وجه هستند را پیگیری کند و انها را به نتیجه برساند. وکیل مطالبه وجه تنها کسی است که در زمینه پرونده های حقوقی مربوط به مطالبه وجه دارای تخصص است و می تواند با تکیه بر تجربیات و مهارت هایی که دارد جریان دادرسی پرونده ها را به نحوی صحیح پیگیری کند و انها را با دقت تحلیل کند.

مطالبه وجه یکی از ان دسته موضوعات اقتصادی است که امروزه افراد بسیاری درگیر آن هستند و نمی توانند آن را به نحوه صحیح مورد پیگیری قرار دهند و همین موضوع باعث شده است تا آسیب ها و خسارات مالی بسیار زیادی در جریان پرونده های وجه حامل به آنها وارد شود و جریان زندگی آنان را تا حد زیادی تحت الشعاع قرار دهد. برای انکه بهترین وکیل مطالبه وجه در نهران را پیدا کنید با ما همراه باشید تا اطلاعات نسبتا کاملی را در مورد آن ارائه دهیم.

وکیل مطالبه وجه (8)
وکیل مطالبه وجه (8)

وکیل مطالبه وجه و ویژگی هایی که باید داشته باشد.

وکیل مطالبه وجه باید دارای ویژگی های مختلفی باشد که با دیگر وکلای پایه یک دادگستری متفاوت است. به چند مخورد از اساسی ترین و مهم ترین ویژگی های وکیل مطالبه وجه اشاره می کنیم تا شما بتوانید با دید نسبتا بهتری برای انتخاب وکیل مطالبه وجه در جریان پرونده های خود اقدام کنید:

وکیل مطالبه وجه باید دارای تحصیلات کامل در رشته حقوق باشد و پروانه وکالت داشته باشد تا بتواند در دادگاه حضور یابد. در برخی از موارد دیده می شود که وکلای پایه یک دادگستری دارای مهارت و تخصص حقوقی نیستند و به صورت عملی با جریان پرونده های مختلف آشنایی پیدا نکرده اند و نمی دانند که چگونه باید این پرونده ها را به نتیجه برسند. در چنین مواردی بهتر است پرونده را به چنین افرادی واگذار نکرد؛ چرا که ممکن است شرایط بسیار بدی جریان دادرسی را تحت تاثیر قرار دهد و حقوق افراد مورد تضییع واقع گردد.

وکیل مطالبه وجه باید دارای مهارت باشد با شرایط مختلف مربوط به آیین دادرسی آشنایی داشته باشد. آیین دادرسی مدنی قانونی است که جریان پرونده های مختلف را در روند قضایی مشخص کرده است و افراد میتوانند به راحتی در این جریانات حضور یابند و پرونده را به وکیل مطالبه وجه بسپارند و. خیالشان از تمامی مباحث مربوط به آن راحت باشد. از آنجایی که وکیل مطالبه وجه دارای تجربه کافی است و چندین پرونده را در این حوزه مورد حل وفصل قرار داده است، به همین دلیل دیگر جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

وکیل مطالبه وجه باید دارای صبر و حوصله باشد و بتواند جریان پرونده های حقوقی مختلف را با ریز بینی کامل مورد بررسی قرار دهد. برخی از وکلایی که دارای صبر و حوصله نیستند به هیچ عنوان نمی توانند با دقت و تمرکز جریان چنین پرونده هایی را حل کنند و همین موضوع باعث می شود که حتی با داشتن مهارت و تخصص نیز می توانند وکالت موفقی داشته باشند. وکیل مطالبه وجه باید برای اطلاع رسانی به موکل خود زمخان بگذارد و تمامی نکات قانونی و حقوقی را به طور کامل به او توضیح داد تا شرایط نسبتا خوبی برای این فرد بوجود آید و احتمال موفقیت در پرونده اش افزایش پیدا کند.

وکیل مطالبه وجه باید با چارچوب های قانونی مربوط به نحوه تنظیم اسناد حقوقی آشنایی داشته باشد و بتواند این چارچوب ها را به بهترین نحو ممکن استفاده کند. در برخی از مواقع این نکته به وفور دیده می شود با وجود انکه جریان دادرسی پرونده های مختلف به خوبی آغاز می گردد اما دچار اطاله دادرسی می شوند چنینی اطاله ای به دلیل عدم آشنایی وکیل با قواعد حقوقی تنظیم اسناد حقوقی است.

وکیل مطالبه وجه (7)
وکیل مطالبه وجه (7)

وکیل مطالبه وجه و اهمیت او در جامعه

وکیل مطالبه وجه در جامعه ما اهمیت بسیار زیادی دارد. با گسترش علم و ارتباطات به تدریج اهمیت این وکیل نیز در زندگی مردم بیشتر می شود. شما امروزه کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که تاکنون به صورت غیر مستقیم و مستقیم با جریان مطالبه وجه برخورد نکرده باشد و دچار مشکلات متعدد نشده باشد.

وکیل مطالبه وجه کسی است که می تواند جریان پرونده های مطالبه وجه را با راه حلی ساده حل کند و آنها را به بهترین نحو ممکن به نتیجه برسند. اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید با کمک وکیل مطالبه وجه در جریان پرونده های مختلف اقدام کنید به شما توصیه می کنیم که از همان ابتدا با یک فرد حرفه ای همانند وکیل مطالبه وجه مشاوره کنید و از تخصص و مهارت های او برای احقاق حقوق خود استفاده کنید.

وکیل مطالبه وجه در جامعه ما بسیار مهم است و عموم مردم به راحتی می توانند از او کمک بگیرند تا در جریان قضایی این پرونده ها شرکت کنند و به طور کلی اهداف حقوقی خود را پیش ببرند. وکیل مطالبه وجه دارای مهارتی است که از صفر تا صد پرونده های مختلف مربوط به این حوزه را بر عهده گیرد و آنها را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برساند.

شاید در ظاهر اینطور به نظر آید که هر وکیلی می تواند جریان پرونده های مربوط به مطالبه وجه را بر عهده گیرد اما اگر شما جز کسانی هستید که می توانید جریان دادرسی پرونده خود را به وکیل مطالبه وجه بسپارید به شما توصیه می کنیم که از گروه وکلای پارسا کمک بگیرید. گروه وکلای پارسا بمی تواند به شما کمک کند تا نتایج نسبتا خوبی را در جریان پرونده های خود بدست آورید.

وکیل مطالبه وجه (5)
وکیل مطالبه وجه (5)

وکیل مطالبه وجه وکیل حقوقی یا کیفری است؟

وکیل مطالبه وجه را عمدتا یک وکیل حقوقی می دانیم. بدین معنی که این وکیل بر اساس قوانین حقوقی می تواند از حقوق موکل خود دفاع کند. اما سوالی که وجود دارد این است که حقوقی بودن وکیل مطالبه جه چه تاثیری در کارکرد او دارد؟ در واقع نگاه به مفهوم حقوقی بودن وکیل مطالبه وجه می تواند بستر کاری او را برای ما مشخص کند.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون در ایران از دو بخش عمده حقوقی و کیفری تشکیل شده است. بدین معنی که هر چیزی که شما در قانون می بینید یا می شنوید تحت حیطه حداقل یکی از این مفاهیم کلی است. حقوقی آن بخش از قانون است که به حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. یعنی مشخص می کند که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و چگونه می تواند به این حقوق برسد. قانون در بخش حقوقی به دنبال تنظیم روابط در جامعه است. به بیان ساده تر قانون سعی می کند به واسطه قوانین این بخش روابط اجتماعی میان انسان با سایر مفاهیم جامعه را مشخص کند. بر اساس قانون حقوقی مشخص می شود که هر فرد در جامعه در هر موقعیتی باید چه رفتارهایی داشته باشد. بنابراین زمانی که گفته می شود وکیل مطالبه وجه یک وکیل حقوقی است بدین معنی است که اساسا این وکیل بر اساس قوانین حقوقی حق ضایع شده موکل خود را زنده می کند.

اما موضوع در قانون کیفری فرق می کند. در بخش کیفری مهمترین مفهومی که وجود دارد جرم است. در واقع در این بخش از قانون بررسی می شود که آیا فعلی جرم است یا خیر؟ اگر این فعل جرم باشد چه مجازاتی برای آن در نظر گرفته می شود؟ بنابراین در بخش کیفری به مفهوم جرم و مجازات و جنایت پرداخته می شود. نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که در بخش کیفری مجازات هایی از جزای نقدی تا اعدام در نظر گرفته می شود. بنابراین در این بخش قانون برای زنده ماندن و نماندن یک فرد تصمیم گرفته می شود. همین موضوع اهمیت این بخش از قانون را به خوبی می تواند نشان دهد. با توجه به این که امکان دادرسی مطالبه وجه از جنبه کیفری آن بسیار بعید است، وکیل مطالبه وجه را می توان وکیل حقوقی است.

وکیل مطالبه وجه (6)
وکیل مطالبه وجه (6)

وکیل مطالبه وجه و مشاوره حقوقی با او

وکیل مطالبه وجه می تواند از راه های مختلفی به سوالات موکلان خود پاسخ دهد و آنها را راهنمایی کند اما حقیقتا برخی از افراد با این راه های مشاوره ای آشنایی ندارند و نمی دانند که چگونه باید از آنها استفاده کنند تا شرایط نسبتا بهتری را در پرونده های خود رقم بزنید. یکی از اساسی ترین راه های مشاوره حقوقی با وکیل مطالبه وجه آن است که این فرد متخصص و حرفه ای می تواند جریان پرونده های خود را از طریق تلفن همراه یا تلفن به موکلان خود اعلام کنند تا از راه های قانونی مطلع شوند.

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل مطالبه وجه بسیار راحت است و به نحوی است که افراد می توانند به صورت تخصصی از آن استفاده کنند. همه مردم با هر جنسیت و با هر میزان دانشی می توانند به راحتی با وکیل مطالبه وجه تماس بگیرند و سوالات خود را بپرسند تا راه حلی مناسب برای جریان پرونده های خود پیدا کنند.

مشاوره اینترنتی با وکیل مطالبه وجه نیز بسیار ساده است و افراد در هر سن و سالی به راحتی می توانند از آن بهره مند شوند. برخی از افرادی که با وکیل مطالبه وجه آشنایی ندارند و نمی دانند چگونه با این فرد متخصص ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را بپرسند بهتر است به سراغ یک موسسه حقوقی معتبر در این حوزه بروند و از او کمک بگیرند.

موسسه حقوقی پارسا بهترین و حرفه ای ترین موسسه ای است که می تواند در این حوزه به افراد کمک کند تا نتیجه خوبی را بدست آورند و بهترین وکیل مطالبه وجه را در تهران پیدا کنند. هزینه وکیل مطالبه وجه در گروه وکلای پارسا با توجه به نوع پرونده و موضوع آن متفاوت است.

وکیل مطالبه وجه (4)
وکیل مطالبه وجه (4)

وکیل مطالبه وجه و نگاه به اسناد

وکیل مطالبه وجه فردی است که باید بتواند بر اساس مدارک و شواهد مختلف از حقوق موکل خود دفاع کند. یکی از مهمترین این مدارک و شواهد اسناد رسمی یا غیر رسمی است. به طور مثال ممکن است فردی به فرد دیگری بر اساس یک سند مانند قولنامه مبلغی را بدهکار باشد. خواهان با ارائه این سند به دادگاه می تواند از آن به عنوان مدرک استفاده نماید. همچنین مواردی مانند فیش بانکی و … نیز به عنوان یک سند یا مدرک قابل پیگرد است. موارد دیگری مانند چک و سفته نیز بر اساس قانون تجارت به عنوان یک سند در قانون شناخته می شوند. از این رو همه این ها می تواند به عنوان مدرک در اختیار وکیل مطالبه وجه قرار بگیرد تا وی بتواند از موکل خود در دادگاه دفاع کند. با توجه به این که اسناد مهمترین مدارک مستدل در دادگاه محسوب می شود می خواهیم کمی هم با مفهوم اسناد، به خصوص سند رسمی و غیر رسمی آشنا شویم.

اسناد در قانون ایران به دو بخش مهم سند رسمی و غیر رسمی تقسیم می شود. سند رسمی سندی است که در حضور نماینده قانونی تدوین و ثبت شود. این نمایندگان در قانون معرفی شده اند. به طور مثال سر دفتردار اسناد رسمی به عنوان یک نماینده قانونی شناخته می شود. این اسناد در قانون به عنوان سند رسمی شناخته می شود. نکته ای که وجود دارد این است که اساسا از نظر قانونی این نوع اسناد از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. در واقع شما با در اختیار داشتن یک سند رسمی می توانید حرف های زیادی در دادگاه برای گفتن داشته باشید. اسناد رسمی بر اساس قانون حقوقی اعتبار بسیار بالایی دارند.

اما هر چیزی که سند رسمی نباشد به عنوان یک سند غیر رسمی شناخته می شود. به بیان ساده تر اگر سندی بر اساس شرایط و قوانین گفته شده و در حضور نماینده رسمی قانون ثبت نشده باشد آن سند به عنوان یک سند غیر رسمی شناخته می شود. یک دست خط یا یک قولنامه به عنوان سند غیر رسمی محسوب می شود. نکته ای که وجود دارد این است که اسناد غیر رسمی نیز دارای اعتبار قانونی هستند. اما اعتبار آن ها نسبت به اسناد رسمی بسیار پایین تر و کمتر است. به عبارتی اگر یک سند رسمی در برابر یک سند غیر رسمی قرار بگیرد این سند رسمی است که می تواند توجه قانون و دادگاه را به خود جلب کند.

وکیل مطالبه وجه (1)
وکیل مطالبه وجه (1)

وکیل مطالبه وجه و مفهوم وجه در قانون

وکیل مطالبه وجه کسی است که قرار است کاری کند تا دادگاه دستور بازگرداندن وجه به خواهان را صادر کند. از این رو سوال دیگری که در اینجا مطرح می شود این است که وجه چیست؟ به عبارت دیگر دید قانون نسبت به وجه چیست؟ آیا صرفا دعاوی مربوط به پول نقد بر اساس این قانون قابل استرداد است؟ این ها سوالاتی است که پاسخ دقیق آن را وکیل مطالبه وجه به خوبی می داند.

اگر بخواهیم بر اساس واقعیت صحبت کنیم وجه در قانون همان معنی دارد که در زبان عام بیان می کنیم. در واقع وجه در قانون نیز همان مفهوم پول نقد را دارد. بنابراین در عمده مواردی که وکیل مطالبه وجه وارد کار می شود منظور از وجه همان پول نقد است. اما همانطور که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم که در خصوص مال مثلی یا مالی کلی نیز می توان از این عنوان استفاده کرد.

مال کلی به مالی گفته می شود که شامل به افراد زیادی است. نکته مهمی که در خصوص مالی کلی وجود دارد این است که مقدار، جنس و وصف آن تعیین شده باشد. به طور مثال طلا به عنوان یک مال کلی در نظر گرفته می شود. طلا جنس و مقدار مشخصی دارد.

مال مثلی نیز مالی است که مثال و نظایر زیاد باشد. به نوعی می توان گفت که مال مثلی مالی است که قابل جایگزین کردن به جای یکدیگر هستند. این دقیقا بر خلاف تعریفی است که از مال قیمی وجود دارد. در واقع در مال قیمی مثالی وجود ندارد و منظور تنها یک مال مشخص است.

بنابراین وکیل مطالبه وجه می تواند بر اساس مدارک و شواهد و استناد های مختلف می تواند در خصوص مطالبه مال مثلی یا مال کلی اقدام کند و حق موکل خود را بگیرد. اما همچنان به این نکته توجه داشته باشید که وکیل مطالبه وجه عمدتا در خصوص پول نقد وارد عمل می شود و می تواند از طریق مجاری قانونی حق موکل خود را به عنوان خواهان بگیرد.

وکیل مطالبه وجه (2)
وکیل مطالبه وجه (2)

وکیل مطالبه وجه و ارکان دعوی مطالبه وجه

وکیل مطالبه وجه به خوبی می داند که هر دعوی که در دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد باید ارکانی داشته باشد. در واقع بر اساس این ارکان است که امکان طرح دعوی در دادگاه وجود دارد. وکیل مطالبه وجه در خصوص مطالبه مال یا وجه نیز باید همین ارکان را رعایت کند.

اولین ارکان، مستند بودن طلب است. در واقع اولین رکن این دعوی این است که مدرکی برای آن وجود داشته باشد. مهمترین این مدارک همان سند یا اسنادی است که در بالاتر آن را بیان کردیم. به طور کلی می توان اینگونه گفت که هر نوع سندی دال بر مستند بودن طلب می تواند در دادگاه مورد استفاده قرار بگیرد. این اسناد می تواند شامل فاکتور فروش، فیش واریزی، رسید کارت به کارت و … باشد.

رکن بعدی که اجازه می دهد وکیل مطالبه وجه در دادگاه حضور داشته باشد و نسبت به ادعای خواهان دادخواست ارائه دهد این است که مهلت بدهی تمام شده باشد. یعنی فرد خوانده بعد از اتمام مهلت پرداخت از پرداخت وجه خودداری کرده باشد. در صورتی که طلب وجه پیش از اتمام این مهلت باشد اساسا این مسئله غیر قابل مسموع خواهد بود. به نوعی به این رکن حال و منجز بودن طلب گفته می شود. یعنی تا پیش از سر رسید طلب امکان مطالبه آن وجود ندارد. از طرف دیگر اگر شرطی هم برای پرداخت وجود داشته باشد و همچنان شرط اجرایی نشده باشد، امکان طلب وجه برای وکیل مطالبه وجه یا موکل او وجود ندارد.

عدم سقوط طلب موضوع دعوی نیز از دیگر ارکان ارائه دادخواست طلب وجه محسوب می شود. در واقع اگر تعهد بدهکار به طلبکار بنابر ماده 264 قانون مدنی سقوط نکرده باشد و همچنان پابرجا باشد قابل پیگیری است. این دلایل عبارتند از وفای به عهد، اقاله، ابراء، تبدیل تعهد، تهاتر و به وسیله مالکیت مافی الذمه.

بر اساس تمامی این موارد و ارکان است که یک وکیل مطالبه وجه می تواند بر اساس اسناد غیر رسمی یا همان اسناد عادی وارد کار شود. در صورتی که مطالبه وجه بر اساس اسناد رسمی باشد کار می تواند بسیار ساده تر اتفاق بیفتد. در این حالت وکیل مطالبه وجه می تواند بر اساس سند رسمی به عنوان مهمترین مدرک قضایی وارد عمل شود و کار را یکسره کند.

وکیل مطالبه وجه و برخی نکات مهم قانونی در خصوص مطالبه وجه

وکیل مطالبه وجه در طول ارائه دادخواست و دفاع از موکل خود به خوبی می داند که با نکات بسیاری دست و پنجه باید نرم کند. یکی از مهمترین این نکات این است که عمدتا خواهان به دنبال پیگرد کیفری علیه خوانده است. در واقع خواهان می خواهد علاوه بر این که وجه خود را از خوانده بگیرد، قانون برای او مجازات دیگری نیز تعیین کند. اما باید بدانید که اساسا وکیل مطالبه وجه یک وکیل حقوقی محسوب می شود و احتمال بسیار بسیار بعیدی وجود دارد که بتوان این نوع دادخواست را وارد مرحله کیفری کرد. در واقع شما می توانید دادخواست خود را از طریق دادگاه کیفری پیگیری کنید اما این کار صرفا وقت و هزینه شما را خواهد گرفت و هیچ نتیجه ای نیز برای شما نخواهد داشت.

نکته دیگری که وجود دارد این است که مطالبه وجه به عنوان یک دعوی مالی در دادگاه محسوب می شود. از این رو برای رسیدگی به آن باید هزینه ای پرداخت شود. در دعاوی مالی معمولا هزینه بر اساس درصدی از مقدار خواسته در نظر گرفته می شود. اصولا در دادگاه بدوی حدود 3.5 درصد و در دادگاه تجدید نظر حدود 4.5 درصد از کل مبلغ طلب به عنوان هزینه دادرسی دریافت می شود. این هزینه در همان ابتدای دادرسی باید پرداخت شود. از این رو معمولا در دادخواست ها علاوه بر مبلغ مورد طلب خواسته می شود که خوانده باید هزینه مربوط به دادرسی را نیز باید پرداخت کند.

همچنین خواهان به کمک وکیل مطالبه وجه خود می تواند درخواست خسارت تاخیر تادیه را نیز داشته باشد. در واقع خواهان می تواند نسبت به دریافت خسارت ناشی از عدم پرداخت طلب توسط خوانده را از دادگاه داشته باشد. این هزینه معمولا از تاریخ دادخواست تا تاریخ صدور حکم در نظر گرفته می شود. علاوه بر این خواهان به کمک وکیل مطالبه وجه این قدرت را دارد که در دادخواست خود درخواست پرداخت حق الوکاله وکیل خود را از خوانده داشته باشد. البته این هزینه معمولا بر اساس عرف تنظیم می شود و لزوما برابر با همان مقداری نیست که شما به وکیل پرداخت می کنید.

بنابراین در حالت کلی می توان اینگونه بیان کرد که مطالبه وجه شرایط و قوانین خاص خودش را دارد و میتواند نکات ریز و درشتی داشته باشد. از این روست که گفته می شود بهتر است در این مسیر حتما از یک وکیل مطالبه وجه استفاده شود.

وکیل مطالبه وجه و امکان توقیف مال

وکیل مطالبه وجه به خوبی می داند که یکی از ابزارهای مهمی که در اختیار دادگاه و قانون وجود دارد توانایی توقیف مال است. در واقع وکیل مطالبه وجه بر اساس قانون و بر اساس مدارکی که ارائه می دهد می تواند نسبت به ارائه درخواست تامین خواسته اقدام کند. در واقع بر اساس درخواست تامین خواسته اموال خوانده به اندازه مبلغ مورد بدهی توقیف می شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که این اتفاق می تواند پیش از ارائه دادخواست مطالبه وجه یا بعد از آن انجام شود.

غیر این موارد و مفاهیم عنوان شده نکته مهم دیگری وجود دارد. دادگاه صالحی که مسئول رسیدگی به دادخواست مطالبه وجه مشخص می شود، دادگاه محل خوانده است. در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم که دعاوی مطالبه وجه همیشه در دادگاه محل اقامت خوانده مطرح می شود.

وکیل مطالبه وجه می تواند تمامی قوانینی که لازم است افراد در مورد آنها اطلاع کسب کنند را با زبانی ساده برای آنها توضیح دهد تا به راحتی بتوانند در دادگاه حضور یابند و کمتر دچار آسیب و خسارت شوند. یکی از دلایل اصلی که افراد در پرونده های مختلف با مشکل مواجه می شوند عدم ناآگاهی و عدم اطلاع آنها در مورد قانون است.

وکیل مطالبه وجه و ارائه درخواست اعاده دادرسی

وکیل مطالبه وجه به خوبی با قانون آیین دادرسی آشنایی دارد و می تواند به شما کمک کند تا بهترین نتایج را در جریان این پرونده ها بدست آورید. به ند مورد از اساسی ترین مسائلی که طبق قانون باید در مورد مطالبه وجه بدانید توجه کنید:

اعاده دادرسی بر دو قسم است: الف– اصلی که عبارتست از این‌که متقاضی اعاده دادرسی به طور مستقل آن را درخواست نماید. ب– طاری که عبارتست از این‌که در اثنای یک دادرسی حکمی به عنوان دلیل ارائه شود و کسی که حکم یادشده علیه او ابراز گردیده نسبت به آن درخواست اعاده دادرسی نماید.

دادخواست اعاده دادرسی اصلی به دادگاهی تقدیم می‌شود که صادرکننده همان حکم بوده است و درخواست اعاده دادرسی طاری به دادگاهی تقدیم می‌گردد که حکم در آنجا به عنوان دلیل ابراز شده است.

پس از درخواست اعاده دادرسی طاری باید دادخواست لازم ظرف سه روز به دفتر دادگاه تقدیم گردد. دادگاهی که دادخواست اعاده دادرسی طاری را دریافت می‌دارد مکلف است آن را به دادگاه صادرکننده حکم ارسال نماید و چنانچه دلایل درخواست را قوی بداند و تشخیص دهد حکمی که در خصوص درخواست اعاده دادرسی صادر می‌گردد مؤثر در دعوا می‌باشد، رسیدگی به دعوای مطروحه را در قسمتی که حکم راجع به اعاده دادرسی در آن مؤثر است تا صدور حکم نسبت به اعاده دادرسی به تأخیر می‌اندازد و در غیر این صورت به رسیدگی خود ادامه می‌دهد.

چنانچه دعوایی در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی باشد و درخواست اعاده دادرسی نسبت به آن شود، درخواست به دادگاه صادرکننده حکم ارجاع می‌گردد.در صورت قبول درخواست یاد شده از طرف دادگاه، رسیدگی در دیوان عالی کشور تا صدور حکم متوقف خواهد شد.

 در دادخواست اعاده دادرسی مراتب زیر درج می‌گردد: نام و نام خانوادگی و محل اقامت و سایر مشخصات درخواست‌کننده و طرف او. حکمی که مورد درخواست اعاده دادرسی است. مشخصات دادگاه صادرکننده حکم. جهتی که موجب درخواست اعاده دادرسی شده است.

در صورتی که درخواست اعاده دادرسی را وکیل تقدیم نماید باید مشخصات او در دادخواست ذکر و وکالتنامه نیز پیوست دادخواست گردد. دادگاه صالح بدواً در مورد قبول یا رد درخواست اعاده دادرسی قرار لازم را صادر می‌نماید و در صورت قبول درخواست مبادرت به رسیدگی ماهوی خواهد نمود.

سایر ترتیبات رسیدگی مطابق مقررات مربوط به دعاوی است. در اعاده دادرسی به جز آنچه که در دادخواست اعاده دادرسی ذکر شده است، جهت دیگری مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد. با درخواست اعاده دادرسی و پس از صدور قرار قبولی آن به شرح ذیل اقدام می‌گردد:

الف- چنانچه محکوم‌به غیرمالی باشد اجرای حکم متوقف خواهد شد. ب- چنانچه محکوم‌به مالی است و امکان اخذ تامین و جبران خسارت احتمالی باشد به تشخیص دادگاه از محکوم‌له تامین مناسب اخذ و اجرای حکم اعدام می‌یابد. ج- در مواردی که درخواست اعاده دادرسی مربوط به یک قسمت از حکم باشد حسب مورد مطابق بندهای قانونی اقدام می‌گردد.

چند نکته قانونی دیگری که باید با کمک وکیل مطالبه وجه در مورد آن اطلاع پیدا کنید:

هرگاه پس از رسیدگی، دادگاه درخواست اعاده دادرسی را وارد تشخیص دهد، حکم مورد اعاده دادرسی را نقض و حکم مقتضی صادر می‌نماید. در صورتی که درخواست اعاده دادرسی راجع به قسمتی از حکم باشد، فقط همان قسمت نقض یا اصلاح می‌گردد. این حکم از حیث تجدیدنظر و فرجام‌خواهی تابع مقررات مربوط خواهد بود.

اگر جهت اعاده دادرسی مغایرت دو حکم باشد، دادگاه پس از قبول اعاده دادرسی حکم دوم را نقض و حکم اول به قوت خود باقی خواهد بود. نسبت به حکمی که پس از اعاده دادرسی صادر می‌گردد، دیگر اعاده دادرسی از همان جهت پذیرفته نخواهد شد. در اعاده دادرسی غیر از طرفین دعوا شخص دیگری به هیچ عنوان نمی‌تواند داخل در دعوا شود.

مواعدی را که قانون تعیین نکرده است دادگاه معین خواهد کرد. موعد دادگاه باید به مقداری باشد که انجام امر مورد نظر در آن امکان داشته باشد. موعد به سال یا ماه یا هفته و یا روز تعیین خواهد شد.

از نظر احتساب موارد قانونی، سال دوازده ماه، ماه سی روز، هفته هفت روز و شبانه‌روز بیست و چهار ساعت است. چنانچه روز آخر موعد، مصادف با روز تعطیل ادارات باشد و یا به جهت آماده نبودن دستگاه قضایی مربوط امکان اقدامی نباشد، آن روز به حساب نمی‌آید و روز آخر موعد، روزی خواهد بود که ادارات بعد از تعطیل یا رفع مانع باز می‌شوند.

موعدی که ابتدای آن تاریخ ابلاغ یا اعلام ذکر شده است، روز ابلاغ و اعلام و همچنین روز اقدام جزء مدت محسوب نمی‌شود. کلیه مواعد مقرر در این قانون از قبیل واخواهی و تکمیل دادخواست برای افراد مقیم خارج از کشور دو ماه از تاریخ ابلاغ می‌باشد. چنانچه در یک دعوا خواندگان متعدد باشند، طولانی‌ترین موعدی که در مورد یک نفر از آنان رعایت می‌شود شامل دیگران نیز خواهد شد.

وکیل مطالبه وجه و اسناد در وجه حامل

وکیل مطالبه وجه می تواند تمامی نکات مربوط به قانون تجارت در مورد اسناد مربوط به وجه حامل را به شما توضیح دهد و تمامی نکات حقوقی مربوط به این جریان را با دقت به شما توضیح دهد. به چند مورد از اساسی ترین مفاد قانون تجارت در مورد اسناد حمل دقت کنید:

چنانچه در روزی که دادگاه برای حضور اصحاب دعوا تعیین کرده است مانعی برای رسیدگی پیش آید، انقضای موعد، روزی خواهد بود که دادگاه برای رسیدگی تعیین می‌کند. مواعدی که دادگاه تاریخ انقضای آن را معین کرده باشد در همان تاریخ منقضی خواهد شد.

 دارنده هر سند در وجه حامل مالک و برای مطالبه وجه آن محق محسوب می شود مگر در صورت ثبوت خلاف. معذلک اگر مقامات ‌صلاحیتدار قضائی یا پلیس تأدیه وجه آن سند را منع کند تأدیه وجه حامل مدیون را نسبت به شخص ثالثی که ممکن است سند متعلق باو باشد‌ بری نخواهد کرد.

جز در مواردی که حکم بطلان سند صادر شده مدیون سند در وجه حامل مکلف به تادیه نیست مگر در مقابل اخذ سند. در صورت گم شدن سند در وجه حامل که دارای ورقه‌های کوپن یا دارای ضمیمۀ برای تجدید اوراق کوپن باشد و همچنین در صورت‌ گم شدن سند در وجه حامل که خود سند به دارنده آن حق می دهد ربح یا منفعتی را مرتباً دریافت کند برای اصدار حکم بطلان مطابق ذیل عمل خواهد ‌شد.

مدعی باید در محکمه محل اقامت مدیون معلوم نماید سند در تصرف او بوده و فعلاً گم شده است. اگر مدعی فقط اوراق کوپن یا ضمیمه مربوط بسند خود را گم کرده باشد ابراز خود سند کافی است. اگر محکمه ادعای مدعی را بنا بر اوضاع و احوال قابل اعتماد دانست باید بوسیله اعلان در جراید بدارنده مجهول سند اخطار کند -‌هر گاه از تاریخ انتشار اولین اعلان تا سه سال سند را ابراز ننمود حکم بطلان آن صادر خواهد شد – محکمه میتواند لدی‌الاقتضاء مدتی بیش از سه‌ سال تعیین کند.

به تقاضای مدعی محکمه می تواند بدون قدغن کند که وجه سند را بکسی نپردازد مگر پس از گرفتن ضامن یا تأمینی که محاکمه ‌تصویب نماید. 

اگر پس از اعلان فوق سند مفقود ابراز شود محکمه بدیعی مهلت متناسبی داده و اخطار خواهد کرد که هر گاه تا انقضای مهلت دعوی‌خود را تعقیب و دلائل خود را اظهار نکند محکوم شده و سند به ابرازکننده آن مسترد خواهد گردید.

اگر در ظرف مدتیکه مقرر و اعلان شده سند ابراز نگردد محکمه حکم بطلان آن را صادر خواهد نمود. ابطال سند فوراً بوسیله درج در مجله رسمی و هر وسیله دیگری که محکمه مقتضی بداند به اطلاع عموم خواهد رسید. پس از صدور حکم ابطال مدعی حق دارد تقاضا کند بخرج او سند جدید یا لدی‌الاقتضاء اوراق کوپن تازه باو بدهند. اگر سند حال‌شده باشد مدعی حق تقاضای تأدیه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×