وکیل شرکت تعاونی

وکیل شرکت تعاونی (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل شرکت تعاونی

آیا تاکنون به وکیل شرکت تعاونی مراجعه کرده اید و از خدمات حقوقی آن استفاده کرده اید؟ به نظر شما وکیل شرکت تعاونی در چه زمینه هایی می تواند به شما کمک کند؟

همه ما به خوبی می دانسم که یکی از مهم ترین اشخاص حقوقی در هر جامعه ای، شرکت ها می باشند. در حالت کلی شخصیت های هر جامعه ای بر اساس قانون به دو دسته ی حقوقی و حقیقی تقسیم می شوند. اشخاص حقیقی همان افرادی می باشند که در جامعه به صورت فردی زندگی می کنند و دارای حقوقی مشخصی می باشند. اما اشخاص حقیقی به سازمان ها و شرکت های  مختلف می گویند.

در حقیقت تمامی سازمان ها و مجموعه های که بر اساس قانون تشکیل و ثبت می شوند نیز همانند اشخاص حقیقی دارای حقوقی مشخصی می باشند. بنابراین کاملا طبیعی است که شرکت هایی که قصد استفاده از این حقوق را دارند باید در ابتدا از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرند، وکیل شرکت تعاونی همان کسی است که می تواند به شرکت های تعاونی کمک کنند تا امورات و مشکلات خود را بر اساس راهکارهای حقوقی حل کنند.

وکیل شرکت تعاونی یکی از ان دسته افراد متخصصی می باشد که به خوبی از تمامی قوانین مربوط به شرکت های تعاونی آگاهی دارد و علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای، وکالت پرونده های حقوقی در این زمینه را می پذیرد و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل قانونی آن ها را پیگیری می کند.

بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر، شرکت های تعاونی یکی از رایج ترین شرکت هایی می باشد که در جامعه ما به ثبت می رسد و جر مهم ترین اشخاص حقوقی محسوب می شود. اما حقیقت آن است که امور شرکت ها دارای قوانین خاصی می باشد، این قوانین معمولا از همان ابتدا که به ثبت شرکت ها مربوط می شود تا انحلال آنها را شامل می شود.

چرا وکیل شرکت تعاونی؟

برای تشکیل یک شرکت تعاونی باید اصول خاصی را رعایت کرد. اگر به پرونده های مختلف مربوط به دعاوی شرکت ها نگاه کنید و آنها را مورد بررسی قرار دهید، به خوبی متوجه این نکته خواهید شد که بسیاری از این دعوی به دلیل ناآگاهی اعضای ان بوجود امده اند. وکیل شرکت تعاونی با هدف اطلاع رسانی به افراد و حل مشکلات پرونده های حقوقی در جامعه به فعالیت میپردازد.

فراموش نکنید که دعاوی اشخاص حقوقی و چالش های قانونی مربوط به این شخصیت ها معمولا بسیار آسیب پذیر تر از دیگر پرونده های حقوقی می باشند و معمولا شکست در این پرونده ها دارای خسارت های بسیار زیادی می باشند و از طرفی دیگر اشخاص بسیار زیادی در این پرونده ها متضرر خواهند شد.

تضییع حقوق یک شرکت تعاونی به معنای آن است که تمامی اعضای این شرکت حقوقشان ضایع شده است. با توجه به حساسیت های قانونی چنین پرونده هایی به تمامی افراد توصیه می شود که از همان ابتدای تشکیل شرکت به وکیل شرکت تعاونی مراجعه کنند تا تمامی مراحل تشکیل و ثبت شرکت بر اساس قانون تجارت صورت گیرد.

توجه داشته باشید که دعاوی و چالش های مربوط به شرکت ها گاهی منشا داخلی دارد. برای مثال چند نفر از اعضای شرکت ممکن است به تعهدات و وظایف خود عمل نکنند و در این حالت امور شرکت را دچار اختلال کنند. در این مواقع معمولا اگر مدرک قابل استنادی وجود نداشته باشد که قابل استناد باشد، حل مشکل حقوقی با سختی بسیار زیادی همراه می باشد. به همین دلیل نیز اگر وکیل شرکت تعاونی از همان ابتدا در جریان تشکیل شرکت حضور داشته باشد، اساسنامه ها و دیگر مدارک را به طور کامل و در چارچوب قانون ثبت می کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوان به این مدارک استناد کرد و از اعتبار قانونی آنان استفاده کرد.

شرکت تعاونی تولید و مصرف چیست؟

یکی از سوالات بسیار مهم و اساسی که ممکن است در هنگام مراجعه به وکیل شرکت تعاونی برای افراد پیش می آید آن می باشد که اصلا شرکت تعاونی تولید و مصرف چیست و دارای چه قوانینی می باشد؟

برای پاسخ به این سوال باید به مفاد 190 الی 194 قانون تجارت اشاره کنیم. بر اساس این مفاد قانونی:

 شرکت تعاونی تولید شرکتی است که بین عده از ارباب حرف تشکیل می‌شود و شرکاء مشاغل خود را برای تولید و فروش اشیاء یا‌اجناس به کار می‌برند.

اگر در شرکت تولید یک عده از شرکاء در خدمت دائمی شرکت نبوده یا از اهل حرفه که موضوع عملیات شرکت است نباشند لااقل دو‌ثلث اعضاء اداره‌کننده شرکت باید از شرکایی انتخاب شوند که حرفه آنها موضوع عملیات شرکت است.

شرکت تعاونی مصرف شرکتی است که برای مقاصد ذیل تشکیل می‌شود:

*فروش اجناس لازمه برای مصارف زندگانی اعم از اینکه اجناس مزبوره را شرکاء ایجاد کرده یا خریده باشند.

*تقسیم نفع و ضرر بین شرکاء به نسبت خرید هر یک از آنها.

مزایای کمک گرفتن از وکیل شرکت تعاونی

1- شما با کمک وکیل شرکت تعاونی می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن تشریفات قانونی تشکیل و ثبت شرکت تعاونی را پشت سر بگذارید.

2- یک وکیل حرفه ای به خوبی می داند که چگونه اسناد مربوط به شرکت را تنظیم و ثبت نماید تا دارای اعتبار قانونی گردد و بتوان در صورت بروز هرگونه مشکل حقوقی به آنها استناد کرد.

3- وکیل شرکت تعاونی دارای تجربه و تخصص کافی در زمینه حل دعاوی حقوقی شرکتها می باشد و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن موضوعات چنین پرونده هایی را پیگیری کنند؛ چرا که چنین وکیلی از روند دادرسی این دعاوی حقوقی به خوبی آگاهی دارد.

4- انحلال شرکت تعاونی و ایجاد هرگونه در آن دارای تشریفات قانونی خاصی است که باید آنها را انجام داد. معمولا وکلای متخصص شرکت های تعاونی از تمامی این موارد آگاهی دارند و اطلاعات لازم را به موکلان خود نیز ارائه می دهند.

اگر شما نیز جزء آن دسته از کسانی هستید که نیاز به مشاوره در زمینه مسائل حقوقی شرکت ها دارید و میخواهید از یک فرد متخصص برای امور حقوقی شرکت خود استفاده کنید، وکیل شرکت تعاونی بهترین گزینه پیشنهادی به شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×