مشاوره حقوقی چک

مشاوره حقوقی چک (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی چک

مشاوره حقوقی چک یکی از انواع مشاوره های حقوقی پرکاربرد محسوب می شود که می تواند مصداق بارز جمله ” پیشگیری بهتر از درمان ” باشد. از آنجایی که چک یک سند تجاری عمومی محسوب می شود و مورد استفاده اقشار مختلف جامعه است، به نظر می رسد مشاوره حقوقی چک می تواند کارایی کلی و عمومی داشته باشد و درصد بالایی از جامعه بتواند از این مشاوره حقوقی استفاده کنند. اما واقعا چرا به مشاوره حقوقی چک نیاز داریم؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است به چک به عنوان یک سند رسمی تجاری نگاه کنیم. چک یک سند تجاری محسوب می شود که بر اساس آن صادرکننده چک به بانک محل چک دستور می دهد که مبلغ مشخص شده را به دارنده چک پرداخت کند. مسلما محل برداشت این پول از حساب صادر کننده چک است.

فراموش نکنید که چک به جز کارکرد مالی به عنوان تضمین نیز استفاده می شود. یعنی در یک قرارداد های که توسط چک انجام می شوند، درواقع چک به عنوان تضمین رد و بدل می شود. علاوه بر این چک های سفید یا چک هایی در وجه حامل از دیگر انواع چک ها محسوب می شود که هر کدام به نوبه ی خود به سختی های مفهوم چک در قانون اضافه کرده اند.

 بنابراین همانطور که مشخص است چک مفهوم ساده ای نیست و این مفهوم پیچیده مسلما مراحل قانونی پیچیده ای نیز دارد. همین دلیل کافی است تا بخواهیم از مشاوره حقوقی چک استفاده کنیم.

چرا قوانین چک پیچیده است؟

در مورد مشاوره حقوقی چک چه می دانید؟ یکی از مسائل مهمی که در مورد چک باید بدانید این است که قوانین مربوط به آن برای مردم عادی نسبتا مبهم است و در برخی از مواقع قانون سکوت کرده است. این اتفاق می تواند باعث شود که دعوی مربوط به شما ماه ها و شاید سال ها زمان بر باشد و این موضوع باعث از بین رفتن ثروت و وقت شما می شود.

از طرف دیگر ندانستن قوانین مربوط به چک و مسائل نزدیک به آن می تواند شما را به دردسرهای مختلف دیگری بیاندازد. به طور مثال اگر شما ندانید که در جک تضمین باید حتما عنوان ” تضمین ” قید شود، عملا صاحب چک می تواند بدون توجه به قرارداد و تعهد شما به راحتی این چک را وصول کند.

در مجموع می توان به این نتیجه رسید که مشاوره حقوقی چک یک نیاز ضروری در جامعه است. به خصوص این که قوانین چک در ایران بسیار مبهم تدوین شده اند.

بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از درگیر شدن با این ابهامات این است که کاری کنیم که درگیر پرونده های مختلف و دعاوی مالی نشویم و قبل از انکه کار به این مراحل برسد به سراغ مشورت با یک فرد متخصص برویم. اینجاست که یک مشاوره حقوقی چک می تواند برای ما کارساز باشد.

پس به جز مواقع عادی، در موقعیت های مختلف قانونی مثلا در مورد چک تضمین، چک بدون تاریخ و … بهتر است شما از مشاوره حقوقی چک استفاده کنید. این مشاوره می تواند با چند نکته ساده شما را از درگیری های پرونده های دعاوی مختلف به دور نگه دارد. حال به نظر شما استفاده از مشاوره حقوقی چک ضرورت دارد یا خیر؟

ویژگی های یک مشاوره حقوقی چک

حال که دانستیم نیاز به مشاوره حقوقی چک یک نیاز ضروری است بهتر است ویژگی های مشاوره حقوقی چک را بشناسیم. به عبارت ساده تر می خواهیم بدانیم که بهترین مشاوره حقوقی چک برای ما چه کسی یا چه گروهی می تواند باشد؟

مسلما فردی که شما از آن مشاوره می گیرید باید به مسائل حقوقی وارد باشد و به نوعی در این زمینه تخصص داشته باشد. اصولا وکلای پایه یک دادگستری بهترین گزینه در این زمینه هستند. زیرا آن ها به صورت عملی با قانون سر و کله زده اند و راه هایی را می دانند که تنها از طریق تجربه می توان آن ها را به دست آورد. اما به جز وکلای پایه یک دادگستری، فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقاطع مختلف نیز می توانند به عنوان مشاوره حقوقی چک نیز کارآمد باشند. به هر حال این افراد نیز قوانین مربوط را به خوبی می دانند. اما نکته مهم اینجاست که همشه بین آنچیزی که در دانشگاه ها تدریس می شود و آنچیزی که در مجامع قضایی رخ می دهد فاصله ای وجود دارد. این فاصله را تنها مشاورین کارکشته و وکلای پایه یک دادگستری می توانند به خوبی درک کنند.

اما فارغ از این مسئله کسی که از او در مورد چک مشورت می گیرید بهتر است به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت کرده باشد. یعنی بیشتر در حوزه امور تجاری و قراردادها و قوانین چک تخصص داشته باشد. به هر حال قوانین جنبه های مختلفی دارد که مسلما یک نفر به تنهایی نمی تواند به تمامی این جنبه ها مسلط شود. از این رو بهترین حالت این است که مشاوره حقوقی چک در حوزه قوانین تجارت تخصص کامل را داشته باشد.

چرا مشاوره حقوقی چک؟

به طور کلی توجه داشته باشید که چک مسئله بسیار مهم و البته مبهم در قانون ایران محسوب می شود. اگر نگاهی به آمار زندانیان در ایران بیاندازید به خوبی متوجه می شوید که درصد قابل توجهی از این زندانیان به خاطر همین برگه کوچک در زندان هستند. برخی از این افراد نیز تنها به خاطر یک اشتباه یا ندانستن یک قانون یا ماده ساده کارشان به چند سال حبس کشیده است.

از این رو اگر دوست ندارید درگیر پرونده های مختلف شوید و درگیر مراحل پر پیچ و خم قضایی نشوید بهتر است از مشاوره حقوقی چک استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که طی چند سال گذشته قانون جدیدی برای چک تدوین شده است که به طور کلی بسیاری از مفاهیم و کارکردهای چک مانند چک تضمینی را تغییر داده است. در این قانون برای صدور چک در ساده ترین حالت هم شرایطی پیش بینی شده است.

از انجایی که این قوانین می توانند کار را ساده تر کنند و به نوعی ابهامات را از بین ببرند اما به نظر می رسد با وجود این قوانین هنوز هم به مشاوره حقوقی چک نیاز داریم، به هر حال هر جا که قانونی باشد باید فردی حضور داشته باشد تا این قانون و شرایط مختلف آن را شرح دهد. اگر نیاز به مشاوره حقوقی چک دارید، می توانید از گروه وکلای پارسا کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×