مشاوره حقوقی فسخ نکاح

مشاوره حقوقی فسخ نکاح (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی فسخ نکاح

هنگامی که در مورد فسخ نکاح صحبت می کنیم، بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که معنای حقوقی این کلمه با معنای طلاق یکسان است اما حقیقت آن است که طلاق و فسخ نکاح دارای تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر می باشند. شما می توانید در جلسه مشاوره حقوقی فسخ نکاح با تمامی این موارد آشنا شوید.

طلاق هنگامی اتفاق می افتد که زوج یا زوجین خودشان خواهان آن باشند و دلایلی همچون ناسازگاری یا اختلافات عاطفی وجود داشته باشد، اما در فسخ نکاح، مجموعه ای از مشکلات و موارد قانونی باعث جدایی زوجین می گردد، طرف مقابلی که سالم است و دارای این مشکلات نمی باشد، می تواند به مراکز قضایی مراجعه نماید تا به راحتی عقد نکاح خود را فسخ کنند.

 موارد قانونی که باعث می شوند تا امکان فسخ نکاح ایجاد شود، شامل عیوبی می گردد که در مرد و زن وجود دارد و این عیوب به نحوی می باشد که زندگی زناشویی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت بروز هر یک از این حالت ها، زوج یا زوجه سالم دارای این اختیار قانونی می گردد تا تقاضای خود را مبنی بر فسخ نکاح به دادگاه ارائه دهد، در مشاوره حقوقی فسخ نکاح به طور کامل می توانید از جزییات قانونی آنها اطلاع پیدا کنید.

امروزه بسیاری از افراد به دلیل انکه اطلاعات جامع و کاملی در مورد مسائل حقوقی مختلف ندارند، متقابلا نمی توانند از حق و حقوق قانونی خود استفاده کنند. فسخ نکاح نیز جزء آن دسته از مواردی است که حاوی جزییات قانونی بسیار زیادی می باشد، روند دادرسی فسخ نکاح با دیگر پرونده های حقوقی تفاوت دارد و به همین خاطر بهتر است تمامی افراد قبل از هرگونه اقدامی به مشاوره حقوقی فسخ نکاح مراجعه کنند تا اطلاعات لازم را در مورد آن بدست آورند.

عیوب زن و مرد برای فسخ نکاح

یکی از اصلی ترین پرسش هایی که معمولا در جلسه مشاوره حقوقی فسخ نکاح مطرح می گردد آن است که چه عیبی در مرد و زن باعث می شود تاطرف دیگری  دارای حق فسخ نکاح گردد؟ در پاسخ به این سوال با استناد به قانون مدنی، عیوب مرد و زن برای فسخ نکاح را می توان به موارد زیر دسته بندی کرد:

 *جنون هر یک از زوجین به شرط استقرار اعم از این که مستمر یا ادواری باشد برای طرف مقابل موجب حق فسخ است.

عیوب ذیل در مرد که مانع از ایفاء وظایف زناشویی باشد موجب حق فسخ برای زن خواهد بود.

عنن به شرط این که بعد از گذشتن مدت یک سال از تاریخ رجوع زن به حاکم رفع نشود.

خصی.

مقطوع بودن آلت تناسلی.

عیوب ذیل در زن موجب حق فسخ برای مرد خواهد بود:

قرن

 جذام.

 برص.

افضاء.

زمین‌گیری.

نابینایی از هر دو چشم.

عیوب زن در صورتی موجب حق فسخ برای مرد است که عیب مزبور در حال عقد وجود داشته است.

جنون و عنن در مرد هر گاه بعد از عقد هم حادث شود موجب حق فسخ برای زن خواهد بود.

هر یک از زوجین که قبل از عقد عالم به امراض مذکوره در طرف دیگر بوده، بعد از عقد فسخ نخواهد داشت.

نکات قانونی که باید در مورد فسخ نکاح بدانید.

در جلسات مشاوره حقوقی فسخ نکاح به تمامی جزییات قانونی این موضوع پرداخته می شود. با استناد به قانون مدنی به چند مورد از اساسی ترین و مهمترین نکاتی که باید در مورد فسخ نکاح بدانید، اشاره می کنیم:

هر گاه شوهر بعد از عقد مبتلا به یکی از امراض مقاربتی گردد زن حق خواهد داشت که از نزدیکی با او امتناع نماید و امتناع به علت ‌مزبور مانع حق نفقه نخواهد بود.

هر گاه در یکی از طرفین صفت خاصی شرط شده و بعد از عقد معلوم شود که طرف مذکور فاقد وصف مقصود بوده برای طرف مقابل‌حق فسخ خواهد بود خواه وصف مذکور در عقد تصریح شده یا عقد متبانیاً بر آن واقع شده باشد.

در صورت استنکاف شوهر از دادن نفقه و عدم امکان اجراء حکم محکمه و الزام او به دادن نفقه زن می‌تواند برای طلاق به حاکم‌رجوع کند و حاکم شوهر او را اجبار به طلاق می‌نماید.

خیار فسخ فوری است و اگر طرفی که حق فسخ دارد بعد از اطلاع به علت فسخ نکاح را فسخ نکند خیار او ساقط می‌شود به شرط این‌که علم به حق فسخ و فوریت آن داشته باشد تشخیص مدتی که برای امکان استفاده از خیار لازم بوده به نظر عرف و عادت است.

عده طلاق و عده فسخ نکاح سه طهر است مگر این که زن با اقتضای سن عادت زنانگی نبیند که در این صورت عده او سه ماه است.

عده طلاق و فسخ نکاح و بذل مدت و انقضاء آن در مورد نکاح منقطع در غیر حامل دو طهر است مگر این که زن با اقتضای سن عادت‌زنانگی نبیند که در این صورت چهل و پنج روز است.

عده طلاق و عده فسخ نکاح و بذل مدت و انقضاء آن در مورد زن حامله تا وضع حمل است.

زنی که بین او و شوهر خود نزدیکی واقع نشده و همچنین زن یائسه نه عده طلاق دارد و نه عده فسخ نکاح ولی عده وفات در هر دو‌مورد باید رعایت شود.

هر گاه عقد نکاح قبل از نزدیکی به جهتی فسخ شود زن حق مهر ندارد مگر در صورتی که موجب فسخ عنن باشد که در این صورت با‌وجود فسخ نکاح زن مستحق نصف مهر است.

برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی فسخ نکاح چه کنیم؟

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به استفاده از خدمات مشاوره حقوقی فسخ نکاح می باشید، به شما توصیه می کنیم که از وکلایی متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. تنها کسانی می توانند تمامی اطلاعات لازم را در زمینه پرونده های حقوقی مختلف به شما ارائه دهند که دارای تجربه و مهارت کافی در رابطه با موضوعات مختلف باشند.

گروه حقوقی وکلای پارسه دارای سال ها تجربه در زمینه پرونده های حقوقی می باشد و از وکلای کارکشته و حرفه ای برای ارائه مشاوره حقوقی فسخ نکاح استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×