مشاوره حقوقی با وکیل

مشاوره حقوقی با وکیل (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی با وکیل

مشاوره حقوقی با وکیل اولین کاری است که شما باید قبل از شروع یک دعوی حقوقی به سراغ آن بروید. در واقع یک وکیل حقوقی به خوبی می تواند از ابتدا شما را راهنمایی کند و نقشه راه رسیدن شما به مقصد را در شرایط مختلف بررسی کند. اما واقعا چرا باید از مشاوره حقوقی با وکیل استفاده کنیم؟ در واقع بهتر است اینگونه بپرسیم که مشاوره حقوقی با وکیل چه مزایایی می تواند برای ما داشته باشد؟

اولین مسئله که باید به آن پردازیم این است که سپردن وکالت به وکیل در حالت کلی باعث می شود تا حقوق شما مورد تضییع واقع نشود و یک شخص حرفه ای در مسیر احقاق حقوقتان به شما کمک خواهد کرد. در حالت دوم شما از بر اساس یک وکالت نامه قانونی اختیاراتی را برای وکیل مشخص می کنید تا وی بتواند بر اساس این اختیارات مراحل مختلف قانونی یک پرونده حقوقی یا قانونی را پیش ببرد.

اما مشاوره حقوقی با وکیل داستانی کاملا متفاوت دارد. در واقع شما در این حالت هیچ وکالت نامه ای به وکیل نمی دهید و وکیل هیچ کاری را نمی تواند به وکالت از شما انجام دهد. مشاوره حقوقی تنها از این جهت کارایی دارد که وکیل می تواند مسیر حقوقی و قانونی دعوی را به شما نشان دهد. این کار مزایای خاص خودش را دارد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

چرا به مشاوره حقوقی با وکیل نیاز داریم؟

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم، فرق بین وکالت با مشاوره را متوجه شدیم. از نظر قانونی در بسیاری از دعاوی حقوقی که نیاز به دادرسی و حضور طرفین پرونده در دادگاه است، داشتن یک وکیل از الزام های قانونی محسوب می شود. یعنی شما اگر خودتان حقوقدان نباشید باید از یک وکیل پایه یک استفاده کنید تا این فرد بتواند بر اساس وکالتی که از سمت شما دارد کار را پیش ببرد.

اما این مسئله در مورد مشاوره حقوقی با وکیل وجود ندارد. در واقع هیچ قانونی الزام استفاده از مشاوره با یک وکیل را قید نکرده است. بنابراین شما در هیچ دعوی حقوقی یا موارد قانونی و اداری دیگر از نظر قاونی الزامی به استفاده از مشاوره حقوقی با وکیل ندارید.

همین موضوع باعث می شود که این سوا مطرح شود، پس چرا ما به یک مشاوره حقوقی با وکیل نیاز داریم؟ در کلام ساده تر چه دلیلی وجود دارد که ما بخواهیم از یک وکیل یا مطلع قانونی مشورت بگیریم؟

پاسخ این سوال نسبتا ساده است. اما این پاسخ ساده مفاهیم مهمی را همراه خود دارد. با ذکر یک مثال می توان  پاسخ این سوال را به طور کامل شرح داد.

احتمالا شما این موقعیت را لمس کرده اید که دقیقا نمی دانید باید چه کنید و برای انجام یک کار از کدام نقطه شروع کنید. مثلا شما دوست دارید در کنکور رتبه خوبی داشته باشید. اما کوهی از درس ها و کتاب های مختلف پیش روی شماست و این موضوع باعث می شود که شما به سادگی سر در گم شوید و راه اصلی خودتان را از دست بدهید. اما حضور فردی که این مسئله را تجربه کرده یا راه آن را به خوبی می داند می تواند به سادگی شما را از سردرگمی نجات دهد.

در کلام ساده تر؛ به طور کلی مشاوره در هر حوزه ای می تواند روند یک جریان را سرعت بخشد و امکان موفقیت را بیشتر کند. بسیاری از افرادی که در پرونده های مختلف حقوقی دچار شکست می شوند، معمولا به دلیل عدم آشناییی که با روند دادرسی دارند، دچار چنین مشکلاتی می شوند، به همین دلیل نیز بهتر است قبل از هرگونه اقدامی از یک فرد متخصص همانند مشاوره حقوقی کمک گرفت.

با مشاوره حقوقی با وکیل زمان را بخرید!

قانون در حالت کلی یک مسیر برای رسیدن به ثبات و آرامش فردی و جمعی است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که با گسترش تمدن ها و روابط انسانی عملا این مسیر نیز پر پیچ و خم تر شد. امروز در دنیایی زندگی می کنیم که قانون سعی می کند برای تک تک رفتارهای انسانی حرفی برای گفتن داشته باشد. این کار باعث می شود عملا قانون هر چیزی را پیش بینی کند و برای آن آماده باشد، اما عملا کار قضاوت و رسیدگی به دعوی را پیچیده تر می کند.

بنابراین تصور کنید که قانون یک راه ساده و صاف است و هر کسی می تواند از آن استفاده کند. قانون مسیری است طولانی، پر پیچ و خم و البته پر از مسیر های اشتباه!

مشاوره حقوقی با وکیل درست مانند استفاده از یک نقشه راه است. مشاوره می تواند به سادگی به شما نشان دهد که کدام مسیر در قانون ساده تر و عملی تر است. در واقع وظیفه اصلی این مشاور این است که عملا مسیر مشخصی از قانون را در پیش پای شما بگذارد. این کار درست مانند دادن یک دستور غذایی است که شما می توانید بر اساس آن غذای مورد نظرتان را بپزید.

اما مسئله دیگری که وجود دارد این است که مشاوره حقوقی با وکیل تنها برای دعوی حقوقی کاربرد ندارد. در واقع شما می توانید در موقعیت های مختلفی که قرار است اقدامات قانونی مثل ازدواج، شروع به کار و …  انجام دهید از مزایای خدمات مشاوره حقوقی با وکیل استفاده کنید. یادتان باشد که قانون در تمامی جنبه های زندگی حضور دارد. شما در جامعه زندگی می کنید و جامعه یعنی روابط بین انسان ها. هر جا که این روابط وجود داشته باشد مسئله قانون نیز وجود دارد. پس عملا شما در هر موقعیتی می توانید از مشاوره حقوقی با وکیل استفاده کنید.

مشاوره حقوقی با وکیل را جدی بگیرید!

مشاوره حقوقی با وکیل باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود. در واقع وقتی شما در مسیر پرونده حقوقی خود یا سایر موارد زندگی اشتباه نکنید و راه را دقیق و درست پیش ببرید، عملا بسیار سریع تر از حالت معمول به نتیجه می رسید. وظیفه اصلی یک مشاوره حقوقی ان است که شما را از روند دادرسی پرونده های مختلف اگاه کند.

از آنجایی که جریان دادرسی برخی از پرونده ها به نحوی است که خود فرد هم می تواند آن را پیگیری کند و تنها چیزی که به ان نیاز دارد، داشتن اطلاعات کافی حقوقی است، به همین خاطر نیازی نیست تا حتما در تمامی موارد وکالت پرونده خود را به وکیل سپرد. با کمک یک مشاوره حقوقی حرفه ای می توان به نتیجه دلخواه خود در جریان دادرسی پرونده رسید. بنابراین در برخی از موارد مشاوره حقوقی با وکیل مهم تر از انتخاب یک وکیل برای وکالت است. مشاوره می تواند بهترین راه را برای شما مشخص کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×