شرایط گرفتن مرخصی زایمان

شرایط گرفتن مرخصی زایمان (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

شرایط گرفتن مرخصی زایمان

شرایط گرفتن مرخصی زایمان

مرخصی زایمان چیست؟ مرخصی زایمان به چه کسانی تعلق می گیرد؟ آیا همه افراد می توانند به راحتی برای گرفتن مرخصی زایمان به سراغ بیمه بروند؟ مرخصی زایمان چه مدت است؟ آیا عموم افرادی که به مرخصی زایمان نیاز دارند می توانند به راحتی مدت زمان مرخصی خود را م یا زیاد کنند؟ یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند در زمینه مرخصی زایمان مشاوره حقوقی رائه دهد؟ مزایای مرخصی زایمان چیست؟

مرخصی زایمان یکی از عمده ترین مشکلاتی است که امروزه بسیاری از افراد ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند و دقیقا ندانند که چگونه باید از مزایای آن استفاده کنند. مسلما مسئله زایمان برای بانوان شاغل دارای چالش های بسیار بیشتری نسبت به بانوان خانه دار است و همین موضوع باعث شده است تا قانون کشور و حتی قانونگذار شرایط نسبتا راحتی را تحت عنوان مرخصی زایمان ایجاد کند تا بانوان بدون دغدغه و نگرانی در مدت زمان تعیین شده به امورات فرزند خود رسیدگی کنند و نگرانی بابت حقوق و مزایای خود نداشته باشند.

اما حقیقت آن است که بسیاری از افراد اطلاعات دقیق و کاملی در مورد مرخصی زایمان ندارند و نمی دانند که چگونه باید از طریق مراجع قانونی برای حفظ حقوق خود و رسیدگی به فرزندانشان اقدام کنند و همین عدم اگاهی باعث می شود تا شرایط نسبتا نا مساعدی برای آنها ایجاد شود و حقوق قانونی آنها تا حد زیادی مورد تضییع قرار گیرد. یک وکیل حقوقی به راحتی می تواند از طریق روش های بسیار ساده ای همچون مشاوره تلفنی یا اینترنتی تمامی سوالات افراد در مورد مرخصی زایمان را پاسخ دهد و کوتاه ترین راه های قانونی برای استفاده از مزیت های حقوقی را به آنها معرفی کند. ما در ادامه این متن می خواهیم اطلاعات کلی و نسبتا دقیقی را در مورد مرخصی زایمان به شما معرفی کنیم تا شناخت نسبتا مناسبی در مورد این موضوع پیدا کنید.

مرخصی زایمان چیست؟

مرخصی زایمان یک نوع مزیت بسیار کاربردی برای مادرانی است که در عرصه جامعه شاغل هستند و مشغول کار هستند. جالب است بدانید که شرایط مرخصی زایمان با دیگر انواع مرخصی هایی که برای افراد در نظر گرفته می شود متفاوت است و فواید نسبتا بیشتری هم دارد. به بیانی بهتر باید بگوییم که در دوره مرخصی زایمان فرد می تواند به راحتی از دستاوردهای عادی یک کارمند بدون مرخصی همانند سنوات، حقوق، عیدی، دستمزد و….. استفاده کند. همه ما به خوبی می دانیم که اصلی ترین دغدغه ای که برای یک مادر وجود دارد شرایط فرزند تازه متولد شده اش است و حتی اگر مادر شاغل هم باشد نیاز دارد تا در دوره زایمان برای بهبود و گذران دوره نقاهت و رسیدگی به شرایط نوزاد مدت زمانی را در خانه باشد و از طرفی دیگر نیز در چنین مواقعی مادر بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به حقوق و مزایای مالی دارد و به همین خاطر نیز دولت هیچ یک از این مزایا را از مادر سلب نمی کند تا شرایط فرزند آوری دارای وضعیت مساعدتر شود.

یکی از سوالات بسیار مهمی که در مورد مرخصی زایمان وجود دارد آن است که آیا مادر در این دوره می تواند از خدمات بیمه شغلش استفاده کند و بیمه عمر او لحاظ می گردد؟ در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت تمام بانوان شاغلی که یک سال قبل از بدنیا آوردن فرزند خود حدود 60 روز بیمه خود را پرداخت کرده باشند و دارای سابقه دو ماهه باشند به راحتی می توانند از مزیت های مرخصی زایمان استفاده کنند و شرایط نسبتا مساعدی را برای خود بوجود آورند.د 

شرایط گرفتن مرخصی زایمان (3)
شرایط گرفتن مرخصی زایمان (3)

مرخصی زایمان و قوانین مهم آن

مرخصی زایمان دارای قوانین بسیار مهمی است که گاهی افراد از آنها آگاهی ندارند و همین موضوع باعث می شود تا نتوانند از مزایای این خدمت به خوبی استفاده کنند. در هر صورت بهترین پیشنهادی که می توان در حوزه آگاهی از مرخصی زایمان داد آن است که از منابع حقوقی معتبر استفاده کنید یا انکه از وکیل حقوقی تهران کمک بگیرید تا تمامی شرایط را با زبانی ساده برای شما توضیح دهد. با توجه به اهمیت قوانین مربوط به مرخصی زایمان به چند مورد از اساسی ترین و مهمترین آنها اشاره می کنیم:

مدت زمانی که برای مرخصی زایمان در نظر گرفته میشود، 9 ماهه است. بنابراین کاملا طبیعی است که افرادی که از مرخصی زایمان استفاده می کنند بتوانند در این مدت زمان در نظر گرفته شده شرایط نسبتا مناسبی را برای خود و فرزندانشان ایجاد کنند.

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که باید در مورد مرخصی زایمان بدانید آن است که همه بانوان شاغل می توانند به راحتی از خدمات مربوط به مرخصی زایمان استفاده کنند و هیچ گونه محدودیتی د راین حوزه وجود ندارد. پس این تفکر اشتباه را کنار بگذارید که سمت شغلی بانوان تاثیر در میزان مرخصی زایمان دارد.

از دیگر مواردی که باید در نظر داشته باشید آن است که میزان تعرفه کمک هزینه های مربوط به زایمان در شرکت های خصوصی بر اساس قوانینی است که تامین اجتماعی انها را بنیان گذاری کرده است و در شرکت های دولتی نیز این قوانین بر اساس تعرفه های دولتی معین می گردد.

از آنجایی که که در دوره مرخصی زایمان بیمه بانوان در نظر گرفته می شود به همین دلیل هم کاملا طبیعی است که دوره مرخصی زایمان نیز جز سوابق کاری فرد باشدو هیچ شرکت و دولتی این اراده و اختیار را نخواهد داشت که بر خلاف قانون عمل کند و دوره مرخصی زایمان را جز سوابق بانوان به حساب نیاورد.

شرایط گرفتن مرخصی زایمان (2)
شرایط گرفتن مرخصی زایمان (2)

مرخصی زایمان و تعیین میزان حقوق بانوان       

مرخصی زایمان باعث کاهش یا افزایش حقوق بانوان نمی گردد و در دوره ای که بانوان شاغل در دوره مرخصی هستند می توانند همانند گذشته علاوه بر دریافت مزایای کاری مانند بیمه و سنوات و ….. حقوق خود را هم طبق قرارداد و حکمی که دارند دریافت کنند و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مرخصی زایمان و دوره زمانی مربوط به آن جزو ایام تعلیق از کار است و به همین خاطر نیز افراد می توانند به راحتی پس از گذشت مدت زمان این دوره به راحتی بر سر کار خود برگردند و فعالیت شغلی خود را ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×