انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور به چه نحو است؟ آیا شما نیز تاکنون با مشکلات مربوط به انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور روبرو شده اید؟ انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور دارای چه مراحل قانونی است؟ آیا همه افراد میتوانند برای انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور به داخل ایران مراجعه کنند؟ مرجع ذیصلاح برای انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور کجاست؟ در چه شرایطی می توان برای انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور اقدامات قانونی و حقوقی انجام داد؟ انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور برای چه کسانی کاربرد دارد؟

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور در سال های اخیر تبدیل به یکی از چالش ها و دغدغه هایی شده است که بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است و زندگی آنها را دچار اختلال کرده است. از آنجایی که آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر به خوبی گویای این موضوع است که تعداد ایرانیان خارج از کشور روز به روز در حال افزایش است و نمی توان این موضوع را کتمان کرد. پس کاملا طبیعی است که تعداد افراد ی که هرروز با مشکلات مربوط به انحصار وراثت روبرو میشوند نیز افزایش پیدا کند. برای حل این مشکل به شما توصیه میکنیم که تمامی قوانین و نکات حقوقی مربوط به انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور را بشناسید و با کمک یک فرد متخصص در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارید.

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور و مراحل آن

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور دارای مراحل مختلفی است که به صورت دسته بندی شده آنها را به شما توضیح می دهیم که تمامی ابهامات ذهنی شما برطرف شود و بتوانید به راحتی این موارد را پشت سر بگذارید. به طور خلاصه به موارد زیر در مورد انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور دقت کنید:

بعد از انکه مورث فوت کرد، افراد ذی نفع و متقاضی باید در ابتدا به کنسولگری کشور خود یعنی ایران مراجعه کنند تا مدارک لازم و استنادات قانونی معین شده در مورد فرد متوفی را به کنسولگری ارائه دهند. در چنین حالتی کنسولگری نیز از طریق سیستم ثبت احوال کشور، وفات فرد مورث را ثبت می کند.

پس از آنکه گواهی فوت توسط کنسولگری صادر شد نوبت به آن میرسد که تمامی مدارک شناسایی وراث و متوفی را به شورای حل اختلافی که اخرین محل سکونت موروث بوده است ببرند تا اسامی تمامی ورثه و ذینفعان و نسبت دقیق آنها با فرد متوفی ذکر شود و  مورد تایید قانون قرار گیرد. پس از گذراندن این مرحله افراد باید برای اخذ برگه استشهادی محضری حصر وراثت به دفتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند و فرم های قانونی لازم را پر کنند.

یک وکیل متخصص و متبحر نیز در انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور وظیفه دارد تا تمامی اموال متوفی را لیست کند و آنها را به اداره مالیات و دارایی آخرین محل سکونت فرد متوفی در ایران تحویل دهد تا موضوع مورد پیگیری قرار گیرد. بعد از  گذراندن این مراحل و تکمیل تمامی مدارک انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور باید این اسناد مجددا به شورای حل اختلاف ارجاع داده شوند تا مورد تایید قرار گیرند. در صورت لزوم شناخت دیگر ورثه فرد متوفی پس از آنکه افراد ذینفع هزینه چاپ آگهی در روزنامه را پرداخت کنند، آگهی مبنی بر تکمیل دیگر ورثه و شناسایی آنها به چاپ میرسد.

پس از طی شدن تمامی مراحل بالا، گواهی انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور از جانب مراجع ذیصلاح قانونی صادر می گردد که در آن تمامی ورثه و سهم هر یک از آنها از اموال موروثه معین شده است. انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور دارای مراحل مختلفی است که در صورت حضور یک وکیل متخصص در جریان آنها در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه می رسد.

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور (3)
انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور (3)

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور و قانون امور حسبی

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور همانند دیگر مباحث حقوقی مربوط به ایرانیان داخل ایران دارای شرایط خاصی است و نمی توان این مسائل را نادیده گرفت. در صورتی که به واسطه معلوم نبودن ورثه یا برای تصفیه ترکه و غیره قبلاً برای معرفی ورثه آگهی شده باشد صدور تصدیق انحصار‌ وراثت محتاج به آگهی جدید نبوده و در صورت درخواست هر یک از ورثه یا اشخاص ذینفع تصدیق انحصار وراثت صادر خواهد شد.  اشخاص ذینفع می‌توانند به درخواست تصدیق و همچنین به تصدیقی که در موضوع وراثت صادر می‌شود اعتراض‌نمایند و رای دادگاه در این خصوص قابل پژوهش و فرجام است.

در کلیه موارد که دادستان تشخیص دهد که متوفی بلاوارث بوده و درخواست اشخاص برای صدور تصدیق بی‌اساس است می‌تواند به‌درخواست تصدیق وراثت اعتراض نماید و نیز می‌تواند در صورتی که متوفی را بلاوارث بداند به تصدیق انحصار وراثت در موردی هم که تصدیق‌ مسبوق به آگهی نبوده است اعتراض کند و در هر حال دادستان حق دارد از رای دادگاه پژوهش و فرجام بخواه مدیون  که بدهی خود را به وراث متوفی می‌دهد می‌تواند رونوشت گواهی شده انحصار وراثت را از وارث بخواهد. مادامی که برای محجور قیم و برای غائب امین معین نشده دادستان می‌تواند به نام محجور و غایب به درخواست تصدیق انحصار‌وراثت اعتراض نماید.

اشخاصی که تصدیق انحصار وراثت تحصیل کرده‌اند می‌توانند مطابق تصدیق نامبرده ترکه و مطالبات متوفی را از کسانی که مدیون یا‌متصرف مال متوفی هستند مطالبه نمایند. مدیون یا متصرف اموال متوفی باید ترکه و مطالبات متوفی را به آنها تسلیم نماید. و در صورت تادیه دین و یا‌ تسلیم مال در مقابل هر مدعی وراثت بری محسوب خواهند شد و مدعی نامبرده حق رجوع به شخص یا اشخاصی خواهند داشت که طلب متوفی را‌وصول و یا مال متعلق به او را دریافت نموده‌اند.

در تصدیق انحصار وراثت به درخواست ورثه دادگاه حصه هر یک از ورثه را معین می‌نماید. در صورتی که ورثه بخواهند ملک غیر منقولی که به نام مورث ثبت شده است به نام آنها ثبت گردد باید تصدیق انحصار وراثت یا‌ رونوشت گواهی شده آن را که مشتمل بر تعیین سهام باشد به اداره ثبت تسلیم نمایند. هزینه آگهی تصدیق انحصار وراثت از درخواست‌کننده گرفته می‌شود و هزینه حفظ و اداره ترکه و تحریر و تصفیه و تقسیم ترکه از ترکه‌ برداشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×