سامانه میخک چیست

سامانه میخک چیست (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

سامانه میخک چیست

سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک چیست و چه کارکردی دارد؟ مهمترین نکات سامانه میخک چیست؟ ویژگی های سامانه میخک چیست؟ بهترین روش ثبت نام سامانه میخک چیست؟ مهمترین کارکرد سامانه میخک چیست؟ کاربردهای اساسی سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک چیست؟ این شاید سوالی باشد که برای بسیاری از کسانی که در داخل کشور زندگی می کنند مهم نباشد. در واقع سامانه میخک ( تاک ) سامانه ای است که از سمت وزارت امور خارجه راه اندازی شده است. این سامانه به نوعی درگاهی است که ایرانیان خارج از کشور می توانند بسیاری از امور مربوط به کنسولگری را به واسطه آن انجام دهند.

در واقع اگر بخواهیم بگوییم که سامانه میخک چیست باید اینگونه بیان کنیم که اساسا این سامانه در زمان شیوع بیماری کرونا آغاز به کار کرد. هدف اول این سامانه تایید اسناد کنسولی بود. در واقع به واسطه این سامانه ایرانیان خارج از کشور برای تایید مدارک کنسولی خودشان می توانستند از سامانه موسوم به سامانه تاک استفاده کنند. اما با توجه به افزایش خدمات، این سامانه تبدیل به یک سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولگری شد که به صورت اختصاری به میخک تغییر نام داد.

بنابراین هموطنان خارج از کشور و یا مسافرانی که به خارج از کشور مراجعه می کنند می توانند بسیاری از امور مربوط به سفارت ایران و کنسولگری را به واسطه سامانه میخک انجام دهند. این کارکردی است که به صورت کلی از این سامانه انتظار می رود. اما بیایید دقیق تر بدانیم سامانه میخک چیست و چه کارکردهایی می تواند برای ما داشته باشد. در واقع می خواهیم بدانیم یک فرد خارج از ایران چه خدماتی از این سامانه می تواند دریافت کند. همچنین در انتها به صورت کلی با ثبت نام در این سایت و روش استفاده از خدمات آن آشنا خواهیم شد. با ما در ادامه همراه باشید.

سامانه میخک چیست و چه کارکردهایی دارد؟

سامانه میخک چیست و از چه کاربری هایی برخوردار است؟ به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که این سامانه به نوعی طراحی شده است که بتواند به بسیاری از نیازهای ایرانی های خارج از کشور پاسخ دهد. این نیاز ها می تواند شامل مواردی مانند تایید گواهی تحصیلی، دریافت مدارک پزشکی برای اعطای کمک هزینه، ثبت ازدواج ایرانیان در خارج از کشور و ده ها کاربرد دیگر.

اما بیایید از نظر حقوقی دانیم که سامانه میخک چیست و چه کارکردهایی می تواند برای ما داشته باشد. به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که هر فردی که در این جهان هستی زندگی می کند تحت قوانین جامعه ای خاص قرار دارد. در واقع هر فرد باید بر اساس قوانین مربوط به جامعه و کشور خود رفتار کند. این موضوع حتی با خروج فرد از کشور نیز ادامه دار است. در واقع فرد مادامی که در خاک کشور خود حضور دارد باید تمامی قوانین مربوط به جامعه خود را تمام و کمال رعایت کند. اما با خروج از خاک کشور تابع قوانین کشور مقصد خواهد بود. اما مسئله اینجاست که تنها روابط و رفتار اجتماعی او در جامعه مقصد است که بر اساس قوانین آنجا تعیین می شود. اما مسئله ای که وجود دارد این است که این فرد به عنوان تابع کشور مبدا شناخته می شود. بنابراین هر نوع رفتار حقوقی و قانونی او بر اساس قوانین کشور مبدا باید شکل بگیرد. اینجاست که کنسولگری به عنوان نماینده کشور مبدا مسئول رسیدگی به این موارد است.

به طور مثال اگر فردی به دنبال گواهی سوء پیشینه باشد این کشور مبدا است که صلاحیت صدور این گواهی را دارد. همچنین اگر این فرد بخواهد ازدواجش در کشور مبدا به رسمیت شناخته شود باید این ازدواج را در این کنسولگری ها ثبت کرده باشد. همه این ها نشان می دهد که اساسا افراد مقیم خارج از کشور نیاز بسیاری به کنسولگری دارند. با ایجاد و راه اندازی سامانه تاک یا همان میخک اساسا این امکان برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است که بدون صرف هزینه زمانی و مالی به بسیاری از نیازهای خود پاسخ دهند. این مسئله مهمترین کارکردی است که می توانیم برای این سامانه در نظر بگیریم.

سامانه میخک چیست (3)
سامانه میخک چیست (3)

روش ثبت نام در سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک چیست و چگونه می توانیم در آن ثبت نام کنیم. برای ثبت نام در این سامانه باید دو پیش شرط اصلی را داشته باشید. پیش شرط اول داشتن ایمیلی معتبر و پیش شرط دوم داشتن گذرنامه ای معتبر است. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که هر نوع تاییدیه و احراز هویت شما تماما توسط این دو مورد انجام می شود.

شما بعد از ورود به سایت میخک بر روی قسمت ورود کلیک کنید. بعد از آن شما با وارد کردن ایمیل و کد ملی خودتان می توانید وارد صفحه ثبت نام شوید. توجه داشته باشید که افراد مقیم در خارج از کشور همچنان تبعه ایران محسوب می شود و دارای کارت ملی معتبر هستند. در این فرم شما باید اطلاعاتی مانند وضعیت اقامتی خودتان و آدرس محل سکونت را وارد کنید. بعد از آن ایمیل تاییدی برای شما ارسال خواهد شد. با ثبت نهایی اطلاعات عملا شما می توانید از این سامانه استفاده کنید. بعد از آن شما می توانید برای تایید اسناد مربوطه، امور مربوط به گذرنامه ( مانند تمدید آن )، امور مربوط به صدور شناسنامه و کارت ملی، امور تحصیلی ( دانشجویی و دانش آموزی ) و دریافت مهر آپوستیل اقدام کنید.

در واقع اگر بخواهیم در پایان بیان کنیم که سامانه میخک چیست می توانیم اینگونه بگوییم که این سامانه یکی از مهمترین درگاه های بین المللی ایرانی محسوب می شود که برای افراد مقیم خارج از کشور بسیار مهم و موثر است. در واقع این سامانه به نحوی طراحی شده است که مراجعات به سفارت یا کنسولگری را به حداقل برساند و کاری کند که ایرانیان خارج از کشور بتوانند در هر کجای دنیا به سادگی امورات مربوط به این حوزه را بگذرانند. این نکته بسیار مهمی است که در خصوص این سامانه و کارکرد آن می توان به آن اشاره کرد. حال با توجه به این شرایط گفته شده به نظر می رسد که ثبت نام در این سامانه و استفاده از آن یکی از ملزوماتی است که هر ایرانی خارج از کشور باید نسبت به آن اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×